Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Mini_me1 profilbild

Mini_me1

Kvinna ·

21 jul, 2019

Bröstförstoring med eget fett- några fler som planerar detta hösten 2019? (+ bodyjet)

Fettsugning

Är det någon mer som funderar på samma ingrepp? Jag vill göra det i oktober, tänker att efter sommaren vore smart :) Kommentera så kan vi följa varandra, jag har hittills inte lyckas hitta så många fler på forumet som planerar detta under sommaren/hösten 2019. Kort sammanfattning om mitt mål: Jag har alltid tränat väldigt mycket men haft stora lår. Speciellt velat minska insida lår och har även testat coolsculpting ett flertal gånger utan något resultat för några år sedan. Nu tröttnade jag och började jämföra priser för Smartlipo på olika kliniker. Insåg då att det går att återanvända fettet till brösten, win-win. För mig blir brösten alltså en bonus och fokus är på smalare insida lår. Jag har läst så mycket jag bara hunnit här om fettransplantation och bröstförstoring med eget fett, underbart forum. Hade aldrig hört talas om detta fram tills några dagar sedan så är helt amazed. Om några fler går i dessa tankar, skriv, så stöttar vi varandra!

1799

Sortera efter

Mini_me1

Kvinna ·

16 nov, 2019

Knasen skrev:

Tack.
Så man får räkna med återbesök efter 1v då.
Låter kanon att man kan köpa bh där, men det kostar väl därefter också misstänker jag.
Hur många timmar var du kvar på sjukhus ungefär?

Jag hade återbesök hos en sjuksköterska efter 10 dagar. Ska tillbaka till kirurgen efter ca 6 månader för att följa upp slutresultatet. När jag kollade priset för bh:n så är det samma som man kan köpa den för på leverantörens hemsida. Så de la inte på något. Sen om de får köpa in den billigare vet jag inte men samma pris för oss iaf, så känns bättre att de provar ut rätt storlek åt en än att köpa själv.
Gilla

Anonym användare

16 nov, 2019

Mini_me1 skrev:

Knasen skrev:

Tack.
Så man får räkna med återbesök efter 1v då.
Låter kanon att man kan köpa bh där, men det kostar väl därefter också misstänker jag.
Hur många timmar var du kvar på sjukhus ungefär?

Jag hade återbesök hos en sjuksköterska efter 10 dagar. Ska tillbaka till kirurgen efter ca 6 månader för att följa upp slutresultatet.
När jag kollade priset för bh:n så är det samma som man kan köpa den för på leverantörens hemsida. Så de la inte på något. Sen om de får köpa in den billigare vet jag inte men samma pris för oss iaf, så känns bättre att de provar ut rätt storlek åt en än att köpa själv.

Okej. Tack för du skrev detta. Men då fick ni med er en samma dag som operationen? Alltså att de provar ut när man vaknat och så läggs det till till priset? Eller betalar man den samtidigt som operationen? En fråga till. Brukar man alltid åka hem samma dag? Och för mig som kommer långt ifrån. Tror ni man orkar åka tåg eller ska man be någon följa med så man kan bo på hotell alternativt åka hem samma dag i bil?
Gilla

Mini_me1

Kvinna ·

16 nov, 2019

Smulan88 skrev:

Okej. Tack för du skrev detta. Men då fick ni med er en samma dag som operationen? Alltså att de provar ut när man vaknat och så läggs det till till priset? Eller betalar man den samtidigt som operationen?

En fråga till. Brukar man alltid åka hem samma dag? Och för mig som kommer långt ifrån. Tror ni man orkar åka tåg eller ska man be någon följa med så man kan bo på hotell alternativt åka hem samma dag i bil?

Vaknade upp med bh:n på :) insåg dock senare samma kväll att den var för liten, så var in på måndagen och fick en större. Så dubbelkolla verkligen innan du åker hem att den inte är för liten, om du bor långt ifrån. Infon som jag fick var att den betalas separat, alltså inte samtidigt som man betalar op. Jag åkte hem några timmar efter att jag vaknat, när jag kände mig redo. Åkte bil, men hade kunnat åka tunnelbana om jag fått sittplats. Tycker jag hört att de flesta mår rätt bra, men alla är ju olika. Ska du åka långt kanske bil eller tåg med någon är att föredra, men tror nog du klarar det själv också. Jag fick höra att jag hade verkat lite "hög" under de första timmarna, men pigg och hade energi.
Gilla

Anonym användare

16 nov, 2019

Mini_me1 skrev:

Smulan88 skrev:

Okej. Tack för du skrev detta. Men då fick ni med er en samma dag som operationen? Alltså att de provar ut när man vaknat och så läggs det till till priset? Eller betalar man den samtidigt som operationen?

En fråga till. Brukar man alltid åka hem samma dag? Och för mig som kommer långt ifrån. Tror ni man orkar åka tåg eller ska man be någon följa med så man kan bo på hotell alternativt åka hem samma dag i bil?

Vaknade upp med bh:n på :) insåg dock senare samma kväll att den var för liten, så var in på måndagen och fick en större. Så dubbelkolla verkligen innan du åker hem att den inte är för liten, om du bor långt ifrån. Infon som jag fick var att den betalas separat, alltså inte samtidigt som man betalar op.

Jag åkte hem några timmar efter att jag vaknat, när jag kände mig redo. Åkte bil, men hade kunnat åka tunnelbana om jag fått sittplats. Tycker jag hört att de flesta mår rätt bra, men alla är ju olika. Ska du åka långt kanske bil eller tåg med någon är att föredra, men tror nog du klarar det själv också. Jag fick höra att jag hade verkat lite "hög" under de första timmarna, men pigg och hade energi.

Okej! Ska verkligen känna efter ordentligt då. Men menar du att dom svullnade mer efter ett dygn då eller? Får se hur jag gör men tror min sambo hänger med. Antar man opereras tidigt på morgonen eller? Isf får vi åka dit dagen innan och sova där över natten. Sen åker vi hem några timmar efter operationen.
Gilla

Raja

Kvinna ·

16 nov, 2019

Mini_me1 Jag förstår. Men du har ju då ökat lite mer än en kupstorlek vilket ju är bra. Men förstår verkligen att det är synd att de är tillfälligt större just efter op. Jag har kollat så himla många bilder och det är lite olika hur det syns bäst, förändringen alltså. En del tar ju bild framifrån + snett från sidan + i profil. Oftast tycker jag storleksskillnaden syns bäst på bilder i halvprofil, alltså snett framifrån.
Gilla

Raja

Kvinna ·

16 nov, 2019

Jag läste just ett inlägg på en amerikansk fb-sida där en kvinna tvekade om hur mycket hon skulle be kirurgen att lägga i. Hon var rädd att de skulle bli för stora och det skulle synas att hon opererats. Jag är ju inne på samma fundering men pga att jag vet att jag själv inte skulle trivas med för stora bröst. Alla svarade ”ingen har nånsin klagat på för stora bröst efter en fettransplantation” ”säg att han ska lägga i så mycket det går!” osv. Men alltså, det måste väl finnas fler än jag (och hon som frågade) som är noga med att de inte ska bli för stora..? Men eftersom fettet följer egna formen och storleksökningen aldrig blir brutal så kanske jag inte ska vara ängslig för att det ska bli för stort? Fast ändå: om jag får 2 dl större bröst, det är ju en ökning på 200% för mig! En stooor förändring i min kroppsform. Jag tycker ändå att det är en relevant sak att reflektera över. Iaf för oss som har ett väldigt litet utgångsläge.
Gilla

Knasen

Kvinna ·

16 nov, 2019

Raja jsg tänker precis som du. Vill heller ej ha förstora men vill självklart ha synligt resultat för dem pengarna. Någonstans känner jag att det kan nog ej ens bli förstort...snarare ingrn skillnad kanske.. Eftersom man oftast får göra refill?
Gilla

Venize

Kvinna ·

16 nov, 2019

På meg som var helt platt ser jeg stor forskjell selv om jeg ikke har lagt inn så mye. Til dere som har gjort det Lillajagigen, Mini_me1 og Loppan80 , når gikk mesteparten av hevelsen ned og når synes dere at brystene stabiliserte seg? Sånn at jeg vet litt hva jeg kan forvente meg. Når jeg kan dusje på dag 4 dusjet dere som vanlig da eller litt forsiktig? Gleder meg til dusj og vaske den gørdelen ? Jeg har fått beskjed om å bruke buksen/gørdel i 2 uker døgnet rundt, så 2 uker til dagtid. Formen er fortsatt veldig fin, ingen vondter. Kjenner litt prikking innimellom i brystene. Har fri fra jobb hele neste uke, men vurderer å jobbe tors og fre da jeg har en rolig jobb ☺️
Gilla

Anonym användare

16 nov, 2019

Jag vill verkligen ha typ 300 i varje om jag får bestämma. Då vet jag att iaf 150 stannar. Hade kunnat tänka mig cirka 300 så därför är jag inte orolig att lägga i den mängden. Värre om man lägger i typ 500-600 om man är helt platt och får mer än 70% som stannar ?. Men jag är redan beredd på att jag kommer dö göra det en gång till sen. Man ska ju inte heller lägga i för mycket eftersom det då kan bli fettklumpar eller cystor har dom sagt.
Gilla

Venize

Kvinna ·

16 nov, 2019

Da er jeg silvermedmem, og wow hvilke bra resultat Lillajagigen og Loppan80 også, grattis! Jeg har også lagt ut før og etterbilde nå?
Gilla

Lillajagigen

Kvinna ·

16 nov, 2019

Tack Venize! Vilket fint resultat ! Det där kommer bli jättefint. Jag hade samma känsla som många av er. Ville absolut inte ha för stora. Jag hade ju implantat som var 280 och ville ha mindre. Så tänkte först att 100-150 skulle varit bättre. Idrotterna jag sysslar med är lite jobbiga med stora bröst. Jag ville också ha en atletisk look. Men bara minuter före op frågade Anders om han inte skulle lägga in mer om han kunde. Ok då sa jag. Jag är ju över 50 nu och forskning visar att kvinnor i min ålder ibland bara tar upp 10-20 %. Precis innan jag sövdes så tänkte jag att han inte skulle få ut mer. Jag hörde också en sköterska säga, men vad ska vi ta av här? Det finns inte så mycket. Likt Venize sa de efteråt att det var småcelligt, brunt fett som lämpar sig bra för detta. Det var inte oljigt. 250 lades in. Min svullnad gick ned efter 10 dagar. Därefter hängde de till sig något. Samma känsla som efter implantat, men fettet är kvar. Kanske 75%? Det som skiljer mig från fler av er är att mina 280 cc implantat togs ut. Den övre delen av kapseln bevarades. I överpolen lades 250 ml fett in. Det sprutades alltså inte in genom huden, utan när bröstet var öppet i ankarsnitt. Min övre rygg bodyjettades också via brösten. Jag har alltså inga fettsugningshål där. Jag har ankarärr, men de har läkt fint. Likt förra gången när jag var 35. Jag vill säga att 250 inte känns för mycket nu. Jag är mycket lättare i brösten. Ingen har dock märkt att implantaten är borta. Så fast jag känner mig så fri, lätt och naturlig kan inte folk se att de är borta. Inte ens i crossfitmundering (bh+shorts).
Gilla

Raja

Kvinna ·

16 nov, 2019

Venize Snyggt! Tack alla för era reflektioner om storlek. Det är nog så att det inte går att få ut så mkt fett på mig att det går att göra stora bröst... Jag tvekar lite mellan att bestämma 200 ml (varav kanske 175 ml stannar) eller säga att han kan ta in upp till typ 230 ml om han får ut det. Sedan stopp.
Gilla

Loppan80

Kvinna ·

16 nov, 2019

Venize skrev:

Da er jeg silvermedmem, og wow hvilke bra resultat Lillajagigen og Loppan80 også, grattis! Jeg har også lagt ut før og etterbilde nå?

Tack Venize. Min bild är ju dock från dagen efter op så de är ju väldigt svullna och kommer ju minska en hel del. Skulle häften stanna så är de ju ändå dubbelt så stora som innan. Jag la ut bilden mer som dokumentation. ? Dina ser med jättefina ut. Skönt att du är nöjd. ? Det har ju gått fem dygn nu. Men mina bröst är fortfarande svullna. Kanske lite mindre svullnad idag. Jag fick duscha efter 3 dygn. Sååå skönt att få tvätta håret. Duschade lite snabbare än vanligt och var väldigt försiktig vid bröst och tagställen.
Gilla

Loppan80

Kvinna ·

16 nov, 2019

Nackdelen med bröstförstoring med fett är väl att man inte kan göra dem så jättestora? Om man har 100-150 själv så tror jag inte att de lägger in mycket mer än 300? Och sen försvinner en del? Allt fett som stannar måste ju ha något att fästa vid annars försvinner det och då är det ju ingen idé att lägga in 5-600. Det är ju en av anledningarna till att det går att fylla på mer fett omg nr 2, att det finns mer fett att fästa vid än det fanns första gången... Så jag tror inte att ni behöver oroa er för att de ska bli förstora. Framtida storlek grundar ju på vad ni har nu. Och på vad ni haft innan. ?
Gilla

Loppan80

Kvinna ·

16 nov, 2019

Fick du någon info om när du får börja springa igen förresten Venize? Och på Art Clinic ingick första BH:n i operationspriset. ? Vet inte om jag skrivit det innan (tråden är så lång ?) men era resultat är också jättefina Lillajagigen och Mini_me1. Det är så roligt att kunna följa er alla i våra olika stadier och med olika förutsättningar.
Gilla

Venize

Kvinna ·

17 nov, 2019

Loppan80 jeg fikk beskjed om at jeg kunne trene litt fra 4 uker men vente med hardere trening til etter 6 uker. Jeg tenker å vente til nyåret da har det gått 6 uker. Jeg merker at jeg gleder meg til å kunne ta av meg den buksen, det blir nok litt tøft å gå med den i 4 uker. Jeg fikk også med en mirabelle bh fra klinikken, men anbefalt å gå uten noe første tiden. Så har en ull trøye nå. Siste dag med smertestillende i dag, dusje i morgen ??
Gilla

Loppan80

Kvinna ·

17 nov, 2019

Intressant vilka olika råd vi får. ? Vid nyår har jag ca 7,5 veckor. Då kan jag nog med öka träningen. Jag tycker det funkar ganska ok med byxan. Men det ska bli skönt att få ta av den lite mer om en vecka. BH:n ska jag också ha dygnet runt.
Gilla

Raja

Kvinna ·

17 nov, 2019

Loppan80 Du har nog rätt i att det knappt är någon risk att det blir för stort. Jag tänker liksom ”största” scenariot: han lägger i 230 ml på mig, fettcellerna är troligen små eftersom jag är tunn, och då är det alltså rätt många fettceller i förhållande till volymen. 200 stannar. Då har jag färre fettceller som kan växa på mage och lår. Jag är i förklimakteriet nu, om nåt år kanske jag går upp i vikt pga klimakteriet och då kan inte lår och mage öka som jag är van, rumpan kan växa och så de nya brösten som är proppade med små fettceller redo att växa..!? Och jag får en kroppsform som jag inte alls är van vid och blir obekväm i. Eller älskar.
Gilla

Raja

Kvinna ·

17 nov, 2019

Så du, Venize, har fått rådet att gå utan bh! Vad olika det är. Sova utan också? Då flyter de ju liksom ut. Jag tänker att det borde vara väldigt viktigt att bh:n (som rekommenderas i Sverige att ha) inte klämmer åt så det blir trångt för cellerna. Men det kan ju lika gärna vara så att det optimala för ”fastnandet” är att det är lite hopklämt så cellerna får ordentligt med kontakt mot varann? Ja, hur ska man veta när vi får olika råd?
Gilla

Venize

Kvinna ·

17 nov, 2019

Raja: Jeg har ønsket mer underpool og fikk lagt inn mest der. Tanken var at minst mulig skal klemme på akkurat det området. Ja, forskjellige beskjeder på alt. Man får vel bare følge den beskjeden man får og litt sin egen magefølelse ?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem