Mini_me1
Kvinna ·
21 jul, 2019
Bröstförstoring med eget fett- några fler som planerar detta hösten 2019? (+ bodyjet)
FettsugningÄr det någon mer som funderar på samma ingrepp? Jag vill göra det i oktober, tänker att efter sommaren vore smart :) Kommentera så kan vi följa varandra, jag har hittills inte lyckas hitta så många fler på forumet som planerar detta under sommaren/hösten 2019. Kort sammanfattning om mitt mål: Jag har alltid tränat väldigt mycket men haft stora lår. Speciellt velat minska insida lår och har även testat coolsculpting ett flertal gånger utan något resultat för några år sedan. Nu tröttnade jag och började jämföra priser för Smartlipo på olika kliniker. Insåg då att det går att återanvända fettet till brösten, win-win. För mig blir brösten alltså en bonus och fokus är på smalare insida lår. Jag har läst så mycket jag bara hunnit här om fettransplantation och bröstförstoring med eget fett, underbart forum. Hade aldrig hört talas om detta fram tills några dagar sedan så är helt amazed. Om några fler går i dessa tankar, skriv, så stöttar vi varandra!
Sortera efter
Loppan80
Kvinna ·
17 apr, 2020
Miel
Kvinna ·
19 apr, 2020
Lillajagigen
Kvinna ·
19 apr, 2020
Shasha
Kvinna ·
17 maj, 2020
Marfred
Kvinna ·
20 maj, 2020
Lillajagigen
Kvinna ·
20 maj, 2020
Marfred
Kvinna ·
20 maj, 2020
2040
Kvinna ·
21 maj, 2020
Hej Shasha och Marfred,
Kan tyvärr inte så mycket om priser. Det har varit lite olika för oss här. 65-85 tror jag. Jag tror man kan ta från både utsida och insida om man har.
Jag gjorde min på Art Clinic i Uppsala för ett år sedan. Anders Liss. Fick behålla ca 70 %.
Jag var inte i stillhet speciellt mycket. De vill helst att man promenerar kort dagen efter. Jag började träna 6 veckor efter.
Lillajagigen
Kvinna ·
21 maj, 2020
Marfred
Kvinna ·
22 maj, 2020
Raja
Kvinna ·
22 maj, 2020
Lillajagigen
Kvinna ·
22 maj, 2020
Anonym användare
28 jun, 2020
EnglaEmmy
Kvinna ·
28 jun, 2020
Larose
Kvinna ·
29 jun, 2020
Larose
Kvinna ·
29 jun, 2020
Ofelia
Kvinna ·
04 jul, 2020
ok va bra! Lillajagigen jag har bokat en tid hos honom. Vi får se vad han säger :)
Mattias på Nordiska var super, men priset är lite hög. När jag läste här om typ 65.000 eller ngt liknande så kändes 95.000 ganska mycket tyvärr.
När det gäller eftervård så finns det väl lite olika rekommendationer.
Larose
Kvinna ·
05 jul, 2020
Raja
Kvinna ·
23 jul, 2020
Larose
Kvinna ·
23 jul, 2020
Larose
Hej! Ja, jag känner mig nöjd nu ett halvår efter operationen. Jag tyckte återhämtningen var jobbig, jag hade så många tagställen (mage, nertill på ryggen, utsida lår, insida lår) och är väldigt smal så jag hade ordentligt ont. Mina bröst är fortfarande små men inte minimala som förut och jag tycker hemskt mycket om dem! För mig är det en väldigt stor skillnad, av den volym de har idag fanns kanske 1/3 förut och 2/3 är det transplanterade fettet.
Jag känner mig mycket mer bekväm med min kropp och känner mig mer kvinnlig. Jag tyckte det var svårt att hantera att se helt platt ut när jag var påklädd, det gjorde mig ledsen. Nu känner jag mig fin och kan fylla ut en bikiniöverdel.
Jag tyckte kommunikationen med kirurgen funkade bra. Har ännu inte träffat honom på återbesök (brukar ske 4-6 mån efter op) eftersom jag haft svårt att ha tid.
Tagställena: Mina lår är väl inte superjämna kan jag tycka men det var de ju inte innan heller och jag är 46 år så jag är ju inte ung heller. Nertill på ryggen och kring midjan känns det helt okej att ha fått bort lite fett, låren känns det ibland som om han tog lite för mycket på men jag får väl äta upp mig lite.
Han la in 260 ml i varje bröst och till det behövde han ta ut 1000 ml.
Hoppas du bli nöjd!