Ratyieta
Kvinna ·
08 feb, 2020
Blir 550cc för stort?
BröstförstoringJag har varit på konsultation på Bellakliniken o har bokat op 23/3. På konsultationen landade jag först i 650cc efter att provat implantat i bh under t-shirt utan att veta storleken på implantatet. Det såg bra ut under tröjan. Men jag vill inte ha större bröst än max 75D, dels a praktiska skäl vad gäller jobb, träning o hästar och dels för att jag inte kommer känna mig bekväm med större om jag ska visa mig i bekini. Jag har gjort ristestet i olika bh storlekar, 650cc får jag plats med i 75E-F och det känns alldeles (!) för stort på alla sätt o vis. 550 cc får jag plats med i en 75D, det känns något stort utan tröja på men väldigt bra med tröja på. Så till frågorna... 1.Kommer 550cc bli större än 75D, hur har det blivit för er? 2. Kan jag lita på att ristestet är hyfsat överensstämmande med slutresultatet? Min kirurg kom inte med någon egen rekommendation när det kom till storlek men rekommenderade runda implantat och full profil (motiva). Han sa dock att 650cc som jag kommit fram till på ytprovningen med sköterskan skulle bli fint på mig. Jag vet inte vad min bröstbredd är, möter jag själv får jag det till 13+ och jag har en platt bröstkorg i breda axlar. Tack på förhandflr att ni delar med er =)
Sortera efter
Anonym användare
17 feb, 2020
TyTy
Kvinna ·
19 feb, 2020
Tack så mkt TyTy för ett bra och klokt svar.
Jag är nog mest orolig för att brösten ska bli för stora, inte lika oroliga för att dom ska bli för små. Gör jag ristestet känns 550 precis lagom, lägger jag i 450 känns det för lite.SÅ utifrån det så känner jag mig trygg med 550 men jag vill veta så att dom inte blir för breda, jag vill inte att armarna "slår i" brösten när jag sträcker fram dom, det skulle jag störa mig på konstant är jag rätt så övertygad om.
Jag har mejlat Johan för att få svar på mina frågor om storleken och skrivit om mina farhågor men han hartyvärr inte svart än trots att det gått tre veckor. När jag mejlade igen och frågade om svarstider så fick jag svar av en sköterska att han svarar så fort han kan men att min op låg så långt fram (23/3) så det var ännu ingen brådska med att bestämma storleken. Tror jag ska dra iväg ett mejl till. Kanske skicka med några bilder så han förstår vad jag är ute efter för resultat.
Jag håller med om, som någon ovan skriver, att konsultationen gick fort och jag känner kanske inte riktigt att jag fick gehör för min oro över storleken. Man kanske skulle boka in en ny tid för att prova igen.
Vad var det som gjorde att du ville byta till större? =)