Mini_me1
Kvinna ·
21 jul, 2019
Bröstförstoring med eget fett- några fler som planerar detta hösten 2019? (+ bodyjet)
FettsugningÄr det någon mer som funderar på samma ingrepp? Jag vill göra det i oktober, tänker att efter sommaren vore smart :) Kommentera så kan vi följa varandra, jag har hittills inte lyckas hitta så många fler på forumet som planerar detta under sommaren/hösten 2019. Kort sammanfattning om mitt mål: Jag har alltid tränat väldigt mycket men haft stora lår. Speciellt velat minska insida lår och har även testat coolsculpting ett flertal gånger utan något resultat för några år sedan. Nu tröttnade jag och började jämföra priser för Smartlipo på olika kliniker. Insåg då att det går att återanvända fettet till brösten, win-win. För mig blir brösten alltså en bonus och fokus är på smalare insida lår. Jag har läst så mycket jag bara hunnit här om fettransplantation och bröstförstoring med eget fett, underbart forum. Hade aldrig hört talas om detta fram tills några dagar sedan så är helt amazed. Om några fler går i dessa tankar, skriv, så stöttar vi varandra!
Sortera efter
Raja
Kvinna ·
07 nov, 2019
Raja
Kvinna ·
07 nov, 2019
2040
Kvinna ·
07 nov, 2019
Jag personligen avråder starkt från Magnus Kjelsberg baserat på ett telefonsamtal med honom där han uttryckte sig på ett extremt olämpligt sätt och han gav definitivt inget förtroendeingivande intryck - utan tvärtom - jag blev kränkt! Som om detta inte vore nog så kom han med ett kostnadsförslag på 200 0000 kr - om jag inte missminner mig - för bröstkirurgi! Allting han sade var bara väldigt konstigt och anmärkningsvärt!
Snälla berätta gärna mer. Hur kränkte han dig? Och varför skulle det kosta 200? Jag har fått bra intryck av honom hittills iaf. Men känns som alla kirurger/doktorer är lite speciella när man tänker efter. Men man ska ju absolut inte känna sig kränkt.
2040
Kvinna ·
07 nov, 2019
Loppan80
Spännande! Lycka till med operation och läkning!
Vad har du för önskemål och vad hoppas du på?
Raja
Kvinna ·
07 nov, 2019
2040
Kvinna ·
07 nov, 2019
2040
Mitt senaste inlägg med frågam om vad hon önskar var till Loppan80 som opereras på måndag.
(Så det inte blir missförstånd, att jag hojtar ”Lycka till!” när du just berättat om ett jobbigt telefonsamtal.)
Loppan80
Kvinna ·
07 nov, 2019
2040
Kvinna ·
07 nov, 2019
Raja
Tack så mycket!
Efter att ha önskat större bröst i över 20 år men inte velat ha implantat så hittade jag det här alternativet i vintras. Det har tagit en del funderande då det ska passa in i min loppkalender och så har jag aldrig opererat mig öht innan, så det är ett stort steg.
Min kirurg var dock ganska försiktig med vad han lovade. Jag är väldigt nöjd med bröstens form och fasthet men de är väldigt små. Min önskan är 1-2 stl större. 70D/75C tillsammans med en mer slimmad midja skulle jag vara nöjd med. Då jag tränar mycket och bla springer maraton så vill jag inte ha för stora.
Jag vill gärna att de fylls upp där de är urammade och tydligen så var vä bröst lite större än hö vilket han kunde justera. (Inget varken jag eller min särbo tänkt på men nu kan jag se det. Och han såg det direkt) samt tydligare klyfta.
Jag blev även informerad om ett återbesök efter ca 3 månader, vilket verkar skilja sig mot vilken info många av er andra gått. Tydligen var det bästa tiden för en ev påfyllningen.
Loppan80
Kvinna ·
07 nov, 2019
2040
Kvinna ·
07 nov, 2019
2040:
Det är lugnt. :-) Jag har inte opererats än. På måndag är det dags. :-)
Jag ska opereras av Karl Bremer på Art Clinic i Jönköping. Dels för att det är nära, dels för att han verkade bra. Det verkar också som att de här som opererats av honom är nöjda.
Priset var 54 900:- har jag för mig. Sen lade jag till extra fettsugning av flank och love-handels.
Loppan80
Kvinna ·
07 nov, 2019
Mini_me1
Kvinna ·
07 nov, 2019
Aha, 250 ml. Hade du önskat mer om han fått ut mer?
Jag är ju tunn framförallt på överkroppen och har pyttesmå bröst och har alltid haft det (utom vid graviditet och amning, då har de varit nästan B-kupa). Jag är lite rädd att de ska bli för stora...? Är väl rätt ensam om det. Men när jag provade med 150 ml ris i en bikinibh så såg det stort ut i spegeln. Sedan kom jag på att det ovana är att brösten överhuvudtaget syns utanpå tröjan! Nu syns de ju knappt alls när jag är påklädd. Jag vill inte att de ska vara ivägen, jag är van att det liksom är tomt på bröstkorgen, att kunna röra mig som jag vill. Att de ska skumpa omkring...nu går jag nästan alltid utan bh och brösten märks inte. Om jag opererar kommer det att bli annorlunda, plötsligt kommer de att bli mer påtagliga.
Tänker att mer än 150 ml vill jag inte ska stanna, så 200 kanske är bra att lägga i så finns det marginal att lite kan försvinna. Samtidigt kanske 150 ml inte alls känns särskilt stort när det väl är på plats? Då kanske det är bra att sikta kring 230 ml? Men tänk om knappt något försvinner?
Jag gissar att jag har ca 100-150 ml egen vävnad.
Mini_me1
Kvinna ·
07 nov, 2019
På måndag är det dags! Fettransplantation på Art Clinic i Jönköping. Tagställen mage, lovehandles och flank. Så nervös och spänd. Har önskat det här så länge.
Tack för all information och alla tankar i den här tråden. Har följt den ett tag och nu äntligen tagit steget och blivit medlem i POF.
Mini_me1
Kvinna ·
07 nov, 2019
2040
Oj, vill du berätta lite mer om vad som var olämpligt med hur han uttryckte sig?
Jag har ju valt honom ifall nu jag bestämmer mig för op.
Det verkar ju lite som om kommunikation och service kommunikationsmässigt rätt ofta inte är kirurgers starka sida...
Eftersom mitt fall är mycket unikt så vill jag vara sparsam med detaljer för att inte outa mig själv (jag tror dom kanske läser här). Men jag kan berätta lite grann. Innan telefonsamtalet så hade jag skickat bilder. Under detta samtal så ställde jag några allmänna frågor om vad som är möjligt i mitt fall och helt random så säger han till mig att jag ska vara glad om jag ens kan få ett par bröst överhuvudtaget (utifrån mina fysiska förutsättningar). Jag upplevde denna kommentar, och hans sätt/tonfall att säga det på, som som olämplig och utan empati för min situation. Det finns betydligt bättre sätt att uttrycka sig på. Jag blev oerhört ledsen. Hela han upplevde jag som märklig, nervös och osäker. Jag blev väldigt obekväm. Det kunde knappast bli mer misslyckat i kommunikationen.
Jo jag vet att många kirurger inte är så bra vad gäller kommunikation, men denna upplevelse sticker verkligen ut och det finns ingen chans i världen att jag skulle låta honom operera mig pga det jag fick erfara i mitt telefonssamtal med honom. Verkligen tråkigt att det blev som det blev.
2040
Kvinna ·
07 nov, 2019
2040
Oj, vill du berätta lite mer om vad som var olämpligt med hur han uttryckte sig?
Det verkar ju lite som om kommunikation och service kommunikationsmässigt rätt ofta inte är kirurgers starka sida...Eftersom mitt fall är mycket unikt så vill jag vara sparsam med detaljer för att inte outa mig själv (jag tror dom kanske läser här). Men jag kan berätta lite grann. Innan telefonsamtalet så hade jag skickat bilder. Under detta samtal så ställde jag några allmänna frågor om vad som är möjligt i mitt fall och helt random så säger han till mig att jag ska vara glad om jag ens kan få ett par bröst överhuvudtaget (utifrån mina fysiska förutsättningar). Jag upplevde denna kommentar, och hans sätt/tonfall att säga det på, som som olämplig och utan empati för min situation. Det finns betydligt bättre sätt att uttrycka sig på. Jag blev oerhört ledsen. Hela han upplevde jag som märklig, nervös och osäker. Jag blev väldigt obekväm. Det kunde knappast bli mer misslyckat i kommunikationen.
Jo jag vet att många kirurger inte är så bra vad gäller kommunikation, men denna upplevelse sticker verkligen ut och det finns ingen chans i världen att jag skulle låta honom operera mig pga det jag fick erfara i mitt telefonssamtal med honom. Verkligen tråkigt att det blev som det blev.
Nej vad tråkigt! Hur kan de inte tänka sig in lite bättre i patientens känslor?
Jag fick ett bra intryck av honom, men jag är mer som Raja, pratade väldigt objektivt om vad som går att göra med brösten och inga känslor, jag gillar ju dom som dom är ändå. Och han sa inget liknande det han sa till dig alls, annars hade jag nog också tagit åt mig om det varit mer "herregud vilket svårt fall". Sååå tråkigt när de inte kan inse att det kan vara så känsligt för vissa av oss. Styrkekram till dig! Hoppas du vågar gå till någon annan om du fortfarande vill göra ett ingrepp.
Mini_me1
Kvinna ·
07 nov, 2019
2040
Det verkar ju lite som om kommunikation och service kommunikationsmässigt rätt ofta inte är kirurgers starka sida...Eftersom mitt fall är mycket unikt så vill jag vara sparsam med detaljer för att inte outa mig själv (jag tror dom kanske läser här). Men jag kan berätta lite grann. Innan telefonsamtalet så hade jag skickat bilder. Under detta samtal så ställde jag några allmänna frågor om vad som är möjligt i mitt fall och helt random så säger han till mig att jag ska vara glad om jag ens kan få ett par bröst överhuvudtaget (utifrån mina fysiska förutsättningar). Jag upplevde denna kommentar, och hans sätt/tonfall att säga det på, som som olämplig och utan empati för min situation. Det finns betydligt bättre sätt att uttrycka sig på. Jag blev oerhört ledsen. Hela han upplevde jag som märklig, nervös och osäker. Jag blev väldigt obekväm. Det kunde knappast bli mer misslyckat i kommunikationen.
Nej vad tråkigt! Hur kan de inte tänka sig in lite bättre i patientens känslor?
Jag fick ett bra intryck av honom, men jag är mer som Raja, pratade väldigt objektivt om vad som går att göra med brösten och inga känslor, jag gillar ju dom som dom är ändå. Och han sa inget liknande det han sa till dig alls, annars hade jag nog också tagit åt mig om det varit mer "herregud vilket svårt fall". Sååå tråkigt när de inte kan inse att det kan vara så känsligt för vissa av oss. Styrkekram till dig! Hoppas du vågar gå till någon annan om du fortfarande vill göra ett ingrepp.
Tack så mycket för dina vänliga och tröstande ord Ja, jag håller verkligen med med dig,.
När han ringde mig (har aldrig träffat honom) så ville jag bara prata om vad han tror är möjligt att göra och för att känna av lite hur han verkade vara. Jag hade ingen lust eller ork att gå in på detaljer om sånt som hänt tidigare just då. Jag hade såklart berättat mer vid en fysisk träff om jag hade fått en bra magkänsla av honom. Men tyvärr kände jag direkt att det blev en konstig stämning, förmodligen med tanke på hur jag ser ut, jag tror han tänkte "vad i hela friden har hänt" , följt av en konstig stämning. Han var inte proffsig nog att bemöta mig på ett respektfullt och förtroendeingivande sätt. Jag har läst att han tidigare ska ha arbetat med rekonstruktiv kirurgi, men jag fick absolut inget intryck av att han verkade van inom området. En person som arbetat med rekonstruktiv kirurgi borde rimligtvis vara van och inte bli stum.
Jag letar vidare efter en annan kirurg. Jag kommer definitivt att operera mig, men jag vet inte när det blir .
Hoppas det går bra för dig. Kram.
Anonym användare
07 nov, 2019
Zizzi87
Kvinna ·
07 nov, 2019
Anonym användare
07 nov, 2019
Jag har för 1 v sedan gjort en op. På Nordiska kliniken/Mattias. Huvudmål för mig var mindre lår/insida knä. Jag använde sedan fettet till brösten som en extra bonus. Operationen gick bra, gick från C till F-kupa men vet att en del kommer försvinna. Vad gäller återhämtningen så har brösten inte alls känts av men benen är tunga/svullna/blåa o smärtar en hel del. Nu det senaste har jag fått en del stickningar/bränner i huden o tror det är läkningen i nerverna som gör ont. Gördel i 6 v, heltid i 3 o resterande 3 endast dagtid. BH:n i 4 veckor dag som natt. Varit hemma från jobbet men tänkte börja på måndag igen o hoppas det går vägen.
Zizzi87
Kvinna ·
07 nov, 2019