Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
totten

totten

Kvinna ·

Bröstförstoring 350

Bröstförstoring

Hejsan! Jag skall operera mig i december, och har valt storleken 350. Jag är dock lite nervös om jag har valt en för liten storlek, vilket hade varit hemskt att ångra sig efteråt. Vad tror ni är bäst? Jag är ganska liten och väger ju inte så mycket.

22

Sortera efter

totten

totten

Kvinna ·

Glömde skriva att jag väger 52, är 156 cm lång.
Gilla
Nayna

Nayna

Kvinna ·

Jag ska också operera mig i december och vi bestämde 325cc på konsultationen men efter jag kollat runt lite mer så tror jag det blir 350-375 :) vi är nog ganska lika i storlek och jag kände också att jag vill inte känna efteråt att det blev för litet, men jag tror något sånt kommer att passa oss bra, kör på det du! Om du inte vill ha riktiga bomber dvs ;)

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Det är ju upp till var och en, men själv ska jag ha 350, då har jag iof egen vävnad med. Jag är 162 o väger 56.. Många tar ju lite större, men pröva dig fram genom ristest o gå omkring med det och se vad du känner, ofta blir man snabbt storleksblind. Men tror 350 kommer se lagom/naturligt ut på dig.
Gilla
joos

joos

Kvinna ·

jag har 350 cc, som är 3 veckor gamla imorgon : ) jag är supernöjd med storleken fast jag var mest orolig för att ta en för stor storlek då jag inte ville ha speciellt stora.. och jag är lite längre än dig. är 170cm och väger 60. Ska se till att lägga ut någon bild imorgon så kan du se :)

Gilla
totten

totten

Kvinna ·

Ja absolut, det är det! Jag blev storleksblind bara att jag gick ut ifrån rummet när jag hade haft konsult. Så det går snabbt.. Det börjar närma sig och därför har jag kollat runder en massa mer än vad jag har gjort innan, och sätt att folk har blivit besvikna på den lilla storleken m.m. därför har jag blivit ännu mer orolig.
Gilla
totten

totten

Kvinna ·

Nayna: Haha riktiga bomber vill jag inte ha, absolut inte. Vill att det skall se naturligt och fint ut! :D Men har du någon aning om hur det är med om man vill ha en större storlek? Måste man på en konsult igen eller det är bara att ringa och ändra? Det är den 5e december så det börjar närma sig.. så det inte är försent vill säga! När jag testade inlägg så tyckte jag 350 var bra, men sen efterhand så har jag kommit och tänka på att 25-50 försvinner.
Gilla
totten

totten

Kvinna ·

Joos: Okej, men hur mycket har försvunnit, och har dem blivit mycket mindre? Ja det vore snällt, tack :D
Gilla
Fluffy

Fluffy

Kvinna ·

Jag vill också lägga in runt 300, varannan dag tror jag att det kommer bli förstort, och varannan tror jag att det inte skulle synas! Förvirrning! Hoppas det blir bättre efter konsultationen :)
Gilla
totten

totten

Kvinna ·

Fluffy: Tänker exakt likadant, tänker dock att det inte kommer vara synligt, och andra dagen att det kommer bli perfekt. Det är så svårt, vill bara inte bli missnöjd efter op.
Gilla
Fluffy

Fluffy

Kvinna ·

Jag är rädd för att jag ska se "tjock" och kompakt ut om det blir för mycket, vill som fortfarande ha bröst som upplevs som ungdomliga och lite nättare :) trots att jag tror att jag kan bära upp större bröst eftersom jag har mycket rumpa och höfter....svårt!! jag ska ringa boka konsultation imorgon i alla fall! :D
Gilla
Green Muse

Green Muse

Kvinna ·

Hej! Jag lade in 305cc från att nästan vara helt platt. Är riktigt nöjd med storleken, inte jätteenorma, men ändå stor skillnad från innan. Dessutom märker jag knappt av dom, jag menar att dom inte känns tunga eller är i vägen eller så :) Kika gärna på mina före/efterbilder!

Gilla
Fluffy

Fluffy

Kvinna ·

Green Muse: Har kollat in dina, de är jätte fina :D kul med någon med ungefär samma vikt/längd också! Dock så ska jag lägga framför så får se hur det blir :) förlåt för trådkapningen Steffi ;D
Gilla
totten

totten

Kvinna ·

Haha det är inga problem fluffy! Fattar inte bara hur jag kan kolla bilder! haha hur gör jag? 

Gilla
Fluffy

Fluffy

Kvinna ·

Du är inte silver medlem än, skriv 15 kvalitativa inlägg och var medlem i 15 dagar, eller om du lägger upp egna bilder i silvergalleriet ( då behöver du inte vänta 15 dagar) :)
Gilla
Nayna

Nayna

Kvinna ·

Det är nog bara att kontakta din kirurg så kan ni nog ändra storlek jag tror inte du behöver komma på en ny konsultation, jag skulle maila min men jag vet inte riktigt va jag ska säga än...det finns mycket man måste tänka på när man bestämmer storlek. En sak är ju det här med klädstorlek, jag har XS nu men det kommer jag absolut inte kunna ha sen, tänk t.ex. klänningar de kommer sitta jättelöst över midjan för att bysten ska få plats. Så man kanske bör tänka lite på det också, man kommer inte alltid gå omkring i en bikini :P

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Fluffy skrev:
Jag vill också lägga in runt 300, varannan dag tror jag att det kommer bli förstort, och varannan tror jag att det inte skulle synas! Förvirrning! Hoppas det blir bättre efter konsultationen :)

Jag förstår precis vad du menar med förvirring!! Jag har ändå varit på min konsultation redan och körde helt på samma spår före och under den, det är först nu efter konsultationen som jag börjat undra om jag tar i för mycket - men samtidigt är rädd för att vara för snål med storleken när jag väl gör det... jag vill ju att brösten ska bli helt perfekta för mig :-)

Är 171 cm lång, väger 52 kg och ska lägga in Mentor375cc bakom muskeln. (Bakom ska ju svälja en hel del också, ähh jag står nog fast vid 375 ändå! ;))

Tack! :D ;)

Gilla
joos

joos

Kvinna ·

totten: jag provade med 320 på konsultationen och har gjort ristestet med 3 dl.. så det är väl runt 30-50 cc som försvunnit. men vi utgick från det jag ville ha, nämligen 320 och sen tog vi 350 :) 

Nu ligger det ute både före och efterbilder på mig.

Gilla
Kittygumms

Kittygumms

Kvinna ·

totten skrev:
Nayna: Haha riktiga bomber vill jag inte ha, absolut inte. Vill att det skall se naturligt och fint ut! :D Men har du någon aning om hur det är med om man vill ha en större storlek? Måste man på en konsult igen eller det är bara att ringa och ändra? Det är den 5e december så det börjar närma sig.. så det inte är försent vill säga! När jag testade inlägg så tyckte jag 350 var bra, men sen efterhand så har jag kommit och tänka på att 25-50 försvinner.

Du behöver inte beställa en nu kons. det är bara till att ringa så kan en sköterska lägga fram till dig. De är jätte snälla och trevliga så man får ta hur lång tid på sig som hellst! Har redan varit där två gånger sedan min kons. pga att jag är rädd för att det ska bli för stort:P

Ska också opereras den 5:e december, vart ska du :D??

Gilla
totten

totten

Kvinna ·

Ja jag var hos en sköterska idag, hon skulle säga till kirurgen och så får jag och han snacka om det lite mer. Men att jag önskar en större storlek.. ialf lite!! 

Åh va kul :D Jag ska operera mig på citadell kliniken i landskrona :) Självdå? 

Gilla
twinky

twinky

Kvinna ·

Nayna skrev:

En sak är ju det här med klädstorlek, jag har XS nu men det kommer jag absolut inte kunna ha sen, tänk t.ex. klänningar de kommer sitta jättelöst över midjan för att bysten ska få plats. Så man kanske bör tänka lite på det också, man kommer inte alltid gå omkring i en bikini :P

Jag har lagt in 500 och jag kan fortfarande ha XS i nästan alla plagg. Allt som har stretch funkar fint. Ibland är det en skjorta eller jacka som jag inte kan stänga men det mesta funkar som sagt. Förutom toppar eller klänningar som är sydda precis under bysten då - de sitter typ halvvägs på brösten :P.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem