Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Mini_me1 profilbild

Mini_me1

Kvinna ·

21 jul, 2019

Bröstförstoring med eget fett- några fler som planerar detta hösten 2019? (+ bodyjet)

Fettsugning

Är det någon mer som funderar på samma ingrepp? Jag vill göra det i oktober, tänker att efter sommaren vore smart :) Kommentera så kan vi följa varandra, jag har hittills inte lyckas hitta så många fler på forumet som planerar detta under sommaren/hösten 2019. Kort sammanfattning om mitt mål: Jag har alltid tränat väldigt mycket men haft stora lår. Speciellt velat minska insida lår och har även testat coolsculpting ett flertal gånger utan något resultat för några år sedan. Nu tröttnade jag och började jämföra priser för Smartlipo på olika kliniker. Insåg då att det går att återanvända fettet till brösten, win-win. För mig blir brösten alltså en bonus och fokus är på smalare insida lår. Jag har läst så mycket jag bara hunnit här om fettransplantation och bröstförstoring med eget fett, underbart forum. Hade aldrig hört talas om detta fram tills några dagar sedan så är helt amazed. Om några fler går i dessa tankar, skriv, så stöttar vi varandra!

1799

Sortera efter

Loppan80

Kvinna ·

11 dec, 2019

Smulan88 skrev:

Loppan80 skrev:

Smulan jo jag var nervös innan. Jag drömde tom om operationen nätterna innan. En natt att allt blev inställt. Vilket gjorde mig jättenervös när ett 010-nummer ringde dagen efter (en lördagskväll). ?? Men mest nervös var jag för sövningen och så funderade jag på varför jag som var frisk och aldrig blivit opererad innan valde att lägga mig på operationsbordet frivilligt. Men också mycket tankar på om jag gjorde rätt. Och nu är jag glad att jag gjorde det.
Jag tänker mest att om jag skulle vilja ha lite större bröst sen så är det ju både billigare och effektivare att göra dem med en gång.

Jag som ändå hade väldigt snabba förlossningar utan mycket smärta och inte hann med annan smärtlindring än lustgas tycker inte att det var i närheten av att föda barn. Kanske 2-3/10? Snarare som en rejäl träningsvärk eller mensvärk. Jag glömde ju att jag hade lite ont i ryggen första dagarna, som mensvärk, vilket gjorde det lite svårt att sova. Men du ska ju inte ta något på ryggen. Kärlekshandtagen har mest varit (är) ömma och framförallt när man rör vid dem och försöker att massera.
På torsdag har jag bokat LPG. Får se hur det känns.

Ja kan tänka mig att man är lite pirrig nätterna innan och speciellt natten innan. Kommer nog också tänka ”varför utsätter jag mig för detta” etc etc men man gör ju det för att man vill få tillbaka lite det man hade innan. Ja så du lutar åt att göra det igen då? Kan du inte lägga ut någon bild igen framifrån eller snett framifrån? Hade varit kul att se mer bilder :)

Tvättade ni er kvällen innan och samma morgon med sån speciell tvål?

Ja jag funderar fortfarande på om jag ska göra en påfyllning. Jag är sugen. ? Jag la ut en ny bild idag, snett framifrån. Inte helt lätt att ta och ingen jättebra bild. Fördelen är att de dubbla speglarna visar hur de ser ut från båda hållen. ? Sen har vi ju alla våra egna förutsättningar från början, och mina bröst går lite utåt, men inget som stör mig egentligen. Jag tar nog bort bilden om några dagar.
Gilla

Anonym användare

11 dec, 2019

Loppan80 skrev:

Smulan88 skrev:

Loppan80 skrev:

Smulan jo jag var nervös innan. Jag drömde tom om operationen nätterna innan. En natt att allt blev inställt. Vilket gjorde mig jättenervös när ett 010-nummer ringde dagen efter (en lördagskväll). ?? Men mest nervös var jag för sövningen och så funderade jag på varför jag som var frisk och aldrig blivit opererad innan valde att lägga mig på operationsbordet frivilligt. Men också mycket tankar på om jag gjorde rätt. Och nu är jag glad att jag gjorde det.
Jag tänker mest att om jag skulle vilja ha lite större bröst sen så är det ju både billigare och effektivare att göra dem med en gång.

Jag som ändå hade väldigt snabba förlossningar utan mycket smärta och inte hann med annan smärtlindring än lustgas tycker inte att det var i närheten av att föda barn. Kanske 2-3/10? Snarare som en rejäl träningsvärk eller mensvärk. Jag glömde ju att jag hade lite ont i ryggen första dagarna, som mensvärk, vilket gjorde det lite svårt att sova. Men du ska ju inte ta något på ryggen. Kärlekshandtagen har mest varit (är) ömma och framförallt när man rör vid dem och försöker att massera.
På torsdag har jag bokat LPG. Får se hur det känns.

Ja kan tänka mig att man är lite pirrig nätterna innan och speciellt natten innan. Kommer nog också tänka ”varför utsätter jag mig för detta” etc etc men man gör ju det för att man vill få tillbaka lite det man hade innan. Ja så du lutar åt att göra det igen då? Kan du inte lägga ut någon bild igen framifrån eller snett framifrån? Hade varit kul att se mer bilder :)

Tvättade ni er kvällen innan och samma morgon med sån speciell tvål?

Ja jag funderar fortfarande på om jag ska göra en påfyllning. Jag är sugen. ?

Jag la ut en ny bild idag, snett framifrån. Inte helt lätt att ta och ingen jättebra bild. Fördelen är att de dubbla speglarna visar hur de ser ut från båda hållen. ? Sen har vi ju alla våra egna förutsättningar från början, och mina bröst går lite utåt, men inget som stör mig egentligen. Jag tar nog bort bilden om några dagar.

Jag förstår det jag kommer vara likadan. Även om man blir nöjd så blir man lite greedy och vill ha lite större haha. Men dina är ju så fina och dom har ju fått en bra storleksökning eller hur känner du själv?
Gilla

Tabita

Kvinna ·

11 dec, 2019

Mini_me1 skrev:

Tabita skrev:

Hej!
Jag vet inte om jag har skrivit i den här tråden förut, men jag har iaf bokat in bukplastik och fettransplantation till bröst i januari.
Ni som är pålästa, vad verkar vara det bästa för brösten efteråt? Ingen bh alls? Eller en sån där mjuk bh-topp?
Har ni tips på kompressionsplagg att ha efter första gördeln/byxorna?
Jag vet inte än om min kirurg kommer ta bara från mage och lovehandles, eller om han behöver ta från lår också. Jag är inte så stor.

Spännande! Du borde få bh:n av kliniken. Jag fick en mjuk bh-topp. Och jag kör på bubblisar för benen/magen, funkar fint men tar lite tid att få på. Väl på är de supersköna.

Det var just de olika buden folk får som gjorde mig lite fundersam över vad som anses bäst för brösten, och varför. Jag får säkert en bh om jag ska ha på den direkt, och min kirurg har sagt mjuk bh-topp (så kommer köpa ett par stycken). Kompressionsplagg får jag där, men sedan sa han att jag kan köpa själv på sportaffär eller liknande, fick även intrycket att det skulle funka med stadiga formande underkläder. Men det är ju en djungel!! Vad är bubblisar?
Gilla

Anonym användare

11 dec, 2019

Loppan, Minime! Köpte ni bh-ar innan op eller nöjde ni er med den från kliniken samt köpte i efterhand? ❣️
Gilla

Loppan80

Kvinna ·

11 dec, 2019

Smulan: ja jag är nöjd och ser en tydlig storleksordning och även skillnad i form. Men som du säger, man blir lite greedy. Typ, kan jag verkligen ha så här stora bröst? Kan jag då inte tom ha ytterligare lite större...? ? Jag köpte BH i efterhand, efter ca två veckor när jag skulle byta. Det hade varit svårt att köpa innan då jag fick gå upp ett par storlekar bla pga att de fortfarande var ganska svullna. Även under bysten var jag ju svullen. Den från kliniken använder jag faktiskt fortfarande på natten.
Gilla

Anonym användare

11 dec, 2019

Loppan80 skrev:

Smulan: ja jag är nöjd och ser en tydlig storleksordning och även skillnad i form. Men som du säger, man blir lite greedy. Typ, kan jag verkligen ha så här stora bröst? Kan jag då inte tom ha ytterligare lite större...? ?
Jag köpte BH i efterhand, efter ca två veckor när jag skulle byta. Det hade varit svårt att köpa innan då jag fick gå upp ett par storlekar bla pga att de fortfarande var ganska svullna. Även under bysten var jag ju svullen. Den från kliniken använder jag faktiskt fortfarande på natten.

Haha förstår. Jag kommer tänka likadant. Så är redan inställd på två gånger och vill ju gärna göra dom så allt är klart innan sommaren. Så helst i typ april eller nåt. För man ska väl vänta på 3-6 månader eller? Kul du märker skillnad. Ser fram emot mitt nu. Snart en vecka kvar. Cant wait! ❣️
Gilla

Raja

Kvinna ·

11 dec, 2019

Smulan88 och ni andra. Nu har jag lagt in helkroppsbilder på mig. Känns inte helt bekvämt måste jag säga. Framifrån, från sidan och snett framifrån. Bakifrån får ni faktiskt ingen bild på för nåt har hänt nertill på min rygg de senaste åren, vill inte lägga upp bild på det. Känner mig rätt nöjd med att det ska tas bort fett där ovanför rumpan precis. Kom ihåg att jag fyllt 40 och aldrig tränat i hela mitt liv ? jo lite yoga i många år.
Gilla

Raja

Kvinna ·

11 dec, 2019

Loppan80 Wow, vad fina de är! Längtar tills det är min tur.
Gilla

Loppan80

Kvinna ·

11 dec, 2019

Tack Raja! ? Nu är det väl inte långt kvar tills det är dags för dig? Jag förstår dig. Jag känner mig inte heller bekväm med att lägga ut bilder på mig själv. Tvärtom. Men jag tycker att det finns så få bilder tillgängliga på fettransplantationer så jag gör det ändå. Sen vill jag ju ändå ta kort för min egen skull för att kunna följa processen. Jag tycker att du ska vara stolt över din kropp! ?
Gilla

Loppan80

Kvinna ·

11 dec, 2019

Ja cirka 3-4 månader sa Karl till mig. Så februari-mars för min del. En månad idag och första gymbesöket. Så skönt att kunna träna igen. Men det lär kännas i benen imorgon. Och så måste jag shoppa. Inte en enda av mina gamla sport-BH:ar passade... ?
Gilla

Anonym användare

11 dec, 2019

Raja skrev:

Smulan88 och ni andra.
Nu har jag lagt in helkroppsbilder på mig. Känns inte helt bekvämt måste jag säga. Framifrån, från sidan och snett framifrån. Bakifrån får ni faktiskt ingen bild på för nåt har hänt nertill på min rygg de senaste åren, vill inte lägga upp bild på det. Känner mig rätt nöjd med att det ska tas bort fett där ovanför rumpan precis.
Kom ihåg att jag fyllt 40 och aldrig tränat i hela mitt liv ? jo lite yoga i många år.

Tack Raja. Du är en jättefin kropp och du ska vara MER än nöjd med den när du är över 40. Och dina bröst är så fina och kommer bli ännu finare med lite extra fyllning i. Ska bli kul att följa. Tycker inte heller det är bekvämt att lägga ut bilder men vad gör man inte för att andra ska få mer hjälp och för att vi alla delar med oss av varandra också :-).
Gilla

Anonym användare

11 dec, 2019

Loppan80 skrev:

Ja cirka 3-4 månader sa Karl till mig. Så februari-mars för min del.

En månad idag och första gymbesöket. Så skönt att kunna träna igen. Men det lär kännas i benen imorgon.
Och så måste jag shoppa. Inte en enda av mina gamla sport-BH:ar passade... ?

Okej. Får se vad Patrik säger. Men har för mig minst 3 månader. Tänk gång nummer två så fastnar det ännu mer så kommer ju bli riktigt fylliga och stora då hehe. Spännande. När vill du boka in det då? Åh vad skönt att komma igång igen. Vad körde du? Var det konstigt med brösten? Ja kul att köpa lite nytt med :-).
Gilla

Mini_me1

Kvinna ·

11 dec, 2019

Loppan80 skrev:

Angående BH verkar det vara lite olika. Jag skulle ha BH dygnet runt i 6 veckor (2 veckor läk-BH + fetvadd) och sen sport-BH. Absolut ingen bygel-BH på 3 månader. Venize skulle ju inte ha nån BH alls i början. Och en del rekommenderas ju bygel-BH. Det kan kanske bero på metod och egna förutsättningar och det bästa är nog att lyssna på sin egen kirurg.

Ang kompressionsplagg så börjar mina bli lite stora. Bör jag köpa nya då?

Jag skulle ha köpt nya om jag skulle fortsätta att använda dom, eller tänkte du ändå sluta nu? Jag har fortfarande mina, vågar inte sluta ^^
Gilla

Raja

Kvinna ·

11 dec, 2019

Tack, vad rara ni är. 27 dec är det dags!
Gilla

Mini_me1

Kvinna ·

11 dec, 2019

Loppan80 skrev:

Ja jag funderar fortfarande på om jag ska göra en påfyllning. Jag är sugen. ?

Jag la ut en ny bild idag, snett framifrån. Inte helt lätt att ta och ingen jättebra bild. Fördelen är att de dubbla speglarna visar hur de ser ut från båda hållen. ? Sen har vi ju alla våra egna förutsättningar från början, och mina bröst går lite utåt, men inget som stör mig egentligen. Jag tar nog bort bilden om några dagar.

Vad fina de är, du måste vara supernöjd :D även om jag förstår greedy-känslan!
Gilla

Mini_me1

Kvinna ·

11 dec, 2019

Tabita skrev:

Mini_me1 skrev:

Tabita skrev:

Hej!
Jag vet inte om jag har skrivit i den här tråden förut, men jag har iaf bokat in bukplastik och fettransplantation till bröst i januari.
Ni som är pålästa, vad verkar vara det bästa för brösten efteråt? Ingen bh alls? Eller en sån där mjuk bh-topp?
Har ni tips på kompressionsplagg att ha efter första gördeln/byxorna?
Jag vet inte än om min kirurg kommer ta bara från mage och lovehandles, eller om han behöver ta från lår också. Jag är inte så stor.

Spännande! Du borde få bh:n av kliniken. Jag fick en mjuk bh-topp. Och jag kör på bubblisar för benen/magen, funkar fint men tar lite tid att få på. Väl på är de supersköna.

Det var just de olika buden folk får som gjorde mig lite fundersam över vad som anses bäst för brösten, och varför. Jag får säkert en bh om jag ska ha på den direkt, och min kirurg har sagt mjuk bh-topp (så kommer köpa ett par stycken).
Kompressionsplagg får jag där, men sedan sa han att jag kan köpa själv på sportaffär eller liknande, fick även intrycket att det skulle funka med stadiga formande underkläder.
Men det är ju en djungel!!

Vad är bubblisar?

Håller med om att det förvirrande. Det bästa är nog att lyssna på sin kirurg. Efter klinikens gördel så har jag använt dessa (superduper-modellen): https://bubblisar.myshopify.com/pages/vanliga-fragor-och-svar
Gilla

Mini_me1

Kvinna ·

11 dec, 2019

Smulan88 skrev:

Loppan, Minime! Köpte ni bh-ar innan op eller nöjde ni er med den från kliniken samt köpte i efterhand? ❣️

Jag kör fortfarande på samma, från kliniken ^^ men ska väl snart ta mig ut och prova ut nya. Tänkte att det inte var någon idé innan de stannat i storlek, och har inte heller velat pressa in dom i något tight. Jag har ju två så kan varva nu när jag även tränar i dom. Men beställt hem ny tränings-bh.
Gilla

Mini_me1

Kvinna ·

11 dec, 2019

Raja skrev:

Smulan88 och ni andra.
Nu har jag lagt in helkroppsbilder på mig. Känns inte helt bekvämt måste jag säga. Framifrån, från sidan och snett framifrån. Bakifrån får ni faktiskt ingen bild på för nåt har hänt nertill på min rygg de senaste åren, vill inte lägga upp bild på det. Känner mig rätt nöjd med att det ska tas bort fett där ovanför rumpan precis.
Kom ihåg att jag fyllt 40 och aldrig tränat i hela mitt liv ? jo lite yoga i många år.

Alltså Raja, ser jag ut så där efter 40 så blir jag sjukt nöjd. Tror du, precis som Smulan88, har ett jättebra utgångsläge. Bara det går att få ut den mängden fett som behövs så tänker jag att själva fettsugningen är "lättare" för att det är mindre fett på varje område som ska tas bort, samt att jag hört att små fettceller är bäst lämpade för transplantation.
Gilla

Anonym användare

11 dec, 2019

Mini_me1 skrev:

Smulan88 skrev:

Jag kör fortfarande på samma, från kliniken ^^ men ska väl snart ta mig ut och prova ut nya. Tänkte att det inte var någon idé innan de stannat i storlek, och har inte heller velat pressa in dom i något tight. Jag har ju två så kan varva nu när jag även tränar i dom. Men beställt hem ny tränings-bh.

Tack för svar. Ja men då börjar jag nog med klinikens egna och sen får man ta det där efter. Antar det är ok att ha ett tajtare linne på sig när man tvättar bh-n och låter den torka? Eller hur gjorde ni?
Gilla

Anonym användare

11 dec, 2019

Mini_me1 skrev:

Raja skrev:

Smulan88 och ni andra.

Alltså Raja, ser jag ut så där efter 40 så blir jag sjukt nöjd. Tror du, precis som Smulan88, har ett jättebra utgångsläge. Bara det går att få ut den mängden fett som behövs så tänker jag att själva fettsugningen är "lättare" för att det är mindre fett på varje område som ska tas bort, samt att jag hört att små fettceller är bäst lämpade för transplantation.

Hoppas verkligen det! Får jag mer fett ”runt om” så kommer jag bli glad. För det känns som det försvunnit från amning ock istället för runda bröst så är det mer strutigt så att säga. Ser ju när jag står upprätt att mina bröst har rätt stor kupa men nu hänger dom fram och då ser dom så smala ut. Svårt att förklara hur ju menar men tror det kommer gynnas att få in mer bara för formens skull.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem