Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Mini_me1 profilbild

Mini_me1

Kvinna ·

21 jul, 2019

Bröstförstoring med eget fett- några fler som planerar detta hösten 2019? (+ bodyjet)

Fettsugning

Är det någon mer som funderar på samma ingrepp? Jag vill göra det i oktober, tänker att efter sommaren vore smart :) Kommentera så kan vi följa varandra, jag har hittills inte lyckas hitta så många fler på forumet som planerar detta under sommaren/hösten 2019. Kort sammanfattning om mitt mål: Jag har alltid tränat väldigt mycket men haft stora lår. Speciellt velat minska insida lår och har även testat coolsculpting ett flertal gånger utan något resultat för några år sedan. Nu tröttnade jag och började jämföra priser för Smartlipo på olika kliniker. Insåg då att det går att återanvända fettet till brösten, win-win. För mig blir brösten alltså en bonus och fokus är på smalare insida lår. Jag har läst så mycket jag bara hunnit här om fettransplantation och bröstförstoring med eget fett, underbart forum. Hade aldrig hört talas om detta fram tills några dagar sedan så är helt amazed. Om några fler går i dessa tankar, skriv, så stöttar vi varandra!

1799

Sortera efter

Anonym användare

18 dec, 2019

Loppan80 skrev:

Jag var likadan Smulan. Jag var jätteorolig sista dagarna. Framförallt för narkosen. Jag blev orolig att jag inte skulle kunna släppa kontrollen (jag tycker om att ha kontroll på saker och ting som händer mig) och vara vid medvetande under operationen... men allt gick jättebra. Jag märkte inte när jag somnade utan helt plötsligt var jag vaken och förstod knappt att det var klart redan... allt gick super och jag skulle utan tvekan gjort det ingen med de kunskaper jag har nu i efterhand. ?

Skönt att höra! Just nu känns det som jag inte kan andas för jag är så uppe i varv och tänker på olika scenarion som kan inträffa i worst case. Är så rädd för nervpåverkan som sagt för min mamma har haft sånt problem hela livet efter ett trauma. Så jag vet hur hon haft det. Men det står ju att det är så extremt ovanligt och det handlar om kirurgens kompetens och det känns som nordiska är riktigt duktiga på alla dessa ingrepp som dom erbjuder. Men jag är ändå orolig att jag ska vara den där på miljonen som får något bestående problem. Och nu idag när jag håller min 1-åriga dotter så känner jag mig så dum som offrar allt jag har för något så ytligt liksom. Tänk om jag inte vaknar ur narkosen? Eller tänk om jag får bestående problem som aldrig går att göra rätt igen? Åh. Panik är bara förnamnet på vad jag har. Önskar allt är över och att han kommer in och säger att allt gått bra. Är även så osäker på vilka tagställen jag ska ta nu helt plötsligt. Blir det bra om man tar ridbyxlår? Blir det inte mer bristningar och celluliter? Hur är era tagställen idag?
Gilla

Tabita

Kvinna ·

18 dec, 2019

Smulan88 Jag har precis likadana tankar jag, och jag vet att de kommer vara helt out of control när jag närmar mig. Du ska iaf göra på en välkänd klinik, vi hade ju hört om de hade klantat sig, media älskar ju att blåsa upp sånt! Försök tänka att det är nerverna som spelar dig ett spratt. Du har tänkt igenom detta, du har gjort research och du tog ett nyktert beslut. Det här är inget du kom på idag. Det finns en anledning till att du tagit beslutet, du bedömde att din livskvalitet skulle öka. Försök komma ihåg känslan innan den här stora rädslan kom! Jag är rädd för att min klinik är nystartad, och tjejen jag har kontakt med som nyligen gjort en full bukplastik där har inte skrivit på en vecka. I mitt huvud har något hemsk hänt, men jag förstår samtidigt att hon ANTAGLIGEN mår rätt bra nu, och har fullt upp med julbestyr i stället för att ligga hemma och skriva på ett forum...
Gilla

Anonym användare

18 dec, 2019

Tabita skrev:

Smulan88
Jag har precis likadana tankar jag, och jag vet att de kommer vara helt out of control när jag närmar mig.
Du ska iaf göra på en välkänd klinik, vi hade ju hört om de hade klantat sig, media älskar ju att blåsa upp sånt!

Försök tänka att det är nerverna som spelar dig ett spratt. Du har tänkt igenom detta, du har gjort research och du tog ett nyktert beslut. Det här är inget du kom på idag. Det finns en anledning till att du tagit beslutet, du bedömde att din livskvalitet skulle öka. Försök komma ihåg känslan innan den här stora rädslan kom!

Jag är rädd för att min klinik är nystartad, och tjejen jag har kontakt med som nyligen gjort en full bukplastik där har inte skrivit på en vecka. I mitt huvud har något hemsk hänt, men jag förstår samtidigt att hon ANTAGLIGEN mår rätt bra nu, och har fullt upp med julbestyr i stället för att ligga hemma och skriva på ett forum...

Ja jag tänker på detta hela tiden nu. Kan inte koncentrera mig på något annat alls. Så himla jobbigt. Är så osäker på tagställena med som sagt. Vet inte hur jag ska tänka. Förstår dig. Men har hon varit aktiv här på forumet? Hon skriver nog snart. När är din op?
Gilla

Raja

Kvinna ·

18 dec, 2019

Narkosen kommer att gå jättebra! Det är inte läskigt alls och de brukar ta så väl hand om en så man ska känna sig bekväm, förklarar vad som ska hända och så. Jag har varit sövd två gånger vid små medicinska ingrepp. Berätta att du är nervös så kommer de säkert att ta extra god hand om dig. Kanske få något milt lugnande så du kan slappna av. Sedan är du plötsligt vaken igen och allt är klart. Svårt att lugna dig med den andra oron, för komplikationer och ev fula tagställen... Jag tänker att de är så himla erfarna, gör detta var och varannan dag och har jobbat i många år. Och för oss är ju brösten huvudsaken (iaf för mig) men de är ju säkert mest vana vi fettsugningar utan transplantation så de lär ju vara superinriktade på att göra en verkligt snygg fettsugning med jämnt och fint resultat. Men jag håller med dig om att det inte känns helt bra att som frisk och stark frivilligt utsätta sig för en operation... Svårt. Jag tänker att det är fan min tur att ha bröst nu. Jag vill också känna hur det känns. Om ett par dagar (för dig) respektive en dryg vecka (för mig) är det gjort och några veckor efter det kommer detta att vara historia och där sitter vi med våra fina bröst och släta tagställen. ✨✨✨
Gilla

Loppan80

Kvinna ·

18 dec, 2019

Åh de tankarna hade jag med sista helgen innan op, tänk om jag inte vaknar igen... mina barns pappa är död så det gav mig en fruktansvärd ångest dagarna innan. Tänk om mina barn skulle bli föräldralösa... Men det gick bra och för en frisk människa så är det ingen fara. Det kommer att gå bra. Styrkekramar till dig Smulan! ? Att vara orolig inför en operation är helt normalt.
Gilla

Anonym användare

18 dec, 2019

Tack alla! Känns skönt att veta att det är normalt men det är otroligt tufft med sånt här hjärtpåslag och ångest som jag känner nu. Mår illa konstant och har svårt att äta och det måste man ju göra för kosten är ju viktig innan. Men jag mår skit. Vill bara ha detta över nu. Men ni alla tycker det var värt det? Hur är smärtan nu? Tagställen? Märken från kanyler?
Gilla

Knasen

Kvinna ·

18 dec, 2019

Själv har jag annan oro men försöker stänga av. Har ju fått ny tid återkoll m fler undersökn efter mammografin.. Det var därför jag tidigare ställt frågan om ni skulle gått manmografi innan konsultation. Har ej bokat ännu. Känns lite...ksnske onödigt...men hjärnan har stängt av tankarns nu..har bara detta i huvudet att få det gjort men får ej arslet ur vagnen...varför? Långt att åks o ej kul att klä av sig ?
Gilla

Knasen

Kvinna ·

18 dec, 2019

Ja så blir stavning med långfingervalsen ?
Gilla

Knasen

Kvinna ·

18 dec, 2019

Har ej lärt mig använda tummarna ännu...?allergitabletter blir man trött av får man ta sån innan operationsdagen? För att kanske kunna sova natten innan?
Gilla

Tabita

Kvinna ·

18 dec, 2019

Knasen skrev:

Själv har jag annan oro men försöker stänga av.
Har ju fått ny tid återkoll m fler undersökn efter mammografin..
Det var därför jag tidigare ställt frågan om ni skulle gått manmografi innan konsultation.
Har ej bokat ännu. Känns lite...ksnske onödigt...men hjärnan har stängt av tankarns nu..har bara detta i huvudet att få det gjort men får ej arslet ur vagnen...varför? Långt att åks o ej kul att klä av sig ?

Ring i morgon och boka tid, så kan du lägga energi på annat sen! Kolla upp öppettider nu direkt och sätt påminnelse på mobilen. Skriv här när det är gjort i morgon.
Gilla

Tabita

Kvinna ·

18 dec, 2019

Smulan88 skrev:

Tabita skrev:

Smulan88
Jag har precis likadana tankar jag, och jag vet att de kommer vara helt out of control när jag närmar mig.
Du ska iaf göra på en välkänd klinik, vi hade ju hört om de hade klantat sig, media älskar ju att blåsa upp sånt!

Försök tänka att det är nerverna som spelar dig ett spratt. Du har tänkt igenom detta, du har gjort research och du tog ett nyktert beslut. Det här är inget du kom på idag. Det finns en anledning till att du tagit beslutet, du bedömde att din livskvalitet skulle öka. Försök komma ihåg känslan innan den här stora rädslan kom!

Jag är rädd för att min klinik är nystartad, och tjejen jag har kontakt med som nyligen gjort en full bukplastik där har inte skrivit på en vecka. I mitt huvud har något hemsk hänt, men jag förstår samtidigt att hon ANTAGLIGEN mår rätt bra nu, och har fullt upp med julbestyr i stället för att ligga hemma och skriva på ett forum...

Ja jag tänker på detta hela tiden nu. Kan inte koncentrera mig på något annat alls. Så himla jobbigt. Är så osäker på tagställena med som sagt. Vet inte hur jag ska tänka.

Förstår dig. Men har hon varit aktiv här på forumet? Hon skriver nog snart. När är din op?

Det brukar inte gå mer än ett par dagar, men nu har hon inte skrivit på en vecka. Ska skicka pm, då kanske hon får en avisering i mobilen?
Gilla

Anonym användare

18 dec, 2019

Tabita skrev:

Smulan88 skrev:

Tabita skrev:

Smulan88

Ja jag tänker på detta hela tiden nu. Kan inte koncentrera mig på något annat alls. Så himla jobbigt. Är så osäker på tagställena med som sagt. Vet inte hur jag ska tänka.

Förstår dig. Men har hon varit aktiv här på forumet? Hon skriver nog snart. När är din op?

Det brukar inte gå mer än ett par dagar, men nu har hon inte skrivit på en vecka. Ska skicka pm, då kanske hon får en avisering i mobilen?

Ja hon får mail. Det får alltid jag.
Gilla

Lillajagigen

Kvinna ·

18 dec, 2019

Minime_1, Jag laddade ner min journal när jag var på återbesöket. Då fick jag med förra vändan.
Gilla

Mini_me1

Kvinna ·

18 dec, 2019

Lillajagigen skrev:

Minime_1,
Jag laddade ner min journal när jag var på återbesöket. Då fick jag med förra vändan.

Hm, hade du med dig en usb eller hur gör man det? Det måste jag komma ihåg till återbesöket!
Gilla

Mini_me1

Kvinna ·

18 dec, 2019

Smulan88 skrev:

Tack alla! Känns skönt att veta att det är normalt men det är otroligt tufft med sånt här hjärtpåslag och ångest som jag känner nu. Mår illa konstant och har svårt att äta och det måste man ju göra för kosten är ju viktig innan. Men jag mår skit. Vill bara ha detta över nu.

Men ni alla tycker det var värt det? Hur är smärtan nu? Tagställen? Märken från kanyler?

Jag gjorde det ju först och främst för att bli av med fett på innanlåren, brösten blev en bonus. Med tanke på det så skulle jag inte säga att jag är nöjd med tagarstället än, för jag ser fortfarande typ ingen skillnad.. ser bara skillnad precis vid och ovanför knäna, men det gör bara att det ser ojämnt ut just nu precis där. Högre upp är det ingen skillnad så jag hoppas ju på att det fortfarande är svullet och kommer att lägga sig. Instickshålen syns fortfarande på mig men för någon dag sen verkade ett helt plötsligt blivit mycket mindre synligt så jag fick anstränga mig för att se det. Men jag hade skorpor otroligt länge, se det går lååångsamt för mig. Hade jag gjort det för brösten så skulle jag ha räknat med två gånger. Hade jag redan fått barn så skulle jag direkt gjort det igen, nu avvaktar jag ev. amning. Jag känner mig så här nästan 10 veckor senare inte att jag vågar börja springa än, brösten känns fortfarande för känsliga.
Gilla

Lillajagigen

Kvinna ·

18 dec, 2019

Tog med en. På Akademikliniken fick jag det i pappersform.
Gilla

Raja

Kvinna ·

18 dec, 2019

Mini_me1 skrev:

Smulan88 skrev:

Tack alla! Känns skönt att veta att det är normalt men det är otroligt tufft med sånt här hjärtpåslag och ångest som jag känner nu. Mår illa konstant och har svårt att äta och det måste man ju göra för kosten är ju viktig innan. Men jag mår skit. Vill bara ha detta över nu.

Men ni alla tycker det var värt det? Hur är smärtan nu? Tagställen? Märken från kanyler?

Jag gjorde det ju först och främst för att bli av med fett på innanlåren, brösten blev en bonus. Med tanke på det så skulle jag inte säga att jag är nöjd med tagarstället än, för jag ser fortfarande typ ingen skillnad.. ser bara skillnad precis vid och ovanför knäna, men det gör bara att det ser ojämnt ut just nu precis där. Högre upp är det ingen skillnad så jag hoppas ju på att det fortfarande är svullet och kommer att lägga sig.
Instickshålen syns fortfarande på mig men för någon dag sen verkade ett helt plötsligt blivit mycket mindre synligt så jag fick anstränga mig för att se det. Men jag hade skorpor otroligt länge, se det går lååångsamt för mig.

Hade jag gjort det för brösten så skulle jag ha räknat med två gånger. Hade jag redan fått barn så skulle jag direkt gjort det igen, nu avvaktar jag ev. amning. Jag känner mig så här nästan 10 veckor senare inte att jag vågar börja springa än, brösten känns fortfarande för känsliga.

Mini_me Hur ser instickshålen på brösten ut?
Gilla

Raja

Kvinna ·

18 dec, 2019

Knasen Jag håller med! Gå och få undersökningen gjord! Vänta inte!
Gilla

Raja

Kvinna ·

18 dec, 2019

Smulan88 Snart är det över. Oj, vad jag längtar!
Gilla

Lillajagigen

Kvinna ·

18 dec, 2019

Är förundrad över hur bodyjetshålen på mina höfter inte syns längre!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem