Mini_me1
Kvinna ·
21 jul, 2019
Bröstförstoring med eget fett- några fler som planerar detta hösten 2019? (+ bodyjet)
FettsugningÄr det någon mer som funderar på samma ingrepp? Jag vill göra det i oktober, tänker att efter sommaren vore smart :) Kommentera så kan vi följa varandra, jag har hittills inte lyckas hitta så många fler på forumet som planerar detta under sommaren/hösten 2019. Kort sammanfattning om mitt mål: Jag har alltid tränat väldigt mycket men haft stora lår. Speciellt velat minska insida lår och har även testat coolsculpting ett flertal gånger utan något resultat för några år sedan. Nu tröttnade jag och började jämföra priser för Smartlipo på olika kliniker. Insåg då att det går att återanvända fettet till brösten, win-win. För mig blir brösten alltså en bonus och fokus är på smalare insida lår. Jag har läst så mycket jag bara hunnit här om fettransplantation och bröstförstoring med eget fett, underbart forum. Hade aldrig hört talas om detta fram tills några dagar sedan så är helt amazed. Om några fler går i dessa tankar, skriv, så stöttar vi varandra!
Sortera efter
Mini_me1
Kvinna ·
02 nov, 2019
Mini_me1
Kvinna ·
02 nov, 2019
Jag har tagit 2 foton per dag sen dag 1 för att dokumentera. Därför är jag väldigt säker på att operationssvullnaden gick ned efter 10-12 dagar. Därefter har inte mina bröst minskat.
Det ska bli spännande att gå på återbesök, för där kommer ju Anders mäta med mått. Om jag får gissa så känns det som 80 % kvar.
Lillajagigen
Kvinna ·
02 nov, 2019
Jag är ju 50+ och har nu lyft mina bröst 2 gånger. Det är otroligt hur uttänjda bröst kan bli. Har ett fördelsemärke som flyttat sig en decimeter utifrån bröstvårtan sen jag var young and perky. Skratt. Utsätter också min kropp för mycket. Kör BODYATTACK t ex. Det är väldigt skumpigt. Sover på sidan och har läst att vi som sover på sidan tänjer ut brösten mer än ryggsovare. Nu tänker jag inte lyfta dem mer. Därför har jag bestämt mig för att sova med bh de flesta nätter. Det är faktiskt ett gammalt mormorsknep: sov med bh och undvik hängtitties. Skratt.
Jag tejpade de fyra ingångshålen i 12 veckor. Sen kunde jag inte hitta dem längre. Men som sagt brösten tänker jag tejpa med mepiform läääääänge.
Det husmorstricket hade jag inte hört om innan ^^ jag brukar också sova på sidan så kanske får börja tänka på det sen då haha.
Anonym användare
02 nov, 2019
Jag har gjort den för snart 5 månader sen på
Art Clinic i Uppsala. Jag tog ut implantat och ersatte med nästan lika mycket fett från mage och flanker. Det togs ur 4 små hål som inte syns längre. Jag estimerar att det mesta av mitt fett är kvar fortfarande. Jag blev lite blå på flankerna. På brösten nästan ingen blånad. Smärtan var inte lika stor som vid isättningen av implantat.
Mycket värt tycker jag !Menar du att mestadels av allt det transplanterade fettet är kvar eller mestadels av det som stannade kvar? För det sjunker väl inte ännu mer sen när det väl stannat?
Smulan88,
Jag har tagit 2 foton per dag sen dag 1 för att dokumentera. Därför är jag väldigt säker på att operationssvullnaden gick ned efter 10-12 dagar. Därefter har inte mina bröst minskat.
Det ska bli spännande att gå på återbesök, för där kommer ju Anders mäta med mått. Om jag får gissa så känns det som 80 % kvar.
Venize
Kvinna ·
02 nov, 2019
Anonym användare
02 nov, 2019
Lillajagigen
Kvinna ·
02 nov, 2019
Anonym användare
02 nov, 2019
Jag tror att less is more. Satte bara in 250 och mycket verkar stanna. Vad hade hänt om jag satt in 400-500?
Jag har tror att de som pressar in mycket är de som får problem med fettcystor.
Mini_me1
Kvinna ·
03 nov, 2019
Lillajagigen
Kvinna ·
03 nov, 2019
Mini_me1
Kvinna ·
03 nov, 2019
Minime1 jag hade grymma problem med ärren på vänster. Både i ankaret och ärret under. Problemen började efter 3 veckor. Innan dess tejpade jag allt, men från den tidpunkten fick hag åka till kliniken 2 ggr i veckan i tre veckor. Jag fick såna där dyra silverplåster som geléar sig och kompresser. Det körde jag med till 8 v efter op. Det fantastiska är att det bröstet kom igen och ärren ser fina ut.
Men svar på din fråga: jo jag tejpade på skorpor, det här andra var hål rätt in med fibrin som kom rinnande ut. Trodde det var fett först !
Men jag har inget fett i underpool, bara överpool. Det tyckte jag var lite konstigt. De skrapande ihop all bröstvävnad jag hade och sen lade de in fettet där implantatet satt. Därmed har jag nu ingen insjunkning.
Har du fett i hela bröstet ?
Lillajagigen
Kvinna ·
03 nov, 2019
Mini_me1
Kvinna ·
03 nov, 2019
Mini_me1, det är bara att acceptera, vi är försökskaniner! Hahaha.
Jag har ju gjort ett ankarlyft för 2:a gången (däri inräknat två korrigeringar). Har alltid tejpat på skorpa och låtit tejpen sitta tills den ramlar av. 7-10 dagar. Tejpade jättelånge då också.
Det sista jag mindes innan sövningen denna gång var att sköterskan sa ”man ser inte ärren”. Har väl bra läkkött.
Ja lustigt det där med hopskrapningen, men så sa han också på konsultationen. ”Vi skrapar ihop det befintliga och gör ett litet lyft”. På 3D-bilden såg de små ut, men helt ok. Sen ett par veckor innan op frågade jag om FT och det kunde göras i överpol sa han. Jag antar att det är därför som det inte är så stor skillnad. Mina bröst nu ser ut som för 14 år sedan när jag la in de små implantaten, men de är mycket mjukare och när jag ligger ned känner jag bröstkorgen och inte två bollar.
Anonym användare
03 nov, 2019
Mini_me1
Kvinna ·
03 nov, 2019
Fick svar nu från Patrik angående att träffa honom samt Magnus efter varandra. Alltså två konsultationer efter varandra. Han skrev att han inte är förtjust i det konceptet. För att man ska vikta valen av ord mellan två kirurger och att i praktiken så ger det inget extra. Han skrev också att honom har jag snackat med i telefon och vill jag träffa Mattias för en konsultation så kan jag göra det om jag önskar gå igenom med på plats.
Vet inte vad jag tycker om det svaret. Hade hoppats på mer förståelse. Tänkte skriva tillbaka något i stil med att jag kommer långväga och vill bara känna att kemin stämmer och att kirurgen förstår vad jag verkligen vill ha. Dessutom eftersom jag ska fixa två saker till under narkosen (bröstvårta och navelpiercinghål) så vill jag se så den kirurgen verkligen kan det också. Men mest är det ju för kemin och för att jag vet att dom gör detta olika mycket. Vill se mer före efter bilder osv.
Han skrev även i slutet ”som sagt Mattias har mer fettsugningar än mig”. Innan han avslutade mailet. Vet inte om han blev sur eller irriterad över mitt Mail. Men Mattias är ju inget alternativ eftersom han inte har tid vid jul. Det är ju isf Magnus som är aktuell och han gör ju detta mer.
Men vad hade ni gjort? Satsat på Patrik som jag snackat med i telefon? Eller försökt få till ett samtal med Magnus också? Eller besöka honom i Sthlm?
Hade som sagt gärna träffat båda men känns inte aktuellt när han skriver så. Att han misstycker.
Anonym användare
03 nov, 2019
2040
Kvinna ·
04 nov, 2019
Minime1 jag hade grymma problem med ärren på vänster. Både i ankaret och ärret under. Problemen började efter 3 veckor. Innan dess tejpade jag allt, men från den tidpunkten fick hag åka till kliniken 2 ggr i veckan i tre veckor. Jag fick såna där dyra silverplåster som geléar sig och kompresser. Det körde jag med till 8 v efter op. Det fantastiska är att det bröstet kom igen och ärren ser fina ut.
Men svar på din fråga: jo jag tejpade på skorpor, det här andra var hål rätt in med fibrin som kom rinnande ut. Trodde det var fett först !
Men jag har inget fett i underpool, bara överpool. Det tyckte jag var lite konstigt. De skrapande ihop all bröstvävnad jag hade och sen lade de in fettet där implantatet satt. Därmed har jag nu ingen insjunkning.
Har du fett i hela bröstet ?
Lillajagigen
Kvinna ·
04 nov, 2019
Raja
Kvinna ·
04 nov, 2019
Anonym användare
04 nov, 2019
Smulan88
Men oj vilket okänsligt svar från Patrik!
Vad märkligt att han inte förstår att det handlar om personkemi och att känna sig trygg och förstådd. Bara för att en kirurg är erfaren och duktig betyder det ju inte att han kan få just ditt eller mitt förtroende.
Jag skulle inte gått till Patrik efter det svaret tror jag. För mig är det väldigt viktigt att jag får ställa alla krångliga frågor jag har utan att känna mig besvärlig.
”Gillar inte det konceptet”, vad gör det honom om du lägger pengar på att prata med flera olika kirurger?
Jag har mejlat två omgångar med frågor till Magnus efter min konsultation (den andra gången var förtydliganden eftersom han inte svarade så tydligt som jag önskade) och båda gångerna svarade han efter prick sju dagar. I autosvaret står ju att han ska svara inom sju dagar.
Jag gillar inte det där lite hafsiga, det-blir-nog-bra-tänket. Visst, de opererar flera kroppar varje dag och är ju duktiga men för mig händer det här en gång i livet med min enda kropp. Jag hade uppskattat lite mer förståelse och engagemang.
Jag rekommenderar Magnus (såhär långt). Tycker han tagit hand om mig och mina tusen frågor bra.
Jag är ju 50+ och har nu lyft mina bröst 2 gånger. Det är otroligt hur uttänjda bröst kan bli. Har ett fördelsemärke som flyttat sig en decimeter utifrån bröstvårtan sen jag var young and perky. Skratt. Utsätter också min kropp för mycket. Kör BODYATTACK t ex. Det är väldigt skumpigt. Sover på sidan och har läst att vi som sover på sidan tänjer ut brösten mer än ryggsovare. Nu tänker jag inte lyfta dem mer. Därför har jag bestämt mig för att sova med bh de flesta nätter. Det är faktiskt ett gammalt mormorsknep: sov med bh och undvik hängtitties. Skratt.
Jag tejpade de fyra ingångshålen i 12 veckor. Sen kunde jag inte hitta dem längre. Men som sagt brösten tänker jag tejpa med mepiform läääääänge.