Olivia73
Kvinna ·
29 apr, 2013
Bröstförstoring 400 eller 450???
Jag ska göra en bröstförstoring i slutet av maj och ska nu bestämma mig för strl... velar mellan 400 och 450 men kan inte bestämma mig. Jag är nästan platt nu så jag har ju liksom ingenting innan. Jag är ganska liten och smal, 162 lång och väger ca 48 kg. Vad tycker ni andra?
Sortera efter

via_dolorosa
Kvinna ·
29 apr, 2013
Ställ denna fråga till dig själv. "vill du heldre leva men lite för stora bröst eller lite för små"? 50cc kommer du inte heller märka någon skillnad på när de väl sitter i kroppen. Det större implantatet bygger runt 1mm per på putet och lite mer på bredden. Så vill du även ha möjlighet till en tajtare klyfta eller ett bredare bröst så kan det större vara att föredra. Det är enbart DU själv som kan svara på vilket implantat som kommer passa dig bäst 😉
Gilla

Olivia73
Kvinna ·
29 apr, 2013
Vill varken ha för stora eller för små ;) Det lutar dock åt 450... Har läst att de flesta som velar mellan två strl väljer det större alt och de som valt de mindre har ångrat sig. Dock tyckte läkaren att 400 skulle vara lagom men att det förstås är upp till mig att bestämma. Jag tränar en hel del och vill kunna känna att strl inte stör men vill absolut inte ångra mig efteråt för att jag valde för små.
Gilla

sussipussi
Kvinna ·
29 apr, 2013
Tror inte 50cc gör någon skillnad!
Tänk en halv deciliter liksom, det gör nog varken mer eller mindre!
Gilla

Flisan69
Kvinna ·
29 apr, 2013
Storleken kanske inte gör ngn större skillnad men vikten gör det!
Jag tyckte 500 var betydligt tyngre än 450 för min rygg.
Detta fick jag fram genom att promenera ute med ristestet innanför bhn ett par timmar.
Typ på arbetet på turmässan en festkväll osv.
Jag testade från 400 upp till 500 och kom fram till att 500 var för tungt för mig att bära upp som lider av dålig rygg.
Var helt slut i ryggen.
Så testa dig fram med ristestet och var ärlig mot dig själv med vad som ser finast på dig. Ta kort osv.
Förutatt att du inte är ute efter lite större tuttar än normalt!
Lycka till! :))
Gilla

lollsen
Kvinna ·
29 apr, 2013
jag har samma problem:P ska opereras den 16e maj och velar mellan 415 och 445. men kommer nog välja det större
Gilla

9April
Man ·
29 apr, 2013
Jag märker ingenting i kroppen( tyngdmässigt) av att ha 550 cc- implantat. Tror både 400 och 450 cc blir bra. Ingen av de storlekarna kommer nog att få det att se löjligt ut. Ska du lägga bakom muskeln så försvinner ju 5-10 % ungefär o då skulle jag ha gått på det största:-)
Gilla

Taxörat
Kvinna ·
29 apr, 2013
Jag har inte heller några problem med att brösten känns tunga. Har 550cc, och taskig rygg. Är opererad för ryggproblemen.
I början kändes brösten tunga när jag tog av mig bh:n, men nu tänker jag inte på det. Antar att det gäller att ha en bra bh som verkligen ger stöd.
Gilla

Sannaw
Kvinna ·
29 apr, 2013
Hänger på här, undrar nämligen precis detsamma.
Gilla

Flisan69
Kvinna ·
29 apr, 2013
Självklart är det som tjejerna säger att en bra bh är A och O.
Men nu var det iofs bara 50cc skillnad men det är ju inte svårt att den differensen helt plötsligt är 100-150cc osv.
Så det var bara ett litet tips innan man bestämmer sig att ha med vikten i bakhuvudet, eftersom första valet kanske var mindre från början.
Gilla

Dewdrop
Kvinna ·
29 apr, 2013
Fundera på hur rädd du är att någon ska gissa eller se att du är opererad (tex vänner, mamma eller farmor). Gillar du lite fylligare bröst eller vill du vara mer diskret? Det blir ändå en så stor skillnad från ingenting till schyssta bröst så vilket du än väljer så känns det nog stort i början. Jag har ganska samma mått som du men väger lite mer och har 400. Det är på gränsen till för stort för mig tycker jag själv. Men man kan ändå klä sig så att brösten döljs eller framhävs, vilket man för tillfället vill. Det är ju inte jättestor skillnad på 400 och 450 ändå. Du får klura lite på saken eller be att få prova en gång till.
Gilla

via_dolorosa
Kvinna ·
30 apr, 2013
Vad tränar du? Vilken placering ska du ha? Du vet att en bakomplacering kan hindra din träning delvis och en som har bakom bör undvika träning som kativerar brösten, ex. bänkpress.
Gilla

Olivia73
Kvinna ·
30 apr, 2013
Jag tränar löpning och styrketräning. Eftersom jag är ganska tunn och smal så tyckte kirurgen att jag ska ha bakomliggande, blir bäst på mig sa han. (Mentor runda) Någon här som fått problem med sin träning efter att ha lagt dem bakom bröstmuskelaturen? Många skriver att det inte blir ngn större skillnad i strl på 400-450 och då tänker jag att jag kanske borde ta 500 istället? Det försvinner ju tydligen en del när man lägger dem bakom också? Jag var på konsultation förra veckan och ska göra min op 22 maj så det går ju fort dit. Skrev till min kirurg idag att jag bestämt mig för 450 men ändå tvekar jag... funderar, räcker det? blir jag nöjd med det? Åh vad svårt att välja! Det är ju ett stort beslut, inget man kan ångra och göra om dagen efter, kostar ju en hel del.
Gilla

via_dolorosa
Kvinna ·
30 apr, 2013
Olivia73 skrev:
Jag tränar löpning och styrketräning. Eftersom jag är ganska tunn och smal så tyckte kirurgen att jag ska ha bakomliggande, blir bäst på mig sa han. (Mentor runda) Någon här som fått problem med sin träning efter att ha lagt dem bakom bröstmuskelaturen? Många skriver att det inte blir ngn större skillnad i strl på 400-450 och då tänker jag att jag kanske borde ta 500 istället? Det försvinner ju tydligen en del när man lägger dem bakom också? Jag var på konsultation förra veckan och ska göra min op 22 maj så det går ju fort dit. Skrev till min kirurg idag att jag bestämt mig för 450 men ändå tvekar jag... funderar, räcker det? blir jag nöjd med det? Åh vad svårt att välja! Det är ju ett stort beslut, inget man kan ångra och göra om dagen efter, kostar ju en hel del.
Gilla

Olivia73
Kvinna ·
01 maj, 2013
Usch det där lät verkligen inte roligt, nu blir jag livrädd ju :( Han sa att man bara lägger "muskeltrådar" över och att det inte ska orsaka problem vid träning men jag har läst på idag om andras erfarenheter och är riktigt tveksam till det ändå, kanske borde stå på mig och välja framför även att han säger att det blir bättre bakom pga att jag har så lite egen vävnad och är så smal? Jag vill bara inte att det blir fult med tydliga kanter och jag blir missnöjd och ångrar mig när han nu säger så... Usch va det är svårt att veta vad man ska välja :( Ska man ha samma strl om man tar framför som man tänkt för bakomliggande? Har tänkt mig 450 (fyller knappt ngn kupa alls innan).
Gilla

via_dolorosa
Kvinna ·
01 maj, 2013
Olivia73 skrev:
Usch det där lät verkligen inte roligt, nu blir jag livrädd ju :( Han sa att man bara lägger "muskeltrådar" över och att det inte ska orsaka problem vid träning men jag har läst på idag om andras erfarenheter och är riktigt tveksam till det ändå, kanske borde stå på mig och välja framför även att han säger att det blir bättre bakom pga att jag har så lite egen vävnad och är så smal? Jag vill bara inte att det blir fult med tydliga kanter och jag blir missnöjd och ångrar mig när han nu säger så... Usch va det är svårt att veta vad man ska välja :( Ska man ha samma strl om man tar framför som man tänkt för bakomliggande? Har tänkt mig 450 (fyller knappt ngn kupa alls innan).
Gilla

Flisan69
Kvinna ·
01 maj, 2013
Det förespråkas så mycket för framför placering som det optimala när man tränar här på forumet. Varför är det då så att nästa alla har delvis eller helt bakom?
Jag har då inte uppfattat att vi som har framför är i majoritet.
Jag kunde ingenting när jag var på min konsultation bara att jag ville ha bröst och vilken form som tilltalade mig.
Det enda jag visste var vilken klinik och läkare som var första prio.
Bokade konsultation och det sa bara klick så jag valde ingen annan.
Han berättade om de olika placeringarna + och -.
Tittade på mig och sa att framför ser ut som ett bra val.
Jag frågade om golfspel, träning. Jag ville gå via bröstvårtan och formen på brösten
Han berättade om anatomiska och dess egenskap. Sen om den runda.
Han föreslog rund mentor mp+, vilket visade sig bli mitt val i slutändan också.
Med tiden hänger tydligen de runda oxå till sig.
Sen har alla mina vänner bakom och tränar utan problem.
Visst ser tuttarna roliga ut när de spänner bröstmuskeln men som en vännina säger... Hon är där för att träna och inget annat.
De har haft sina i 14 år 9 år och 2 år.
Visst är det då att komplikationer uppstår och det är jättetråkigt.
Men läkaren har ju ändå gjort så många operationer att han vet lite mer.
Det är ju trots allt fler nöjda än missnöjda.
Gilla

Olivia73
Kvinna ·
01 maj, 2013
Ja man vill lita på att läkaren väljer det bästa för varje enskild person men jag är ganska snurrig av all info jag läst sista dagarna så jag vet knappt ut eller in just nu mer än att jag vill absolut vill göra det och att det ska bli rätt och jag ska känna mig nöjd.
Gilla

9April
Man ·
01 maj, 2013
Alla dessa människor här på forumet är patienter o inga experter, glöm inte det. Jag har läst den ena förklaringen värre än den andra om vad som egentligen skärs i en bakomplacering! Jag blir lite trött på att man förklarar saker som man egentligen varken vet eller riktigt förstår. Har ett antal vänner som har bakomplacering+ jag själv o ingen har något problem. Det bästa är att fråga läkaren rakt ut hur de går till väga när de opererar OM du verkligen vill veta det? Jag skulle inte vilja höra en massa detaljer;-) wwwrrrrr... Det viktiga är att DU hittar en läkare DU litar på. Då kan ni prata om vad han som expert tycker är det bästa alternativet för dig. Seriösa läkare tittar o bedömer o avväger risker med placeringar på dig o din kropp.
Gilla

Flisan69
Kvinna ·
01 maj, 2013
Olivia73 skrev:
Ja man vill lita på att läkaren väljer det bästa för varje enskild person men jag är ganska snurrig av all info jag läst sista dagarna så jag vet knappt ut eller in just nu mer än att jag vill absolut vill göra det och att det ska bli rätt och jag ska känna mig nöjd.
Gilla

Flisan69
Kvinna ·
01 maj, 2013
Nöjd vet man inget om förrän efter! Det gäller bara att bestämma sig för vad som är mest rätt.. Vilken form har du idag. Tänk dig dem större. Titta på bilder som liknar dina som de ser ut nu och hur de ser ut efter. Andra bröst är ointressanta.
Gilla