Asirnas
Kvinna ·
13 dec, 2014
Bröstförstoring, kan de se 100% naturligt ut? + mer info!
BröstförstoringHej!
En ung kvinna på 20 år som vill fylla ut mina former, därför tänker jag göra en bröstförstoring.
Men, undrar om det kan se 100% naturligt ut? Vart var ni? Vilken läkare? Vilka implantat? Livstidsgaranti? Vad kostade det?
Vill helst inte det kostar alldeles för mycket men funderar på att gå till Gerlee. Ni som har varit där, är dte bra?
Har ni tips på andra kliniker? :)
Tack på förhand! <3
Sortera efter
fisalotta
Kvinna ·
15 dec, 2014
Pygme
Kvinna ·
15 dec, 2014
Asirnas
Kvinna ·
15 dec, 2014
På konsultioner har redan två läkare avrådet mig från anatomiska då jag arbetar som serivtris och bartender. Men har också hört att anatomiska står mer upp när man lägger sig och de runda "följer" med mer. Och det där med att inte sova på sidan så kommer det inte gå för mig iaf :P
Asirnas
Kvinna ·
15 dec, 2014
Fett transplation är inget för mig att fundera på då jag har kunnat gå ner min 10 kg på tre veckor i vissa perioder.
Men när jag menar med naturligt menar jag att man inte ser själva "linjen" ovanför bröstet. Är ute efter mer utfyllnad/volym för att framhäva mina former.
Men känns implantaten jätte tydligt genom brösten eller nästan som vanligt om man har det bakom muskeln?
Vet inte om det stämmer men läste om men har det bakom muskeln skall man slippe den där kanten ovanför bröstet, inga svårigheter med amning och ingen nedsatt känsel i bröstvårtorna. Stämmer det?
Asirnas
Kvinna ·
15 dec, 2014
Hoppas det går bra för dig! :D
silicea
Kvinna ·
15 dec, 2014
Det är fel. Bakom ger tvärtom oftast en mer markerad kant! Tänk slitz brudar, galmour modeller. De har bröst som ser väldigt fake ut och alla har bakom....
Naturligaste resultatet får du med extra mjuka och små runda3 implantat men nej, de kommer inte kännas som riktiga bröst.
Jag hade relativt stora bröst jmf med många andra här så jag har ju några cm eget bröst utanpå implantaten. Om jag trycker lätt eller moderat på bröstet så känns det mjukt och äkta. Men tar man däremot tag i hela bröstet och klämmer, som män gärna gör, så känns det direkt att de är fake om de inte är helt nybörjare haha.
Jag skiter i det, tycker vi får stå för att vi opererat oss och inte försöka låtsas som att brösten är helt perfekta och stora från naturen.
Marina
Kvinna ·
15 dec, 2014
Jag tycker inte att runda ger det naturligaste resultatet. Framför allt inte alltid. Anatomiska ger ju möjligheten att välja måtten på bredd, höjd och put var för sig, så det ger volymen där man vill ha den, men dock med tyngdpunkt längre ner i bröstet än de runda - vilket jag tycker ser mer naturligt ut än när det buktar utåt ovanför bröstvårtan. Men som så ofta handlar det mycket om ens eget utgångsläge och egna mått, var man har sin vävnad och förstås hur stora implantat man tänkt sig. Mindre implantat kan ju även i runt utförande fylla rätt måttligt upptill.
fisalotta
Kvinna ·
15 dec, 2014
Fett transplation är inget för mig att fundera på då jag har kunnat gå ner min 10 kg på tre veckor i vissa perioder.
Men när jag menar med naturligt menar jag att man inte ser själva "linjen" ovanför bröstet. Är ute efter mer utfyllnad/volym för att framhäva mina former.
Men känns implantaten jätte tydligt genom brösten eller nästan som vanligt om man har det bakom muskeln?
Vet inte om det stämmer men läste om men har det bakom muskeln skall man slippe den där kanten ovanför bröstet, inga svårigheter med amning och ingen nedsatt känsel i bröstvårtorna. Stämmer det?
Asirnas
Kvinna ·
15 dec, 2014
Får man fråga vilket implantat du har? :)
Ska nog lägga i 350 elr 375, c-kupa (hms bh:ar) och måste nästan ha runt implantat då jag arbetar med mycket lyft osv under de kommande studie åren. Anatomiska roterar lättare vid sådana arbeten hörde jag :/
Men opererade du dig på citadell eller vart gjorde du det?
silicea
Kvinna ·
15 dec, 2014
silicea
Kvinna ·
16 dec, 2014
fisalotta
Kvinna ·
16 dec, 2014
Får man fråga vilket implantat du har? :)
Ska nog lägga i 350 elr 375, c-kupa (hms bh:ar) och måste nästan ha runt implantat då jag arbetar med mycket lyft osv under de kommande studie åren. Anatomiska roterar lättare vid sådana arbeten hörde jag :/
Men opererade du dig på citadell eller vart gjorde du det?
Asirnas
Kvinna ·
17 dec, 2014
Usch, det har ingen nämnt än på de två konsultionerna jag har varit på :(
Fy fan! Sådant får man inte bara glömma o berätta för sin patient!
Asirnas
Kvinna ·
17 dec, 2014
Är du nöjd med henne som läkare? Fanns hon där även efter operationen osv? ^^
Och tog du bakom muskeln eller framför?
fisalotta
Kvinna ·
17 dec, 2014
Är du nöjd med henne som läkare? Fanns hon där även efter operationen osv? ^^
Och tog du bakom muskeln eller framför?
Som jag skrev tidigare i tråden, jag har bakom musklen ;)
Jag har ingen synlig kant upptill heller. En skrev tidigare i tråden att det är vanligare att få synlig kant om man lägger bakom. Men jag håller inte med, för eftersom muskeln täcker översta delen av implantatet så blir det ingen synlig kant upptill. Min kirurg rekommenderade mej att lägga bakom eftersom jag är smal och har lite underhudsfett. Men har man mer underhudsfett och sånt så syns inga kanter även om man lägger framför, antar jag, för då döljer ju ens egna fett kanterna upptill :) Har sett väldigt många här på pof som har fått superfint resultat med framförplacering :) Men hon som skrev det om bakomplacering och kanter kanske har fått annan info än va jag har fått och läst mej till. Ibland verkar det som att kirurgerna säger olika, vilket gör en förvirrad... Och sen finns det så mycket olika trådar här där alla säger olika oxå... ^^
Jag är väldigt nöjd med Helena, för hon har varit ett väldigt bra stöd hela tiden. Både innan och efter operationen! :) Hon svarar snabbt på mail och så ifall man är orolig eller undrar saker.
Det stämmer, det är inte så himla vanligt, speciellt inte om det är ens första implantat. Silimed erbjuder dessutom polyuretanbelagda implantat som växer ihop med den kroppsegna kapseln och helt enkelt inte kan rotera, det ger de garanti på.
Ber om ursäkt om jag sa något som var fel! Men har läst att det inte syns ifall ett runt skulle vrida sej, men om ett anatomiskt skulle vrida sej så kan det synas. Men sen är det säkert ovanligt att det händer... Ville bara skriva det jag har läst om detta... Men jag kanske har helt fel. Bra att du/ni rättar mej.