tuttsan86
Kvinna ·
Blir 300cc förlite???
Hur stor skillnad har det blivit på era bröst före och efter att ni lagt in 300cc. Jag funderar på 3unda högprofil men är lite rädd att dom blir mindre än det jag vill ha men samtidigt säger läkaren att han inte vill lägga mer än 300 för att jag inte skall behöva lyfta dem om några år.. just nu har jag 80B eller en 85A.
Sortera efter

Anonym användare

tuttsan86
Kvinna ·

Malin88
Kvinna ·
vet inte hur ditt utgångsläge ser ut. men om de är mkt häng på dom och du bara lägger i 300cc brukar de inte bli ett bra resultat. som en boll i strumpa. 300cc fyller inte ut mkt vävnad. så om man vill lägga in "små" implantat och har mkt egen vävnad och häng brukar man även behöva ett lyft för ett bra resultat. men det bästa är om du lägger upp en bild :) mkt lättare o bedömma och ge råd då

Anonym användare

tuttsan86
Kvinna ·

guldskor
Kvinna ·

Malin88
Kvinna ·
såg du är bronsmedlem. du kan lägga upp nakna bilder när du är silvermedlem :)
då går man in i sin profil, och scrolla ner lite, så står det "ladda upp bild" åt vänster.
ne ärr är ju nåt man vill slippa förstås. men om man har häng är en hög profil och mkt cc bra för att lyfta upp dom. men om brösten sitter långt ner på bröstkorgen och bröstvårtorna pekar neråt tycker jag brösten bara blir fulare om man lägger i implantat utan lyft. de ser hängigare ut då och tungt ut, så de ser mest konstigt ut. men om man har brösvårtorna rakt fram och inte för mkt häng kan de bli väldigt bra utan lyft också :)

Anonym användare
hade jag varit i din sits hade jag gjort lyft direkt. det finns ju donughtlyft (eller vad det heter) när de gör snittet runt bröstvårtan o tar bort vävnad.
jag e 163 o har 550cc hög profil. jag kan lätt gömma mina så de ej ser så stora ut.
personligen tycker jag inte mina e så stora heller, men e nog van o storleksbild hehe.
tror jag har nån bild i bronsgalleriet du kan kolla på :)

Anonym användare
Om jag hade vart du hade jag gjort ett lyft också... var mkt skeptisk till det först men kollade runt på bilder och såg att de flesta ärr blir väldigt fina. jag gick till Michael som inte trodde jag behövde ett lyft utan det skulle jämna ut sig med implantatet sa han. Idag 4 vckor senare ångrar jag mig att jag inte stod på mig mer och gjorde lyft direkt. (behövs bara på ena bröstet dock) men dom e helt olika och det som var lite hängigt ser inte så kul ut idag. det bästa är att lyfts OCH eventuellt ta ut vävnad för att kunna fasta upp bröstet. alt. välja stora implantat som jämnar ut det hela men då behöver man kanske komma upp i 500 cc och högre... i mitt ena bröst ligger ett 535 cc implantat uhp och det bröstet e jättefint. bättre och bli nöjd på en gång resonerar jag, än att behöva genomgå ny op som jag ska göra :/

Green Muse
Kvinna ·
Hej! Jag la in 305 cc moderate plus profil. Titta på min profil för före/efter

tuttsan86
Kvinna ·
ska försöka beskriva hur mina bröst ser ut eftersom jag inte kan visa med bild, Jag är just nu 85cm bred under brösten, 97cm över brösten, bröstvårtorna och vårtgården pekar rakt fram, jag är platt på ovansidan och rund under så dem blir änna droppformade..
vad mer behöver ni veta.. åå önskar jag var silvermedlem så jag kunde visa :(
Ska ringa i morgon och boka tid för en ny konsultation, har flera vänner som har gjort och dom ligger på 390cc och uppåt, dock något mindre än mig och deras bröst är fruktansvärt fula och stora.. men sammtidigt vill jag att det ska synas att jag har gjort dem annars e det ju ingen ide.

Anonym användare
jag skulle även råda dig att gå till flera konsultationer hos olika kirurger, varför inte lägga delvis bakom med större implantat?

Malin88
Kvinna ·

tuttsan86
Kvinna ·
Detta var min andra konsultation på två olika ställen, har u bokat en till konsultation på samma ställe som sist och ytterligare en på ett nytt tredje ställe så får vi se vad dom säger, några veckor kvar innan jag kan bli klokare.

Anonym användare
jo jag är faktist inte så insatt kring "Häng" om jag ska va ärlig!
jag tänkte att större implantat än den storleken hon rekomenderas framför kanske går att få till bakom då hon ändå ville ha större....och 85a/80b är ju inte direkt såå mkt vävnad? finns ju många med den vävnaden som lagt implantaten bakom.
nu till dilemmat tuttsan86 vill du hellre ha liite mindre bröst som är fina nu och som funkar ett bra tag framöver förhoppningsvis eller kan du eventuellt tänka dig ett lyft redan nu med större implantat eller större implantat nu med eventuellt risk för häng och en omoperation inom x antal år??
kommer du fram till vad du tycker själv så blir du nog lättare att göra valet sen :)

Malin88
Kvinna ·

Anonym användare
hmm ja justja tänkte inte på det... =/

tuttsan86
Kvinna ·
tack tjejer ni e jätte gulliga som hjälper till, har bokat tid nu den 22 november på en annan klinik då den första inte tänker lägga in mer än 300cc, får se vad den andra läkaren säger.
kommer ha varit på 3 olika kliniker och antagligen få 3 olika svar.. de första två tyckte inte lyft var nödvändigt men där ville den första lägga in 450cc eller mer bakom muskeln, den andra absolut inte mer än 300cc framför, tredje gången gilld nu då kanske?? ;)

Green Muse
Kvinna ·
Sa dom varför dom inte ville lägga in mer än 300? Jag menar, det är ju inte så himla mycket cc.. Kram!

tuttsan86
Kvinna ·
det var av tre skäl:
1 det är tydligen bevisat att risken för kapselbildning ökar markant efter 300cc
2 han ville inte att jag skulle behöva lyfta om några år
3 han tyckte inte att det skulle bli bra = att han vägrar lägga in mer.