Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
sthlm2newyork profilbild

sthlm2newyork

Kvinna ·

08 maj, 2014

Bröstförstoring 255-275cc någon?

Bröstförstoring

Hej tjejer! Är det någon som lagt in 255 cc-275cc? Har en knapp A-kupa nu, är rädd att dom blir för stora, är 155cm och väger 48kg!

Hur stora tror ni dom blir efter att svullnaden lagt sig?

Jag ska opas på Proforma av Örjan Gribbe.

Tacksam för svar och bilder på 255cc-275cc!

40

Sortera efter

Pygme

Kvinna ·

10 maj, 2014

Lysfisk: tack :)
Gilla

sthlm2newyork

Kvinna ·

12 maj, 2014

Precis så jag känner, vill inte att någon ska lägga märket till att jag genomgått en op. Så roligt att du är nöjd med dina boobies! =)

Gilla

leah26

Kvinna ·

12 maj, 2014

Alltså t.ex min mamma och min pojkvän som visste märkte ju förstås skillnad...och ett par nära vänner märkte "något" men kunde inte sätta fingret på vad haha... När jag berättade blev de snarade förvånade: de trodde bara jag gått upp i vikt eller så. Så jag har kunnat välja för vilka jag velat berätta, och hålla det hemligt utan att bli ifrågasatt av de som inte vet. Skönt så!
Gilla

nyckelpigan

Kvinna ·

12 maj, 2014

haha, det hände mig för en timme sen... träffade på en vän på gatan som frågade om jag gått upp i vikt... skrattade och gick närmare honom och sa att jag fått silikonbröst, haha, ni skulle sätt hur han tappade fattningen. Det var kul. 

Gilla

leah26

Kvinna ·

12 maj, 2014

Hahaha vad rättfram av dig, kul! Ja folk blir verkligen helt Paff! Har varit med om att verkligen chocka vissa... Tror det är för att folk har så förutfattade meningar hur silikonbröst SER UT. Så de kan omöjligen göra den kopplingen :-) desto roligare är det ju att kunna motbevisa det!
Gilla

Jess-3

Kvinna ·

13 maj, 2014

Jag ska op 20/5 hos Gunnar kratz. Testar rispåsar men tycker att de är jätte svårt.. Är rispåsarna ändå "lika" storleksmässigt så man får ett humm om storleken ? Jag funderar på 350. Är 160 lång och väger 47 kg. Lycka till tjejer!!! :) Ja kände att 200 var för litet men är rädd att 350 blir för stort men är ju jätte svårt. Min kirurg rekommenderade mellan 300-350 så inte nättheten försvann på mig.
Gilla

Cagi00

Kvinna ·

13 maj, 2014

Jess-3 skrev:
Jag ska op 20/5 hos Gunnar kratz. Testar rispåsar men tycker att de är jätte svårt.. Är rispåsarna ändå "lika" storleksmässigt så man får ett humm om storleken ? Jag funderar på 350. Är 160 lång och väger 47 kg. Lycka till tjejer!!! :) Ja kände att 200 var för litet men är rädd att 350 blir för stort men är ju jätte svårt. Min kirurg rekommenderade mellan 300-350 så inte nättheten försvann på mig.

Kolla i mitt bronsgalleri, där har jag ristest på 350 i jämförelse med utfall av Mentor 350 HP :)

Gilla

Lotus69

Kvinna ·

13 maj, 2014

Jess-3 skrev:

Du är ju så lätt i förhållande till din längd, så 350 kommer nog att bli rejäla bomber på dig förestller jag mig. Men testa med vattenpåsar istället, ger mjukare utfyllnad och bättre känsla tycker jag. Tänk på att ca 1/2 dl=50ml försvinner.

Själv är jag kort i rocken så jag kommer inte välja 350 vilket dr sa. Testat och bestämt mig för 250/275 beroende på lite storlleksskillnad i brösten.

Lycka till!

Gilla

Lotus69

Kvinna ·

13 maj, 2014

leah26 skrev:
Hahaha vad rättfram av dig, kul! Ja folk blir verkligen helt Paff! Har varit med om att verkligen chocka vissa... Tror det är för att folk har så förutfattade meningar hur silikonbröst SER UT. Så de kan omöjligen göra den kopplingen :-) desto roligare är det ju att kunna motbevisa det!

Haha, jag detta moment ser jag verkligen fram emot!

Själv har jag snarare gått ner lite i vikt så inläggen kommer nog att märkas trots att de blir små. Väldigt små på detta forum 😢

Maken är väldigt orolig över släktens kommentarer inför sommarens badutflykter i skärgården... medan mitt problem snarare kommer att vara att skyla med kläder och inte svettas under brösten vilket försvårar god ärrläkning.

Denna sommaren hoppas jag på kalla och regniga dagar 😈

Gilla

Lotus69

Kvinna ·

13 maj, 2014

nyckelpigan skrev:

haha, det hände mig för en timme sen... träffade på en vän på gatan som frågade om jag gått upp i vikt... skrattade och gick närmare honom och sa att jag fått silikonbröst, haha, ni skulle sätt hur han tappade fattningen. Det var kul. 

Det var verkligen bra gjort av dig! 👍

Gilla

spegelbild

Kvinna ·

13 maj, 2014

Jag är 153cm, väger 42 kg och har liten bröstkorg. Jag hade op för en vecka sen och satte i 350cc bakom bröstmuskeln. Innan op hade jag inte ens en A kupa och kommer väl få C-D sa kirurgen.
Gilla

Lotus69

Kvinna ·

13 maj, 2014

spegelbild skrev:
Jag är 153cm, väger 42 kg och har liten bröstkorg. Jag hade op för en vecka sen och satte i 350cc bakom bröstmuskeln. Innan op hade jag inte ens en A kupa och kommer väl få C-D sa kirurgen.

Vad spännande, hoppas att du mår bra.

Blev du nöjd med storlek? Vilken profil och co valde du?

Får vi se bild? 🙂

Gilla

sthlm2newyork

Kvinna ·

13 maj, 2014

Hur upplever du att de känns? Kan du känna av implantaten?

Gilla

spegelbild

Kvinna ·

13 maj, 2014

Bild finns på min sida, ni kan se om ni är silvermedlem. Hittills så är jag är super nöjd! Jag satte High profile co 2. Angående storleken så är ju brösten svällda ännu och kan ju vara det ganska länge ännu. Så nu har jag DD-E och det ser stort ut från sidan. Men när svullnaden är nere blir det mest troligt en C-D kupa. Och det är det jag vill ha. Som jag skrev så är dom svällda nu och ganska hårda ännu. Så just nu så känner jag inte implantaten, men det kan ju bero på att jag inte trycker på dom då dom är väldigt ömma nu. Jag har bara känt ytligt på dom. Jag är i alla fall jätte nöjd med mina bröst och kan inte låta bli att titta på dom när jag får chansen ;)
Gilla

Jess-3

Kvinna ·

14 maj, 2014

Jag ska op 20/5 hos Gunnar kratz. Testar rispåsar men tycker att de är jätte svårt.. Är rispåsarna ändå "lika" storleksmässigt så man får ett humm om storleken ? Jag funderar på 350. Är 160 lång och väger 47 kg. Ja kände att 200 var för litet men är rädd att 350 blir för stort men är ju jätte svårt. Min kirurg rekommenderade mellan 300-350 så inte nättheten försvann på mig. Vad ja har förstått om de nu är rätt så spelar inte bara vikt och längd in utan också vad man har för bröst inan och bröstben osv.. Mkt faktorer. Lycka till tjejer!!!
Gilla

chumbawamba

Kvinna ·

21 maj, 2014

Jag tror inte att det kommer bli för stort, jag ska lägga in 375 cc och han sa att jag kunde räkna med E/F i kupa, om det är till någon hjälp :) Har du gjort ristestet? Gå runt med det en hel dag hemma och känn hur det känns :)

Gilla

Annmi

Kvinna ·

22 maj, 2014

Jag la in 275cc förra veckan och är sjukt nöjd med resultatet! Tyckte först de kändes stora men har nu vant mig och i bikini är de perfekta! Har andra mått än dig men är väldigt smal!
Gilla

Lotus69

Kvinna ·

22 maj, 2014

Annmi skrev:
Jag la in 275cc förra veckan och är sjukt nöjd med resultatet! Tyckte först de kändes stora men har nu vant mig och i bikini är de perfekta! Har andra mått än dig men är väldigt smal!

Jag väger 53kg och idag var jag ute och tittade på bh. Har lagt in 275cc. Trodde någonting på CD-kupa men det blev 70E/F!

Gilla

Annmi

Kvinna ·

22 maj, 2014

Men va?! Menar du att vi gjort så stora?!? Måste bege mig ut och prova snarast!!
Gilla

Lakritspipa

Kvinna ·

16 dec, 2014

Opererade mig igår på Gerlee plastikkirurgi och är helnöjd! Svårt att säga om man är nöjd med resultatet nu när allt är så svullet, men det känns fantastiskt bra. Var så osäker på storleken och det spelade inte någon roll hur mycket jag tittade kände och klämde på implantat innan...så jag gav kirurgerna (två st)fria händer" . Sa jag ville ha naturliga och proportionerliga bröst i förhållande till min kropp. Det lutade då åt 275 cc +-25 cc och den slutgiltiga bedömningen gjordes av dem under operation. Fick veta idag att de lagt in 275 cc HP bakom bröstmuskeln. Nu längtar jag bara att svullnaden ska gå ner så man kan få en föraning om hur de kommer se ut. För övrigt är jag supernöjd med kliniken och all personal!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem