Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Mini_me1 profilbild

Mini_me1

Kvinna ·

21 jul, 2019

Bröstförstoring med eget fett- några fler som planerar detta hösten 2019? (+ bodyjet)

Fettsugning

Är det någon mer som funderar på samma ingrepp? Jag vill göra det i oktober, tänker att efter sommaren vore smart :) Kommentera så kan vi följa varandra, jag har hittills inte lyckas hitta så många fler på forumet som planerar detta under sommaren/hösten 2019. Kort sammanfattning om mitt mål: Jag har alltid tränat väldigt mycket men haft stora lår. Speciellt velat minska insida lår och har även testat coolsculpting ett flertal gånger utan något resultat för några år sedan. Nu tröttnade jag och började jämföra priser för Smartlipo på olika kliniker. Insåg då att det går att återanvända fettet till brösten, win-win. För mig blir brösten alltså en bonus och fokus är på smalare insida lår. Jag har läst så mycket jag bara hunnit här om fettransplantation och bröstförstoring med eget fett, underbart forum. Hade aldrig hört talas om detta fram tills några dagar sedan så är helt amazed. Om några fler går i dessa tankar, skriv, så stöttar vi varandra!

1799

Sortera efter

Anonym användare

15 nov, 2019

Venize skrev:

Da er jeg ferdig operert? var inne kl 7.15 i dag, og startet operasjon kl 8. Kirurgen var fornøyd med at jeg har lagt på meg litt. Når jeg våknet opp fikk jeg høre at de har lagt inn 175 i hver. Litt mindre enn jeg håpet på, men de har tatt hva de kunne uten at det skulle bli stygt. Lår, flanker (side mage) og knær. Ble veid inn til 64, kg i dag og er 176 høy. De er kjempefine nå ? men vet jo at det er hevelse og mye går bort. Ingen smerter. Har på gørdel/sykkelbukse som er mye mer behagelig enn jeg trodde. Fått med bh men ble anbefalt å gå uten (har på ull singlett). Litt blødning siver ut på bena ser jeg, men lite. Da er det bare p sove litt og håpe at mest mulig blir igjen?

Skönt att höra. Hoppas du läker bra nu också. Kan du inte lägga upp före och efterbild sen? ♥️
Gilla

Knasen

Kvinna ·

15 nov, 2019

Ja jag också men har pratat med Magnus o förstår ingenting nu...
Gilla

Loppan80

Kvinna ·

15 nov, 2019

Raja skrev:

Loppan80
Hur känns det nu när det gått några dagar?
Är du nöjd?
Ont?
Är de fina? ?

Allt känns bara bra. Jag har inte ont. Lite stel men ingen fara. Man blir mer och mer rörlig för varje dag. Brösten spänner en del. Men jag har inte haft ont i den. Svårt att säga något om utseendet. De är ju fortfarande svullna. Känns som att de har blivit större (mer svullna) sista dagarna och den större BH:n som jag fick känns lite tight. Blir intressant att se när svullnaden börjar gå ner. ? Hur som helst så är jag väldigt nöjd än så länge. Jag tror att det kommer bli väldigt bra. Kroppen känns mer proportionerlig.
Gilla

Loppan80

Kvinna ·

15 nov, 2019

Venize skrev:

Da er jeg ferdig operert? var inne kl 7.15 i dag, og startet operasjon kl 8. Kirurgen var fornøyd med at jeg har lagt på meg litt. Når jeg våknet opp fikk jeg høre at de har lagt inn 175 i hver. Litt mindre enn jeg håpet på, men de har tatt hva de kunne uten at det skulle bli stygt. Lår, flanker (side mage) og knær. Ble veid inn til 64, kg i dag og er 176 høy. De er kjempefine nå ? men vet jo at det er hevelse og mye går bort. Ingen smerter. Har på gørdel/sykkelbukse som er mye mer behagelig enn jeg trodde. Fått med bh men ble anbefalt å gå uten (har på ull singlett). Litt blødning siver ut på bena ser jeg, men lite. Da er det bare p sove litt og håpe at mest mulig blir igjen?

Vad skönt att höra att allt har gått bra. Förstår att du kanske velat ha lite mer påfyllnad i varje men det är ju viktigt att tagställena blir jämna och fina med. Nu håller vi tummarna. ?
Gilla

Knasen

Kvinna ·

15 nov, 2019

Asch inläggen hamnar ju ej efter varann.. Jag menar att jag trodde oxå att Nordiska gör tfetttransplantation bröstförstoring, men har pratat med magnus kjelsberg o han prsta om annan metod, att de ej brukar göra body jet ?? :(
Gilla

Anonym användare

15 nov, 2019

Raja skrev:

Smulan88
Är det nu imorgon du ska på konsultation..?

Nej. Nästa lördag! :-)
Gilla

Anonym användare

15 nov, 2019

Knasen skrev:

Asch inläggen hamnar ju ej efter varann..
Jag menar att jag trodde oxå att Nordiska gör tfetttransplantation bröstförstoring, men har pratat med magnus kjelsberg o han prsta om annan metod, att de ej brukar göra body jet ?? :(

Jaså. Okej. Jag ska fråga på konsultationen på lördag nästa vecka. Men har förstått det från både Patrik och Magnus att dom gör body jet. Det står det iaf i båda rubrikerna som jag skrivit i mailet. Har ni några andra frågor som är bra eller som ni vill jag ska fråga så säg till. Har en lista jag ska gå efter. Fick iaf svar från Magnus nu att han tror att han kan ta lår insida utsida, insida knän, kärlekshandtag samt mage. Har väldigt platt mage men det finns ju lite om man hugger tag så att säga. Vet inte hur det brukar bli då. Huden på magen är ju rätt lös efter två gravidmagar. Vet inte om en platt mage kan gynnas av att ta huden där. Dom får ju känna mer under konsultationerna
Gilla

Knasen

Kvinna ·

15 nov, 2019

Ja Magnus sa att han kan ta fett från mig, men som jag sa han mena med annan metod.. Jag hörde ej mycket men fstta så. Ksnske han som ej vill. Men vsr snäll och fråga gärna de andra på llrdsg Smulan :)
Gilla

Raja

Kvinna ·

15 nov, 2019

Venize Åh, härligt att det gått bra! Grattis! Om det mesta stannar kvar så är väl 175 ml jättebra, borde bli stor skillnad på dig som är så smal och som inte hade så mkt innan. Önskar dig god läkning! Loppan80 Skönt att det går framåt! Smulan88 Aha, en vecka kvar då! Hoppas det känns bra med (minst) en av kirurgerna du ska träffa.
Gilla

Mini_me1

Kvinna ·

15 nov, 2019

Venize skrev:

Vad roligt att höra! Du får uppdatera oss hur det går :D
Gilla

Venize

Kvinna ·

15 nov, 2019

Takk for alle lykkeønskningene? Formen er kjempefin foreløpig, så er jeg spent på natten ? kirurgen sa at jeg hadde veldig bra fett, hva enn det måtte bety? jeg oppdaterer fremover, prøver å legge ut bilder etterhvert. Spennende og høre fra dere andre, både dere som har gjort operasjonen og dere som skal på konsultasjoner ☺️?
Gilla

Anonym användare

15 nov, 2019

Såklart Venize! Så kul! Men har du tänkt lägga upp bilder på ditt resultat? :-)
Gilla

Mini_me1

Kvinna ·

15 nov, 2019

Nu har jag lagt in en före-efterbild med samma bh. Från idag, så 35 dagar efter op Lite dåligt ljus men ni ser nog ändå. BH:n är för liten men vågar inte rätta till brösten helt för vill inte att de ska klämmas på något sätt. Jag tog bilder utan bh också men det är så himla svårt att se. Jag ser ju att de har blivit mindre tyvärr. Hade hoppats på att få behålla storleken som jag hade efter 15 dagar.
Gilla

Anonym användare

15 nov, 2019

Mini_me1 skrev:

Nu har jag lagt in en före-efterbild med samma bh. Från idag, så 35 dagar efter op Lite dåligt ljus men ni ser nog ändå. BH:n är för liten men vågar inte rätta till brösten helt för vill inte att de ska klämmas på något sätt.

Jag tog bilder utan bh också men det är så himla svårt att se. Jag ser ju att de har blivit mindre tyvärr. Hade hoppats på att få behålla storleken som jag hade efter 15 dagar.

Åh! Det ser ju jättefint ut! Är det efter 6 veckor man kan räkna det som färdig-läkt och resultatet som kommer bestå? Tack för du delade med dig :-)
Gilla

Mini_me1

Kvinna ·

15 nov, 2019

Lite oklart, många verkar ha sagt 4-5 veckor av de som gjort operationen men ingen läkare verkar ha kunnat säga exakt. Men jag hoppas verkligen att de stannar nu.
Gilla

Raja

Kvinna ·

15 nov, 2019

Venize Bra fett betyder säkert ”sådant fett som stannar”! Hoppas på det! Fint att du är nöjd!
Gilla

Raja

Kvinna ·

15 nov, 2019

Mini_me1 Ser ju väldigt fint ut! Förstår att det är klurigt det där med att de är lite större först och sedan linskar lite, det där första stora hade man ju kunnat vara utan. Just för att slippa få för höga förhoppningar. Hur var det nu igen, hur stora var de innan, hur mycket ville du lägga i, hur mycket lades i och hur mycket tror du är kvar av det? Om du vill svara förstås. Ber om ursäkt att jag inte minns och så blandar jag ihop er lite... Du har ju en klyfta nu!
Gilla

Mini_me1

Kvinna ·

15 nov, 2019

Raja skrev:

Mini_me1
Ser ju väldigt fint ut!
Förstår att det är klurigt det där med att de är lite större först och sedan linskar lite, det där första stora hade man ju kunnat vara utan. Just för att slippa få för höga förhoppningar.
Hur var det nu igen, hur stora var de innan, hur mycket ville du lägga i, hur mycket lades i och hur mycket tror du är kvar av det? Om du vill svara förstås. Ber om ursäkt att jag inte minns och så blandar jag ihop er lite...
Du har ju en klyfta nu!

Tack! Och tack Smulan88 också, glömde det innan! Formen är densamma, men fylligare. Men så svårt att fånga det på bild med "nakna" bröst, så med bh var nästan enklare för att visa skillnaden. Man blir så lätt fäst vid utseendet i början. Hade jag haft det här direkt och det sen stannat så hade jag nog inte haft samma känsla av att jag "förlorat" något. Så om ni kan undvika att kika i början så tror jag att ni blir nöjdare med slutresultatet :) Jag hade en knapp 75C innan. Och gissar att om jag provade ut en bh nu så kanske full 75D? Och tillslut landar på "normal" 75D? Men vill inte prova ny bh förrän om ytterligare några veckor, ifall de krymper mer. Jag sa att han skulle lägga i så mycket som det gick och fick svar nu på mail att 280 lades i i varje. Kommer inte ihåg hur mycket han sa på konsultationen. Hörde 300 på uppvaket och det stod 250 i journalen så mailade och dubbelkollade, och fick då 280 som svar.
Gilla

Venize

Kvinna ·

15 nov, 2019

Mini_me1 det ser jo veldig fint ut, du må være super fornøyd? jeg skal også prøve å få lagt ut bilder og håper på silver medlem snart så jeg får se andre bilder også. Så bare førbildet ditt Loppan80.
Gilla

2040

Kvinna ·

16 nov, 2019

Raja skrev:

2040 skrev:

Varför måste man ha gördel?

Inte helt insatt svar : Man har gördel på tagställena för att det ska läka bra, få huden att gå ihop och jag gissar det inuti kroppen också, hålla ihop det så det kan läka.

Okej, tack för informationen.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem