Mini_me1
Kvinna ·
21 jul, 2019
Bröstförstoring med eget fett- några fler som planerar detta hösten 2019? (+ bodyjet)
FettsugningÄr det någon mer som funderar på samma ingrepp? Jag vill göra det i oktober, tänker att efter sommaren vore smart :) Kommentera så kan vi följa varandra, jag har hittills inte lyckas hitta så många fler på forumet som planerar detta under sommaren/hösten 2019. Kort sammanfattning om mitt mål: Jag har alltid tränat väldigt mycket men haft stora lår. Speciellt velat minska insida lår och har även testat coolsculpting ett flertal gånger utan något resultat för några år sedan. Nu tröttnade jag och började jämföra priser för Smartlipo på olika kliniker. Insåg då att det går att återanvända fettet till brösten, win-win. För mig blir brösten alltså en bonus och fokus är på smalare insida lår. Jag har läst så mycket jag bara hunnit här om fettransplantation och bröstförstoring med eget fett, underbart forum. Hade aldrig hört talas om detta fram tills några dagar sedan så är helt amazed. Om några fler går i dessa tankar, skriv, så stöttar vi varandra!
Sortera efter
Osiris75
Kvinna ·
08 jan, 2021
Sammmy
Kvinna ·
08 jan, 2021
För mig har det gått 20 månader och jag är nöjd. Jag har kvar samma mängd som efter några veckor. Däremot har jag fått några oljecystor. De sågs på mammografi redan ett halvt år efter. Efter 18 månader kunde jag känna dem själv. Försökte lugna mig då jag visste att detta kunde hända. Fick göra mammo, ultraljud och ta ut dem med nål. De har inte kommit tillbaka.
Jag tror att detta är en av riskerna. Jag lade in 250 ml. Oljecystor och fettnekroser är förknippade med stora mängder. Jag fick det ändå.
Har någon av er andra fått detta ?
Sammmy
Kvinna ·
08 jan, 2021
Lillajagigen.
Skönt att höra att du är nöjd med resultat.
Känns som många inte är det.
Man Skulle vilja ha någon garanti men vet att det ej finns..tycker det verkar som många tycker proceduren jättejobbig för kropprn o det trodde jag ej tidigare då det ju ej är en normal fettsugning el vad jag ska säga ..är ju bara en flera nål som suger ut fett...förstår inte att det kan bli så påfrestande för kroppen.
Förresten oljecystor låter ej roligt...antar dem måste tas bort om dyker upp? Hur lång tid kan det ta innan såna kommer? O hur vet man det ej dyker uop nya?
Osiris75
Kvinna ·
08 jan, 2021
Osiris75
Kvinna ·
08 jan, 2021
Vad är oljecystor, hur uppstår det och varför? Har inte läst om det någonstans på nätet så jag har inte hört talas om det tidigare....
Lillajagigen
Kvinna ·
09 jan, 2021
Tabita
Kvinna ·
01 feb, 2021
Hej hörrni!
Längesedan jag var inne.Nu har det gått 3 månader sedan min operation. Jag gissar att ca 50% av fettet är kvar. De känns små, men jag vet att de inte alls är lika små som innan. Jag går nu i mjuk BH-topp (med såna där urtagbara tunna grejer i, ni vet?) både på jobbet och privat. Det gjorde jag ALDRIG förut, för då blev jag helt platt. Eller rättare sagt, då syntes det att jag var helt platt. Nu ser jag ut som en kvinna med små bröst liksom.
De är fortfarande små alltså, men fina! Basen är (om jag använder bygel-BH) en c-kupa men jag fyller inte ut själva kupan då. Snarare B, fast då skär bygeln in i bröstet. Kör alltså bygellöst.Känner fortfarande att jag kanske fyller på i höst, men det är inte längre viktigt. Känner mig nöjd och fin. Är verkligen SÅ glad att jag gjorde det här!
Hur känns det nu när det gått nästan 1 år Tabita? Är du nöjd med valet av kirurg? Jag funderarvpå op där, har varit på konsultation, och det kändes bra.
Tabita
Kvinna ·
01 feb, 2021
Kan inte släppa tanken på att de flesta säkert ångrar sig fetttansp bröst ...att för mycket fett skulle försvunnit o ej värt proceduren pengarna..
Vad tycker ni som gjort länge sedan nu?
Knasen
Kvinna ·
02 feb, 2021
Knasen
Kvinna ·
02 feb, 2021
Knasen
Kvinna ·
02 feb, 2021
Tabita
Kvinna ·
02 feb, 2021
FörlåtvTabita läste nu du gjort i Örebro.
Osiris75
Kvinna ·
04 feb, 2021
Knasen
Kvinna ·
27 feb, 2021
Osiris75
Kvinna ·
27 feb, 2021
Hm fortfarande dyker funderingar upp.
Om man gör fettranspl via body yet el mico air el vad den nu heter..tar fett från mage till bröst..
Funderar hur blir magen om man bara har lite fett o även tror har lös hud? Försvinner den lösa huden också eller blir det tom lösare då fett försvinner....? Någon som vet?
Knasen
Kvinna ·
28 feb, 2021
Jojoxoxo
Kvinna ·
25 maj, 2021
Nabi
Kvinna ·
25 maj, 2021
Hej! Jag är hyfsat ny här på forumet och jag har lite frågor o funderingar angående min operation som jag har den 2 juni, jag ska ta ut mina Motiva implantat (400cc) och fettsugning (body jet) hela rygg mage o sida och ta ut så mycket de går, o lägga i lite i mina hip dips så jag får en mer Tim glas figur, och sedan fylla i så mycket fett det går i mina bröst! Jag har en tid hos Patrik höijer på nordiska kliniken, valt att operera ut mina implantat som är 4 år gamla då de åker runt väldigt mycket och vänder sig hela tiden åt fel håll (gör väldigt ont) och har ilningar i dem till o från som strålar i bröstryggen:( någon som gjort liknande op? Då jag är ridtjej och har egen häst som jag hoppar o tävlar så har jag bara räknat med att va borta ifrån stallet i 4 dagar, sedan måste jag igång och rida och jobba igen! Är de lite för tidigt tro?
Berätta gärna om era erfarenheter!
Jag är rädd att de inte kommer synas så mycket runt mage o rygg plus att brösten kanske kommer kännas för små:( jag är 1.65 o väger ca 75 kg!
Jag googlar o googlar men hittar så dåligt om body jet, både före o efter bilder?
Jojoxoxo
Kvinna ·
26 maj, 2021
Nabi
Kvinna ·
26 maj, 2021
Tack! Dock har jag hört att bukplastik ska känna mycket värre efteråt och att body jet är ett hyfsat skonsamt ingrepp!
Enligt Patrik kan jag vara igång direkt om man tänker på sår osv, men att jag kan va öm första veckan! Dock kanske värre med brösten som kommer fyllas i o va spända!
Tack Osiris75 för du delar med dig.
Skriv gärna senare också hur du tycker det går.
Men hur upplever du att behöva sova på rygg? När kunde du jobba igen och kommer du göra påfyllning?
Hur klarar man dessa gördlar..tycker allt verksr tidskrävande o detta att inte veta hur det blir..
O coronan som stör allt också..