Ratyieta
Kvinna ·
08 feb, 2020
Blir 550cc för stort?
BröstförstoringJag har varit på konsultation på Bellakliniken o har bokat op 23/3. På konsultationen landade jag först i 650cc efter att provat implantat i bh under t-shirt utan att veta storleken på implantatet. Det såg bra ut under tröjan. Men jag vill inte ha större bröst än max 75D, dels a praktiska skäl vad gäller jobb, träning o hästar och dels för att jag inte kommer känna mig bekväm med större om jag ska visa mig i bekini. Jag har gjort ristestet i olika bh storlekar, 650cc får jag plats med i 75E-F och det känns alldeles (!) för stort på alla sätt o vis. 550 cc får jag plats med i en 75D, det känns något stort utan tröja på men väldigt bra med tröja på. Så till frågorna... 1.Kommer 550cc bli större än 75D, hur har det blivit för er? 2. Kan jag lita på att ristestet är hyfsat överensstämmande med slutresultatet? Min kirurg kom inte med någon egen rekommendation när det kom till storlek men rekommenderade runda implantat och full profil (motiva). Han sa dock att 650cc som jag kommit fram till på ytprovningen med sköterskan skulle bli fint på mig. Jag vet inte vad min bröstbredd är, möter jag själv får jag det till 13+ och jag har en platt bröstkorg i breda axlar. Tack på förhandflr att ni delar med er =)
Sortera efter
Syltan
Kvinna ·
08 feb, 2020
Jean86
Kvinna ·
09 feb, 2020
Ratyieta
Kvinna ·
09 feb, 2020
Hej,
Jag gjorde operation numer 2 för 10 månader sen, bytte ut mina 300cc till 500 cc motiva rond full. Jag är jättenöjd, vi har liknade kroppstyp och jag va rädd att dom skulle bli förstora. Men jag är så nöjd. (Du kan titta på mina bilder)
Hade jag gjort större hade jag fått välja borta flera tröjor mm. Lätt att klä upp och klä ner nu.
Jag har storlek 70F / 65 G
Lycka till;)
Ratyieta
Kvinna ·
09 feb, 2020
Jag är fortfarande rätt nyopererad men med 525cc landade jag på 75E/F. Då hade jag visserligen lite egen vävnad, så det är svårt att jämföra rakt av. Blev förvånad att de blev såpass stora faktiskt. Övervägde 625 och 700 efter konsultationen, men det är jag glad att jag inte valde. Vill också känna mig bekväm i bikini.
Eftersom du är betydligt nättare än mig så skulle jag säga att 550 kommer se stort ut; men samtidigt, har du breda axlar och platt bröstkorg så krävs det ju sina implantat för att fylla ut.
Är det 13,5 cm Motiva Round Full?
Cattis
Kvinna ·
09 feb, 2020
Ratyieta
Kvinna ·
09 feb, 2020
sarahh
Kvinna ·
10 feb, 2020
Ratyieta
Kvinna ·
11 feb, 2020
Hru kom ni fram till 650? Dvs vad är dina önskemål med nya brösten? :) Det är ju subjektivt om 550cc blir för stort eller ej på dig, vissa vill ju ha mindre naturliga bröst osv och då kanske 550 passar bra eftersom du inte är jättelång.
Trasselsudd
Kvinna ·
12 feb, 2020
Ratyieta
Kvinna ·
12 feb, 2020
Jag är nyopererad på Bella kliniken och hade en liten A-kupa innan operation. Jag la in 450cc bakom muskeln och har lagt upp före och efterbilder på min profil ? Johan sa att han tror att jag kommer landa på en D eller E kupa. Tänkte att vi har ändå hyfsat liknade mått så det kanske hade varit roligt att se ☺️
Trasselsudd
Kvinna ·
12 feb, 2020
Jag är nyopererad på Bella kliniken och hade en liten A-kupa innan operation. Jag la in 450cc bakom muskeln och har lagt upp före och efterbilder på min profil ? Johan sa att han tror att jag kommer landa på en D eller E kupa. Tänkte att vi har ändå hyfsat liknade mått så det kanske hade varit roligt att se ☺️
Tack! Ja det såg ju lagom stora ut. Har du breda eller smala axlar?
bengalmamman
Kvinna ·
13 feb, 2020
TyTy
Kvinna ·
14 feb, 2020
Ratyieta
Kvinna ·
16 feb, 2020
Stil
Kvinna ·
16 feb, 2020
Anonym användare
16 feb, 2020
Ratyieta
Kvinna ·
16 feb, 2020
Kolla min sida. Jag har 75F. Tänker inte själv på att jag har stora bröst. Jag är bra på att klä mig till vardags. De syns självklart med tajt tröja och linnen så är det din vardagsklädsel så kommer du synas. Men jag är så nöjd. En bra sportbh måste du ha så brösten är helt stilla vid fysisk aktivitet annars blir det obehagligt och känns onaturligt. Det enda som är frustrerande är när jag ska köpa klänning. Är det stumt material så måste jag gå upp i stl. Jag har aldrig ångrat mig men jag gillar stora bröst också och skulle gärna vilja ha lite större och en plattare variant men vill inte op om mig för jag älskar mina bröst som de ser ut....och vill inte ta risken att förstöra det när de blev så bra. Min dotter har 65F och de är jättefina på henne och hon upplever inte dem ivägen för aktiviteter. Men som sagt så kommer de synas med linne och tajta tröjor när man är liten annars på kroppen. Lycka till.
Ratyieta
Kvinna ·
16 feb, 2020
Jag bytte ut mina implantat för några dagar sedan från 400 cc till 650cc jag tycker inte mina blev så stora bild finns på min sida dagen efter OP jag är några cm kortare än dig å vägen något kilo mer
Bella Bella
Kvinna ·
16 feb, 2020
Ratyieta
Kvinna ·
17 feb, 2020
Hade en A kupa innan och la i 475cc demi round motiva. Har nu 75F i sport-behån så kommer nog inte få ner mina tuttar i en D-kupa. Hade absolut inte velat ha större men inte mindre heller. Blev först rekommenderad 550cc full men tyckte dom stod ut för mycket. Ska vara enda skillnaden mellan demi/full alltså putet. Kanske är ett alternativ med 475 demi isf då den är lika bred