Mullla
Kvinna ·
06 dec, 2021
Bröstförstoring januari 2022
BröstförstoringHej Är det fler här inne som har inbokad operation i januari 2022. Jag har min OP 17/1 och idag fick jag beviljad ledighet från jobbet. Blev plötsligt nervös och nyfiken vilka fler som har OP i januari. Vad har ni valt för storlek och form? Jag har valt 500cc hp runda bakom muskeln. Känner mej dock lite kluven om jag borde valt större. ? Hur tänkte ni när ni kom fram till er storlek?
Sortera efter
FCS86
Kvinna ·
19 jan, 2022
TomTom82
Kvinna ·
19 jan, 2022
Ska opereras nästa tisdag den 25/1, stor buk, bröstförstoring med lyft och implantat. Spänd, lite nervös med förtjusning.
Tror gubben min är mer orolig, haha!!
AnneMarie
Kvinna ·
19 jan, 2022
Ska opereras nästa tisdag den 25/1, stor buk, bröstförstoring med lyft och implantat. Spänd, lite nervös med förtjusning.
@Mo82 o
Jag har funderat på att boka tid för konsultation hos Jörg Bohn också, så att jag får höra fler kirurgers åsikter. Har bara tid på AK i Malmö än så länge. Vad tyckte du, lyssnade han på dina önskemål?
Mo82 o
Kvinna ·
19 jan, 2022
@Mo82 o
Jag har funderat på att boka tid för konsultation hos Jörg Bohn också, så att jag får höra fler kirurgers åsikter. Har bara tid på AK i Malmö än så länge. Vad tyckte du, lyssnade han på dina önskemål?
TomTom82
Kvinna ·
20 jan, 2022
@Mo82 o
Jag opererades på AK i Malmö. 8 dagar sen nu. Är väldigt nöjd med den kliniken! Kände mig väldigt trygg där.
TomTom82
Kvinna ·
20 jan, 2022
@Mo82 o
Jörg, enligt mig var lugn saklig och lyhörd.
Lätt att få tag på när man undrar något och svarar med ödmjukhet och förståelse just för att detta är ett så stort beslut vi tar och att vi måste skapa tillit till varandra. Vi klickade helt enkelt, han förstod mig och jag han.
AnneMarie
Kvinna ·
21 jan, 2022
@Mo82 o
Jag har funderat på att boka tid för konsultation hos Jörg Bohn också, så att jag får höra fler kirurgers åsikter. Har bara tid på AK i Malmö än så länge. Vad tyckte du, lyssnade han på dina önskemål?Jag opererades på AK i Malmö. 8 dagar sen nu. Är väldigt nöjd med den kliniken! Kände mig väldigt trygg där.
Så kul att höra att du är nöjd! :) Vem opererade dig?
Mimamma
Kvinna ·
21 jan, 2022
Imorgon ska jag opereras! Jag skriver här sen efter att jag har vaknat. Är så himla nervös! Rädd för hur det ska kännas när jag vaknar, det kanske gör ohanterbart ont? Men känner mig också väldigt pepp och förväntansfull.
Ovant
Kvinna ·
22 jan, 2022
Men jag antar att det lägger sig snart.
Någon annan som är rejält blå/grön/gul under/mellan och på sidan av bröstkorgen?
Mo82 o
Kvinna ·
24 jan, 2022
Ovant
Kvinna ·
24 jan, 2022
Fick avboka min operation i morgon, min man testades positivt igår ??.
Fick ny tid av jörg idag, blir om 4 veckor om inget återbud kommer in.
Mimamma
Kvinna ·
24 jan, 2022
Fick avboka min operation i morgon, min man testades positivt igår ??.
Fick ny tid av jörg idag, blir om 4 veckor om inget återbud kommer in.
Mo82 o
Kvinna ·
24 jan, 2022
Ovant
Kvinna ·
24 jan, 2022
Ja riktigt tråkigt. Men laddar om och försöker göra det bästa av situationen. Vad är en väntan på några veckor jämfört mot resten av mitt liv, inget!! Ha en fin vecka på er tjejer och lycka till med er läkning och operationer ❤.
Skriv gärna och berätta hur det går för er ❤❤?
Klokt tänkt! ❤️
Här har det gått 4 dygn sedan operationen och idag mår jag mycket bättre.
Har väldigt lätt för att få blåmärken så nu känns det inte så konstigt att hela områden mellan, under och på sidorna blev blått. Nu verkar kroppen ta hand om dem och börjar redan blekna. :) Ska testa att vara utan Oxycodone i morgon så jag kan köra till Göteborg på återbesök på onsdag. Brösten är stela och runda som tennisbollar men tänker att det blir mer likt slutresultatet när svullnaden lägger sig och muskeln anpassar sig. :)
Mina största utmaningar just nu är att undvika att lyfta barnen som klättrar på mig och att behöva sova på rygg. 😀
Carola87
Kvinna ·
25 jan, 2022
Mo82 o
Kvinna ·
25 jan, 2022
Carola87
Kvinna ·
25 jan, 2022
Ovant
Kvinna ·
26 jan, 2022
Som en tröst efter denna information fick jag veta att jag nu kan äta Ipren, lyfta barn, sova på sidan och ta ett glas vin om jag vill.
Så det firade jag med att klicka hem den rekommenderade kompressions-BHn Abecita Kimberly och en flaska SomeZin att smaka på o helgen.😀
Börjar jobba på måndag igen, önskar mig lycka till!
JoOp
Kvinna ·
26 jan, 2022
Ovant
Kvinna ·
26 jan, 2022
Imorgon är det två veckor sen Op. Skulle på återbesök, men blivit sjuk! Ringde kliniken och fick prata med sköterskan som sa att om jag vill kan har byta tejp o ta tråden själv och så tog vi frågorna på telefon. Det gick jätte bra. Min man hjälpte mig att dra ut trådarna och det kändes ingenting!
Brösten känns bättre o bättre, de sitter fortfarande lite högt, men får ha tålamod. Ärren såg också jättefina ut. Känns tryggt att de bara ett samtal bort o få svar på sina frågor. Tack Proforma☺️
Lägger upp en 2v bild