Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Ellisa profilbild

Ellisa

Kvinna ·

07 jan, 2022

Bröstförstoring februari 2022

Bröstförstoring

Här kanske vi kan samlas som ska genomföra op i februari 2022. Denna tråden kanske kan funka som en tråd att se eller jämföra erfarenheter och pepp i läkning etc. Jag ska genomföra min op på Akademikliniken i Göteborg den 9 februari. Ska lägga in 245cc mentor under muskeln. Några fler i februari 2022?

220

Sortera efter

fluxan

Kvinna ·

16 mar, 2022

Lilly8 skrev:

Ny i tråden här. Jag har inbokad bröstförstoring 21/2, växlar fortfarande i storlek, efter testat ristestet i flera omgångar, när jag gör det känns storleken bra men när jag sitter och tittar på andras bilder ser de så himla stort ut :) haha vet att alla har olika förutsättningar och att samma storlek kan se olika ut pågrund av det, hur går era tankar om storleken?

Så skönt att höra någon mer som känner så!! Jag känner verkligen exakt likadant!!
Gilla

Solbeaver

Kvinna ·

17 mar, 2022

Ellisa skrev:

Hej på er!

Hoppas era sår snart blir bättre! Nu har de gått fem veckor för mig, och brösten är nästan helt mjuka nu, och börjat sjunka. Brösten är fortfarande lite ömma vid beröring.
Däremot upptäckte jag för några dagar sen att mitt hår på ngt sätt kändes annorlunda, kunde inte riktigt sätta fingret på vad det var men sen förstod jag - jag har tappat hår(?) precis som på samma sätt som efter amning. Jag ringde kliniken o kirurgen sa att de kunde vara en biverkning av själva operationen (och den stress som kroppen utsätts för)… läste lite om det och de jag kunde få fram var att detta Är rimligt men kanske först efter 3-4 månader efter op. Hur är de för er? Har ni tappat hår?

Härligt att det känns bättre. Jag tappar generellt mycket hår, men nu när du säger det så har det varit mer extremt det sista
Gilla

Ellisa

Kvinna ·

18 mar, 2022

Solbeaver skrev:

Ellisa wrote:

Hej på er!

Hoppas era sår snart blir bättre! Nu har de gått fem veckor för mig, och brösten är nästan helt mjuka nu, och börjat sjunka. Brösten är fortfarande lite ömma vid beröring.
Däremot upptäckte jag för några dagar sen att mitt hår på ngt sätt kändes annorlunda, kunde inte riktigt sätta fingret på vad det var men sen förstod jag - jag har tappat hår(?) precis som på samma sätt som efter amning. Jag ringde kliniken o kirurgen sa att de kunde vara en biverkning av själva operationen (och den stress som kroppen utsätts för)… läste lite om det och de jag kunde få fram var att detta Är rimligt men kanske först efter 3-4 månader efter op. Hur är de för er? Har ni tappat hår?

Härligt att det känns bättre. Jag tappar generellt mycket hår, men nu när du säger det så har det varit mer extremt det sista

Okej Solbeaver, då kanske de bara inte är jag.. hoppas innerligt att det är operationen de beror på och inget annat ?
Gilla

Ybge

Kvinna ·

24 mar, 2022

Jag gjorde den 14 februari. Hur har ert läkt? Ca 6 veckor efter operation idag.
Gilla

Ybge

Kvinna ·

24 mar, 2022

Ni som gjort ankarlyft och implantat i februari, hur upplever ni era bröst nu?
Gilla

Ybge

Kvinna ·

24 mar, 2022

Ninji skrev:

Hej!

Jag ska göra ankarlyft och lägga in polytech 350cc på akademikliniken i sthlm 22/2. Ska ringa nån dag och boka in planerade återbesök.

Hur har det gått för dig?
Gilla

TR7777

Kvinna ·

25 mar, 2022

Mina är 5 veckor nu. Helt smärtfri sen vecka 2. De sitter fortfarande ganska högt och ska sjunka ner mer men har fått sluta med bröstband iallafall. Glömmer nästan bort att jag ens gjort dom, känner verkligen ingenting längre, så skönt! Sover på sidan (försöker att inte hamna på mage) och återgått till livet helt som vanligt. Knappt hunnit träna men ska börja nu i veckan med cardio och benträning. Min kirurg sa att jag kan börja träna överkropp med sålänge det inte är rena bröstövningar så det ska bli spännande att prova. Gällande storleken; Jag velade mellan 395 och 400- slutade sedan i 480cc och ångrar nästan att jag inte tog lite större. Man blir så knäpp av att kolla storlekar hela tiden, men som många andra säger: gå upp i storlek :) Jag hade lätt kunnat köra på 650 och antagligen fått den storlek jag trodde jag skulle få av 480cc. Sen säger många att mina verkligen är stora nu men man verkar bli storleksblind. I kläder ser de små ut men naken - absolut då är de stora.
Gilla

Ballerina91

Kvinna ·

25 mar, 2022

Hej! Någon här som vet vilken av morfin-tabletterna som framkallar illamående? Har mått illa sedan lunch och det vill verkligen inte ge med sig. Känns som jag ska spy hela tiden :/
Gilla

Lilly8

Kvinna ·

26 mar, 2022

Ballerina91 skrev:

Hej! Någon här som vet vilken av morfin-tabletterna som framkallar illamående? Har mått illa sedan lunch och det vill verkligen inte ge med sig. Känns som jag ska spy hela tiden :/

Hej! Jag fick också morfintabletter med mig hem men också medicin mot illamåendet som jag skulle kombinera för att slippa att må illa. Fungerade bra för mig men tog bara morfin de första 2 dagarna för att kunna sova. Kommer inte ihåg vilka jag fick tyvärr.
Gilla

Ballerina91

Kvinna ·

26 mar, 2022

Jag slutade helt med morfin igår efter 1,5dag. Men köpte illamåendetabletter receptfritt som fungerade. Men tycker mig ändå klara mig fint utan morfinet och bara köra Alvedon. Den andra smärtstillande reagerade jag på och blev svullen och röd i ansiktet så den vågar jag inte heller ta. Men tack för svar.! Fick även svar från kliniken att det är den snabbverkande som ger mest illamående
Gilla

Ninji

Kvinna ·

26 mar, 2022

Ybge skrev:

Ninji wrote:

Hej!

Jag ska göra ankarlyft och lägga in polytech 350cc på akademikliniken i sthlm 22/2. Ska ringa nån dag och boka in planerade återbesök.

Hur har det gått för dig?

Det går bra! Har hunnit med två omgångar med feber och luftvägsinfektioner (inkl covid) efter op så jag har inte hunnit med så mycket träning tyvärr. Ett dygn efter op klarade jag mig på bara Alvedon så det var ju klart bättre än väntat. Ärren börjar ta sig. Tycker fortfarande formen är knepig men det är väl rimligt än så länge. Tror nog att jag valt lite för stora implantat, men man vänjer sig nog?
Gilla

Icaniwill

Kvinna ·

04 apr, 2022

Jag ångrar i efterhand att jag inte tog större storlek. De är verkligen exakt vad jag efterfrågade och tänkte mig men med facit hand hade jag nog varit ännu nöjdare med kanske 100 cc till. ?
Gilla

Clara87

Kvinna ·

14 jun, 2022

Hej! Hur går det för er som opererades i februari? Hur ser ärret ut? Jag fick tyvärr sluta att tejpa efter två månader jag hade opererats .Jag fick allergisk reaktion av tejpen. Jag använder silikon salva. Hur gör ni?
Gilla

Pink1

Kvinna ·

15 jun, 2022

Hej tjejer! Hoppar in här och hoppas de är okej! Måste bara fråga, varför fortsätter man att tejpa ärren? Är dom inte läkta efter 2 månader?
Gilla

Marina

Kvinna ·

16 jun, 2022

Tre månader brukar man rekommendera att man tejpar och det är för att ge ärren bästa möjliga förutsättningar att läka tunt. Om du utsätter ärren för "drag" och slitage, ökar risken att de blir breda. 
Gilla

Ellisa

Kvinna ·

18 jun, 2022

Clara87 skrev:

Hej!

Hur går det för er som opererades i februari?
Hur ser ärret ut?

Jag fick tyvärr sluta att tejpa efter två månader jag hade opererats .Jag fick allergisk reaktion av tejpen.
Jag använder silikon salva. Hur gör ni?

Mina ärr är fortfarande lite röda, men blir fina o finare . Hur ser dina ut?
Gilla

Ninji

Kvinna ·

18 jun, 2022

Jag har fått till mig att tejpa 6 månader, är det onödigt kanske? Jag reagerar ibland på kirurgtejpen så då använder jag Mepitac ett tag. Såklart ser ärren bättre ut än i början, men jag hoppas dom bleknar mycket mer...
Gilla

Clara87

Kvinna ·

18 jun, 2022

”Ellisa” Min ärr är också fina men på sidorna av ärret är det lite irriterad.Jag tror att jag är även allergisk av själva silikon salva. Jag ska inte använda den i några dagar och bara smörja brösten med bepanthen salva för att ser om det hjälper. Är ni nöjda med resultatet hittills ?
Gilla

Solbeaver

Kvinna ·

20 jun, 2022

Känns bättre för var dag. Ska bli kul nu på sommaren och se hur det känns med bikini. Hittills har man ju alltid haft ganska mycket kläder på. Ärren har jag slutat tejpa förutom någon enstaka dag då jag solade. Kliar så mycket. Ena ärret är lite bredare så kirurgen sa att vi ev ska korrigera det.
Gilla

Netnic

Kvinna ·

01 jul, 2022

Hej tjejer! Jag har slutat tejpa nu, tejpar bara om jag solar. Trivs bra med mina nya bröst. Trivs bättre med mitt vänstra, mitt högra är liksom sladdrigt. Det hänger och är mycket mer rörligt än det vänstra. Det vänstra bröstet har också lite överallt men det högra har ingen överallt alls. Har ni varit på slutlig efterkontroll? Tror ni att jag kan få något av brösten korrigerad? Se gärna mina senaste bilder.skriv gärna om vad ni tror om chansen för korrigering.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem