Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Lilltutten profilbild

Lilltutten

Kvinna ·

02 aug, 2018

Bröstförstoring i oktober 2018

Bröstförstoring

Har nu bokat in min op! Äntligen! Väldigt förväntansfull och vill nu att tiden bara ska springa iväg och att oktober ska komma fort, fort, FORT! (Även om jag gillar sommaren också värmen vi har också) ;) Tänkte att vi kanske är fler som ska opereras samtidigt och här i den här tråden kunde samlas och dela våra tankar, funderingar, osv inför op och även efter. Jag har min op inbokad på Nordiska Kliniken hos Patrik Höijer den 22 oktober 2018. Kommer lägga in 500cc i båda brösten. Motiva Round Full. Hur ser det ut för er?

231

Sortera efter

Trebarnsmorsa

Kvinna ·

08 nov, 2018

I mina papper stod det att jag kunde sova på sidan efter en vecka. Men på återbesöket frågade jag Tuve för att vara säker, då säger han att han inte rekommenderar det de första fyra veckorna. Gahh... man blir ju helsnurrig! Så nu ryggläge igen :-)
Gilla

Kryllis

Kvinna ·

08 nov, 2018

Jag har börjat jobba igen, började efter 15 dagar hemma. Det går bra och undviker att bära saker men de blir typ 2-4 kg jag bär korta stunder då och då. Fick restriktioner på max 2 kg första veckan. Sover på rygg mestadels men halvt på sidan ibland, men de är inte skönt att ligga så för länge. På måndag ska jag skicka in bilder efter att ha haft bröstbandet i 3 veckor. Får se då om jag ska ha det 1 vecka till eller inte. Brösten börjar bli mjukare nu. Har strålande smärtor mitt mellan brösten ibland på jobbet när jag är uppe i varv men då sätter jag min ner bara.
Gilla

Kryllis

Kvinna ·

08 nov, 2018

Hur gick det med dina bilder Memline till kliniken? :) vad sa dom?
Gilla

Memlie

Kvinna ·

09 nov, 2018

Kryllis skrev:

Hur gick det med dina bilder Memline till kliniken? :) vad sa dom?

Bröstbandet har åkt av. :) så nu får vi se hur de ”mognar”. Hur ser dina ut? Har du blivit av med bröstbandet?
Gilla

Elsy

Kvinna ·

10 nov, 2018

Jag undrar om någon av er köpt någon ny bh ännu? Eller väntar ni tills de tre månaderna med sportbehåar är slut?
Gilla

Memlie

Kvinna ·

10 nov, 2018

Ska ha Freya i upp till 6 månader så väntar tills allt är klart innan jag köper nya BHar. Min svullnad har nyligen lagt sig så får se vad det b lir för BH storlek i slutändan, vill ju inte köpa en ny fin BH som jag inte kan ha om 6 månader. :)
Gilla

gladtjej

Kvinna ·

10 nov, 2018

Detsamma gäller även för mig. Ska ha bröstband nu i 2 v för att se om de åker ner och efter det måste jag ha freya i 6 mån så jag köper nog bh efter det i sådantfall :)
Gilla

Kryllis

Kvinna ·

11 nov, 2018

På måndag får jag veta om jag blir av med bröstbandet eller om det ska sitta på en vecka till :) . Stod även att jag ska ha bröstbandet på vid hårdare träning 3 månader efter att jag får börja träna ordentligt. Dock vet jag inte när det är, står bara att jag får börja med lätt träning efter 4 veckor. Ska fråga mer på måndag angående det. Ska också ha freya liknanade bh efter jag får ta av den postoperativa BHn jag har nu, ingen bygel eller push up 6-12 månader men i enstaka fall går det bra efter 5 veckor.
Gilla

Trebarnsmorsa

Kvinna ·

11 nov, 2018

Vad är en Freya bh? Någon länk? Alla ni som blivit rekommenderade den har ni snitt i bröstvecket?
Gilla

Cannag

Kvinna ·

30 nov, 2018

Följer
Gilla

NewBoobs

Kvinna ·

01 dec, 2018

Hej! Samma här ska ha Freya i 6mån. Köpte på kliniken på återbesöket, fick då hjälp att prova rätt storlek. Freya active heter den. Hittade den på denna sida: https://www.feminint.se/freya-active-sport-moulded-bh-b-k-kupa-svart Ser iaf ut som den :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem