Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Pussan profilbild

Pussan

Kvinna ·

16 aug, 2013

Bröstförstoring 250cc / 275 cc moderate profile

Bröstförstoring
Hej!
Var på konsultation i veckan på Strandkliniken i Stockholm. Träffade Dr.Oya som visade vilka implantat och vad hon trodde passar mig.
Jag är 173 lång och väger 60kg, är väldigt tunn på överkroppen och har ca 70A-B. 
Eftersträvar ett naturligt resultat. Vill absolut inte bli en tutt-Lisa utan vill känna mig hyffsat som mig själv. Tänker mig en liten C-kupa.
Dr.Oya rekommenderade mig Mentor Moderate Profile implantat (har jag för mig, dessa är i profil ganska platta implantat och som jag förstod ökar de mest i volym på bredden när du ökar i storlek).
Antingen tyckte hon att jag skulle välja 225cc + 250cc eller 250cc + 275cc (har en skillnad i storlek på brösten). Bakom muskeln.
Jag känner mig verkligen kluven. Enligt Oya är skillnaden i storlek på dessa val minimal, och handlar snarare om en breddskillnad än volym "utåt". Enligt henne blir det en normal B eller stor B med implantaten. När jag googlar däremot så ser resultaten otroligt varierande ut. Ibland tycker jag att det ser litet ut medans ibland tycker jag dom ser groteska ut.
Är det någon med ungefär samma förutsättningar som mig som har lagt i någon av dessa storlekar eller vet någon som har och kan berätta om resultatet? 
Är också väldigt nervös över ingreppet i sig själv. Har aldrig opererat mig och ser framför mig hur ena bröstet hamnar mot magen och det andra vid hakan. Usch. Har dock OP tid 23 september men beroende på hur lång tid jag tar på mig att fundera över storleken kanske den får flyttas. Jätte tacksam för hjälp, berättelser och annat stöd! 
32

Sortera efter

Nijo

Kvinna ·

23 aug, 2013

Jag älskar mina bröst idag. Men, om jag hade gjort om dom hade jag valt mer put. Dom  är ganska stora men står inte ut från kroppen specielt mycket. Detta gör att dom ser naturliga ut men lite mer put hade inte skadat :P
Vill jag att du ska synas mer kan jag ha en pushup bh...då blir dom stora som tusan:D
Gilla

Pussan

Kvinna ·

23 aug, 2013

Nijo skrev:
Jag älskar mina bröst idag. Men, om jag hade gjort om dom hade jag valt mer put. Dom  är ganska stora men står inte ut från kroppen specielt mycket. Detta gör att dom ser naturliga ut men lite mer put hade inte skadat :P
Vill jag att du ska synas mer kan jag ha en pushup bh...då blir dom stora som tusan:D

Tycker du har dom perfekta brösten haha, skulle jag få ett par sånna hade jag blivit super lycklig :) Det är mp+ eller hur? Det är profilen som jag ska ha, gillar att det inte står ut så mkt :) Dom vill dock sätta i 275cc på mig

Gilla

Vikarika

Kvinna ·

23 aug, 2013

Nijo skrev:
  Precis så som du bekriver det är det med mina också😕 vi har ett väldigt likt resultat och jag hade nu i efterhand också önskat lite mer put, skulle vilja att det syntes lite mer när man har tröja utan bh...har ju aldrig kunnat gå utan BH innan!
Gilla

83Tina

Kvinna ·

07 sep, 2013

Hej! såg att du var ungefär i samma längd och vikt som mig. Är du nöjd med storleken eller hade du velat haft större? jag har funderat på mellan 250-300. Ska på konsultationstid 26e sept på laser och estetik men där har dom 3d kamera så att man kan se på ett ungefär hur det blir med storleken. Vill inte dom ska bli för små men heller inte för stora.
Gilla

Pussan

Kvinna ·

13 sep, 2013

Hej!
Jag lägger mig inte under kniven förräns den 23 september men det börjar helt klart närma sig! :)

Det lutar just nu mot 275cc men har bett kliniken att ta hem båda storlekarna. Jag kommer göra det slutliga valet på OP dagen!
Gilla

Eveliten

Kvinna ·

13 sep, 2013

Låter jätte bra :) jag själv tog 275 high profile å är skitnöjd!!!
Gilla

LadySS

Kvinna ·

13 sep, 2013

Jag har moderate plus 300 cc, blev rekommenderad typ samma stl som dig först, ville ha en naturlig förstoring. Jag är 174 cm lång och väger cc 54 kg, tunn upptill. (Jag har framför muskeln.) Mina ser naturliga ut och tom lite små i kläder kan jag tycka ibland, men ändå nöjd att jag inte tog större. Kan ibland tycka de ser för stora ut i bikini och naken. Nöjd i det stora hela. Tror du ska gå på det större alternativet, då de alltid blir lite mindre än man tror om jag ska tro det man läser här och hur jag upplevde det :-) lucka till!
Gilla

Dotty

Kvinna ·

13 sep, 2013

Jag op i onsdags förra veckan. Lade in 295 cc mentor anatomiska medium profil. Min läkare o jag diskuterade endast storlek och vilket resultat jag ville ha - naturlig. Tillsammans valde vi anatomiska men han valde profil helt utan min i blandning men kände att han verkligen visste vad han gjorde så funderade inte på det. Efter min konsultation hade jag bestämt mig för 250 cc men pratade med en godvän som lagt in 275 o sa att hon hade tagit 295 om hon gjort det igen. Då både hon och jag är långa o smala, helt platta innan op + har samma uppfattning - inte vill att det ska synas att man är opererad vågade jag följa hennes rekommendation. Ännu så länge är jag otroligt nöjd. De ser väldigt "stora" ut när jag inte har ngt på mig men med en sportBH blir det genast ett normalt intryck o med en tröja så ser det bara ut som man har en bra BH. Ska försöka lägga in en bild inom kort. Hoppas jag inte rörde till det med ännu en storlek nu
Gilla

Pussan

Kvinna ·

13 sep, 2013

Tusen tack för alla svar! jättesnällt om jag kan få se bilder. jag trivs som allra bäst när jag har på mig en bombshell BH i storlek 70A, det ser proportionerligt ut på mig. Jag vill fortfarande känna mig som mig själv, dvs lång ocbh "slank". är säker på att det inte blir mer än 275 cc dock men ser gärna bilder på både lite större och lite mindre änm det jag valt. 

ibland tror jag att 275 blir skitstort men ibland tycker jag att 300 ser litet ut? Vilken djungel, som ett lotteri😀
Gilla

henrietta

Kvinna ·

23 sep, 2013

Pussan, hur har det gått? Opererade du dig idag? Vilken storlek tog du?
Oroar mig själv för att 250cc skall kännas som för mycket...
Mvh, Henrietta
Gilla

Pussan

Kvinna ·

24 sep, 2013

Hej Henrietta! Jag opererade mig igår, jag la i 275cc i höger och 250cc i vänster pga storleksskillnad. Men det är alltså en 275cc. Jag såg dom direkt efteråt och tyckte det såg alldeles lagom ut. Nu är ju slutresultatet långt bort men fick verkligen inte känslan av att det var för stort. Läs gärna min på berättelse jag la upp :-) jag mår kanoners!
Gilla

henrietta

Kvinna ·

24 sep, 2013

Så roligt att höra! 👍 Ska genast gå in och läsa den.
Härligt att höra att du mår så bra.
Nu ska jag ta tag i detta & ringa & bekräfta min op.tid.
Tack för att du besvarade min fråga.
Mvh, Henrietta  
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem