Olivia73
Kvinna ·
29 apr, 2013
Bröstförstoring 400 eller 450???
Jag ska göra en bröstförstoring i slutet av maj och ska nu bestämma mig för strl... velar mellan 400 och 450 men kan inte bestämma mig. Jag är nästan platt nu så jag har ju liksom ingenting innan. Jag är ganska liten och smal, 162 lång och väger ca 48 kg. Vad tycker ni andra?
Sortera efter

Olivia73
Kvinna ·
01 maj, 2013
Tack för era svar! Jag väljer nog att lita på att kirurgen jag valt ändå vet vad som passar bäst för min del för jag blir bara snurrig när det gäller just detta med framför eller bakom.... Han verkar bra och kunnig och jag känner förtroende för hans kunskap så jag får nog överlåta detta beslut åt honom. Men resten bestämmer jag förstås ;)
Gilla

Taxörat
Kvinna ·
02 maj, 2013
Flisan69 skrev:
Nöjd vet man inget om förrän efter! Det gäller bara att bestämma sig för vad som är mest rätt.. Vilken form har du idag. Tänk dig dem större. Titta på bilder som liknar dina som de ser ut nu och hur de ser ut efter. Andra bröst är ointressanta.Mycket kloka ord 😉 Håller med till 100%. Man ska försöka att inte titta på vad andra har hela tiden. Man vet inget om andras förutsättningar och utgångslägen bara genom att titta på en bild. Man får hoppas att man hittar en läkare som man klickar med och att han vet vad han gör.
Det är så lätt att bli storleksblind när man tittar på alla bilder, så helt plötsligt uppfattar man allt under 400 som litet. Vilket är helt galet.
Gilla

via_dolorosa
Kvinna ·
02 maj, 2013
Flisan69 skrev:
Det förespråkas så mycket för framför placering som det optimala när man tränar här på forumet. Varför är det då så att nästa alla har delvis eller helt bakom? Jag har då inte uppfattat att vi som har framför är i majoritet. Jag kunde ingenting när jag var på min konsultation bara att jag ville ha bröst och vilken form som tilltalade mig. Det enda jag visste var vilken klinik och läkare som var första prio. Bokade konsultation och det sa bara klick så jag valde ingen annan. Han berättade om de olika placeringarna + och -. Tittade på mig och sa att framför ser ut som ett bra val. Jag frågade om golfspel, träning. Jag ville gå via bröstvårtan och formen på brösten Han berättade om anatomiska och dess egenskap. Sen om den runda. Han föreslog rund mentor mp+, vilket visade sig bli mitt val i slutändan också. Med tiden hänger tydligen de runda oxå till sig. Sen har alla mina vänner bakom och tränar utan problem. Visst ser tuttarna roliga ut när de spänner bröstmuskeln men som en vännina säger... Hon är där för att träna och inget annat. De har haft sina i 14 år 9 år och 2 år. Visst är det då att komplikationer uppstår och det är jättetråkigt. Men läkaren har ju ändå gjort så många operationer att han vet lite mer. Det är ju trots allt fler nöjda än missnöjda.Gilla

via_dolorosa
Kvinna ·
02 maj, 2013
9April skrev:
Alla dessa människor här på forumet är patienter o inga experter, glöm inte det. Jag har läst den ena förklaringen värre än den andra om vad som egentligen skärs i en bakomplacering! Jag blir lite trött på att man förklarar saker som man egentligen varken vet eller riktigt förstår. Har ett antal vänner som har bakomplacering+ jag själv o ingen har något problem. Det bästa är att fråga läkaren rakt ut hur de går till väga när de opererar OM du verkligen vill veta det? Jag skulle inte vilja höra en massa detaljer;-) wwwrrrrr... Det viktiga är att DU hittar en läkare DU litar på. Då kan ni prata om vad han som expert tycker är det bästa alternativet för dig. Seriösa läkare tittar o bedömer o avväger risker med placeringar på dig o din kropp.Gilla

Flisan69
Kvinna ·
02 maj, 2013
via_dolorosa skrev:
9April skrev:
Alla dessa människor här på forumet är patienter o inga experter, glöm inte det. Jag har läst den ena förklaringen värre än den andra om vad som egentligen skärs i en bakomplacering! Jag blir lite trött på att man förklarar saker som man egentligen varken vet eller riktigt förstår. Har ett antal vänner som har bakomplacering+ jag själv o ingen har något problem. Det bästa är att fråga läkaren rakt ut hur de går till väga när de opererar OM du verkligen vill veta det? Jag skulle inte vilja höra en massa detaljer;-) wwwrrrrr... Det viktiga är att DU hittar en läkare DU litar på. Då kan ni prata om vad han som expert tycker är det bästa alternativet för dig. Seriösa läkare tittar o bedömer o avväger risker med placeringar på dig o din kropp.Roligt att du svara hade hoppats på det! Självklart inte...precis som du säger sa min läkare oxå. Att man skulle dra öronen åt sig om någon bara förespråkade ett sätt. Alla har ju inte samma förutsättningar. Och att bara hålla sig till en placering är att göra det lätt för sig. Jag tycker bara att man ska vara lite försikitig i sin egen expertis gentemot utbildad kirurg. om man inte förstår sig på sina egna förutsättningar. Man ska alltid ifrågasätta...det är en självklarhet. Så länge ens egna val inte är av ondo tycker jag att de ska lyssna på vad sin patient önskar. Har man bara fått till sig för och nackdelar av sitt val, vad det innebär för en själv och hur ansvarsfördelningen är efter ingreppet mellan patient och läkare är ju allting bara bra. Det är ju ändå tillräckligt med risker att operera sig ändå.
Gilla

9April
Man ·
02 maj, 2013
Flisan69 skrev:
via_dolorosa skrev:
9April skrev:
Alla dessa människor här på forumet är patienter o inga experter, glöm inte det. Jag har läst den ena förklaringen värre än den andra om vad som egentligen skärs i en bakomplacering! Jag blir lite trött på att man förklarar saker som man egentligen varken vet eller riktigt förstår. Har ett antal vänner som har bakomplacering+ jag själv o ingen har något problem. Det bästa är att fråga läkaren rakt ut hur de går till väga när de opererar OM du verkligen vill veta det? Jag skulle inte vilja höra en massa detaljer;-) wwwrrrrr... Det viktiga är att DU hittar en läkare DU litar på. Då kan ni prata om vad han som expert tycker är det bästa alternativet för dig. Seriösa läkare tittar o bedömer o avväger risker med placeringar på dig o din kropp.Roligt att du svara hade hoppats på det! Självklart inte...precis som du säger sa min läkare oxå. Att man skulle dra öronen åt sig om någon bara förespråkade ett sätt. Alla har ju inte samma förutsättningar. Och att bara hålla sig till en placering är att göra det lätt för sig. Jag tycker bara att man ska vara lite försikitig i sin egen expertis gentemot utbildad kirurg. om man inte förstår sig på sina egna förutsättningar. Man ska alltid ifrågasätta...det är en självklarhet. Så länge ens egna val inte är av ondo tycker jag att de ska lyssna på vad sin patient önskar. Har man bara fått till sig för och nackdelar av sitt val, vad det innebär för en själv och hur ansvarsfördelningen är efter ingreppet mellan patient och läkare är ju allting bara bra. Det är ju ändå tillräckligt med risker att operera sig ändå.
Gilla