Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Pussan profilbild

Pussan

Kvinna ·

16 aug, 2013

Bröstförstoring 250cc / 275 cc moderate profile

Bröstförstoring
Hej!
Var på konsultation i veckan på Strandkliniken i Stockholm. Träffade Dr.Oya som visade vilka implantat och vad hon trodde passar mig.
Jag är 173 lång och väger 60kg, är väldigt tunn på överkroppen och har ca 70A-B. 
Eftersträvar ett naturligt resultat. Vill absolut inte bli en tutt-Lisa utan vill känna mig hyffsat som mig själv. Tänker mig en liten C-kupa.
Dr.Oya rekommenderade mig Mentor Moderate Profile implantat (har jag för mig, dessa är i profil ganska platta implantat och som jag förstod ökar de mest i volym på bredden när du ökar i storlek).
Antingen tyckte hon att jag skulle välja 225cc + 250cc eller 250cc + 275cc (har en skillnad i storlek på brösten). Bakom muskeln.
Jag känner mig verkligen kluven. Enligt Oya är skillnaden i storlek på dessa val minimal, och handlar snarare om en breddskillnad än volym "utåt". Enligt henne blir det en normal B eller stor B med implantaten. När jag googlar däremot så ser resultaten otroligt varierande ut. Ibland tycker jag att det ser litet ut medans ibland tycker jag dom ser groteska ut.
Är det någon med ungefär samma förutsättningar som mig som har lagt i någon av dessa storlekar eller vet någon som har och kan berätta om resultatet? 
Är också väldigt nervös över ingreppet i sig själv. Har aldrig opererat mig och ser framför mig hur ena bröstet hamnar mot magen och det andra vid hakan. Usch. Har dock OP tid 23 september men beroende på hur lång tid jag tar på mig att fundera över storleken kanske den får flyttas. Jätte tacksam för hjälp, berättelser och annat stöd! 
32

Sortera efter

Salt26

Kvinna ·

16 aug, 2013

jag har anatomiska 255 MF, dvs full projekt, och det tog mig ett tag att acceptera hur "stora" de blev. Jag tom ville byta till ca 195 ML. Jag hamnade på en stor 70C kupa.
Jag har acceptererat de idag och de blev väldigt fina men jag tror att jag valde för mycket projektion på mina..kanske hade varit mycket bättre med M,medel projektion.

Lcka till! Det blir bra men tänk på att det inte alltid är bättre att ta det "större" alternativet. Jag har några trådar som jag skapat här sm du gärna får läsa
Gilla

Eveliten

Kvinna ·

16 aug, 2013

Om du klickar i dessa inplantat i din implantat lista så kan du se vilken skillnad det är på dem :) jag ska lägga in 275 i vardera men jag ska ha hp, dem putar mer:)
Gilla

Pussan

Kvinna ·

16 aug, 2013

Salt26 skrev:
jag har anatomiska 255 MF, dvs full projekt, och det tog mig ett tag att acceptera hur "stora" de blev. Jag tom ville byta till ca 195 ML. Jag hamnade på en stor 70C kupa.
Jag har acceptererat de idag och de blev väldigt fina men jag tror att jag valde för mycket projektion på mina..kanske hade varit mycket bättre med M,medel projektion.

Lcka till! Det blir bra men tänk på att det inte alltid är bättre att ta det "större" alternativet. Jag har några trådar som jag skapat här sm du gärna får läsa

Kan tyvärr inte se några bilder ännu, antar att det är för att jag är ny. Men är det inte så att ju högre profil man tar desto större upplevs en storlek? Dvs moderate profile 250cc och highi profile 250cc ser helt olika ut i kupa?

Gilla

Pussan

Kvinna ·

16 aug, 2013

Eveliten skrev:
Om du klickar i dessa inplantat i din implantat lista så kan du se vilken skillnad det är på dem :) jag ska lägga in 275 i vardera men jag ska ha hp, dem putar mer:)

Såg implantat listan på min profil men kan inte "göra" något på den sidan. Kanske behöver vara medlem ett tag? Vad sa din doktor att du skulle få för storlek cirka med hp? :)
Gilla

Eveliten

Kvinna ·

16 aug, 2013

Jaha, ja du kommer säkert kunna ändra där senare idag:) går fort å bli bronsmedlem:) jag vet inte faktiskt, vi prata aldrig om kupstorleken bara att jag ville ha ett naturligt resultat, ska fråga sen innan op..
Gilla

Pussan

Kvinna ·

16 aug, 2013

ok! har lagt till en profilbild, vet inte hur man lägger till en här i inlägget men det är mitt högra bröst som är aningen mindre.
Har på bilden hukat mig lite så att ett "veck" bildas, har mer eller mindre inget veck annars. Dr.Oya ritade runt mitt bröst var implantatet skulle ligga men ville inte uttala sig om jag borde ta en större eller mindre storlek. Fick dock känslan att hon tyckte den större.

Ååh vill bara se lite bilder på liknande fall som mitt! Är så himla nervös men samtidigt glad 😀 Tänk att man snart har bröst haha 😛
Gilla

Nijo

Kvinna ·

16 aug, 2013

Jag är mycket mindre än dig. 160 lång o väger 47 kg. Men jag har 250 cc med m+ profil. Mina boobies är inte alls stora. I bh har jag 70 c, men det set inte så stort ut. Ingen märker att jag opat mig om jag inte säger det...möjligvis om dom ser mig i bikini men aldrig annars. Det är naturligt o fint
Gilla

feliciaA

Kvinna ·

16 aug, 2013

Hej jag är ungefär som dig, väldigt tunn på överkroppen. Jag hade från början 270cc och fick då en c- kupa. Det såg väldigt naturligt ut i kläder och ingen reagerade på att de va opererade. Har nu bytt implantat eftersom att jag hade pip, gick även upp till 375cc. Sa till mon kirurg att det fortfarande skulle se bra ut till min kropp och inga jättebröst, hon valde då den här storleken :)
Gilla

feliciaA

Kvinna ·

16 aug, 2013

Glömde skriva att jag hade högprofil så de stod ut del, säkert mer än moderat profil. Så om du vill ha ett så naturligt resultat som möjligt ska du nog ha moderat profil :)
Gilla

Insolance

Kvinna ·

16 aug, 2013

Jag har 275 i båda och mentors moderat profil+ är lite längre 175 och väger några kg mer än dig. Mina är 11 veckor nu och i efterhand kan jag säga att skulle jag gjort om det skulle jag tagit hög profil och ca 100-150 mer i cc. Var helt platt innan och va rädd att det skulle synas för mkt osv. Ville inte få bimolook utan bara så naturliga som möjligt. Kan säga att ingen mer än min sambo vet om att jag opat mig. Syns inte så mkt med kläder, tyvärr. Utan däremot syns det betydligt mer. Inte ens min mamma har reagerat. Totalt sett är jag väldigt nöjd, betydligt bättre än innan!!! har inga direkta komplikatoner mm. Ångrar bara att jag inte tog lite större när jag ändå gjorde slag i saken. Lycka till!
Gilla

Pussan

Kvinna ·

16 aug, 2013

Insolance skrev:
Jag har 275 i båda och mentors moderat profil+ är lite längre 175 och väger några kg mer än dig. Mina är 11 veckor nu och i efterhand kan jag säga att skulle jag gjort om det skulle jag tagit hög profil och ca 100-150 mer i cc. Var helt platt innan och va rädd att det skulle synas för mkt osv. Ville inte få bimolook utan bara så naturliga som möjligt. Kan säga att ingen mer än min sambo vet om att jag opat mig. Syns inte så mkt med kläder, tyvärr. Utan däremot syns det betydligt mer. Inte ens min mamma har reagerat. Totalt sett är jag väldigt nöjd, betydligt bättre än innan!!! har inga direkta komplikatoner mm. Ångrar bara att jag inte tog lite större när jag ändå gjorde slag i saken. Lycka till!

Vad betyder moderate profil + ? vad är plusset för?

Men vad var ditt mål, hur mycket större hade du velat ha såhär i efterhand? Oya rekomenderade inte högre profil för mig.
Gilla

Pussan

Kvinna ·

16 aug, 2013

Nijo  Dina var sjukt fina! Skulle vilja ha precis så 😇 dock rekomenderade hon inte hög profil?? konfunderad
Gilla

Insolance

Kvinna ·

16 aug, 2013

Mentors runda texturerade Moderat plus är en mellanprofil. ( Se inplantatslistan på fliken "intressant" ) mina har ett put på 3,7cm. (11,7 cm i bredd) hade velat ha lite mer put och mer underpol vilket jag troligtvis fått om jag valt en hög profil... Vill absolut inte ha några jätteboobs men jag är rätt så lång 175 och har lite rumpa så det hade blivit mer proportionerligt till min kropp.
Gilla

Carrooo

Kvinna ·

16 aug, 2013

Vad har du för bröstbredd? Jag hade önskat att jag kunde välja en mindre stl men är ganska bred över bröstkorgen och då funkar inte dom mindre stl på implantat.
Gilla

Vikarika

Kvinna ·

16 aug, 2013

Jag har 265 cc och jag trodde aldrig jag skulle säga det men jag önskar jag tagit lite större, på mig blev det mindre än jag trodde...dom är fina dock så jag får väl lov att vara nöjd ändå...men det kändes mycket större när man var på konsultation och prövade implantaten.
Gilla

Pussan

Kvinna ·

17 aug, 2013

Vikarika skrev:
Jag har 265 cc och jag trodde aldrig jag skulle säga det men jag önskar jag tagit lite större, på mig blev det mindre än jag trodde...dom är fina dock så jag får väl lov att vara nöjd ändå...men det kändes mycket större när man var på konsultation och prövade implantaten.

Lutar åt 275cc Mp ändå. skillnaden i höjd är 1mm och bredd 3mm från 250cc. Lustigt hur olika implantat kan ge så varierande resultat.. Hoppas jag väljer rätt. Enligt Oya blir det inte ens en C-kupa vilket känns bra för mig
Gilla

Vikarika

Kvinna ·

17 aug, 2013

Låter som ett bra val. Jag har ett stort fult mellanrum mellan brösten när jag ligger ned. Dom åker liksom ned på sidorna för mycket. Min kirurg sa att det kan bli så när man har små implantat?? Kunde han inte sagt det från början så kanske jag hade tagit större. Låter för mig som att han gjorde för stora fickor. Att byta till större skulle kosta mig 25000 kr sa han. Eftersom dom är fina när jag inte ligger så lutar det dock åt att jag hoppar det.. Måste tydligen gå upp 150 cc för att det ska bli fastare och sitta mer där det ska. Ursäkta långt inlägg men jag är lite irriterad
Gilla

Wanda33

Kvinna ·

17 aug, 2013

Jag har också lite egen vävnad. Tror hon sa 1 cm. Opade mig i måndags. Anatomiska Allergan 255 cc MF. M:et står för höjden på implantatet och F:et för full projektion, (putet) som jag förstått det. På mina innebär det en höjd på ca 10,5 cm, ett put på 4,6 cm och en bredd på ca 11,5 cm har jag för mig. Bilder kan du se på min sida. :-) Tror att jag kommer att ha 70C i BH-storlek. Sport-BHn är 75B.
Gilla

Pussan

Kvinna ·

19 aug, 2013

Tack för alla svar!
Börjar fundera på om jag inte ska köra på en medel profil, dvs den efter Moderat profil. Men då istället välja den mindre storleken 250cc. 
Har bett Dr.Oya att ringa mig för att rådfråga. Hade gärna gått på ännu en konsultation men jag har en bit att åka tyvärr så jag hoppas det går att förstå varandra över telefon. Annars kanske man kan komma tidigare på OP dagen?😕
Gilla

Insolance

Kvinna ·

19 aug, 2013

Skillnaden mellan 250 och 275 i samma profil är knappt synbar enl min kirurg. (Fick dom alternativen att välja på då bröstbredden styr)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem