Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
2kidslater profilbild

2kidslater

Kvinna ·

06 feb, 2018

Bröstförstoring April 2018

Bröstförstoring

Jag har bokat in min operation till 10 April 2018 och nu tänkte jag starta en pepptråd här för alla oss som ska opereras i April! Jag har bokat hos Patrik Höijer på Nordiska kliniken i Sthlm. Någon mer som ska dit den dagen? Jag har varit jättepeppad och gjort konsultationer på tre ställen samt läst på massor. Men sen när jag väl hade bokat så tappade jag gnistan lite. Har nog fått lite kalla fötter. Men nu börjar jag känna mig peppad igen! Det var nog bara en liten chock över att det faktiskt är på gång nu. Men än är det rätt länge kvar. Ska hinna spara mer pengar också. Jag säljer massa ägodelar som ändå inte används. Win win! :D Ni andra som bokat i April, vad har ni för tankar och känslor?

361

Sortera efter

Coor

Kvinna ·

18 mar, 2018

snedstreck skrev:

Jag ska opereras den 16/4 på Proforma och göra lollipop lyft och byta implantat till bakom muskeln. Har haft framför i 9 år :) Är superpeppad :D

Va spännande! Ska du byta storlek/tillverkare också?
Gilla

Coor

Kvinna ·

18 mar, 2018

Tessan22 skrev:

Hej
Jag har tid för OP 5/4 på AK i Stockholm och jag är super nervös, så rädd att brösten ska kännas och se för stora ut. Men litar på Paolo som ska operera mig och MX 290 har han rekomenderat. Men är så nervös. Men längtar samtidigt massor efter att få lite fylligare bröst igen efter två barn.

Ja alltså är ju relativt om vad som är stort och litet. Men hoppas att du blir nöjd! Kul att det inte är så långt kvar också :)
Gilla

Coor

Kvinna ·

18 mar, 2018

Sf88 skrev:

Hej Allihopa! Jag ska göra en förstoring den 9/4 på Citadellkliniken i Landskrona! Är nervös från och till, men längtar väldigt mycket. Jag har valt att lägga in Motiva round 550cc full profil :) Har velat göra detta i många år, men inte förren nu känner jag att jag inte ska ha fler barn ( har 5 st ).

Oj 5st barn, det va flitigt jobbat! Mysigt också! :D Då operateras du dagen innan mig. Kommer bli spännande att följa hur det går för andra som opereras ungefär samtidigt :)
Gilla

Sf88

Kvinna ·

18 mar, 2018

Coor skrev:

Sf88 skrev:

Hej Allihopa! Jag ska göra en förstoring den 9/4 på Citadellkliniken i Landskrona! Är nervös från och till, men längtar väldigt mycket. Jag har valt att lägga in Motiva round 550cc full profil :) Har velat göra detta i många år, men inte förren nu känner jag att jag inte ska ha fler barn ( har 5 st ).

Oj 5st barn, det va flitigt jobbat! Mysigt också! :D
Då operateras du dagen innan mig. Kommer bli spännande att följa hur det går för andra som opereras ungefär samtidigt :)

Ja det är mysigt :) Men väldigt intensivt :P Håller med dig, väldigt spännande ska det bli att följa alla... både före och efter op :)
Gilla

jhojho

Kvinna ·

18 mar, 2018

Exakt en månad kvar för mig..kan inte tiden gå lite fortare!:)
Gilla

Sf88

Kvinna ·

18 mar, 2018

jhojho skrev:

Exakt en månad kvar för mig..kan inte tiden gå lite fortare!:)

Håller med :) Jag har exakt 3 veckor kvar... dagarna går ju så sakta, veckorna som i vanliga fall bara försvinner och man fattar inte vart tiden tagit vägen XD
Gilla

Bubblan88

Kvinna ·

18 mar, 2018

Hej! Jag va på konsulation på NK i lördags hos Mattias. Allt kändes så bra ! Bestämde mig för att boka OP för bröstförstoring den 25 april:) är dock sååå jävla nervös nu, livrädd för att sövas! :( ena sekunden är jag överlycklig o andra sekunden är jag livrädd . Meeen längtar så tills jag äntligen får bröst haha, är typ helt platt . Stort lycka till när det är dax för OP :D
Gilla

Norrskenet87

Kvinna ·

18 mar, 2018

Hej Alla!:D Jag glider in här, har tid för konsultation i Umeå på Polarkliniken nu på Tisdag:) sen bokade vi in Op den 18/4 då jag gärna vill göra det så snabbt som möjligt! Gu jag håller på bli tokig på allt googlande och sökandet efter vad man vill ha för implantat och storlek. Men det lutar åt Motiva round tänkte först ergonomix men är rädd att inte få fylligheten högre upp då jag är jätte tunn över bröstkorgen så de hade varit fint med lite mer fyllighet högre upp:) Har ni andra bestämt er?:)
Gilla

Nat123

Kvinna ·

18 mar, 2018

Norrskenet87 skrev:

Hej Alla!:D
Jag glider in här, har tid för konsultation i Umeå på Polarkliniken nu på Tisdag:) sen bokade vi in Op den 18/4 då jag gärna vill göra det så snabbt som möjligt! Gu jag håller på bli tokig på allt googlande och sökandet efter vad man vill ha för implantat och storlek.

Men det lutar åt Motiva round tänkte först ergonomix men är rädd att inte få fylligheten högre upp då jag är jätte tunn över bröstkorgen så de hade varit fint med lite mer fyllighet högre upp:)
Har ni andra bestämt er?:)

Jag velar mellan mentor runda hög profil 350, 400 eller 450 cc.. jag ser ingen skillnad på dem tre när jag kör risteste.. vill inte få jättestora men samtidigt slippa lyfta.. har en månad på mig art fortsätta vela haha :)
Gilla

Nat123

Kvinna ·

18 mar, 2018

jhojho skrev:

Han va helt suverän! Jag började må dåligt av antibiotikan direkt efter operation när jag kom hem och han hade gett mig ett direktnr o mail som han svarade på direkt och hjälpte mig. Bytte ut till ett bättre alternativ.. Kollade så allt kändes ok och svarade när jag hade funderingar mm. Har fortfarande honom och det är han som kommer operera mig den 18e april:)

Tack :) då.kan jag känna mig lugn med mitt väl av kirurg. Två dagar efter mig.. spännande.. jag längtar och vill att tiden ska gå fort!
Gilla

intressant

Kvinna ·

18 mar, 2018

Ska opereras den 16/4, lyft och förstoring :) Är jätte exalterad och vill att det ska vara dags typ på en gång. Känner mig inte nervös alls inför operationen ännu men det kanske kommer när antaler dagar kvar minskar.. Har inte talat om för många, bara mamma och nära vänner så är mer nervös för vad folk kommer säga efteråt, mest min pappa och övrig släkt samt arbetskamrater. Känner mig också lite ensam med all vetskap om detta, någon som känt likadant?
Gilla

Sf88

Kvinna ·

18 mar, 2018

Norrskenet87 skrev:

Jag glider in här, har tid för konsultation i Umeå på Polarkliniken nu på Tisdag:) sen bokade vi in Op den 18/4 då jag gärna vill göra det så snabbt som möjligt! Gu jag håller på bli tokig på allt googlande och sökandet efter vad man vill ha för implantat och storlek.

Men det lutar åt Motiva round tänkte först ergonomix men är rädd att inte få fylligheten högre upp då jag är jätte tunn över bröstkorgen så de hade varit fint med lite mer fyllighet högre upp:)

Hej! Va roligt :) Visst är det en djungel där ute och man gör inget annat än kollar bröst haha!! Jag har tid för op 9/4 och har valt motiva round full profil 550 cc :)
Gilla

Linalina1

Kvinna ·

19 mar, 2018

Hej hej alla! Här är en till som ska opereras i april! På nordiska kliniken av Patrik!
Gilla

Sf88

Kvinna ·

19 mar, 2018

Linalina1 skrev:

Hej hej alla! Här är en till som ska opereras i april! På nordiska kliniken av Patrik!

Hej! Va roligt :) Jag ska lägga in exakt samma som dig :D motiva round 550cc full! Känner du dig säker på storleken?
Gilla

Coor

Kvinna ·

19 mar, 2018

Bubblan88 skrev:

Hej! Jag va på konsulation på NK i lördags hos Mattias. Allt kändes så bra ! Bestämde mig för att boka OP för bröstförstoring den 25 april:) är dock sååå jävla nervös nu, livrädd för att sövas! :( ena sekunden är jag överlycklig o andra sekunden är jag livrädd . Meeen längtar så tills jag äntligen får bröst haha, är typ helt platt . Stort lycka till när det är dax för OP :D

Åh det verkar vara ganska vanligt. Har du blivit sövd förut? Som jag har förstått det är narkosläkaren Ove väldigt bra på nordiska kliniken du kanske kan ringa och prata med honom innan om du känner dig mycket nervös? Det verkar vara han som söver alla som ska opereras där eller så är det bara han som blir hyllad.
Gilla

Coor

Kvinna ·

19 mar, 2018

Norrskenet87 skrev:

Jag ser att vi har väldigt liknande förutsättningar i vikt och längd. Jag har typ inget underhudsfett på bålen så jag har varit lite orolig för ripplingar och så. Patrik på nordiska kliniken kändes väldigt trygg när han rådde mig till motiva round full. han tog aldrig ens upp ergonomix men jag har sett att han har gjort det med andra så jag tänker att efter mina önskemål (fylliga men inte bolliga) och förutsättningar så tyckte han att round full passade bättre än ergonomix. Vi får se vad de råder dig till på polarkliniken :)
Gilla

Coor

Kvinna ·

19 mar, 2018

Linalina1 skrev:

va kul! jag känner mig så otroligt trygg med valet av Patrik som kirurg
Gilla

Coor

Kvinna ·

19 mar, 2018

intressant skrev:

Ska opereras den 16/4, lyft och förstoring :)
Är jätte exalterad och vill att det ska vara dags typ på en gång. Känner mig inte nervös alls inför operationen ännu men det kanske kommer när antaler dagar kvar minskar..

Har inte talat om för många, bara mamma och nära vänner så är mer nervös för vad folk kommer säga efteråt, mest min pappa och övrig släkt samt arbetskamrater.
Känner mig också lite ensam med all vetskap om detta, någon som känt likadant?

Jag känner likadant! Jag har kategoriskt inte berättat för dem som jag inte tror kommer att tänka på min förändring (svågrar, brödet, pappa), dem som jag inte tror kommer att gilla det och låta det märkas (mamma), dem som jag inte träffar så ofta och där det känns för obekvämt att höra av sig apropå inget och bah "jag ska skaffa större bröst". Men jag har berättat det för dem som jag känner att de borde veta, sådana personer som jag skulle ha blivit lite ledsen om de inte hade berättat liknande grejer för mig. MEN jag önskar att alla i min närhet som kommer märka det visste det innan så de hann smälta det. För jag kommer gå och läsa av folk första gångerna man träffas och det stör mig. Jag vet inte riktigt vad jag oroar mig för, för jag tycker verkligen att om någon skulle döma ut mig enligt någon jante-grej så är det deras problem och inte mitt men det är något som gnager. Kanske är det ensamheten som du pratar om, att man ändå vill ha allas stöd och att man är orolig att inte få det.
Gilla

Hill

Kvinna ·

19 mar, 2018

Här är en till som bokat OP 16/4. Är sjukt nervös men samtidigt så taggad! Det ska bli så skönt att slippa vara platt och äntligen kunna använda kläder som sitter bra :) 500cc mentor hög profil har jag tänkt, har 70a nu som jag knappt fyller :/
Gilla

Linalina1

Kvinna ·

19 mar, 2018

Hill: vart ska du op?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem