Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Asirnas profilbild

Asirnas

Kvinna ·

13 dec, 2014

Bröstförstoring, kan de se 100% naturligt ut? + mer info!

Bröstförstoring

Hej!

En ung kvinna på 20 år som vill fylla ut mina former, därför tänker jag göra en bröstförstoring.

Men, undrar om det kan se 100% naturligt ut? Vart var ni? Vilken läkare? Vilka implantat? Livstidsgaranti? Vad kostade det?

Vill helst inte det kostar alldeles för mycket men funderar på att gå till Gerlee. Ni som har varit där, är dte bra? 

Har ni tips på andra kliniker? :)

Tack på förhand! <3

35

Sortera efter

Lilleskutt1

Kvinna ·

13 dec, 2014

Jag tror att tjejer som opererat sig och kollat väldigt mycket bilder osv. inför sin operation kan kanske enklare avslöja om ett par bröst är fejk. Killar tror jag inte alltid ser att man opererat sig. Min sköterska skrattade faktiskt lite när vi pratade om ämnet och sa att vad hon hört (från antagligen tidigare patienter) är det väldigt många killar som tror att opererade bröst är äkta! :) 

Gilla

Pygme

Kvinna ·

13 dec, 2014

100% naturligt kan det aldrig bli. Om du förväntar dig det så kommer du bli besviken. Men det beror ju också på hur man menar.. Står man rakt upp och ner så kan ju en del se så naturliga ut att det nästan är svårt att se om de är opade. Men rör man på sig eller ligger ner tex så beter sig inte siliconbröst riktigt som naturliga bröst. Och om man menar känslan också så är de ju fastare än naturliga bröst även om man har mjukaste sorten. Rippling är vanligt och då kan man känna och ibland se veck i implantaten. Sånt får man räkna med.
Gilla

missZ

Kvinna ·

14 dec, 2014

Min sambo säger att mina ser inte äkta ut pga av att de är för fina, för perfekta. Vilket bara är en komplimang för mig. Hade jag inte varit sambo hade man nog brytt sig mer om vad andra tycker, om man ska träffa någon, varit rädd att någon ska se och känna att de inte är äkta. Jag älskar mina bröst och de gör min sambo också.

Sättet man mest ser att de är fejk, (utanpå kläder) är ju om deoproportionerligt för stora för din kropp. Har du redan mkt eget "fett" och lägger i lite, döljer ju ens egna bröst mkt av "fejkheten".

Gilla

hejsanhoppsam

Kvinna ·

14 dec, 2014

Hur är det med fett transplation? Känns det mer naturligt? Jag är Dåligt insatt i det. Silikon kan se naturligt ut men som de skrivit innan så känns de ju inte som naturliga bröst och beteer sig inte som det heller när du t.ex ligger ned. En person som har lätt för att se detaljer kommer märka det. Många killar bryr sig nog inte heller och har inga "förutfattade"( vilket är hemskt men sant och gäller absolut inte alla män) meningar som du gör det proportionerligt. Är ju här smaken är som baken, hur stort? Hur mycker vill man kompromissa med utseendet om man vill ha en annan önskad storlek? Vad är viktigast? Akademikliniken skulle jag rekommendera men är inte av det billigare alternativet tyvärr:/ Även Citadell, de kanske är lite billigare än AK. Beroende på vart du bor m.m Hoppas du hittar något som passar dig :)
Gilla

9April

Man ·

14 dec, 2014

Det beror ju mycket på hur dina bröst ser ut nu? Hur mycket egen vävnad du har, hur markerat bröstveck du har, hur tätt dina bröst sitter o hur mycket du önskar lägga in. Små runda egna bröst med stora implantat ger generellt mer fake-utseende medans mindre implantat tillsammans med en del egen vävnad kan se naturligt ut om du har tur. Sånt vet man inte innan. Känslan av silikonbröst är dock inte så realistiskt. Jag har haft perthese som är de allra mjukaste o har nu mentor coh 1 som också är mjuka men de känns ju så fylliga att de inte känns riktiga;-)
Gilla

fisalotta

Kvinna ·

14 dec, 2014

Jag rekommenderar Citadellkliniken (citadellkliniken.com). Helena Sveinsdottir är superbra som kirurg och stöd! De är kända för att göra naturliga börst. De använder gärna Perthese vilket är det mjukaste implantatet vad jag vet i alla fall, jag kan ha fel. Jag har perthese och är nöjd än så länge, men mina är inte så gamla än så dom är inte färdiga. Men jag tror nog att det ska bli bra! :) Men jag vet många som skriver att de har fått rippling av Perthese, men jag hoppas jag slipper det... Jag vill ha så naturliga bröst det går, vill inte att det ska synas för mycket att jag är opererad liksom.

Jag betalde 42000 kr för min op. Men jag betalar hellre lite mer på en klinik där jag känner mej trygg och som har ett gott rykte och så än att ta ett billigare alternativ bara för att det är billigare. Det var så jag resonerade plus att jag hade läst mycket positivt om Citadellkliniken. Det kändes väldigt bra när jag kom dit oxå. Alla sköterskor är så himla goa där, och även Helena. Men sen är säkert de kliniker som är billigare bra och duktiga oxå! :) Men jag vet inget om dom eftersom jag inte har varit på någon annan ;) 

Gilla

Asirnas

Kvinna ·

14 dec, 2014

Fan va kul o läsa! :D

Då lär jag inte oroa mig för det så mycket, tack! :)

Gilla

Asirnas

Kvinna ·

14 dec, 2014

Men runda implantat lägger väl sig något mer naturligt, åtminstone vad en läkare sa till mig :s

Gilla

Asirnas

Kvinna ·

14 dec, 2014

Men om man lägger det bakom bröstmuskeln är det väl att man inte känner det lika/ser det lika bra, eller? :o Funderar på Gerlee eller STrömstad kliniken, men värkar som inga på dne här sidan har gått dit :/

Gilla

Asirnas

Kvinna ·

14 dec, 2014

Funderar på mentor implantat då de hars livstidsgaranti, så implantaten är olika mjuka alltså? :) Konstigt att ingen läkare har nämnt det :/

Gilla

SweetMelon

Kvinna ·

14 dec, 2014

Asirnas skrev:

Men om man lägger det bakom bröstmuskeln är det väl att man inte känner det lika/ser det lika bra, eller? :o Funderar på Gerlee eller STrömstad kliniken, men värkar som inga på dne här sidan har gått dit :/

Då har du nog inte kollat runt särskilt bra, det är jättemånga som varit i Strömstad! Sök på pof "strömstad" så ska du se att det finns en hel del info :) Ska själv opereras där på ons!

Gilla

Pygme

Kvinna ·

14 dec, 2014

Bakom muskeln är ingen garanti för att det blir mer naturligt. Har man otur så påverkar muskeln implantatet så det ser konstigt ut när man rör sig, spänner musklerna, använder armarna etc..
Gilla

ECM

Kvinna ·

14 dec, 2014

Jag ska opereras på gerlee nästa måndag och känner flera som opererats där och dom är jätte nöjda! Dom ser naturliga och fina ut med kläder, utan ser de fejk ut på en och naturligt på en annan så det är ju väldigt individuellt men ja som sagt med kläder på ser de naturligt ut på dom. :) längtar sååå mycket !! Hoppas du blir nöjd vart du än bestämmer dig för att göra det.
Gilla

fisalotta

Kvinna ·

14 dec, 2014

Asirnas skrev:

Funderar på mentor implantat då de hars livstidsgaranti, så implantaten är olika mjuka alltså? :) Konstigt att ingen läkare har nämnt det :/

Ja runda är väl att rekommendera för ifall implantaten skulle vrida sej i kroppen så märks det inte. Har man anatomiska så kan brösten få konstig form ifall implantaten vrider sej inne i kroppen. Ja, det finns olika "mjukhetsgrad". Jag är ganska säker på att Perthese är mjukast då de är underfyllda, så de formar sej som en droppe inne i kroppen och får brösten till ett naturligt utseende. Men jag vet att Perthese har slutat tillverkas nu för att dom blev uppköpta av Mentor. Vet inte om dom kommer börja tillverkas igen. Men även Mentor har 3 olika "mjukheter". Coh 1 är mjukast, coh 2 mellan och coh 3 är hårdast/fastast. Har läst här på forumet att de som har Mentor coh 1 tycker att deras bröst känns ganska lika naturliga oxå :) Men prata med din kirurg om detta, att du har hört att det finns olika fasthet och mjukhet på implantaten. Fråga oxå vad som menas med livstids garanti. Har för mej att det är ett visst antal år, men jag kan ha fel :)
Gilla

msfix

Kvinna ·

14 dec, 2014

Ett tips för att få en känsla av hur implantaten känns när de sitter på plats så att säga är att känna och klämma på dem när de ligger platt på ett bord. Oftast håller man dem i handen och tycker att de känns jättemjuka och följbara.
Gilla

SevenEleven

Kvinna ·

14 dec, 2014

Rekommenderar citadell utan tvekan :)
Gilla

Marina

Kvinna ·

15 dec, 2014

Om det man önskar är en måttlig volymökning och ett naturligt resultat skulle jag rekommendera fettransplantation, men det förutsätter givetvis att det finns NÅT fett att ta av. Är man magerlagd kan det ju bli svårt. Men du får bröst som beter sig som äkta i alla lägen, är helt dina egna och aldrig behöver bytas ut. Ärren på brösten blir också så små att de är svåra att se. Jag har haft både bakom och framför, både runda och anatomiska och nu är de rekonstruerade nästa från scratch med mitt eget fett, och det överträffar allt i mina ögon. De blir inte kalla som mina implantat blev, de gungar när jag rör mig, de flyter ut när jag ligger och de går att göra en mycket följsam klyfta med.

Det där med livstidsgaranti på implantaten är inget säkert löfte om att de håller, det betyder bara att du får viss ersättning om de behöver bytas, och det gäller inte för att dina bröst plötsligt ser knepiga ut efter en graviditet och amning. Bara vid ruptur (att det går sönder).

Men vill man ha lite bollighet eller fakelook, eller vill man radikalt forma till brösten, så är fettransplantation ingen vidare hjälp. Om man har mycket tajt vävnad kan det också vara svårt att få fettet att överleva, men där finns det ju tekniker att tänja ut vävnaden i förväg om man är envis nog.

Så vad som är bäst är upp till var och en, men om man vill ha 100% natuligt, rekommenderar jag att man åtminstone överväger transplantation till brösten.

Gilla

Zinya

Kvinna ·

15 dec, 2014

fisalotta skrev:
Asirnas skrev:

Ja runda är väl att rekommendera för ifall implantaten skulle vrida sej i kroppen så märks det inte. Har man anatomiska så kan brösten få konstig form ifall implantaten vrider sej inne i kroppen. Ja, det finns olika "mjukhetsgrad". Jag är ganska säker på att Perthese är mjukast då de är underfyllda, så de formar sej som en droppe inne i kroppen och får brösten till ett naturligt utseende. Men jag vet att Perthese har slutat tillverkas nu för att dom blev uppköpta av Mentor. Vet inte om dom kommer börja tillverkas igen. Men även Mentor har 3 olika "mjukheter". Coh 1 är mjukast, coh 2 mellan och coh 3 är hårdast/fastast. Har läst här på forumet att de som har Mentor coh 1 tycker att deras bröst känns ganska lika naturliga oxå :) Men prata med din kirurg om detta, att du har hört att det finns olika fasthet och mjukhet på implantaten. Fråga oxå vad som menas med livstids garanti. Har för mej att det är ett visst antal år, men jag kan ha fel :)
Tror dock inte det är vanligt att anatomiska implantat vrider sig. Jag har inga belägg för detta, men jag tror att en kirurg som är skicklig har kompetensen att skapa fickor i bröstmusklerna som gör att implantaten passar perfekt, och att sannolikheten att de då vrider sig är ytterst liten. Om kirurgen dessutom lägger in implantaten via bröstvecken är förutsättningarna ännu bättre att skapa fickor för att passa implanteten eftersom hon/han har bättre "insyn" genom den typen av snitt än via armhålan. Och är du sedan försiktig, och t.ex. inte sover på sida de första veckorna, är risken minimal. Om jag har fel i vad jag skriver får någon gärna rätta mig.
Gilla

Marina

Kvinna ·

15 dec, 2014

Det stämmer, det är inte så himla vanligt, speciellt inte om det är ens första implantat. Silimed erbjuder dessutom polyuretanbelagda implantat som växer ihop med den kroppsegna kapseln och helt enkelt inte kan rotera, det ger de garanti på.

Gilla

Zinya

Kvinna ·

15 dec, 2014

Marina skrev:

Det stämmer, det är inte så himla vanligt, speciellt inte om det är ens första implantat. Silimed erbjuder dessutom polyuretanbelagda implantat som växer ihop med den kroppsegna kapseln och helt enkelt inte kan rotera, det ger de garanti på.

Tack Marina! Det sista jag vill är att sprida information som av min okunskap inte stämmer.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem