Mini_me1
Kvinna ·
21 jul, 2019
Bröstförstoring med eget fett- några fler som planerar detta hösten 2019? (+ bodyjet)
FettsugningÄr det någon mer som funderar på samma ingrepp? Jag vill göra det i oktober, tänker att efter sommaren vore smart :) Kommentera så kan vi följa varandra, jag har hittills inte lyckas hitta så många fler på forumet som planerar detta under sommaren/hösten 2019. Kort sammanfattning om mitt mål: Jag har alltid tränat väldigt mycket men haft stora lår. Speciellt velat minska insida lår och har även testat coolsculpting ett flertal gånger utan något resultat för några år sedan. Nu tröttnade jag och började jämföra priser för Smartlipo på olika kliniker. Insåg då att det går att återanvända fettet till brösten, win-win. För mig blir brösten alltså en bonus och fokus är på smalare insida lår. Jag har läst så mycket jag bara hunnit här om fettransplantation och bröstförstoring med eget fett, underbart forum. Hade aldrig hört talas om detta fram tills några dagar sedan så är helt amazed. Om några fler går i dessa tankar, skriv, så stöttar vi varandra!
Sortera efter
Mini_me1
Kvinna ·
31 okt, 2019
Lillajagigen
Kvinna ·
01 nov, 2019
Knasen
Kvinna ·
01 nov, 2019
Venize
Kvinna ·
01 nov, 2019
Raja
Kvinna ·
01 nov, 2019
Lillajagigen
Kvinna ·
01 nov, 2019
Raja
Kvinna ·
01 nov, 2019
Lillajagigen
Kvinna ·
01 nov, 2019
Venize
Kvinna ·
01 nov, 2019
Mini_me1
Kvinna ·
01 nov, 2019
Mini_me1,
Det slår mig verkligen hur olika råd vi alla får.
På återbesöket dag 6 sa de åt mig att stretcha lätt och massera tagarställena. Jag gjorde det med kokosolja och var ändå varsam. Ställena är nu helt släta och normala. Brösten masserade jag bara med lätta fingrar.
Anders sa egentligen inget om procent eller tidsaspekten. Han sa bara att operationen var lyckad och att fettet såg perfekt ut och att vi skulle vänta och se till återbesöket i mars.
På Realself säger de flesta läkare och patienter att det fettet som är vid 3 månader brukar stanna kvar. Ett fåtal säger att de sett en förminskning upp till sex månader.
Jag har läst om några som fått fettknölar typ ett år efter. Det är lite läskigt tycker jag. Mina bröst är dock helt mjuka nu. Storleksmässigt är det faktiskt väldigt nära looken som jag hade när jag hade implantat. Med vanlig bh syns ingen skillnad. Om jag däremot stoppar in dem i en sportBH så får jag en plattare och atletisk look. Från vecka 6 när jag började träna började jag också använda tighta sportBh:ar. Vill ju inte att de ska skumpa runt för mycket.
Jag håller på med uthållighetsidrott och jag har sen 6veckorsgränsen kört flera långpass 3-4 timmar. Ingen skillnad på brösten.
När jag inte tränar har jag mjuka sköna bh-toppar utan bygel och jag sover fortfarande med en sån också.
Lillajagigen
Kvinna ·
01 nov, 2019
Anonym användare
01 nov, 2019
...och jag har precis börjat läsa på universitetet och har ett tjockt schema utan jullov. Hittade några datum i dec och jan där det skulle kunna gå att få in. Och Magnus kunde ett par av de datumen så nu har jag bokat 27/12 hos Magnus. ? Man kan boka av fram till 21 dagar innan. Har inte bestämt mig...
Anonym användare
01 nov, 2019
Jag har gjort den för snart 5 månader sen på
Art Clinic i Uppsala. Jag tog ut implantat och ersatte med nästan lika mycket fett från mage och flanker. Det togs ur 4 små hål som inte syns längre. Jag estimerar att det mesta av mitt fett är kvar fortfarande. Jag blev lite blå på flankerna. På brösten nästan ingen blånad. Smärtan var inte lika stor som vid isättningen av implantat.
Mycket värt tycker jag !
Josefinee
Kvinna ·
02 nov, 2019
Raja
Kvinna ·
02 nov, 2019
Anonym användare
02 nov, 2019
Ja jag bokade op flera veckor efter konsultationen. Men det borde inte vara problem att boka innan om man redan är säker på att man vill. Jag visste ju inte om det var möjligt på mig ens och hade tusen frågor och hade verkligen inte bestämt mig.
Men jag förstår att de inte vill boka två op-tider. Kan du inte ta konsultationerna nu snart, så du får reda på vem du vill ha?
Raja
Kvinna ·
02 nov, 2019
Mini_me1
Kvinna ·
02 nov, 2019
Ja jösses! Träningsstopp på 6 veckor läste jag mig till själv. Anders Liss sa träna när det känns bra efter några veckor. Hans råd var: läkebh i två veckor dygnet runt ( sen egen ) Jag hade den i 3 månader. Silikonplattan på magen i en vecka (jag hade den i 3 veckor ). Kompressionsplagget dygnet runt i fyra veckor, sen fyra veckor dag eller natt. Bh på natten har jag kommit på själv. Jag har tejpat från början och hans råd är att tejpa i sex månader. Jag har väldigt långa ankarärr. Jag kommer att tejpa med slikontejp tills ärren är helt bleka och smala. 8-12 månader. När jag satte in implantat tejpade jag i 8 månader. De ärren syntes knappt längre.
Lillajagigen
Kvinna ·
02 nov, 2019
Lillajagigen
Kvinna ·
02 nov, 2019
Jag har gjort den för snart 5 månader sen på
Art Clinic i Uppsala. Jag tog ut implantat och ersatte med nästan lika mycket fett från mage och flanker. Det togs ur 4 små hål som inte syns längre. Jag estimerar att det mesta av mitt fett är kvar fortfarande. Jag blev lite blå på flankerna. På brösten nästan ingen blånad. Smärtan var inte lika stor som vid isättningen av implantat.
Mycket värt tycker jag !
Menar du att mestadels av allt det transplanterade fettet är kvar eller mestadels av det som stannade kvar? För det sjunker väl inte ännu mer sen när det väl stannat?
Har ni frågat dem som endast gjort FT hur smärtsamt det var efteråt ? Jag slet ju ut två implantat och har två väldigt långa ärr under brösten. Allt mitt fett lades in i ”öppet bröst”. Jag har alltså inte några stickhål på bröstet.
Jag upplevde att ärren gjorde ont. Kan inte säga att överpolerna med fett gjorde ont. Jag hade inte några problem från tagarställena.
På Realself kan man läsa om kvinnor som går tillbaka till alldaglig aktivitet ett år par dagar efter FT.