Mini_me1
Kvinna ·
21 jul, 2019
Bröstförstoring med eget fett- några fler som planerar detta hösten 2019? (+ bodyjet)
FettsugningÄr det någon mer som funderar på samma ingrepp? Jag vill göra det i oktober, tänker att efter sommaren vore smart :) Kommentera så kan vi följa varandra, jag har hittills inte lyckas hitta så många fler på forumet som planerar detta under sommaren/hösten 2019. Kort sammanfattning om mitt mål: Jag har alltid tränat väldigt mycket men haft stora lår. Speciellt velat minska insida lår och har även testat coolsculpting ett flertal gånger utan något resultat för några år sedan. Nu tröttnade jag och började jämföra priser för Smartlipo på olika kliniker. Insåg då att det går att återanvända fettet till brösten, win-win. För mig blir brösten alltså en bonus och fokus är på smalare insida lår. Jag har läst så mycket jag bara hunnit här om fettransplantation och bröstförstoring med eget fett, underbart forum. Hade aldrig hört talas om detta fram tills några dagar sedan så är helt amazed. Om några fler går i dessa tankar, skriv, så stöttar vi varandra!
Sortera efter
Lillajagigen
Kvinna ·
24 nov, 2019
Anonym användare
24 nov, 2019
Mini_me1
Kvinna ·
24 nov, 2019
Så jobbigt med så olika besked Smulan. En kupstorlek borde väl ändå ge synbar skillnad?
Nu har jag ju ett annat utgångsläge än ni andra då jag ligger högre viktmässigt och har mer att ta av men jag tycker att jag ser stor skillnad än så länge. Framförallt så är brösten fylligare och tyngre.
Jag fick lite klarare besked av Karl i fredags att jag skulle ha min gördel i 4 veckor dygnet runt, sen natt ett par veckor. För att få så jämnt resultat som möjligt. Jag hade nog inte riktigt förstått hur stort ingrepp fettsugningen var... men det är iofs inga bekymmer, den är inte i vägen, jag har vant mig vid att ha den där. Just nu har jag en del ojämnheter/förhårdnader men som jag förstår det så är det vanligt under läkprocessen? Jag masserar iaf för fullt nu. Just nu känns det som att slutresultatet vid tagställena avgör om jag gör en påfyllning eller inte. Men då har jag ju tagit bort mer än ni andra.
Karl har inte sagt att det kommer att försvinna om jag tränar mycket. Och då visste han ju ändå att jag springer marathon mm. Men jag fick inte börja träna för tidigt. Men om man går ner i vikt så minskar ju fettet överallt även i brösten, men det är ju inte dina planer så det borde väl inte vara några bekymmer? Jag tyckte ändå att det var bra att Karl (precis som Per) inte lovade mer än en halv kupstorlek per gång. Då får man ju inte för höga förväntningar.
Mini_me1
Kvinna ·
24 nov, 2019
Jag kan inte riktigt förstå synen på träning som kirurgen förmedlar.
Jag väger 2 kg mindre än före ingreppet. Jag började träna 6 veckor efter. Jag kör tung styrketräning. Jag springer, cyklar och simmar länge. Ett brickpass ligger på 4-5 h för mig. Det blir många timmar i veckan. Jag deffar dock aldrig. Det handlar alltid om att få i sig rätt mängd föda för att orka tävla i 10-12 timmar. Jag kan iallafall inte se att denna träning , både hög och lågintensiv, har påverkat fettmängden.
Jag har nu hittat flera tyska kirurger som skriver forskningsrapporter om FT. De skriver att efter 3-4 veckor är det mycket lite som försvinner. Vid 2-3 månader har det stannat för de flesta.
På en tioårs-uppföljning har man heller inte sett något problem med mammografin.
Knasen
Kvinna ·
24 nov, 2019
Anonym användare
24 nov, 2019
Anonym användare
24 nov, 2019
Knasen
Kvinna ·
24 nov, 2019
Anonym användare
24 nov, 2019