Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Mini_me1 profilbild

Mini_me1

Kvinna ·

21 jul, 2019

Bröstförstoring med eget fett- några fler som planerar detta hösten 2019? (+ bodyjet)

Fettsugning

Är det någon mer som funderar på samma ingrepp? Jag vill göra det i oktober, tänker att efter sommaren vore smart :) Kommentera så kan vi följa varandra, jag har hittills inte lyckas hitta så många fler på forumet som planerar detta under sommaren/hösten 2019. Kort sammanfattning om mitt mål: Jag har alltid tränat väldigt mycket men haft stora lår. Speciellt velat minska insida lår och har även testat coolsculpting ett flertal gånger utan något resultat för några år sedan. Nu tröttnade jag och började jämföra priser för Smartlipo på olika kliniker. Insåg då att det går att återanvända fettet till brösten, win-win. För mig blir brösten alltså en bonus och fokus är på smalare insida lår. Jag har läst så mycket jag bara hunnit här om fettransplantation och bröstförstoring med eget fett, underbart forum. Hade aldrig hört talas om detta fram tills några dagar sedan så är helt amazed. Om några fler går i dessa tankar, skriv, så stöttar vi varandra!

1799

Sortera efter

Lillajagigen

Kvinna ·

16 dec, 2019

Han tog så lite 2009. Hade knappt något, det var bara för att fylla inbuktningen. 30 ml stod det. I våras tog han ut 1000 ml från lovehandles, mage och flanker. Det är helt jämnt och slätt. Huden är sammandragen och inga indragningar. Hade några mondors cords på sidorna de första två månaderna, men borta nu. Jag vill minnas att jag hade mer ont av bodytite. Magen var liksom lite hård där han tog. I våras var det ju större områden, men jag var inte så besvärad av det.
Gilla

Anonym användare

16 dec, 2019

Lillajagigen skrev:

Han tog så lite 2009. Hade knappt något, det var bara för att fylla inbuktningen. 30 ml stod det.
I våras tog han ut 1000 ml från lovehandles, mage och flanker. Det är helt jämnt och slätt. Huden är sammandragen och inga indragningar. Hade några mondors cords på sidorna de första två månaderna, men borta nu.
Jag vill minnas att jag hade mer ont av bodytite. Magen var liksom lite hård där han tog. I våras var det ju större områden, men jag var inte så besvärad av det.

Okej! Så han tog mindre med bodytite men det gjorde ondare? Jag vill verkligen att det ska bli jämnt och snyggt och vill inte vara rädd att det ska bli fult 5-10 år senare. Men då har du inte upplevt det på dig?
Gilla

Lillajagigen

Kvinna ·

16 dec, 2019

Ja, bodytite var värre. En slags brännande känsla. Nej, det är inte ojämnt. Varken då eller nu. Endast min man vet att jag gjort detta. Å jag brukar visa upp mig i bikini. ;)
Gilla

Anonym användare

17 dec, 2019

Lillajagigen skrev:

Ja, bodytite var värre. En slags brännande känsla.
Nej, det är inte ojämnt. Varken då eller nu. Endast min man vet att jag gjort detta. Å jag brukar visa upp mig i bikini. ;)

Ja dom säger att det ska göra ondare för det bränner ju fettcellerna så dom typ smälter. Men tightar till kroppen bättre. Så dom brukar rekommendera body jet för att samla fettet i bra kvalite och sen body tite för att jämna ut det. Men body jet ska vara bättre för dom sprutar in bedövning istället och då svullnar det inte så mycket så kirurgen ser slutresultatet direkt. Vad jag läst så är Micro aire den metod som undrlättar mest för kirurgen eftersom munstycket roterar och därför slipper dom dra framåt tillbaka så mycket så många brukar rekommendera det eftersom dom slipper slita så mycket för jobbet.
Gilla

Tabita

Kvinna ·

17 dec, 2019

Loppan80 skrev:

Karl på Art Clinic började att prata om implantat när jag kom. Men när jag direkt sa att jag ville göra en fettransplantation så tittade han och sa att jag var en bra kandidat. Inget om att implantat var bättre och inget som fick mig att fundera på mitt val. Det enda han sa var att han ju inte kunde lova någon stor ökning. Ca en kupa, ibland mer, ibland mindre.

Skönt, det är ju ändå bra att de ger realistiska förhoppningar, men utan att avfärda ens önskan. Jag har väldigt lite fettvävnad i mina bröst, vilket väl är till min nackdel då fett verkar fästa vid fett. Det vore fantastiskt om 300ml stannade, bra om 200 stannade, och ok om 150 stannar... Men jag vet ju inte hur mycket han ens får ut, och det verkar ju inte vara någon idé att spruta in mer än typ 250ml? Jag kommer nog inte göra en andra omgång oavsett... (säger jag nu, haha)
Gilla

Anonym användare

17 dec, 2019

Ja så är det ju. Det sa Patrik med att man kan räkna med cirka 1 kupa ibland mer. Sen testade jag ju implantat i samma storlek som en halv kupa, en och även två. Tvåan var ju helt sjukt stor kändes det som haha. Men samtidigt är implantat mer fasta massa på ett ställe medan fettet flyter ut. Men hade drömt om två kupor större. Jag har varit så pirrig och nervös både igår och idag så det är riktigt jobbigt. Hög puls och lite ont i magen. Är så rädd att det inte kommer bli bra på tagställena. Googla Tara Reid liposuction så ser ni vad jag menar. Hade dött om det blivit fult alltså. Men hur ojämnt och slappt kan det bli om man suger ut runt en liter??
Gilla

Knasen

Kvinna ·

17 dec, 2019

Smulan. Är det 4v innan operation dom det måste vara betalt och typ försent attvändra sig. Eller var det 3 veckor?
Gilla

Knasen

Kvinna ·

17 dec, 2019

Smula Har du bestämt om du ska propsa på att du vill ha just body jet el tänker du låta dem bestämma? Tänker att då får de väl justera på priset om de ej använder Jet? Smart Lipo är väl billigare enl sidan...?
Gilla

Anonym användare

17 dec, 2019

Knasen skrev:

Smulan. Är det 4v innan operation dom det måste vara betalt och typ försent attvändra sig.
Eller var det 3 veckor?

Ja. Precis. Det stämmer nog. En månad innan är det tror jag.
Gilla

Tabita

Kvinna ·

17 dec, 2019

Smulan88 skrev:

Ja så är det ju. Det sa Patrik med att man kan räkna med cirka 1 kupa ibland mer. Sen testade jag ju implantat i samma storlek som en halv kupa, en och även två. Tvåan var ju helt sjukt stor kändes det som haha. Men samtidigt är implantat mer fasta massa på ett ställe medan fettet flyter ut. Men hade drömt om två kupor större.

Jag har varit så pirrig och nervös både igår och idag så det är riktigt jobbigt. Hög puls och lite ont i magen. Är så rädd att det inte kommer bli bra på tagställena. Googla Tara Reid liposuction så ser ni vad jag menar. Hade dött om det blivit fult alltså. Men hur ojämnt och slappt kan det bli om man suger ut runt en liter??

Ja precis, det krävs ju mer fett än silikon för en viss storleksökning. Jag har försökt mig på ristest, men det är väl mer likt implantat? Så i fett kanske jag eg önskar ännu mer... ? Nåja, implantat vill jag inte ha i dagsläget, så jag tar det jag får i fett. Åh gud, Tara Reid, jag vet mycket väl hur hon ser ut... Men hon är väl ett extremfall, det jag tycker är "värst" med genne är att hon svält sig själv så hon ser långt ifrån frisk ut...
Gilla

Anonym användare

17 dec, 2019

Knasen skrev:

Smula Har du bestämt om du ska propsa på att du vill ha just body jet el tänker du låta dem bestämma?
Tänker att då får de väl justera på priset om de ej använder Jet? Smart Lipo är väl billigare enl sidan...?

Jag är inne på Body jet ja, har läst mest om det och det är den nyaste tekniken inom just detta jag ska göra. Fått se otroliga resultat och sen är det ju en del som gjort det härinne med. Men ska prata med honom innan op och säga att jag vill ha den metoden som är bäst för både fettsugning och transplantationen. Men på hemsidan så står det ju på priser att fetttransplantation body jet. Det står ju ingen annan metod för det? Så tycker det är lite förvirrande. Men jag tror det blir det.
Gilla

Knasen

Kvinna ·

17 dec, 2019

Kollar man bara på priser smart lipo så är ju den kostnaden billigare...så då borde ju allt bli billigareviså fall eftersom den metoden är lättare för dem? Men det säger de väl inte ..vill ja ha pengar såklart men rätt ska va rätt så hoppas de gör det..
Gilla

Anonym användare

17 dec, 2019

Knasen skrev:

Kollar man bara på priser smart lipo så är ju den kostnaden billigare...så då borde ju allt bli billigareviså fall eftersom den metoden är lättare för dem?
Men det säger de väl inte ..vill ja ha pengar såklart men rätt ska va rätt så hoppas de gör det..

Ja men Patrik sa att han kan göra body jet på mig om jag föredrar det. Och jag kommer säga att jag vill ha den som ger bäst resultat på både fettsugning och även brösten. Men body jet känns bäst hittills iaf!
Gilla

Anonym användare

17 dec, 2019

Såg intressant information om body jet: (Intressant att det jobbar bra mot celluliter och bristningar för det vill man ju inte framhäva) What are the advantages to body-jet liposuction? No need for heavy sedation or general anesthesia. Reduced risk of skin dimpling, skin laxity, or irregular skin surfacing that can occur after other types of liposuction. Also improves appearance of cellulite. Minimal swelling both during and after the procedure for more precise contouring and increased comfort. Very little post-procedure discomfort, with most patients completely pain-free by day four. Ability to resume most normal activities only a day after the procedure. Fat cells harvested with the Aqualipo system can be injected at various depths into the tissue of other parts of the body to enhance volume on face, breasts, or buttocks.
Gilla

Knasen

Kvinna ·

17 dec, 2019

Förstår. Jag känner samma, men har ju helt fått för mig att bofy jet Är bäst för fettets överlevnad o ksn ej släppa tankarna..de har ju ändå typ skrivit det. Men jag håller med dig..man måste ju tro också att de vill få "störst" resultat eftersom det ju inte blir så stor skillnad.. Det kommer gå bra oavsett det är jag övertygad om! :) ff avundsjuk på dig som snart har det gjort :)
Gilla

Mini_me1

Kvinna ·

17 dec, 2019

Lillajagigen skrev:

Jag gjorde en fettransfer redan 2009. På den tiden hade jag ingen aning om att man kunde göra hela bröst. (Det läste jag om på Real self bara några veckor innan min explant och bestämde mig hastigt och lustigt för att göra det nu i våras.)
Jag satte in implantaten 2005. Blev aldrig riktigt nöjd då jag hade en stor inbuktning i underpol på ena bröstet. Där transplanterade alltså Anders Liss på Art Clinic in fett och det tog fint och blev jättebra.
När jag såg er diskussion här ovan blev jag nyfiken och gick in i min journal. Nu i maj användes metoden bodyjet. 2009 tog han bara lite fett från magen för att fylla inbuktningen. Metoden var bodytite enligt journalen.

Hur fick du tag på din journal?
Gilla

Anonym användare

18 dec, 2019

Nu börjar verkligen tankarna snurra och spöka för mig. Skriver här så kanske ni kan lugna mig. Är så nervös för narkosen och är så rädd att även om jag tar bort 1 liter fett så kommer jag helt plötsligt gå upp i vikt på andra ställen tex massa på magen som alltid varit platt eller på armarna eller annat ställe. Är så rädd att kroppen ska gå i något slags försvar att ”ta inte mitt fett för då ska jag se till att försvara mig” och så går man upp 10 kg av ingen anledning. Är så rädd nu att jag är riktigt uppstressad. Försöker inte läsa saker men ibland springer man på negativa saker på nätet och då blir jag verkligen så rädd och nojig. Typ ska jag verkligen utsätta mig för något som kan påverka hela mitt kroppsliga system. Kände ni med såhär? Har panik!
Gilla

Knasen

Kvinna ·

18 dec, 2019

Jag har ju inte gjort op själv, (har aldrig oprrerat ngt) men är helt övrrtygad att jag kommer känna exakt likadant som du :( men det är ju alla gånger bara mormalt!! Det är ju ingen direkt stor operation så allt kommer gå bra! Har oxå bara läst bra om Nordiska kliniken :) Så ta djupa andetag och försök ut och promenera lite. Snart har du det gjort som du velat så länge :)
Gilla

Anonym användare

18 dec, 2019

Knasen skrev:

Jag har ju inte gjort op själv, (har aldrig oprrerat ngt) men är helt övrrtygad att jag kommer känna exakt likadant som du :( men det är ju alla gånger bara mormalt!!
Det är ju ingen direkt stor operation så allt kommer gå bra! Har oxå bara läst bra om Nordiska kliniken :)
Så ta djupa andetag och försök ut och promenera lite.
Snart har du det gjort som du velat så länge :)

Jag vet. Men jag har gråtit två gånger idag redan för jag är så uppstressad och rädd att något ska gå fel. Typ nervpåverkan som man får stå ut med hela livet eller liknande. Är så rädd. Och har så hög puls nu. Vet att det är nerverna som spökar men iaf så är det jobbbigt. Svårt att äta och känna lugn.
Gilla

Loppan80

Kvinna ·

18 dec, 2019

Jag var likadan Smulan. Jag var jätteorolig sista dagarna. Framförallt för narkosen. Jag blev orolig att jag inte skulle kunna släppa kontrollen (jag tycker om att ha kontroll på saker och ting som händer mig) och vara vid medvetande under operationen... men allt gick jättebra. Jag märkte inte när jag somnade utan helt plötsligt var jag vaken och förstod knappt att det var klart redan... allt gick super och jag skulle utan tvekan gjort det ingen med de kunskaper jag har nu i efterhand. ?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem