Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
LillaMyyy

LillaMyyy

Kvinna ·

Bröstförstoring i mars2019?

Bröstförstoring

Saknar en tråd för oss som ska opereras i mars. Själv har jag fått operationsdatum den 1a mars. Trevligt att kunna vara nervösa ihop tänker jag och höra hur processerna går kring storlekar , profil osv. Funderar själv på om det blir lagom med de 265 cc som är inpanerade i dagsläget. Om de kommer kännas för små, eller om de kommer kännas stora... Funderar på om jag skall berätta för mina barn som är 12 och 14, eller om det kommer vara helt uppenbart för dom i vilket fall... Osv osv. Känns som om detta med op tar en hel del av en tankar nu sedan spikat operationsdatum och taget beslut! :) Dock än så länge helnöjd över att äntligen ha agerat på något som jag funderat över i väldigt många år nu!!

23

Sortera efter

Emmao

Emmao

Kvinna ·

Jag ska opereras i februari och håller med dig om att man har tankarna på operationen och hur det kommer se ut i huvudet hela tiden nu när man bestämt sig. Jag har yngre barn så kommer inte säga något till dem men tänker att dina lär förstå oavsett om du berättar eller ej. Du kommer ju vara begränsad i rörlighet etc. Om du berättar kanske du istället kan få dem att hjälpa till lite extra den första tiden?!? Jag längtar så oerhört mycket tills det är dags då jag velat detta sedan jag var tonåring! Min man är sååå suportive och längtar minst lika mycket som jag Haha
Gilla
M-karlsson

M-karlsson

Kvinna ·

Hej Jag har OP 25/3 på Akademikliniken i Stockholm
Gilla
Johannna

Johannna

Kvinna ·

Hej! Jag ska byta implantat den 6/3 på Bellakliniken :) äntligen dags att fixa till de efter 3 ganska täta graviditeter.
Gilla
Lolitamin

Lolitamin

Kvinna ·

Hej, Jag har planerad operation den 14/3 och känner igen mig i allt du skriver. Planerad storlek för mig är 550cc vilket låter väldigt stort, men på 3D bilderna från konsultationen tycker jag det ser för litet ut. Hade gärna haft en till konsultation innan OP för att slippa ta beslutet på OPdagen.
Gilla
Carrooons

Carrooons

Kvinna ·

Jag ska också operera mig den 14/3 :) vilken tid har du?
Gilla
Snöflinga123

Snöflinga123

Kvinna ·

Jag som varit så bombsäker på mitt val av implantat har nu börjat vela. Jag är orolig för att 300 cc kommer kännas för litet?? Det vi bestämde på konsultationen var Mentor anatomiska 300 cc HP. Nu när jag tittat runt på bilder av andra som är ungefär i min storlek så funderar jag på om Motiva Ergonomix 355 cc hp skulle passa bättre. Hur skulle ni andra resonerat? Jag är nätt i kroppen men rätt muskulös över axlarna. Jag ska i alla fall tillbaka för ytterligare en konsultation med en sköterska, vill kunna känna mig helt säker på mitt val när det väl är dags för operation.
Gilla
Flowertwiggy

Flowertwiggy

Kvinna ·

Två veckor kvar idag :) Mest nervös för att slutresultatet inte ska bli bra, inte operationen så mycket. Någon mer på Citadell i mars?
Gilla
Jela

Jela

Kvinna ·

Flowertwiggy skrev:

Två veckor kvar idag :) Mest nervös för att slutresultatet inte ska bli bra, inte operationen så mycket. Någon mer på Citadell i mars?

Jag ska op mig hos Peter på Citadellkliniken den 11 mars. :)
Gilla
Lolitamin

Lolitamin

Kvinna ·

Carrooons skrev:

Jag ska också operera mig den 14/3 :) vilken tid har du?

Klockan 8:00 och du? :)
Gilla
M-karlsson

M-karlsson

Kvinna ·

Snöflinga123 skrev:

Jag som varit så bombsäker på mitt val av implantat har nu börjat vela. Jag är orolig för att 300 cc kommer kännas för litet?? Det vi bestämde på konsultationen var Mentor anatomiska 300 cc HP. Nu när jag tittat runt på bilder av andra som är ungefär i min storlek så funderar jag på om Motiva Ergonomix 355 cc hp skulle passa bättre. Hur skulle ni andra resonerat? Jag är nätt i kroppen men rätt muskulös över axlarna. Jag ska i alla fall tillbaka för ytterligare en konsultation med en sköterska, vill kunna känna mig helt säker på mitt val när det väl är dags för operation.

Jag litar helt på Paolo och han kan sin sak. Började som du helt fundera på andra implantat och skrev det till honom. Han avrådde mig för att runda skulle göra att mina btöstvårtor skulle peka nedåt. Alla har olika förutsättningar. Så för mig blev det lätt att gå efter hans råd om anatomiska.
Gilla
Snöflinga123

Snöflinga123

Kvinna ·

M-Karlsson jag litar också på honom, alla hans bröstbilder på Instagram är sjukt snygga. Jag vill bara också känna mig helt säker på valet av implantat samt fått förklarat varför andra alternativ skulle bli sämre. Jag fick också se runda implantat på 3D-simuleringen och då såg det ut som att mina bröstvårtor pekade nedåt. Jag vet inte hur mycket det har att göra med placering av implantatet och om kirurgen kan placera det så att de inte pekar nedåt även fast de är runda? Ska du ha Mentor också?
Gilla
MollyLizen

MollyLizen

Kvinna ·

Ska operera mig på Plastikakademin 4/3 av Johan Thorfinn, bara längtar! Måtte nästa vecka gå fort.
Gilla
andreaelin

andreaelin

Kvinna ·

Jag ska operera mig den 18 mars!!! Jag längtar så himla mycket, räknar verkligen ner varje dag vilket gör att de känns som det går långsammare. Jag ska opereras på Akademikliniken Nygart i Malmö och använda Motiva implantat :) TAGGA!
Gilla
Flowertwiggy

Flowertwiggy

Kvinna ·

MollyLizen skrev:

Ska operera mig på Plastikakademin 4/3 av Johan Thorfinn, bara längtar! Måtte nästa vecka gå fort.

Vi har ju samma operationsdag! Håller med, nästa vecka blir grymt nervös:)
Gilla
NewBeginning2019

NewBeginning2019

Kvinna ·

Hej, jag ska opererar mig den 8e mars på AK i Stockholm. Har samma tankar och 2 barn, tror inte at jag kommer säga till de om de inte fråga. Men jag har inte bestämt mig ännu. Det är bara två veckor kvar och jag är Inte nervöst om OPn men hela tiden tankar på storleken, planerad 315cc, undrar om 335cc skulle vara bättre. Finns det några som haft Bf på 315cc? Man säger ju att man inte ser nån skillnad mellan 60cc alls. Jag är lite rädd med smärtor som kommer efter OPn. Tänker jätte mycket om allt rund mig, familj, och alla. Har inte sagt till nån att jag ska göra det, bara min man. spännande.
Gilla
MollyLizen

MollyLizen

Kvinna ·

Flowertwiggy skrev:

MollyLizen skrev:

Vi har ju samma operationsdag! Håller med, nästa vecka blir grymt nervös:)

Kul, jo nästa blir att räkna ner timmar och minutrar haha
Gilla
M-karlsson

M-karlsson

Kvinna ·

Snöflinga123 Ja, jag ska ha mentor
Gilla
Snöflinga123

Snöflinga123

Kvinna ·

M-Karlsson - jag var på ny konsultation och bestämde efter det att byta till Motiva Ergonomix. Jag hade uppfattat det där med bröstvårtorna fel och det kommer tydligen inte påverkas oavsett vilket implantat jag väljer i mitt fall. Jag går helt enkelt på magkänslan, jag är rätt säker på att både Mentor och Motiva kommer bli jättefint men jag måste ju välja en av dem. Nu är det inte långt kvar! Det känns så overkligt! Kan inte föreställa mig hur det kommer att kännas :) Börjar du bli nervös?
Gilla
Maia

Maia

Kvinna ·

Samma här, mycket tankar går åt till allt runt detta Skall op mig 7/3 på AK i Gbg. En av tankarna går till narkosen... tänk om man inte vaknar :/ Har ni alla nån som kan vaka över er första kvällen/natten? Jag kommer att vara själv o undrar ju då eftersom de säger att man inte skall vara själv vad som kan hända...
Gilla
M-karlsson

M-karlsson

Kvinna ·

Snöflinga123 skrev:

M-Karlsson - jag var på ny konsultation och bestämde efter det att byta till Motiva Ergonomix. Jag hade uppfattat det där med bröstvårtorna fel och det kommer tydligen inte påverkas oavsett vilket implantat jag väljer i mitt fall. Jag går helt enkelt på magkänslan, jag är rätt säker på att både Mentor och Motiva kommer bli jättefint men jag måste ju välja en av dem. Nu är det inte långt kvar! Det känns så overkligt! Kan inte föreställa mig hur det kommer att kännas :) Börjar du bli nervös?

Okej vad skönt att du kunde byta. Blev det samma cc då eller ändrade ni på det? Jag börjar bli nervös över att bli sjuk innan OP. Så att det inte blir av. Jag har planerat allt i minsta detalj med man och jobb. Är hemma en vecka för att sen gå tillbaka till jobbet efter nästan 2 års föräldrarledighet. Mannen tar över och ser till att bära barnet i alla lägen - länge! :) Hur känner du?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem