Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Mini_me1 profilbild

Mini_me1

Kvinna ·

21 jul, 2019

Bröstförstoring med eget fett- några fler som planerar detta hösten 2019? (+ bodyjet)

Fettsugning

Är det någon mer som funderar på samma ingrepp? Jag vill göra det i oktober, tänker att efter sommaren vore smart :) Kommentera så kan vi följa varandra, jag har hittills inte lyckas hitta så många fler på forumet som planerar detta under sommaren/hösten 2019. Kort sammanfattning om mitt mål: Jag har alltid tränat väldigt mycket men haft stora lår. Speciellt velat minska insida lår och har även testat coolsculpting ett flertal gånger utan något resultat för några år sedan. Nu tröttnade jag och började jämföra priser för Smartlipo på olika kliniker. Insåg då att det går att återanvända fettet till brösten, win-win. För mig blir brösten alltså en bonus och fokus är på smalare insida lår. Jag har läst så mycket jag bara hunnit här om fettransplantation och bröstförstoring med eget fett, underbart forum. Hade aldrig hört talas om detta fram tills några dagar sedan så är helt amazed. Om några fler går i dessa tankar, skriv, så stöttar vi varandra!

1799

Sortera efter

Kupan

Kvinna ·

22 dec, 2019

Tack för svar, förstår att det är svårt att svara på om jag har rätt förutsättningar... tycker ju själv att jag har lite att ta av även om jag SER smal ut... ska boka konsultation och fortsätta följa den här tråden. Så guld värt med allas erfarenheter?
Gilla

Lillajagigen

Kvinna ·

22 dec, 2019

Knasen jag har precis avslutat en mepiformlåda och tänker använda en till. Vanlig micropor gick bra för mig vid implantatinsättningen. Men nu är jag äldre och hade ett krånglande ärr, så jag kör dessa. Det är verkligen jättebra på ”aktiva” ärr. Jag tycker inte att smärtan var så farlig och då gjorde jag ändå explant och bröstlyft. Jag tycker insättning var mycket värre. Men vi är alla så olika. Jag tror också en psykologisk faktor spelade in på mig. Jag har mått så dåligt av implantaten och nu blev jag så lättad. Därvidlag kanske jag tålde smärtan bättre? Tortyrkorsetten i 28 graders värme var så där.....jag behövde inte fetvadd.
Gilla

Tabita

Kvinna ·

22 dec, 2019

Ni som redan gjort ft, vilken slags bh hade ni, och hur höll ni brösten varma? Vet att flera redan berättat, men det är så svårt att komma ihåg och tråden är så lång! Tänkte att det börjar bli dags för mig att beställa bh:ar/toppar och fetvadd eller ullinlägg (eller fleece? Eller!! Back on Track om de har något i lämpligt format. Är ju SUVERÄNT till häst och hund). Vad använder ni? Tänkte också på tejpning av ärr. Nu ska ju jag göra en bukplastik också, så för min det blir det ett stoooort ärr som dessutom utsätts för ganska stor påfrestning. Men i början ska man väl ha en fast tejp (om ens någon alls?) som jag antar att kliniken säger till om. Men när det är torrt och utan skorpor är mepiform bra? Eller vilken silikontejp som helst?
Gilla

Knasen

Kvinna ·

22 dec, 2019

Smulan jag började nu oxå att fundera vilken metod op gjordes med ? Valdes body jet eller blev det annan? Hoppas du mår bättre nu!
Gilla

Raja

Kvinna ·

22 dec, 2019

Värmen är viktigast de första två veckorna har jag läst. Då när nya blodkärl och så bildas.
Gilla

Mini_me1

Kvinna ·

23 dec, 2019

Tabita, jag använde ullinlägg (amningsinlägg). Gällande ärren så fick jag med mig en rulle micropore efter återbesöket. Nu har jag precis bytt till mepiform eftersom det ska vara bättre för resultatet. Smulan, hur mår du?
Gilla

Knasen

Kvinna ·

23 dec, 2019

Mini_me jag har ställt en fråga längre bak i tråfen :)
Gilla

Mini_me1

Kvinna ·

23 dec, 2019

Knasen skrev:

Mini_me jag har ställt en fråga längre bak i tråfen :)

Lite osäker vilken fråga du menar men om det är om bh:n så fick jag Mirabelle-toppen från NordiCare. Har bett Raja att fråga Magnus på fredag vad som påverkar vilken bh man får.
Gilla

Knasen

Kvinna ·

23 dec, 2019

Bh:n från nordic care? Men ändå väl an nordiska kliniken,? Tycker man borde gå samma sort av både magnus o patrik vid samma sorts oo menar jag..
Gilla

Knasen

Kvinna ·

24 dec, 2019

Men mini_me varför fick du ej mepiformen direkt Om den är bättre för läkningen? Eller var det att microporen ÄR bäst typ 1a veckan? Måste man på återbesök efter 1v,?
Gilla

Knasen

Kvinna ·

24 dec, 2019

God Jul allihopa!!
Gilla

Tabita

Kvinna ·

24 dec, 2019

Raja skrev:

Värmen är viktigast de första två veckorna har jag läst. Då när nya blodkärl och så bildas.

Vad bra! Då är jag ändå så pass risig efter bukplastiken, då känns det lättare att dölja brösten. Vill inte att brösten ska vara som störst OCH ha BHn full av fetvadd/inlägg och gå till jobbet ? Vad bra det vore om brösten växte till vald storlek under en två- till tremånadersperiod. Mycket lättare att slippa uppmärksamhet (och att få vald kupstorlek, hehe).
Gilla

Tabita

Kvinna ·

24 dec, 2019

Mini_me1 skrev:

Tabita, jag använde ullinlägg (amningsinlägg). Gällande ärren så fick jag med mig en rulle micropore efter återbesöket. Nu har jag precis bytt till mepiform eftersom det ska vara bättre för resultatet.

Smulan, hur mår du?

Blev du rekommenderad Mepiform från kliniken eller köpte du det ändå?
Gilla

Raja

Kvinna ·

24 dec, 2019

Tabita skrev:

Raja skrev:

Vad bra! Då är jag ändå så pass risig efter bukplastiken, då känns det lättare att dölja brösten. Vill inte att brösten ska vara som störst OCH ha BHn full av fetvadd/inlägg och gå till jobbet ?

Vad bra det vore om brösten växte till vald storlek under en två- till tremånadersperiod. Mycket lättare att slippa uppmärksamhet (och att få vald kupstorlek, hehe).

Ja, eller hur? Hehe. Nu är det tvärtom istället: POFF så är de stora+värmeinlägg och så krymper de. Inte alls diskret. Jag brukar inte använda bh för mina bröst är så små men nu har jag haft vadderade bh:ar ett tag för att vänja folk vid att jag HAR bröst. Och nu efter op får jag väl ha bylsiga kläder tills svullnaden lagt sig och inläggen inte behövs mer.
Gilla

Lillajagigen

Kvinna ·

24 dec, 2019

God jul till er alla, Fick idag mina mammografiplåtar med posten. Ville se med egna ögon hur mina 10 mammografier förändrats. Jag har inte jättetäta bröst. Ligger på den nedre skalan. Det är väldigt tydligt var fettet har transplanterats in och fastnat. Det är som en mörk rand på plåten och denna ”fettrand” är väldigt tydlig i min överpol där fett har sprutats in. Jag ser en markant skillnad från den som gjordes förra året. Mina kvarvarande kapslar, eller andra tecken på FT, som cystor, nekroser eller kalcificeringar, finns heller inte enligt radiologen. Det kanske inte är så intressant för er nu, men för mig blev detta liksom steg tre med oron. Först oroade jag mig för op, sen oroade jag mig för hur mycket fett som jag skulle behålla. Och nu har jag känt oro för hur min hälsa påverkas av FT. Alltid är det något.
Gilla

Raja

Kvinna ·

24 dec, 2019

Lillajagigen skrev:

God jul till er alla,
Fick idag mina mammografiplåtar med posten. Ville se med egna ögon hur mina 10 mammografier förändrats. Jag har inte jättetäta bröst. Ligger på den nedre
skalan. Det är väldigt tydligt var fettet har transplanterats in och fastnat. Det är som en mörk rand på plåten och denna ”fettrand” är väldigt tydlig i min överpol där fett har sprutats in. Jag ser en markant skillnad från den som gjordes förra året.
Mina kvarvarande kapslar, eller andra tecken på
FT, som cystor, nekroser eller kalcificeringar, finns heller inte enligt radiologen.
Det kanske inte är så intressant för er nu, men för mig blev detta liksom steg tre med oron. Först oroade jag mig för op, sen oroade jag mig för hur mycket fett som jag skulle behålla. Och nu har jag känt oro för hur min hälsa påverkas av FT.
Alltid är det något.

Men vad fint! Det ser alltså bra ut om jag förstod dig rätt. Skönt. God Jul!
Gilla

Lillajagigen

Kvinna ·

24 dec, 2019

Yes, allt väl !
Gilla

Tabita

Kvinna ·

24 dec, 2019

Raja skrev:

Tabita skrev:

Raja skrev:

Vad bra! Då är jag ändå så pass risig efter bukplastiken, då känns det lättare att dölja brösten. Vill inte att brösten ska vara som störst OCH ha BHn full av fetvadd/inlägg och gå till jobbet ?

Vad bra det vore om brösten växte till vald storlek under en två- till tremånadersperiod. Mycket lättare att slippa uppmärksamhet (och att få vald kupstorlek, hehe).

Ja, eller hur? Hehe. Nu är det tvärtom istället: POFF så är de stora+värmeinlägg och så krymper de. Inte alls diskret.
Jag brukar inte använda bh för mina bröst är så små men nu har jag haft vadderade bh:ar ett tag för att vänja folk vid att jag HAR bröst. Och nu efter op får jag väl ha bylsiga kläder tills svullnaden lagt sig och inläggen inte behövs mer.

Jag tänkte faktiskt också så: mer vaddering nu och sedan bröst men bh utan vaddering. Blir mer lika iaf ?‍♀️ Jag har arbetskläder, så jag kan inte välja att vara mer eller mindre bylsig. Får anpassa bh bara.
Gilla

Anonym användare

24 dec, 2019

Hej där. Allt är ok. Har haft hemska turbulenta dagar så har lagt ifrån mig telefonen och tänkt på mig själv och min läkningen. Patrik gjorde med microaire då det är som safe lipo. Han rekommenderade ju det så dom vet väl bäst tänker jag. Men värmen, kan man köra med vetekudde? På lite skön lagom värme? Annars har jag en t-shirt och sen den där bh-n över. Brösten har gått ner väldigt mycket sen opdagen. Då var dom sprängfyllda som när man ska börja amma. Nu uppskattar jag väl att 20% gått ner. Så 20% svullnad och 20% fett. Så vi får se vad det stannar på. Men kan ni rekommendera bra behandling på tejp eller plåster till ärren? Vill ju dom ska läka så snyggt som möjligt. Kör ni alla med ull-inlägg eller fettvadd?
Gilla

Anonym användare

24 dec, 2019

Förresten, massage. Patrik sa att jag ska låta allt vara i 4 veckor och sen köra med lpg. Har hört så olika. Varför ska vissa massera och andra inte?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem