Asirnas
Kvinna ·
13 dec, 2014
Bröstförstoring, kan de se 100% naturligt ut? + mer info!
BröstförstoringHej!
En ung kvinna på 20 år som vill fylla ut mina former, därför tänker jag göra en bröstförstoring.
Men, undrar om det kan se 100% naturligt ut? Vart var ni? Vilken läkare? Vilka implantat? Livstidsgaranti? Vad kostade det?
Vill helst inte det kostar alldeles för mycket men funderar på att gå till Gerlee. Ni som har varit där, är dte bra?
Har ni tips på andra kliniker? :)
Tack på förhand! <3
Sortera efter
Lilleskutt1
Kvinna ·
13 dec, 2014
Pygme
Kvinna ·
13 dec, 2014
missZ
Kvinna ·
14 dec, 2014
Min sambo säger att mina ser inte äkta ut pga av att de är för fina, för perfekta. Vilket bara är en komplimang för mig. Hade jag inte varit sambo hade man nog brytt sig mer om vad andra tycker, om man ska träffa någon, varit rädd att någon ska se och känna att de inte är äkta. Jag älskar mina bröst och de gör min sambo också.
Sättet man mest ser att de är fejk, (utanpå kläder) är ju om deoproportionerligt för stora för din kropp. Har du redan mkt eget "fett" och lägger i lite, döljer ju ens egna bröst mkt av "fejkheten".
hejsanhoppsam
Kvinna ·
14 dec, 2014
9April
Man ·
14 dec, 2014
fisalotta
Kvinna ·
14 dec, 2014
Jag rekommenderar Citadellkliniken (citadellkliniken.com). Helena Sveinsdottir är superbra som kirurg och stöd! De är kända för att göra naturliga börst. De använder gärna Perthese vilket är det mjukaste implantatet vad jag vet i alla fall, jag kan ha fel. Jag har perthese och är nöjd än så länge, men mina är inte så gamla än så dom är inte färdiga. Men jag tror nog att det ska bli bra! :) Men jag vet många som skriver att de har fått rippling av Perthese, men jag hoppas jag slipper det... Jag vill ha så naturliga bröst det går, vill inte att det ska synas för mycket att jag är opererad liksom.
Jag betalde 42000 kr för min op. Men jag betalar hellre lite mer på en klinik där jag känner mej trygg och som har ett gott rykte och så än att ta ett billigare alternativ bara för att det är billigare. Det var så jag resonerade plus att jag hade läst mycket positivt om Citadellkliniken. Det kändes väldigt bra när jag kom dit oxå. Alla sköterskor är så himla goa där, och även Helena. Men sen är säkert de kliniker som är billigare bra och duktiga oxå! :) Men jag vet inget om dom eftersom jag inte har varit på någon annan ;)
Asirnas
Kvinna ·
14 dec, 2014
Fan va kul o läsa! :D
Då lär jag inte oroa mig för det så mycket, tack! :)
Asirnas
Kvinna ·
14 dec, 2014
Men runda implantat lägger väl sig något mer naturligt, åtminstone vad en läkare sa till mig :s
Asirnas
Kvinna ·
14 dec, 2014
Men om man lägger det bakom bröstmuskeln är det väl att man inte känner det lika/ser det lika bra, eller? :o Funderar på Gerlee eller STrömstad kliniken, men värkar som inga på dne här sidan har gått dit :/
Asirnas
Kvinna ·
14 dec, 2014
Funderar på mentor implantat då de hars livstidsgaranti, så implantaten är olika mjuka alltså? :) Konstigt att ingen läkare har nämnt det :/
SweetMelon
Kvinna ·
14 dec, 2014
Men om man lägger det bakom bröstmuskeln är det väl att man inte känner det lika/ser det lika bra, eller? :o Funderar på Gerlee eller STrömstad kliniken, men värkar som inga på dne här sidan har gått dit :/
Då har du nog inte kollat runt särskilt bra, det är jättemånga som varit i Strömstad! Sök på pof "strömstad" så ska du se att det finns en hel del info :) Ska själv opereras där på ons!
Pygme
Kvinna ·
14 dec, 2014
ECM
Kvinna ·
14 dec, 2014
fisalotta
Kvinna ·
14 dec, 2014
Funderar på mentor implantat då de hars livstidsgaranti, så implantaten är olika mjuka alltså? :) Konstigt att ingen läkare har nämnt det :/
msfix
Kvinna ·
14 dec, 2014
SevenEleven
Kvinna ·
14 dec, 2014
Marina
Kvinna ·
15 dec, 2014
Om det man önskar är en måttlig volymökning och ett naturligt resultat skulle jag rekommendera fettransplantation, men det förutsätter givetvis att det finns NÅT fett att ta av. Är man magerlagd kan det ju bli svårt. Men du får bröst som beter sig som äkta i alla lägen, är helt dina egna och aldrig behöver bytas ut. Ärren på brösten blir också så små att de är svåra att se. Jag har haft både bakom och framför, både runda och anatomiska och nu är de rekonstruerade nästa från scratch med mitt eget fett, och det överträffar allt i mina ögon. De blir inte kalla som mina implantat blev, de gungar när jag rör mig, de flyter ut när jag ligger och de går att göra en mycket följsam klyfta med.
Det där med livstidsgaranti på implantaten är inget säkert löfte om att de håller, det betyder bara att du får viss ersättning om de behöver bytas, och det gäller inte för att dina bröst plötsligt ser knepiga ut efter en graviditet och amning. Bara vid ruptur (att det går sönder).
Men vill man ha lite bollighet eller fakelook, eller vill man radikalt forma till brösten, så är fettransplantation ingen vidare hjälp. Om man har mycket tajt vävnad kan det också vara svårt att få fettet att överleva, men där finns det ju tekniker att tänja ut vävnaden i förväg om man är envis nog.
Så vad som är bäst är upp till var och en, men om man vill ha 100% natuligt, rekommenderar jag att man åtminstone överväger transplantation till brösten.
Zinya
Kvinna ·
15 dec, 2014
Marina
Kvinna ·
15 dec, 2014
Det stämmer, det är inte så himla vanligt, speciellt inte om det är ens första implantat. Silimed erbjuder dessutom polyuretanbelagda implantat som växer ihop med den kroppsegna kapseln och helt enkelt inte kan rotera, det ger de garanti på.
Zinya
Kvinna ·
15 dec, 2014
Det stämmer, det är inte så himla vanligt, speciellt inte om det är ens första implantat. Silimed erbjuder dessutom polyuretanbelagda implantat som växer ihop med den kroppsegna kapseln och helt enkelt inte kan rotera, det ger de garanti på.
Jag tror att tjejer som opererat sig och kollat väldigt mycket bilder osv. inför sin operation kan kanske enklare avslöja om ett par bröst är fejk. Killar tror jag inte alltid ser att man opererat sig. Min sköterska skrattade faktiskt lite när vi pratade om ämnet och sa att vad hon hört (från antagligen tidigare patienter) är det väldigt många killar som tror att opererade bröst är äkta! :)