Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
missvendel profilbild

missvendel

Kvinna ·

04 jan, 2014

BRÖSTFÖRSTORING 16/1, PROFORMA CLINIC.

Bröstförstoring

Hallå alla tuttlisor där ute. Den 16/1 ska jag äntligen göra min bröstförstoring,  det kommer ske på Proforma Clinic i Stockholm och kirurg kommer då vara Örjan Gribbe. Jag undrar nu därör om det finns några fler som ska göra en bröstförstoring samma dag som mig? 😀

29

Sortera efter

vitsippa_

Kvinna ·

04 jan, 2014

Jag ska! :) Också av Örjan, längtar så! :D 

Gilla

missvendel

Kvinna ·

04 jan, 2014

Åh, vad härligt! Det blev så i alla fall, vilken tid fick du? :) 

Gilla

vitsippa_

Kvinna ·

04 jan, 2014

Inte fått min tid än, skulle ringa o få den nästa torsdag. Har du fått tid? :) Är du nervös?
Gilla

missvendel

Kvinna ·

06 jan, 2014

Okej! Jag ska vara där klockan 10:45, ska träffa Örjan då direkt sedan blir det till att få vänta på operationen. Så himla roligt ska det bli. Tänkte betala nu ikväll, swish kommer det säga från kontot! Haha.. 😀 Vitsippa_  

Gilla

vitsippa_

Kvinna ·

06 jan, 2014

Ole,j, när fick du din tid? Har du bestämt placering, storlek osv? :) Hahaha nej fyfan betalningen var ju INTE rolig ;)
Gilla

missvendel

Kvinna ·

12 jan, 2014

Jag fick tiden klockan 12.00. :-) Tråkigt nog har mina barn fått ögoninflammation så jag hoppas verkligen att jag slipper, har dock inte hört någonting om att man inte får vara förkyld etc etc. inför en bröstförstoring. När jag gjorde min ryggoperation så var det annat, där var det strikt att man inte ens fick vara hes i halsen.. :-( 

Vet du något om detta? Hittar ingenting heller på papperen som man får. vitsippa_
Gilla

missvendel

Kvinna ·

12 jan, 2014

Vi har bestämt placering bakom muskeln, vi ska dock ha konsulation samma dag men vi är enade om inte mindre än 450cc. Jag vill nämligen ha lite större, eftersom att jag har noll just nu. Haha! :-) 

Gilla

vitsippa_

Kvinna ·

12 jan, 2014

Okej, jag fick tid kl 7.45... Kommer få gå upp väldigt tidigt den morgonen men det är väl bara bra så slipper man tänka allt för mycket innan... ;) Nej, jag har precis varit förkyld o får alltid problem med bihålorna då, så jag ringde och hörde om jag fick äta rinexin eller antibiotika så nära inpå operationen ( var strax under 2 veckor kvar då) men sköterskan visste inte så hon bad mig mejla Örjan... Jag gjorde dock inte det direkt utan åt rinexin i två dagar, var hemma från jobbet och bara sov och åt massa nyttig mat sen kändes det mycket bättre, så jag behövde aldrig höra av mig till honom... Men tror att det är lugnt så länge du inte mår väldigt dåligt och har feber osv , men samtidigt vet jag absolut inte med säkerhet så du borde nog mejla honom.
Gilla

vitsippa_

Kvinna ·

12 jan, 2014

Okej, Gud jag velar så angående storleken att jag blir tokig på mig själv! Haha...
Gilla

missvendel

Kvinna ·

12 jan, 2014

Ja, men jag tycker att ögoninflammation inte borde hindra någonting kring att få operera brösten eftersom att det inte är någon inflammation som hindrar kroppen till att fungera som den ska liksom. Haha. 

Okej, ja. Jag fick bara sms och samtal från både Örjan och en sköterska där de sa att jag inte fick äta typ Ipren eller dylikt, endast alvedon. Fick du aldrig det sms:et eller mejlet om det? Eftersom att det fanns något medel i både energi preparatating och smärtstillande som gjorde att man blöder mycket lättare (tunnar ut blodet). Det var ju dock endast två veckor innan operaitonen som man inte fick äta eller dricka det, haha. :-) 

Ja. Jag har hört så mycket om att de säger att det är så många som ångrar sig angående storleken. De flesta vill göra större inom ett år, och velar man för mycket angående storlekarna ska man ta det högsta. Haha. Det är som en hel djungel! :-) 
Gilla

vitsippa_

Kvinna ·

12 jan, 2014

Nej håller med om att det inte borde vara någon fara... :) . Jo det smset fick jag... Och jag försökte googla på om rinexin var blodförtunnande innan jag tog dom men det stod inte så någonstans och inte heller i bipackssedeln så jag antog att det var okej. . Precis. Var osäker på om jag skulle känna att 275 cc blev för litet på mig så jag gick upp till 325 cc nu, men nu har jag fått för mig att det blir jättestort! Men det är alltid ca 350 cc på bilderna jag gillar mest. Så himla svårt att föreställa sig hur det kommer se ut. Vill ha ett naturligt resultat o vill kunna dölja dom, vet inte om jag borde köra 275 då ändå?! Åh haha vill att Örjan ska bestämma helt åt mig haha ;)
Gilla

missvendel

Kvinna ·

12 jan, 2014

Vad säger Örjan då? Har du träffat honom och frågat vad han tycker? Jag skulle köra på 325cc, men det är endast jag och det är ju trots allt helt upp till dig. 

Det är ju väldigt svårt att veta vad man ska välja, men vi har ju i alla fall till torsdag på oss. Jag börjar bli så himla nervös och jag längtar något otroligt nu! :-) 
Gilla

vitsippa_

Kvinna ·

12 jan, 2014

Alltså Örjan säger att det kommer bli jättebra. Men det sa han om 275 också haha... Men jag tror ändå det blir 325, SÅ stort är det ju inte. Många här inne som har den storleken... Och jag tycker att det är fint med bröst, vill bara vara säker på att kunna gömma dom. Ska testa med ris i lite kläder hemma ( även fast jag tycker att rikstestet suger haha, hjälpte mig knappt något alls) och bara se om det ser väldigt stort ut ;) . Ja åh jag längtar också så himla mycket. Ska bli så sjukt kul att få se hur det kommer bli :) är faktiskt inte nervös än, bara kring storleken. ;)
Gilla

vitsippa_

Kvinna ·

12 jan, 2014

Har du träffat Örjan förresten? Eller blir det först på operationsdagen?
Gilla

missvendel

Kvinna ·

12 jan, 2014

Ska du sova över på kliniken? Ja, det säger han till mig också: '' det kommer bli jättebra det här ''. Jag gjorde ristestet här hemma för någon månad sedan, men tyckte det inte hjälpte ett enda dugg. Jag kunde liksom inte få någon inblick om hur det skulle se ut riktigt, haha. Kanske gjorde fel också men i alla fall, :-) 

.

Jag har inte träffat Örjan. Har endast pratat med honom i drygt två år, ska ha konsulation klockan 12.00 med honom och sedan vid 13.00 blir det operation. :-) 
Gilla

missvendel

Kvinna ·

12 jan, 2014

Förresten, har du hört något om mediciner efteråt och vad den eventuella kostnaden blir för det? 

Gilla

vitsippa_

Kvinna ·

12 jan, 2014

Ja jag ska sova över, du Också? :) Haha ja precis så! Och jag hoppas och tror att han skulle säga ifrån ifall han inte trodde att resultatet skulle bli bra. Nej precis, så kände jag med. Såg bara knöligt o konstigt ut och fick ingen känsla alls för hur det skulle kunna bli ;) Okej, du har planerat länge alltså! :)
Gilla

missvendel

Kvinna ·

12 jan, 2014

Ja, gud ja. Jag har velat gjort en bröstförstoring sedan jag var drygt 11 år. Läst överallt om det, haha. 

.

Jo, jag ska eventuellt sova över i alla fall. Får som tur var även sova hos min far och hans tant där i närheten. De bor drygt 10 minuter gångavstånd från kliniken. Jag annars bor nämligen vid Sundsvall. :-) 
Gilla

vitsippa_

Kvinna ·

12 jan, 2014

Haha då är det dags att det blir gjort då ;) . Okej! Jag tycker det känns väldigt tryggt att gå sova kvar, trots att jag inte bor jättelångt ifrån. Har inte så mycket stöd hemifrån (bor med min pappa som inte är speciellt förtjust i mitt beslut) så det känns skönt att ha någon som hjälper till iallafall första dagen och natten :)
Gilla

missvendel

Kvinna ·

12 jan, 2014

Jomen visst är det så, det är så jag känner också. Kan vara skönt att få ett bra stöd den första natten. Okej, ja. Jag bor med min man och våra två barn men kommer åka till Stockholm dagen innan för att sova hos min far och hans tant. Under operationsdagen skulle visst fars tant följa med och lämna av mig, känns skönt faktiskt! 

Tråkigt att han inte stöttar dig i det. Men han kommer nog in i det din far han med, föräldrarna har inte så mycket att säga ju :-) haha.

Förresten, har du hört något om mediciner efteråt och vad den eventuella kostnaden blir för det? 

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem