Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Mini_me1 profilbild

Mini_me1

Kvinna ·

21 jul, 2019

Bröstförstoring med eget fett- några fler som planerar detta hösten 2019? (+ bodyjet)

Fettsugning

Är det någon mer som funderar på samma ingrepp? Jag vill göra det i oktober, tänker att efter sommaren vore smart :) Kommentera så kan vi följa varandra, jag har hittills inte lyckas hitta så många fler på forumet som planerar detta under sommaren/hösten 2019. Kort sammanfattning om mitt mål: Jag har alltid tränat väldigt mycket men haft stora lår. Speciellt velat minska insida lår och har även testat coolsculpting ett flertal gånger utan något resultat för några år sedan. Nu tröttnade jag och började jämföra priser för Smartlipo på olika kliniker. Insåg då att det går att återanvända fettet till brösten, win-win. För mig blir brösten alltså en bonus och fokus är på smalare insida lår. Jag har läst så mycket jag bara hunnit här om fettransplantation och bröstförstoring med eget fett, underbart forum. Hade aldrig hört talas om detta fram tills några dagar sedan så är helt amazed. Om några fler går i dessa tankar, skriv, så stöttar vi varandra!

1799

Sortera efter

Raja

Kvinna ·

30 mar, 2020

Loppan80, de ser ju jättefina och fylliga ut! Grattis, vad roligt att höra att du är nöjd! För övrigt tycker jag att foton på folks nakna bröst är ett förtroende att få titta på, något man tacksamt kan ta del av om man önskar. Men man kan aldrig någonsin ha några krav eller knappt ens förväntningar på det. Det är som en bonus man ibland får och bara bara bara ifall personen har lust att dela med sig av det. En bra början om man vill se bilder kan vara att dela bilder på sig själv. Jo, det är klart jag vet att det kan vara svårt. Man gör det såklart bara om man vill. Precis som alla andra.
Gilla

2040

Kvinna ·

31 mar, 2020

Jag höll med vad en annan person skrev och enligt mig är det tydligt vad personen menade. Ja, man delar med sig av bilder OM MAN VILL. Ingen har påstått något annat.
Gilla

Knasen

Kvinna ·

31 mar, 2020

Håller HELT med dig Raja!
Gilla

Knasen

Kvinna ·

31 mar, 2020

2040, tror du menade mig, och jag känner att du förstår min tankegång! Tack, skönt att någon förstår hur jag menade. Känns lite som det fått en tråkig vändning hör och det var inte min menimg! Önskar Smulan88 har det bra!
Gilla

2040

Kvinna ·

31 mar, 2020

Knasen skrev:

2040, tror du menade mig, och jag känner att du förstår min tankegång!
Tack, skönt att någon förstår hur jag menade.
Känns lite som det fått en tråkig vändning hör och det var inte min menimg!
Önskar Smulan88 har det bra!

Knasen: Jo jag menade dig. Jag förstår din tankegång, och du menade inget illa. Tror många tänker som du skrev, inklusive mig själv. Jag upplever också att det fick en tråkig vändning. Det är verkligen beklagligt på den här typen av forum. Vi är alla här av samma anledning, nämligen att lära oss och stötta varandra. Det behöver vi. Alla står inför stora beslut och vi vill ju att det ska gå bra för alla. Ha det bra Knasen :)
Gilla

Knasen

Kvinna ·

31 mar, 2020

Tack 2040, Önskar dig detsamma :)
Gilla

2040

Kvinna ·

31 mar, 2020

Knasen: Tack så mycket :)
Gilla

Loppan80

Kvinna ·

04 apr, 2020

Knasen skrev:

Tack Loppan för du lade ut en bild :)
Jag funderar...har läst att det fastnar mer fett efter andra operationen...
Upplever du att fyllnaden blev större denna gpng?
Eller lade han t.om in mer denna gång ? Kommer inte ihåg vad du skrivit tidigare.
Tänker om det lades in mer nu, så blir det ju svårt att veta om det blir bättre resultst efter omgång två....hoppas ni förstår hur jag menar..

Ja jag upplever att mer fastnade andra gången. Men det var ju ganska liten del som fastnade första gången på mig, under 50%. (Kanske inte hela sanningen eg då en del av det som sprutades in var ”vatten/vätska och kirurgen var nöjd) Han la in mer första gången, vid op 2 blev det fullt snabbare. Totalt tror jag att brösten kanske är ungefär dubbelt så stora? Så från ca 200 till ca 400? Men det kommer jag ju inte att bli förrän i höst. 2 kupstorlekar större och mer fyllighet är jag iaf nöjd med. Sen önskar jag att body-jetområdena var mindre. Men då kanske det hade blivit ojämnt ist. Det var inte min mening att det skulle bli dålig stämning i tråden...
Gilla

Lillajagigen

Kvinna ·

04 apr, 2020

Loppan, Det gläder mig att se dina fina resultat. Du måste vara supernöjd. Kommer du igång med träningen snart ? Jag önskar Smulan stort lycka till! Tänker också på våra andra medsystrar: Miel, nu är du några veckor in, går det bra? Härligt att höra din framgångssaga Raja. Så fina! Tänker också på Minime, Tabita och Venize och hoppas ni mår fint och är nöjda. Jag är alltjämt nöjd. Tränar på och brösten är oförändrade. Mjuka och utan knölar. Det närmar sig ett år för mig.
Gilla

Loppan80

Kvinna ·

06 apr, 2020

Lillajagigen skrev:

Loppan,
Det gläder mig att se dina fina resultat. Du måste vara supernöjd. Kommer du igång med träningen snart ?
Jag önskar Smulan stort lycka till!
Tänker också på våra andra medsystrar: Miel, nu är du några veckor in, går det bra?
Härligt att höra din framgångssaga Raja. Så fina!
Tänker också på Minime, Tabita och Venize och hoppas ni mår fint och är nöjda.
Jag är alltjämt nöjd. Tränar på och brösten är oförändrade. Mjuka och utan knölar. Det närmar sig ett år för mig.

Tack så mycket. ? Idag har det gått 6 veckor sen op nr 2 och jag har äntligen blivit av med kompressionsplagget idag. Härligt att du är nöjd och att allt flyter på bra. ? Än så länge kör jag bara lugn träning. Har bestämt mig för att vänta nån vecka till med löpning då 6 veckor kändes lite för tidigt sist. Men snart är jag på banan igen.
Gilla

Lillajagigen

Kvinna ·

06 apr, 2020

Så härligt att höra loppan!
Gilla

Tabita

Kvinna ·

10 apr, 2020

Hej hörrni! Längesedan jag var inne. Nu har det gått 3 månader sedan min operation. Jag gissar att ca 50% av fettet är kvar. De känns små, men jag vet att de inte alls är lika små som innan. Jag går nu i mjuk BH-topp (med såna där urtagbara tunna grejer i, ni vet?) både på jobbet och privat. Det gjorde jag ALDRIG förut, för då blev jag helt platt. Eller rättare sagt, då syntes det att jag var helt platt. Nu ser jag ut som en kvinna med små bröst liksom. De är fortfarande små alltså, men fina! Basen är (om jag använder bygel-BH) en c-kupa men jag fyller inte ut själva kupan då. Snarare B, fast då skär bygeln in i bröstet. Kör alltså bygellöst. Känner fortfarande att jag kanske fyller på i höst, men det är inte längre viktigt. Känner mig nöjd och fin. Är verkligen SÅ glad att jag gjorde det här!
Gilla

Loppan80

Kvinna ·

13 apr, 2020

Tabita skrev:

Hej hörrni!
Längesedan jag var inne.

Nu har det gått 3 månader sedan min operation. Jag gissar att ca 50% av fettet är kvar. De känns små, men jag vet att de inte alls är lika små som innan. Jag går nu i mjuk BH-topp (med såna där urtagbara tunna grejer i, ni vet?) både på jobbet och privat. Det gjorde jag ALDRIG förut, för då blev jag helt platt. Eller rättare sagt, då syntes det att jag var helt platt. Nu ser jag ut som en kvinna med små bröst liksom.
De är fortfarande små alltså, men fina! Basen är (om jag använder bygel-BH) en c-kupa men jag fyller inte ut själva kupan då. Snarare B, fast då skär bygeln in i bröstet. Kör alltså bygellöst.

Känner fortfarande att jag kanske fyller på i höst, men det är inte längre viktigt. Känner mig nöjd och fin. Är verkligen SÅ glad att jag gjorde det här!

Härligt att du är nöjd! ?
Gilla

Lillajagigen

Kvinna ·

13 apr, 2020

Så gott att höra Tabita !
Gilla

Raja

Kvinna ·

13 apr, 2020

Tabita, vad fint att höra! Vad skönt att du känner så och är nöjd.
Gilla

Loppan80

Kvinna ·

14 apr, 2020

Jag la upp nya bilder idag på resultatet efter op 2. En bild 12 dgr efter och en bild efter ca 7 veckor. Och nu hoppas jag att de är ganska klara.
Gilla

Raja

Kvinna ·

14 apr, 2020

Loppan80 Wow, vilken skillnad! Jättefint! Grattis!
Gilla

Miel

Kvinna ·

15 apr, 2020

Hej alla Jag hoppar in så här igen ☺️ Nu har det gått 5 veckor sedan op för mig. Första 11 dagarna var horribla, kunde knappt röra mig. Jag är liten och får känslan av att de fick ”kämpa” för att få ut fettet på insidan av låren. Men det vände vid dag 12 och nu är jag igång med lätt cykling och styrka ben. Vill springa men ska avvakta några veckor till. Brösten är MAGISKA!!! Sååå nöjd! Små men fylliga. Vet fortfarande inte hur mkt de la in, ska ta reda på det. Ska försöka lägga upp bilder. Vad använder ni andra för bh när ni slipper den man fick av kliniken (bygel med lösa kupor)?
Gilla

Raja

Kvinna ·

15 apr, 2020

Miel Vad fint att du är nöjd! Magiska! Det är ju underbart! Jag kör oftast utan bh. Annars en mjuk bygellös trekantsvariant.
Gilla

Lillajagigen

Kvinna ·

16 apr, 2020

Miel, Blir glad att höra detta. Nu är du igång igen !
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem