Ellisa
Kvinna ·
07 jan, 2022
Bröstförstoring februari 2022
BröstförstoringHär kanske vi kan samlas som ska genomföra op i februari 2022. Denna tråden kanske kan funka som en tråd att se eller jämföra erfarenheter och pepp i läkning etc. Jag ska genomföra min op på Akademikliniken i Göteborg den 9 februari. Ska lägga in 245cc mentor under muskeln. Några fler i februari 2022?
Sortera efter
Solbeaver
Kvinna ·
24 feb, 2022
Solbeaver
Kvinna ·
24 feb, 2022
Uppföljning idag med kirurgen och tog stygnen. Läkt mycket bra. Idag får jag äntligen duscha som vanligt vilket ska bli underbart. Nu blir det brun tejp några veckor till innan jag ska sätta silikontejp istället. Högra bröstet har inte riktigt åkt ner lika bra som det vänstra, men kirurgen sa att det kan bero på att jag är högerhänt och därför aktiverar den muskeln mer. Ska försöka tänka på detta nu. Än så länge inget behov av bröstband. Hur går det för er andra?
Skönt att de läkt bra! Mitt har också läkt bra och smärtan har tacksamt börjat lägga sig vid dag 9 ? jag började bli orolig där ett tag.
Mitt högra sitter också lite högre än så länge, och ska nu ha bröstband dygnet runt med avstämning med kirurgen veckovis. Annars känns allt bra och jag är så nöjd med hur brösten ser ut.
Ninji
Kvinna ·
25 feb, 2022
Ellisa
Kvinna ·
25 feb, 2022
Uppföljning idag med kirurgen och tog stygnen. Läkt mycket bra. Idag får jag äntligen duscha som vanligt vilket ska bli underbart. Nu blir det brun tejp några veckor till innan jag ska sätta silikontejp istället. Högra bröstet har inte riktigt åkt ner lika bra som det vänstra, men kirurgen sa att det kan bero på att jag är högerhänt och därför aktiverar den muskeln mer. Ska försöka tänka på detta nu. Än så länge inget behov av bröstband. Hur går det för er andra?
Skönt att de läkt bra! Mitt har också läkt bra och smärtan har tacksamt börjat lägga sig vid dag 9 ? jag började bli orolig där ett tag.
Mitt högra sitter också lite högre än så länge, och ska nu ha bröstband dygnet runt med avstämning med kirurgen veckovis. Annars känns allt bra och jag är så nöjd med hur brösten ser ut.
Vad skönt att smärtan äntligen börjar ge med sig. Det är så intressant att kirurger säger olika saker. Nu vet ju inte jag hur stor skillnad du har, men ändå intressant. Jag ska skicka bild när det gått tre månader bara. Jag är också nöjd med resultatet.
Icaniwill
Kvinna ·
27 feb, 2022
Ellisa
Kvinna ·
27 feb, 2022
La upp ny bild på ena lyftärret. Tycker det ser skumt ut men Anders säger att det jämnar ut sig sedan..
Icaniwill
Kvinna ·
28 feb, 2022
La upp ny bild på ena lyftärret. Tycker det ser skumt ut men Anders säger att det jämnar ut sig sedan..
Tycker dina ser så fina ut!
Känns som, när man läst massa massa trådar här som att alla kirurger säger ”det rättar till sig sen” ? inte nästan någonstans jag sätt ngn som skriver där kirurgen själv sagt att ”det där får vi hålla koll på” men det Kanske faktiskt är så att de flesta grejer lägger sig på plats med tiden. Du kanske kan fråga dom vad dom kan hjälpa tlll med IFALL de inte rättar till sig så det känns tryggt att veta hur dom kan hjälpa till i sådana fall.
Min kirurg sa att jag hade tendenser till att utveckla dubble bubble (men om jag valde rekognoserat inplantat skulle risken minska) men frågade honom då vad jag hade för rätt att få hjälp med detta hos dom ifall de skulle inträffa, och han sa att jag då kunde söka tillbaka till dom så kunde dom försöka rätta till det (så gott det går)
Är ärret lite liksom på utsidan? Svårt att se på bilden då min tel inte är så bra. Har du fortfrande ont efter op?
Ellisa
Kvinna ·
28 feb, 2022
Känns som, när man läst massa massa trådar här som att alla kirurger säger ”det rättar till sig sen” ? inte nästan någonstans jag sätt ngn som skriver där kirurgen själv sagt att ”det där får vi hålla koll på” men det Kanske faktiskt är så att de flesta grejer lägger sig på plats med tiden. Du kanske kan fråga dom vad dom kan hjälpa tlll med IFALL de inte rättar till sig så det känns tryggt att veta hur dom kan hjälpa till i sådana fall.
Min kirurg sa att jag hade tendenser till att utveckla dubble bubble (men om jag valde rekognoserat inplantat skulle risken minska) men frågade honom då vad jag hade för rätt att få hjälp med detta hos dom ifall de skulle inträffa, och han sa att jag då kunde söka tillbaka till dom så kunde dom försöka rätta till det (så gott det går)
Är ärret lite liksom på utsidan? Svårt att se på bilden då min tel inte är så bra. Har du fortfrande ont efter op?
Ja precis, lite utåtstickande liksom.
Ja, jag tycker också att dom är superfina! Jag är så himla nöjd! Tack snälla.
Nej jag har inte ont, börjat träna lite lätt med promenader och underkropp nu, så himla skönt! Sover på sidan och igår kväll somnade jag i soffan och sov hela natten utan bh haha.. vaknade upp och kände mig som en bov :D
Leona
Kvinna ·
01 mar, 2022
Marina
Kvinna ·
01 mar, 2022
Solbeaver
Kvinna ·
03 mar, 2022
Ellisa
Kvinna ·
03 mar, 2022
Nya bilder i silvergalleriet uppe :)
Icaniwill
Kvinna ·
03 mar, 2022
Det ser bra ut. :) Inte infekterat eller nånting. Att det är som en "ås" handlar delvis om att man syr ihop vävnaden lager för lager och där man drar ihop med suturen ("tråden"), blir det ju som en liten sträng. Detta behövs för att avlasta snittytan medan den läker ihop så tunt som möjligt. Suturen löser sedan upp sig och då slätar huden ut sig.
Fortsätt tejpa så länge du orkar för att fortsätta avlasta ärret under läkningen, så blir de jättefina, ska du se!
Icaniwill
Kvinna ·
03 mar, 2022
Är ärret lite liksom på utsidan? Svårt att se på bilden då min tel inte är så bra. Har du fortfrande ont efter op?Ja precis, lite utåtstickande liksom.
Ja, jag tycker också att dom är superfina! Jag är så himla nöjd! Tack snälla.Nej jag har inte ont, börjat träna lite lätt med promenader och underkropp nu, så himla skönt! Sover på sidan och igår kväll somnade jag i soffan och sov hela natten utan bh haha.. vaknade upp och kände mig som en bov :D
Haha älskar det, bov ? oj vad skönt! Jag kan INTE sova på sidan ännu, jag har blivit kvitt den där FRUKTANSVÄRDA smärtan jag hade de nio första dagarna nu men jag är fortfrande extremt öm i båda brösten, plus att jag ibland kan få den där känslan av knivhugg i brösten från sidan när jag gör vissa rörelser. Råkade somna lite på sidan häromdagen men då vaknade jag med smärta efter en stund.
Okej, men du kanske ska höra av dig om det då? Be dom att anteckna din oro över ärret i din journal eller skriva ett Mail där du vill ha skriftligt svar på vad dom kommer hjälpa dig med om ärret inte lägger sig(?) har du hittat någon annan på POF som historiskt sätt haft samma är från början som dig men som lagt sig senare i processen?
Ja verkligen fina! Härligt att du känner dig nöjd! ?
Netnic
Kvinna ·
09 mar, 2022
Marina
Kvinna ·
14 mar, 2022
Hej tjejer! Hoppas allt går bra för er och era nya bröst. Jag har vad jag tror är en sutur som sitter kvar i mitt ärr. Har försökt att dra bort den med pincett men den sitter verkligen fast. Förstår att jag ska kontakta min klinik men undrar om ni har erfarenhet av detta? Vad gör de åt det på kliniken? Är inte så pigg på att på nytt skära i mina "fina" ärr.
Lilly8
Kvinna ·
15 mar, 2022
Solbeaver
Kvinna ·
16 mar, 2022
Godkväll gänget! Nu har jag börjat arbeta igen och idag så har jag kunnat börja ärrtejpa ? får dock be mannen att ärrtejpa då ärren sitter lixom i bröstvecket så de är svåra att se om jag inte ligger på rygg. Hur har senaste tiden sett ut för er?
Rare bird
Kvinna ·
16 mar, 2022
Ellisa
Kvinna ·
16 mar, 2022
Fjärde dagen nu, sover fortfarande lätt sittande i soffan, struntade i de starka smärtstillande idag och de har gått väldigt bra. Bara lite öm fortfarande känns ungefär som när min son inte ville amma och mjölken tryckte på om jag ska jämföra ? nu längtar jag till återbesöket på måndag och att få duscha ?