Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Thunberg profilbild

Thunberg

Kvinna ·

12 okt, 2013

Bröstförstoring November-2013

Bröstförstoring
Finns det några fler som ska göra en bröstförstoring nu i November?
Jag opar mig på Laser Estetik Stockholm 8/11 hos Dr Mattias Elmér.
421

Sortera efter

Smulis

Kvinna ·

28 nov, 2013

Jag har snitt under brösten med. Ang min teknik ta sig upp funkar den även utan armar, försök kompensera med benen. Sjukt svårt förklara! Tycker synd om er som har ont!! Jag är på dag 9 nu och det känns väldigt bra! Äntligen börjar den spända och ömma svullnaden lägga sig, har dock sjukt ont av underbandet i läk-bh, men får inte byta ut den när jag frågade kliniken :( den är för liten så när jag står/går lägger den sig jättehårt på snitten, aj! Har jag på mig nåt annat så känns det knappt! Äter inga Panodil längre heller, väldigt skönt. Ser fram emot att slippa bröstbandet efter 3 veckor och få på sig nån snyggare bh :)
Gilla

Dolly96

Kvinna ·

28 nov, 2013

Tuttar skrev:
Jag kan inte dra med armarna för då känns det. :( Någon mer som har ont i skuldran när ni går? Var ute igår på ett ärende och fy fan vad det kändes- uppe på höger bröst känns det som nerverna stötts ihop på något sätt och det är sjukt obehagligt! Har ganska ont vid sidorna men kan inte sätta finger på om det är vid såret eller armen eller sidorna. Vart gör det ont på er?
Jag hade det så dom första 2 veckorna och var så orolig trode att det skulle vara något bestående. Som tur är det över var kanske nerver som letade tillbaks till varandra eller något.
Gilla

Dolly96

Kvinna ·

28 nov, 2013

Smulis skrev:
Jag har snitt under brösten med. Ang min teknik ta sig upp funkar den även utan armar, försök kompensera med benen. Sjukt svårt förklara! Tycker synd om er som har ont!! Jag är på dag 9 nu och det känns väldigt bra! Äntligen börjar den spända och ömma svullnaden lägga sig, har dock sjukt ont av underbandet i läk-bh, men får inte byta ut den när jag frågade kliniken :( den är för liten så när jag står/går lägger den sig jättehårt på snitten, aj! Har jag på mig nåt annat så känns det knappt! Äter inga Panodil längre heller, väldigt skönt. Ser fram emot att slippa bröstbandet efter 3 veckor och få på sig nån snyggare bh :)
Ja då är den nog för liten, hade alltid mest problem med själva bröstbandet läkbhn ska inte göra så ont väl?
Gilla

Tuttar

Kvinna ·

28 nov, 2013

Idag är det dag 3 och det känns helt okej! Ska börja min träning i morgon och min vänstra arm klarar det men höger är inte lika duktig :) I natt ska jag försöka sova i min egen säng :)
Gilla

Dolly96

Kvinna ·

28 nov, 2013

Visste att allt inte kunde gå så smidigt, typiskt mitt liv. Jag sa till Marcus ett flertal ggr att mitt högra bröst är mindre han sa att han skulle fixa det. Väl på återbesöket får jag reda på att han satte lika mycket i båda då han inte tyckte det behövdes ändringar. Nu 3 veckor efter sitter jag har med ena bröstet mindre och en bröstvårta som sitter längre ner. *gråter*
Gilla

mialisa

Kvinna ·

28 nov, 2013

Fy så tråkigt Dolly 96. Idag har jag varit och tagit bort mina drän ( aj aj aj) super skönt att bli av med det. Det mesta av smärtan har också försvunnit känns skönt. Nu är det bara att vänta på bröstens utveckling det behöver komma ner mer och mjukna. Jag fick ett bröstband idag som jag nog kommer att dras med att ha på ganska så länge.
Gilla

Smulis

Kvinna ·

28 nov, 2013

Dolly96 skrev:
Visste att allt inte kunde gå så smidigt, typiskt mitt liv. Jag sa till Marcus ett flertal ggr att mitt högra bröst är mindre han sa att han skulle fixa det. Väl på återbesöket får jag reda på att han satte lika mycket i båda då han inte tyckte det behövdes ändringar. Nu 3 veckor efter sitter jag har med ena bröstet mindre och en bröstvårta som sitter längre ner. *gråter*
Men va trist! Har du pratat med dem?
Gilla

Smulis

Kvinna ·

28 nov, 2013

Dolly96 skrev:
Smulis skrev:
Ja då är den nog för liten, hade alltid mest problem med själva bröstbandet läkbhn ska inte göra så ont väl?
Kan du kolla vilken stl du fick på din? Vi är ju lika stora runtom menar jag...jag har M på min.
Gilla

Dolly96

Kvinna ·

28 nov, 2013

Smulis skrev:
Dolly96 skrev:
Smulis skrev:
Kan du kolla vilken stl du fick på din? Vi är ju lika stora runtom menar jag...jag har M på min.
Jag skrev till dom idag och fick svar rätt snabbt. De kan inte göra något förräns det gått 6 månader så jag får tyvärr vänta. Konstigt jag har L på min då borde du också ha det kan man tycka, hade också haft ont om jag var du.
Gilla

Smulis

Kvinna ·

28 nov, 2013

Hmm trist för dig, bara vänta då och se om det blir bättre. Mina är ju fortfarande olika stora men de försökte ju ändå kompensera mina med 50 cc skillnad ist för 25 som var trott från början. Men det stör mig inte, inte än iaf för lite kan jag acceptera då jag är van vid det. Ja då förstår jag ännu mer att jag har ont!! Hade ju L när jag provade implantat så tror sjutton M gör ont med ett par större tuttar i med... De lär ju inte vilja ge mig en ny...även om 1000 kr är mycket för en bomullsbh + bröstband...
Gilla

Dolly96

Kvinna ·

28 nov, 2013

Egentligen finns en exakt likadan på apoteket för 150kr fast tror att det är en beställningsvara. Ändå fult att ta så mycket för något som kostar så lite. Fast du behöver ju inte dras med den så länge till finns ju en massa andra liknande på twilfit t.ex.
Gilla

Smulis

Kvinna ·

29 nov, 2013

Dolly96 skrev:
Egentligen finns en exakt likadan på apoteket för 150kr fast tror att det är en beställningsvara. Ändå fult att ta så mycket för något som kostar så lite. Fast du behöver ju inte dras med den så länge till finns ju en massa andra liknande på twilfit t.ex.
Nä men känns lite som en principsak, ska ju inte behöva köpa en till själv när jag betalt så mycket för en. Ringde igen och förklarade och hon skulle skicka en L till mig idag! Så förhoppningsvis får jag den på måndag. Skulle frågat dig tidigare vad du hade fått för stl! Men det är bra, för tänker det kan vara skönt ha den som sovtopp ett tag även om jag får ha andra på dagen. Har ju ändå betalat för den! Sen tycker jag den är i rätt skönt material med just att sova i. Toppen det löser sig iaf!
Gilla

Dolly96

Kvinna ·

29 nov, 2013

Eller hur! Stackarn så har du gått där och haft ont, fan att vi inte tänkte på det tidigare. Jättebra att de skickar en ny tummen upp för det. :)
Gilla

Smulis

Kvinna ·

29 nov, 2013

Ja så onödigt att jag inte kollade det tidigare med!
Jätteglad att de skickar en ny iaf, då kan jag härda ut helgen! :)
Hur känns det för dig nu, tror du att brösten kanske blir mer jämnhöga om du använder bröstbandet lite mer, ex nattetid när du ändå sover?
Gilla

Tuttar

Kvinna ·

04 dec, 2013

Hur hervdet gått tjejer? Hos jan får man bröstbandet efter en vecka och då sa hon att nu kunde jag använda bh också- allt utom push up. Så igår var jag och handlade bh på Cubus! Har aldrig varit så glad förut för att se mig i spegel och testa bh :) 70e blev det :) Dock blev jag tveksam att få redan använda bh med bygel när många andra har sport-bh?'
Gilla

Smulis

Kvinna ·

04 dec, 2013

Allt fint! I morse var de så mjuka o fina! Precis som det hårda släppte över en natt!! Masserade dem igår, kanske därför? Jättemysiga mot innan! De är 15 dgr gamla nu. Nästa vecka får jag med börja med vanlig bh, men utan bygel tyvärr...det får jag först när de är tre månader. Nån enstaka kväll kan jag ha det innan men inte dagligen. Beställde några bygellösa från Bon Prix.
Gilla

Truecon

Kvinna ·

04 dec, 2013

Jag opades i nov. Den 27:e. Mina är 7 dagar i dag och jag är livrädd att jag ska vakna upp och dom är borta! Jag fick börja med bygel direkt efter OP.
Gilla

Tuttar

Kvinna ·

04 dec, 2013

Tog av mig bh:n innan då den hade hårda kanter. Truecon- har du bröstband? Hoppas svullnaden också ska gå ner snart :)
Gilla

Truecon

Kvinna ·

04 dec, 2013

Tuttar skrev:
Tog av mig bh:n innan då den hade hårda kanter. Truecon- har du bröstband? Hoppas svullnaden också ska gå ner snart :)
Nej. Blev helt chockad när kirurgen sa att jag skulle ha bh. Helst en stadig bygelbh.
Gilla

Smulis

Kvinna ·

04 dec, 2013

Det är väldigt olika! Man undrar ju vad som eg är bäst. Har sovit på rygg sen op, väldigt förvånad när jag vaknade på sidan igår!! Haha kroppen var nog helt klart redo, skönt! Åt höger går bättre än vänster...
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem