Mini_me1
Kvinna ·
21 jul, 2019
Bröstförstoring med eget fett- några fler som planerar detta hösten 2019? (+ bodyjet)
FettsugningÄr det någon mer som funderar på samma ingrepp? Jag vill göra det i oktober, tänker att efter sommaren vore smart :) Kommentera så kan vi följa varandra, jag har hittills inte lyckas hitta så många fler på forumet som planerar detta under sommaren/hösten 2019. Kort sammanfattning om mitt mål: Jag har alltid tränat väldigt mycket men haft stora lår. Speciellt velat minska insida lår och har även testat coolsculpting ett flertal gånger utan något resultat för några år sedan. Nu tröttnade jag och började jämföra priser för Smartlipo på olika kliniker. Insåg då att det går att återanvända fettet till brösten, win-win. För mig blir brösten alltså en bonus och fokus är på smalare insida lår. Jag har läst så mycket jag bara hunnit här om fettransplantation och bröstförstoring med eget fett, underbart forum. Hade aldrig hört talas om detta fram tills några dagar sedan så är helt amazed. Om några fler går i dessa tankar, skriv, så stöttar vi varandra!
Sortera efter
Mini_me1
Kvinna ·
06 nov, 2019
Raja
Kvinna ·
06 nov, 2019
Mini_me1
Kvinna ·
06 nov, 2019
Hoppas det stannar av och fastnar bra nu. Jag har glömt; hur mycket fylldes på? Och varför valde du just den mängden?
Jag är lite tveksam kring hur mycket jag vill fylla med...
Anonym användare
06 nov, 2019
Mini_me1
Kvinna ·
06 nov, 2019
Låter bra. Vill själv fylla med största möjliga så det blir bra. Men vill samtidigt inte ta för mycket ifall jag ska köra en runda till. Just därför fick jag svar från både Patrik och Magnus ikväll. På samma timme. Lite komiskt ändå.
Anonym användare
06 nov, 2019
Mini_me1
Kvinna ·
06 nov, 2019
Får man enligt gdpr lagen kopiera in text på Mail? Tror inte det va?
Magnus svarade mest och bad om ursäkt för sent svar (gillar ändå ödmjukheten i att be om ursäkt vilket dom andra inte gjort) samt sa att han opererar hela dagarna och därav svårt att svara direkt. Han ville jag skulle skicka bilder för att kunna prata vidare om det.
Patrik skrev att det var ok för honom att jag träffar båda men han sa att ”som du förstår känner sig en doktor bortvald efter” vilket han menar inte är så kul då.. antar jag. Sen att han inte finns med på listan för att han tycker rena fettsugningar är påfrestande för kroppen. Alltså där överviktiga behövs fettsugas 4-6 timmar och det klarar inte hans kropp just för det är så statiskt. Men kombinations ingrepp som att ta från ett ställe och sen lägga in någon annanstans inte är lika tufft så det gör han. Men han finns inte med på listan för det. Sen sa han inget mer. Vet inte vad jag ska svara? Vem hade ni satsat på? Eller träffat båda?
Är så kluven för vill ju inte att han ska känna sig bortvald sen efter vi träffats. Samtidigt så är det ju en del av professionen. Att ibland blir man vald ibland inte..
Anonym användare
06 nov, 2019
Raja
Kvinna ·
06 nov, 2019
Raja
Kvinna ·
07 nov, 2019
2040
Kvinna ·
07 nov, 2019
Haha, alltså herregud! En stackars doktor kommer att känna sig bortvald? Om en patient avböjer efter en konsultation? Vad har de för sköra självkänslor? Vi är där för att köpa en stor, dyr och viktig tjänst som de tillhandahåller. Vi vill göra ett så bra val som möjligt.
Det uppfattar jag som högst oprofessionellt skrivet.
Jag hade valt bort honom direkt.
Hoppas du får till en lösning som känns bra för dig.
2040
Kvinna ·
07 nov, 2019
Får man enligt gdpr lagen kopiera in text på Mail? Tror inte det va?
Magnus svarade mest och bad om ursäkt för sent svar (gillar ändå ödmjukheten i att be om ursäkt vilket dom andra inte gjort) samt sa att han opererar hela dagarna och därav svårt att svara direkt. Han ville jag skulle skicka bilder för att kunna prata vidare om det.
Patrik skrev att det var ok för honom att jag träffar båda men han sa att ”som du förstår känner sig en doktor bortvald efter” vilket han menar inte är så kul då.. antar jag. Sen att han inte finns med på listan för att han tycker rena fettsugningar är påfrestande för kroppen. Alltså där överviktiga behövs fettsugas 4-6 timmar och det klarar inte hans kropp just för det är så statiskt. Men kombinations ingrepp som att ta från ett ställe och sen lägga in någon annanstans inte är lika tufft så det gör han. Men han finns inte med på listan för det. Sen sa han inget mer. Vet inte vad jag ska svara? Vem hade ni satsat på? Eller träffat båda?
Är så kluven för vill ju inte att han ska känna sig bortvald sen efter vi träffats. Samtidigt så är det ju en del av professionen. Att ibland blir man vald ibland inte..
Alltså förlåt, men känna sig bortvald? Du hade lika gärna kunnat gå till en annan klinik eller valt att inte göra ingreppet alls. Jag tycker att de borde förstå att man ibland vill träffa flera och välja den man trivs bäst med. Det är ett rutiningrepp för dem, men för oss är det ju jättestort och om vi ens ska våga så måste det kännas bra. Noll empati där alltså, handlade bara om honom själv. Det gillar jag inte.
Jag tycker att du absolut ska träffa fler än en om du vill det, så att du sen kan välja, nu när du kommer så långt ifrån. Jag gick bara på en, men det var för att det kändes bra. Jag bor ju i Stockholm så annars hade jag bara bokat någon annan efteråt.
2040
Kvinna ·
07 nov, 2019
Raja
Kvinna ·
07 nov, 2019
Anonym användare
07 nov, 2019
Anonym användare
07 nov, 2019
Haha, alltså herregud! En stackars doktor kommer att känna sig bortvald? Om en patient avböjer efter en konsultation? Vad har de för sköra självkänslor? Vi är där för att köpa en stor, dyr och viktig tjänst som de tillhandahåller. Vi vill göra ett så bra val som möjligt.
Det uppfattar jag som högst oprofessionellt skrivet.
Jag hade valt bort honom direkt.
Hoppas du får till en lösning som känns bra för dig.
Riktigt bra skrivet! Kirurgen uttryckte sig på ett extrem omoget sätt och jag skulle valt bort denne av det skälet!
Anonym användare
07 nov, 2019
Jag personligen avråder starkt från Magnus Kjelsberg baserat på ett telefonsamtal med honom där han uttryckte sig på ett extremt olämpligt sätt och han gav definitivt inget förtroendeingivande intryck - utan tvärtom - jag blev kränkt! Som om detta inte vore nog så kom han med ett kostnadsförslag på 200 0000 kr - om jag inte missminner mig - för bröstkirurgi! Allting han sade var bara väldigt konstigt och anmärkningsvärt!
Raja
Kvinna ·
07 nov, 2019
Loppan80
Kvinna ·
07 nov, 2019
2040
Kvinna ·
07 nov, 2019
2040
Oj, vill du berätta lite mer om vad som var olämpligt med hur han uttryckte sig?
Jag har ju valt honom ifall nu jag bestämmer mig för op.
Det verkar ju lite som om kommunikation och service kommunikationsmässigt rätt ofta inte är kirurgers starka sida...