Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Mini_me1 profilbild

Mini_me1

Kvinna ·

21 jul, 2019

Bröstförstoring med eget fett- några fler som planerar detta hösten 2019? (+ bodyjet)

Fettsugning

Är det någon mer som funderar på samma ingrepp? Jag vill göra det i oktober, tänker att efter sommaren vore smart :) Kommentera så kan vi följa varandra, jag har hittills inte lyckas hitta så många fler på forumet som planerar detta under sommaren/hösten 2019. Kort sammanfattning om mitt mål: Jag har alltid tränat väldigt mycket men haft stora lår. Speciellt velat minska insida lår och har även testat coolsculpting ett flertal gånger utan något resultat för några år sedan. Nu tröttnade jag och började jämföra priser för Smartlipo på olika kliniker. Insåg då att det går att återanvända fettet till brösten, win-win. För mig blir brösten alltså en bonus och fokus är på smalare insida lår. Jag har läst så mycket jag bara hunnit här om fettransplantation och bröstförstoring med eget fett, underbart forum. Hade aldrig hört talas om detta fram tills några dagar sedan så är helt amazed. Om några fler går i dessa tankar, skriv, så stöttar vi varandra!

1799

Sortera efter

Raja

Kvinna ·

13 jan, 2020

Medaljongen skrev:

Hej på er alla. Har följt hela denna lååånga tråd. Tack för att ni delat tips, bilder och erfarenheter.
Jag opererades idag. Så nöjd och glad. Kände mig inte nervös innan, bara förväntansfull och trygg.
Efter att ha läst om olika läkare och konsultationsbesök som ni beskrivit så kände jag att detta är en djungel. Jag tänkte att de säkert är bra alla på olika sätt och för olika personer.
Jag åkte till Jönköping ( närmst för mig). Var på konsultationsbesök 19 dec 2019 och bestämde mig på stående fot. Att få lite midja ( jag är platt om magen men har mitt fett på höfterna och flanken) blev en bonus som nästan plötsligt blev viktigare än resultatet på mina små bröst:-).
Jag fick se Karl Bremers olika hantverk från tjejer som godkänt att visas och det var så fina naturliga resultat. Han var väldigt ärlig med hur effekterna kan bli på mig och tog sig lång tid att beskriva hur kroppen fungerar och vad som är en rimlig effekt på min kropp med min fettmängd, kvalitet på hud etc.
Jag var tvungen att vändas under operation för mitt fett satt mest på flanken.
( silikon är inget för mig, så detta med att flytta fett är mitt enda tänkbara alternativ).
Karl kändes väldigt förtroendeingivande, mycket naturlig, trevlig och okonstlad. Lätt att tycka om. I övrigt jättegullig personal och fina lokaler.
Jag är alltså fettsugen nu både på rygg och mage och har fortfarande smärtstillande som verkar. 600 fick de ut. Vaknade för tre timmar sen ur narkosen. Har ätit och är uppe och går. Inte alls särskilt ont utan mår oförskämt bra. Lite småöm bara. Brösten känner jag inte av över huvud taget. Tänkte dela med mig av lite bilder före, efter och under dagen. Jag vet ju att man gärna vill se mycket om man funderar på detta.
Jag känner mig så glad att jag äntligen gjort detta efter att ha grunnat och funderat av och till sen jag var 14! Nu är det gjort och jag kan sluta lägga energi på detta framåt. Kommer troligen inte kunna fylla på eftersom mitt fett är flyttat nu och jag kan inte ta mer för då kommer det riskera att bli bubbligt och fult på mage och rygg istället. Karl tog även lite runt magmuskulaturen för att framhäva fina ”lagom” mycket linjer där. Ser jag fram emot att få se resultatet av också!
Lägger upp lite bilder nu!

Välkommen till rekordlånga tråden! Grattis till operationen och att du känner dig nöjd! Jag ser inga bilder på din sida, men kanske behöver du bli silvermedlem först? För att bli det behöver du fylla i under "signatur", den text som hamnar längst ner i varje inlägg man skriver.
Gilla

Tabita

Kvinna ·

13 jan, 2020

Välkommen Medaljongen! Ska bli kul att se dina bilder. Jag tog aldrig några före-bilder, men tänkte lägga upp de från kliniken sen, efter återbesöket. Jag frågade förresten varför han inte rekommenderar bygel-BH med urklippta kupor, och då sa han att han hade upplevt att det blev konstiga kanter som sedan fick korras med ytterligare fettransplantation. Jag är helt utan BH nu, men gördeln sitter så högt att jag inte blir förvånad om det blir ett konstigt veck av den... ?
Gilla

Tabita

Kvinna ·

13 jan, 2020

Raja skrev:

Tabita skrev:

Välkommen Medaljongen! Ska bli kul att se dina bilder.

Jag tog aldrig några före-bilder, men tänkte lägga upp de från kliniken sen, efter återbesöket.

Jag frågade förresten varför han inte rekommenderar bygel-BH med urklippta kupor, och då sa han att han hade upplevt att det blev konstiga kanter som sedan fick korras med ytterligare fettransplantation.
Jag är helt utan BH nu, men gördeln sitter så högt att jag inte blir förvånad om det blir ett konstigt veck av den... ?

Iiih, konstiga kanter! Det vill jag inte ha! Undrar om man kan hålla koll på det själv kontinuerligt? Att det fortsätter se snyggt ut? Jag avskyr att ha bh men står ut med denna just för att den gör mig trygg, känns bra att ha brösten lite fixerade så de inte far iväg. Vi är lite försökskaniner allihop.

Ja vi är ju det! ? Jag är rädd att mina ska flyta ut i armhålorna, det är ju inte snyggt alls! Ska jag fettsuga där sen isf eller? Uuuh... får bara lita på honom.
Gilla

Knasen

Kvinna ·

13 jan, 2020

Undrar om det togs bröstbilder för er vid konsultationen, eller var det flrst operstionsdagen? På konsultation fick jag bara se någon annans före o efter bilder o det gick forr...
Gilla

Knasen

Kvinna ·

13 jan, 2020

Lillajsgigen. ..hurdsn bh fick du använda efter operation? Var det ssmma som Smukan? Tyo bygel med borttagna kupor? Tänker bara att du hr ju snarr 1år bakim o du upplever att det blivit bra...så då har du väl haft korrekt bh ksnske...eftersom de tycker olika så vill jag gärna få höra hur du hade det . Nen det har du säkert sktivit tidigare...
Gilla

Raja

Kvinna ·

13 jan, 2020

Tabita skrev:

Välkommen Medaljongen! Ska bli kul att se dina bilder.

Jag tog aldrig några före-bilder, men tänkte lägga upp de från kliniken sen, efter återbesöket.

Jag frågade förresten varför han inte rekommenderar bygel-BH med urklippta kupor, och då sa han att han hade upplevt att det blev konstiga kanter som sedan fick korras med ytterligare fettransplantation.
Jag är helt utan BH nu, men gördeln sitter så högt att jag inte blir förvånad om det blir ett konstigt veck av den... ?

Iiih, konstiga kanter! Det vill jag inte ha! Undrar om man kan hålla koll på det själv kontinuerligt? Att det fortsätter se snyggt ut? Jag avskyr att ha bh men står ut med denna just för att den gör mig trygg, känns bra att ha brösten lite fixerade så de inte far iväg. Vi är lite försökskaniner allihop.
Gilla

Raja

Kvinna ·

13 jan, 2020

Knasen skrev:

Undrar om det togs bröstbilder för er vid konsultationen, eller var det flrst operstionsdagen?
På konsultation fick jag bara se någon annans före o efter bilder o det gick forr...

Kirurgen fotade från sidan, snett framifrån, rakt framifrån, snett framifrån andra sidan och från andra sidan på operationsdagen. Sedan tog ssk likadana bilder +bakifrån och snett bakifrån på återbesöket. Nu fick jag ut nya foton på min sida, dag 17.
Gilla

Eehn

Kvinna ·

13 jan, 2020

Raja Jag säger bara wow. Otroligt fina :)
Gilla

Raja

Kvinna ·

13 jan, 2020

Eehn skrev:

Raja
Jag säger bara wow. Otroligt fina :)

Tack! Ja, jag tycker jättemycket om dem. Hoppas jag får ha kvar det mesta av volymen. Ursäkta mängden foton, har bara berättat om detta för två personer så har knappt några att visa för : ) Det är din tur på torsdag ser jag. Lycka till!
Gilla

Mini_me1

Kvinna ·

13 jan, 2020

Så fina bröst Raja!! Håller tummarna att de stannar :) jag försökte läsa lite på Realself vad de rekommenderar gällande tryck och de verkar rekommendera att undvika det i allt från 4-6 veckor till 3 månader. Så jag borde ju vara ok då, men lite orolig iaf eftersom de fortfarande är så hårda/ömma. Att det ska vara så svårt för kirurgerna att ge oss ett vettig svar?! Ska bli spännande att se dina bilder sen Medaljongen!
Gilla

Mini_me1

Kvinna ·

13 jan, 2020

Eehn, skulle du vilja fråga Mattias när du är på plats, innan operationen, vad han säger om tryck? När är det "fritt fram" och att ett ev. tryck inte längre påverkar/inte längre dödar fettcellerna. Vore superbra om du ville göra det. För jag kan ta lite obehag om jag vet att det inte dödar de små fettcellerna :) men om de fortfarande riskerar att dö så är det hands off!
Gilla

Lillajagigen

Kvinna ·

13 jan, 2020

Min bh heter LIPOELASTIC. Googla så hittar ni den. Kompression men ändå så skön. Jag har den fortfarande på nätterna. Har pratat lite om det förut. Jag har gjort två bröstlyft i mitt liv och när jag ser hur mycket ett födelsemärke flyttat sig så tänker jag inte riskera att få sånt häng igen. Sover på sidan och det hänger till dem. Därför har jag bh de flesta nätter. Skitsexigt. :)
Gilla

Lillajagigen

Kvinna ·

13 jan, 2020

Men Raja så fint! Hur kan någon bara vilja lägga i silikon när de blir så fina av naturligt fett ! Har ni tänkt på vilka pionjärer vi är ?!
Gilla

Tabita

Kvinna ·

13 jan, 2020

Raja de är verkligen jättefina!! För dig fungerar det uppenbarligen jättebra med bygel-BH! Tror ju mycket på den, men vill inte gå emot min kirurg. Nu har jag ju också instickshål under brösten, plus att gördeln är där uppe och irriterar, så jag vet inte hur bra en BH skulle sitta på mig just nu.
Gilla

Mini_me1

Kvinna ·

13 jan, 2020

Haha, låter bättre än att kalla oss labbråttor ^^ Gick till deras hemsida, vilken av dom är det som du har? https://eshop.lipoelastic.com/products/compression-bras
Gilla

Lillajagigen

Kvinna ·

13 jan, 2020

PI extra variant heter den. En riktig Bridget Jones bh. Hahaha.
Gilla

Mini_me1

Kvinna ·

13 jan, 2020

Hade hoppats på att du hade fått den som heter PI Premium haha!
Gilla

Raja

Kvinna ·

13 jan, 2020

Tabita skrev:

Raja de är verkligen jättefina!! För dig fungerar det uppenbarligen jättebra med bygel-BH! Tror ju mycket på den, men vill inte gå emot min kirurg. Nu har jag ju också instickshål under brösten, plus att gördeln är där uppe och irriterar, så jag vet inte hur bra en BH skulle sitta på mig just nu.

Tack för glada tillrop! Ja, de känns fortfarande lite overkliga och förstår ju att de troligen kommer minska. Mina instickshål sitter också under brösten och gördeln når ända upp till bh:n men jag förstår att du vill göra som kirurgen rått dig till. Jag var ju skeptisk till bygelbh:n men när han förklarade så var jag lätt att övertyga.
Gilla

Lillajagigen

Kvinna ·

14 jan, 2020

Haha, minime. Den var ju iaf snygg.
Gilla

Knasen

Kvinna ·

14 jan, 2020

Minime fick du denna bh från kliniken alltså? Att ha på dygnet runt direkt efter operation? Då använder jag hellre än sån en urklippta kupor.. Måste vara bättre med bh stöd runt hela brösten med tanke på att kirurgen säger att brösten ej får hoppa runt eller skaka.. Sååå de säger ju emot sug själva om man ej ska ha kupor på bh? Konstigt..
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem