Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
2kidslater profilbild

2kidslater

Kvinna ·

06 feb, 2018

Bröstförstoring April 2018

Bröstförstoring

Jag har bokat in min operation till 10 April 2018 och nu tänkte jag starta en pepptråd här för alla oss som ska opereras i April! Jag har bokat hos Patrik Höijer på Nordiska kliniken i Sthlm. Någon mer som ska dit den dagen? Jag har varit jättepeppad och gjort konsultationer på tre ställen samt läst på massor. Men sen när jag väl hade bokat så tappade jag gnistan lite. Har nog fått lite kalla fötter. Men nu börjar jag känna mig peppad igen! Det var nog bara en liten chock över att det faktiskt är på gång nu. Men än är det rätt länge kvar. Ska hinna spara mer pengar också. Jag säljer massa ägodelar som ändå inte används. Win win! :D Ni andra som bokat i April, vad har ni för tankar och känslor?

361

Sortera efter

Coor

Kvinna ·

23 feb, 2018

eewelinaa skrev:

Jag fick först en tid 20 mars, men det ändrades till 20 april då min kirurg blivit sjukskriven längre.. Sist jag opererade mig så gjorde jag det i januari, 26e för att vara exakt (2016), minns inte hur lång tid det tog tills jag fick sola och bada eller att det såg "normalt" ut, men i maj vet jag att jag solade, dock med dubbla tejp för att vara på den säkra sidan ;) På Clinic Strömstad behöver man dock inte ha någon obekväm bh, utan mer som en "sportbh", skulle ha den i 4-5 veckor tror jag. Så kommer inte behöva någon tortyr-bh under sommaren iaf. Hoppas allt går som det ska iaf, och att man slipper komplikatíoner.. Sist gick det jättebra :)

Hur mycket ska ni här lägga in? Profil, cc, vikt, längd? :D

Nä hoppas verkligen att det inte ser stenhårt ut till sommaren! Mm på nordiska kliniken kör de också men en sport bh liknande grunka som ska vara bekväm :) Jag ska lägga in motiva round 500cc full profil bakom muskeln. Jag är 172cm och väger 56kg. Vad ska du byta till och hur kommer det sig att du ska byta?
Gilla

eewelinaa

Kvinna ·

24 feb, 2018

Coor skrev:

eewelinaa skrev:

Jag fick först en tid 20 mars, men det ändrades till 20 april då min kirurg blivit sjukskriven längre.. Sist jag opererade mig så gjorde jag det i januari, 26e för att vara exakt (2016), minns inte hur lång tid det tog tills jag fick sola och bada eller att det såg "normalt" ut, men i maj vet jag att jag solade, dock med dubbla tejp för att vara på den säkra sidan ;) På Clinic Strömstad behöver man dock inte ha någon obekväm bh, utan mer som en "sportbh", skulle ha den i 4-5 veckor tror jag. Så kommer inte behöva någon tortyr-bh under sommaren iaf. Hoppas allt går som det ska iaf, och att man slipper komplikatíoner.. Sist gick det jättebra :)

Hur mycket ska ni här lägga in? Profil, cc, vikt, längd? :D

Nä hoppas verkligen att det inte ser stenhårt ut till sommaren!
Mm på nordiska kliniken kör de också men en sport bh liknande grunka som ska vara bekväm :)

Jag ska lägga in motiva round 500cc full profil bakom muskeln. Jag är 172cm och väger 56kg.

Vad ska du byta till och hur kommer det sig att du ska byta?

Jag har mentor nu, ska byta till motiva och även större (har 375, ska byta till 590cc corsé). Anledningen till att jag ska opereras igen är endast för jag vill ha större, i övrigt är jag supernöjd! Fick inte in mer första gången :-)
Gilla

Julieta

Kvinna ·

24 feb, 2018

Ja ska också göra 25 april. Men är jätte nervös för fick veta förra veckan att min sambo ska åka utomlands med jobbet den 26 april. Och har fyra barn hemma . Men vill inte han ska behöva stanna hemma bara för jag gjort bröst så får se hur vi löser de. Själv kommer jag sjukskriva mig men orolig hur min arbetsgivare kommer ta de.
Gilla

Coor

Kvinna ·

24 feb, 2018

Julieta skrev:

Ja ska också göra 25 april. Men är jätte nervös för fick veta förra veckan att min sambo ska åka utomlands med jobbet den 26 april. Och har fyra barn hemma . Men vill inte han ska behöva stanna hemma bara för jag gjort bröst så får se hur vi löser de. Själv kommer jag sjukskriva mig men orolig hur min arbetsgivare kommer ta de.

Oj då! Jag förstår din oro. Hade min sambo varit tvungen att åka hade jag nog bokat om operationstiden (helst till en tidigare då :P.. ) men då är ju mina grabbar 2 och 4år också så dem är ju inte direkt försiktiga och förstående. det blir ju mycket lyftande och bärande med dem också. Sen beror det ju på om man kan få hjälp från annat håll också.
Gilla

2kidslater

Kvinna ·

25 feb, 2018

Själv är jag föräldraledig så jag behöver inte kontakta chefen som tur är. Ville verkligen få detta gjort innan jag börjar om att jobba så jag slipper berätta för alla vad som är på gång. De lär ju märka det när jag återkommer till jobbet men jag säger nog inget förrän nån där börjar fråga. Min man ska ta föräldraledigtedigt i tre hela veckor för att ta hand om mig och barnen (9 mån och 3 år). Det känns SÅ skönt. Guld värt att slippa oroa sig för den biten. Nu måste ju bara fixa barnvakt i typ 3-4 dagar under operationen och resan dit-hem. Sen är vi redo!
Gilla

2kidslater

Kvinna ·

04 mar, 2018

Dagarna går, snart är det bara en månad kvar för mig. Känns så länge dit. Jag har tittat igenom varenda avsnitt av skönhetsfällan, både den svenska och danska versionen. Det är ett tips till er andra om ni vill fördriva tiden. MEN, man kan lätt bli nojig när man ser och hör om alla komplikationer. Dock så tycker jag att det har varit givande för mig och jag har lärt mig en hel del. Så jag känner mig tryggare i mitt beslut. Det verkar att de flesta i dessa program har läst på otroligt lite, eller inte alls, och valt riktigt dåliga kliniker, samt inga försäkringar. Jag känner mig helt säker med mitt val i alla fall. Har även kollat massor på Youtube. Har ni andra nå tips på nåt man kan se som har med bröstförstoringar att göra?
Gilla

Coor

Kvinna ·

05 mar, 2018

2kidslater skrev:

Dagarna går, snart är det bara en månad kvar för mig. Känns så länge dit. Jag har tittat igenom varenda avsnitt av skönhetsfällan, både den svenska och danska versionen. Det är ett tips till er andra om ni vill fördriva tiden. MEN, man kan lätt bli nojig när man ser och hör om alla komplikationer. Dock så tycker jag att det har varit givande för mig och jag har lärt mig en hel del. Så jag känner mig tryggare i mitt beslut. Det verkar att de flesta i dessa program har läst på otroligt lite, eller inte alls, och valt riktigt dåliga kliniker, samt inga försäkringar. Jag känner mig helt säker med mitt val i alla fall. Har även kollat massor på Youtube. Har ni andra nå tips på nåt man kan se som har med bröstförstoringar att göra?

Har inga tips, känns som att brittiska och amerikanska är så extrema så att det liksom inte ens går att relatera till. Men som du säger känns det mycket som att val av fel klinik samt dålig koll på hur man ska tänka efter operationen känns som de vanligaste felen folk gör idag. Är så jädra nöjd över beslutet att välja Nordiska kliniken. tycker man läser mycket här på sidan om kirurger med dåligt bemötande men som de ändå väljer att gå till, känns ju inte som att de blir trevligare vid en ev komplikation. Det enda ens lite negativa jag läst om Nordiska är förvirring över det där med bh paketen 1000/1500:- och det kände jag inte heller att jag hade koll på så ska maila dem idag om det. tydligen ska det vara en bh efter operationen och sedan en som man ska ha lite längre fram. och att den ena inte ingår i det andra paketet. ahne som sagt ska mala dem och höra
Gilla

2kidslater

Kvinna ·

05 mar, 2018

Ok, det har jag inte läst något om. Skriv gärna vad de säger om det. Man vill ju ha superkoll på allt! :)
Gilla

Coor

Kvinna ·

06 mar, 2018

2kidslater skrev:

Ok, det har jag inte läst något om. Skriv gärna vad de säger om det. Man vill ju ha superkoll på allt! :)

Jo för 1000:- får man den bh-n man ska ha direkt efter op och en sport bh som man ska ha de första 6månaderna. Och för 1500:- fick man första samt två st av sport bh-n. Vet inte om det är valbart att endast ta bh-n man har direkt efter op. Jag tar nog paketet med 3st så får man de bh-ar som de tycker är bäst :)
Gilla

Nat123

Kvinna ·

06 mar, 2018

amandaaa skrev:

Jag är lite i valet och kvalet om jag ska operera mig i mars eller april. Vill helst göra det så snart som möjligt så att det hinner läka så gott det går till sommaren. Tog du den första tiden som fanns tillgänglig eller ville du opereras i april?

Jag tog den första tiden som fanns och det var inte förrän i april. Hade det funnits innan hade jag tagit den med :)
Gilla

2kidslater

Kvinna ·

06 mar, 2018

Coor skrev:

2kidslater skrev:

Jo för 1000:- får man den bh-n man ska ha direkt efter op och en sport bh som man ska ha de första 6månaderna. Och för 1500:- fick man första samt två st av sport bh-n. Vet inte om det är valbart att endast ta bh-n man har direkt efter op. Jag tar nog paketet med 3st så får man de bh-ar som de tycker är bäst :)

Ok ja det är nog lika bra att ta det dyrare paketet då, så har man en extra att byta om med medans man tvättar osv.
Gilla

Coor

Kvinna ·

07 mar, 2018

2kidslater skrev:

Coor skrev:

2kidslater skrev:

Ok ja det är nog lika bra att ta det dyrare paketet då, så har man en extra att byta om med medans man tvättar osv.

det känns som det. plus att det verkar vara bra sport bh att ha i fortsättning till när man tränar och så också :) kollade lite på nätet och den är ju inte billig att köpa direkt själv heller. "Freya active" har jag sett att någon på forumet säger att den heter :)
Gilla

Nat123

Kvinna ·

07 mar, 2018

Är det någon som vet vad en extra BH kostar på plastikakademin i Linköping?
Gilla

Nat123

Kvinna ·

07 mar, 2018

Är det någon som vet vad en extra BH kostar på plastikakademin i Linköping?
Gilla

jhojho

Kvinna ·

09 mar, 2018

Jag har tid den 18 april och ska då göra en förstoring igen. Jag gjorde en förra året men vill ha större och ska senare i år lyfta. Men några steg i taget. Jag vill att tiden ska gå fort nu! Jag gjorde op i Linköping förra året och det blir det denna gång också då de är jättebra. Jag behövde inte betala något för toppen och på efterkontrollen tyckte de att jag skulle ha en större topp så jag fick en till. De topparna är jättebra och sköna.
Gilla

Nat123

Kvinna ·

10 mar, 2018

jhojho skrev:

Jag har tid den 18 april och ska då göra en förstoring igen. Jag gjorde en förra året men vill ha större och ska senare i år lyfta. Men några steg i taget.
Jag vill att tiden ska gå fort nu! Jag gjorde op i Linköping förra året och det blir det denna gång också då de är jättebra. Jag behövde inte betala något för toppen och på efterkontrollen tyckte de att jag skulle ha en större topp så jag fick en till. De topparna är jättebra och sköna.

Jag ser att du opererats hos Johan. Ska också operera mig hos honom 16/4. Hur var det att opereras att honom? Hur fungerade det efteråt? Berätta gärna lite om du orkar :)
Gilla

jhojho

Kvinna ·

10 mar, 2018

Han va helt suverän! Jag började må dåligt av antibiotikan direkt efter operation när jag kom hem och han hade gett mig ett direktnr o mail som han svarade på direkt och hjälpte mig. Bytte ut till ett bättre alternativ.. Kollade så allt kändes ok och svarade när jag hade funderingar mm. Har fortfarande honom och det är han som kommer operera mig den 18e april:)
Gilla

snedstreck

Kvinna ·

12 mar, 2018

Jag ska opereras den 16/4 på Proforma och göra lollipop lyft och byta implantat till bakom muskeln. Har haft framför i 9 år :) Är superpeppad :D
Gilla

Tessan22

Kvinna ·

14 mar, 2018

Hej Jag har tid för OP 5/4 på AK i Stockholm och jag är super nervös, så rädd att brösten ska kännas och se för stora ut. Men litar på Paolo som ska operera mig och MX 290 har han rekomenderat. Men är så nervös. Men längtar samtidigt massor efter att få lite fylligare bröst igen efter två barn.
Gilla

Sf88

Kvinna ·

17 mar, 2018

Hej Allihopa! Jag ska göra en förstoring den 9/4 på Citadellkliniken i Landskrona! Är nervös från och till, men längtar väldigt mycket. Jag har valt att lägga in Motiva round 550cc full profil :) Har velat göra detta i många år, men inte förren nu känner jag att jag inte ska ha fler barn ( har 5 st ).
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem