Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Lilltutten profilbild

Lilltutten

Kvinna ·

02 aug, 2018

Bröstförstoring i oktober 2018

Bröstförstoring

Har nu bokat in min op! Äntligen! Väldigt förväntansfull och vill nu att tiden bara ska springa iväg och att oktober ska komma fort, fort, FORT! (Även om jag gillar sommaren också värmen vi har också) ;) Tänkte att vi kanske är fler som ska opereras samtidigt och här i den här tråden kunde samlas och dela våra tankar, funderingar, osv inför op och även efter. Jag har min op inbokad på Nordiska Kliniken hos Patrik Höijer den 22 oktober 2018. Kommer lägga in 500cc i båda brösten. Motiva Round Full. Hur ser det ut för er?

231

Sortera efter

Camillag

Kvinna ·

21 sep, 2018

Opererar mig 2/10 hos Patrik, börjar bli så nervös.. Så rädd för allt som har med smärta, nålar och sånt att göra, undrar vad jag har gett mig in på..
Gilla

Jimena

Kvinna ·

21 sep, 2018

Åh vad roligt! Jag ska också till Patrik fast 2 oktober. Ska förmodligen operera in 205 som det ser ut nu!
Gilla

Jimena

Kvinna ·

21 sep, 2018

Camillag skrev:

Opererar mig 2/10 hos Patrik, börjar bli så nervös.. Så rädd för allt som har med smärta, nålar och sånt att göra, undrar vad jag har gett mig in på..

Wow jag med! Vilken tid??
Gilla

Camillag

Kvinna ·

21 sep, 2018

Då har vi ju samma dag!! Har tid 11.00, du då?
Gilla

Kryllis

Kvinna ·

22 sep, 2018

Hej, så roligt med en oktober-tråd! Då hakar jag också på, jag ska opa mig 22 okt. Jag har stora problem med att välja storlek, kirurgen tyckte 550cc. Jag tyckte det såg enormt ut, men när jag gjorde ristestet hemma tyckte jag att de såg nästan lite litet ut. Mycket svårt. Han tyckte att jag kunde ha mellan 450-550 cc, funderar på om jag ska lägga mig i mitten och ta 500cc. Har kurvig kropp i övrigt, men är inte så lång. Har ni tips/råd får ni gärna berätta! :)
Gilla

Dvhmom

Kvinna ·

22 sep, 2018

Jag ska opererad 9 oktober på Art Clinic i Göteborg hos Per Windh. Ska sätta in mentor anatomiska 495 cc. Längtar som en tok!
Gilla

Camillan

Kvinna ·

28 sep, 2018

Jag ska operera mig måndagen 8/10 på Nordiska Kliniken, Patrik Höijer! Sjukt velig med storleken, han rekommenderade Motiva 590 cc round corse men jag är rädd att det blir för stort, steget under är 550 cc så det blir nog antingen eller. Vi diskuterar en sista gång på op-dagen :-D
Gilla

arli

Kvinna ·

29 sep, 2018

Ska operera mig på måndag, blir min tredje operation. Ska byta från 550 Motiva full profil till 625 Motiva full profil bakom muskeln.
Gilla

Abk

Kvinna ·

29 sep, 2018

Åhh va roligt att se att ni är så många som ska till Patrik! Jag har op den 17 oktober! Åker ända från Götebort för hans skull! Är så nervös och rädd, men samtidigt så taggad och vill att de ska bli gjort! :D
Gilla

Lina1991

Kvinna ·

29 sep, 2018

Hej på er! Jag ska också operera mig i oktober! Velar mellan 290, 300 och 320!! 320 var Paolos förslag 300 valde jag efter konsultationen Men när jag gjorde ristestet hemma kändes 300 superstort för mig. Så jag bad att få testa 290 innan operationen. Hade ni en klar bild av hur mycket CC ni ville lägga in? Eller hade er plastikkirurg ”fria” händer? :) Börjar bli så nervös!!
Gilla

TeKa

Kvinna ·

29 sep, 2018

Jag också till Patrik! Den 18:e oktober ska jag göra det.
Gilla

Nattic

Kvinna ·

29 sep, 2018

Även jag ska operera mig 23/10 hos Patrik på NK. Är som alla andra fundersam över storleken, Patrik var tydlig med att 450 eller 500 kommer se bäst ut men vet inte vilken jag ska välja.. Funderar också på BHn efter läkningsbhn, någon som fått tips om en annan än den som NK erbjuder?
Gilla

Lilltutten

Kvinna ·

30 sep, 2018

Nattic skrev:

Även jag ska operera mig 23/10 hos Patrik på NK. Är som alla andra fundersam över storleken, Patrik var tydlig med att 450 eller 500 kommer se bäst ut men vet inte vilken jag ska välja.. Funderar också på BHn efter läkningsbhn, någon som fått tips om en annan än den som NK erbjuder?

Det har imorrn gått en vecka efter att jag OP:ade mig hos Patrik på NK. På konsultationen kom jag och Patrik gemensamt fram till att 500cc, full profil, va det som skulle se bäst ut på mig baserat på mina förväntningar av resultatet. Statistik visar att fler ångrar att de inte tog större än tvärtom, dessutom 450 eller 500 - det är en relativt liten skillnad (ca en halv deciliter i volym) så det kommer inte göra jättestor skillnad vilken du tar :)
Gilla

Lilltutten

Kvinna ·

30 sep, 2018

Lina1991 skrev:

Hej på er! Jag ska också operera mig i oktober! Velar mellan 290, 300 och 320!!
320 var Paolos förslag
300 valde jag efter konsultationen
Men när jag gjorde ristestet hemma kändes 300 superstort för mig. Så jag bad att få testa 290 innan operationen.
Hade ni en klar bild av hur mycket CC ni ville lägga in? Eller hade er plastikkirurg ”fria” händer? :)
Börjar bli så nervös!!

Ett tips gällande ristestet - när du gör det hemma så läggs ju hela "implantatet" framför din kropp. Men när själva operationen blir av så försvinner ju en del eftersom det kommer inne i kroppen och "trycks ner" lite. Så om du tyckte 300 kändes stort vid ristestet så kommer den inte alls bli lika stor vid själva op :)
Gilla

Jimena

Kvinna ·

30 sep, 2018

Camillag skrev:

Då har vi ju samma dag!! Har tid 11.00, du då?

Jag ska in klockan 8! Kanske vi ses i uppvaket haha
Gilla

Jimena

Kvinna ·

30 sep, 2018

Herregud hörni nu närmar det sig för mig. Jag börjar få riktigt kalla fötter. Jag vill såååå gärna men är helt livrädd. Kan inte tänka på annat än smärta och bli sövd. Vad har jag gett mig in på? Hahahaha. Hur känner ni?
Gilla

Camillag

Kvinna ·

30 sep, 2018

Jag känner precis samma Jimena! Tänker och tänker på hur jag ska ta mig ur dethär men det finns ju faktiskt inte återvändo nu... Har du fått hämta ut medicinerna och så? Jag har inte hört ett ljud från kliniken, börjar bli dags tycker man...
Gilla

sarahviktoria

Kvinna ·

30 sep, 2018

Jimena - jag kände precis som dig inför operationen. Fick typ ett nervöst sammanbrott samma morgon och vågade inte gå in på kliniken hahah! Var livrädd för narkosen och smärtan efter.. Kan i efterhand säga att narkosen var rena drömmen haha! Och ont gör det efteråt, men inget man inte kan hantera :) Man får ju smärtstillande också! Lycka till!! :)
Gilla

Jimena

Kvinna ·

30 sep, 2018

Camillag. Nej jag tror man får dagen innan. Så ska hämta ut imorgon. Hahahaha jaaa jag känner samma! Man vill typ avboka men man kan inte. Jag vet ju att jag vill o att det är naturligt att vara rädd men jag kan knappt sova. Vill bara ha det gjort. Haha. Jag längtar så. Allt idag o imorgon känns bara som att det är ivägen. Vill typ somna o vakna o att det är operationsmorgonen så jag får slappna av. Haha. När är det dags för dig?
Gilla

Jimena

Kvinna ·

30 sep, 2018

sarahviktoria skrev:

Jimena - jag kände precis som dig inför operationen. Fick typ ett nervöst sammanbrott samma morgon och vågade inte gå in på kliniken hahah! Var livrädd för narkosen och smärtan efter.. Kan i efterhand säga att narkosen var rena drömmen haha! Och ont gör det efteråt, men inget man inte kan hantera :) Man får ju smärtstillande också! Lycka till!! :)

Jaaa. Smärta kan jag ta, det är mer den förväntade smärtan som gör mig nervös. Att jag inte alls vet vad som ska ske. Hahahah jaaa. Så är jag nu. Kan knappt sitta två min utan måste pyssla o göra något hela tiden samtidigt som jag bara vill sova så dagen går fort. ...eller typ gråta i panik. Hahah
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem