Mini_me1
Kvinna ·
21 jul, 2019
Bröstförstoring med eget fett- några fler som planerar detta hösten 2019? (+ bodyjet)
FettsugningÄr det någon mer som funderar på samma ingrepp? Jag vill göra det i oktober, tänker att efter sommaren vore smart :) Kommentera så kan vi följa varandra, jag har hittills inte lyckas hitta så många fler på forumet som planerar detta under sommaren/hösten 2019. Kort sammanfattning om mitt mål: Jag har alltid tränat väldigt mycket men haft stora lår. Speciellt velat minska insida lår och har även testat coolsculpting ett flertal gånger utan något resultat för några år sedan. Nu tröttnade jag och började jämföra priser för Smartlipo på olika kliniker. Insåg då att det går att återanvända fettet till brösten, win-win. För mig blir brösten alltså en bonus och fokus är på smalare insida lår. Jag har läst så mycket jag bara hunnit här om fettransplantation och bröstförstoring med eget fett, underbart forum. Hade aldrig hört talas om detta fram tills några dagar sedan så är helt amazed. Om några fler går i dessa tankar, skriv, så stöttar vi varandra!
Sortera efter
Lillajagigen
Kvinna ·
21 nov, 2019
Raja
Kvinna ·
21 nov, 2019
Mini_me1
Kvinna ·
21 nov, 2019
Idag ett halvår efter ingreppet har jag gått på mammografi. Blev en lustig konversation där inne. Ville ju förklara vad som gjorts. Teknikern hade själv explantat, men såg ut som ett frågetecken när jag beskrev fettransfern. Hon trodde att fett skurits bort och lagts in (flap reconstruction).
Nu får vi se om jag blir återkallad på grund av calcifisering eller oljecystor. Är detta något ni funderar på?
Känns bra att få en baseline så här tidigt om något uppstår senare.
Mini_me1
Kvinna ·
21 nov, 2019
Oj, det verkar som att de flesta har fått mycket hårdare instruktioner än jag. Infon som jag fått är att sex är ok efter 4 veckor (och då blir det ju tryck på brösten) och att jag kan sova på mage om några veckor (4 el 5 har jag för mig, står i papperna hemma så jag ska dubbelkolla). Det viktigaste var de två första veckorna som jag förstod det, när fettcellerna behöver extra värme och så mycket plats som möjligt för att överleva... kramats har jag gjort, men försiktigt. Och jag får ju snart byta till en vanlig bh (utan bygel) vilken som bara den känns bekväm som jag förstod det... Ja ja, hoppas det blir bra. ?
Masserar ni med händerna eller använder ni någon apparat?
Jag har inte hunnit tänka på mammografi än. Jag räknar med att jag kommer få tid för min första mammografi framåt senvintern när jag fyller 40. Vilket ju krockar med ev påfyllning... Så då får vi se hur det blir. Hoppas att det gick bra för dig Lillajagigen.
Loppan80
Kvinna ·
22 nov, 2019
Loppan80
Kvinna ·
22 nov, 2019
Lillajagigen
Kvinna ·
22 nov, 2019
Anonym användare
22 nov, 2019
Raja
Kvinna ·
22 nov, 2019
Per Windh på AC rekommenderade att göra mammografi innan ingreppet. Har ni gjort det?
Anonym användare
22 nov, 2019
Raja
Kvinna ·
22 nov, 2019
Anonym användare
22 nov, 2019
Lillajagigen
Kvinna ·
22 nov, 2019
Anonym användare
22 nov, 2019
Lillajagigen
Kvinna ·
22 nov, 2019
Mini_me1
Kvinna ·
22 nov, 2019
Mini_me hur går det för dig? Upplever du att minskningen stannat av än? Läste nånstans att mycket försvann mellan vecka 5-6 sen försvann inte så mycket mer. Men det varierar säkert från person till person.
Mini_me1
Kvinna ·
22 nov, 2019
För jag är ju 31 så är kluven. Man börjar väl inte kolla mammografi förrän runt 40? Tycker ni jag ska se om jag kan få till innan?
Venize
Kvinna ·
22 nov, 2019
KaLi
Kvinna ·
22 nov, 2019
Anonym användare
22 nov, 2019