Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
tuttsan86

tuttsan86

Kvinna ·

Blir 300cc förlite???

Bröstförstoring

Hur stor skillnad har det blivit på era bröst före och efter att ni lagt in 300cc. Jag funderar på 3unda högprofil men är lite rädd att dom blir mindre än det jag vill ha men samtidigt säger läkaren att han inte vill lägga mer än 300 för att jag inte skall behöva lyfta dem om några år.. just nu har jag 80B eller en 85A.

24

Sortera efter

Malin88

Malin88

Kvinna ·

tuttsan86: tycker inte de är skäl att inte lägga in mer än 300cc. för kapselbildning är väldigt ovanligt, tror inte kapsel ökar markant om man lägger in mer än 300cc. vem har satt den gränsen? majoriteten här har över 300cc och de är inte många som fått kapsel.

att brösten hänger fortare kan påverkas med större då det blir en större påfrestning. men om man bär rät stöd så ska det inte va några problem. om man har anlag för häng o lägger in under 300cc lär de också hänga om man slarvar med stödet.

och att han inte vill lägga in mer för HAN inte tycker det lir bra ska man ta kritikst. man ska lyssna delvis på kirrugen men mest till en själv, vad vill du ha för resultat? och vem ska ha brösten efter op? ofta går många kirurger efter eget tycke o smak och struntar i kundens önskemål.

så jag hade strukit den kirurgen så du kan få det du betalar för. 300cc är inga stora implantat. men det kan bli stort på dig eftersom du har endel egen vävnad. men med för små implantat med mkt vävnad kanske inte heller blir bra, boll i strump effekten. men det beror på ditt utgångsläge

Gilla
tuttsan86

tuttsan86

Kvinna ·

Ja det är lite så jag känner med, ska ju nu på konsultation på en annan klinik den 22 november så det e en vecka kvar, tror inte dom kommer säga något om lyft eftersom ingen av de två läkare jag träffat innan har tyckt att det har behövts men jag e ändå lite orolig.

hoppas verkligen att hon tror jag kan lägga in runt 450cc eller mer.

Gilla
kräftan

kräftan

Kvinna ·

hm jag har lagt in 300 cc hade dock 70 a innan så klart jag märker skillnad 70c nu. Alltså jag snackar hm bh:ar nu. Så jo det är en markant skillnad men hade jag gjort om det hade jag tagit större :)

Gilla
Pisa25

Pisa25

Kvinna ·

Tuttsan du behöver absolut inte ett lyft... bröstvårtorna pekar uppåt, ett lyft hade varit slöseri med pengar när det gäller dig.. och du har inte alls mkt häng, nästan obefintligt.. du har liknande utgångsläge som jag hade. 

du behöver bara lite fyllnad upptill.. 

men nu efter att jag har opererat och ångrat mig, så kan jag säga att det är absolut inget fel på dina bröst! de är väldigt vackra...! och att de ser ut så efter att du ammat två barn.. WOW! var glad för dina gener! :) 

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem