Nyhet på POF! Nu kan du ladda upp bilder och videor direkt i forumtrådar.
An1. profilbild

An1.

Kvinna ·

04 okt, 2021

Bröstförstoring Oktober 2021

Bröstförstoring

Hej! Jag ska opereras imorgon 5/10-2021. På Nordiska Kliniken av Patrik Höijer. Jag hoppas att flera hittar hit, så att vi kan dela oss av varandras erfarenheter. Jag gick på min andra konsultation 25/9, där jag provade implantatet en sista gång. Jag är nu säker på att jag vill ha 570cc. Mentor Siltex Hp Xtra. Jag ska förbereda det sista ikväll inför morgondagen.

Sortera efter

yungalina profilbild

yungalina

Kvinna ·

04 okt, 2021

lycka till!! gud vilken känsla man hade på operationsdagen? hoppas att du blir supernöjd! strax 6 dagar sedan jag opererades av Patrik och jag mår superfint, väntar bara på att tuttarna ska släppa svullnaden??
Gilla
Solen83 profilbild

Solen83

Kvinna ·

05 okt, 2021

Jag hittade också hit ? önskar oss lycka till idag ?
Gilla
An1. profilbild

An1.

Kvinna ·

05 okt, 2021

yungalina skrev:

lycka till!! gud vilken känsla man hade på operationsdagen?

hoppas att du blir supernöjd! strax 6 dagar sedan jag opererades av Patrik och jag mår superfint, väntar bara på att tuttarna ska släppa svullnaden??

Godmorgon! Tack så jättemycket. Är lite nervös nu, 4timmar kvar? Finns det något som du tycker att jag ska tänka på? Vad skönt att du mår bra. Hur är det med smärtan och rörelse av kroppen/armar hittills?
Gilla
An1. profilbild

An1.

Kvinna ·

05 okt, 2021

Solen83 skrev:

Godmorgon! Ja men va kul att du hittade hit? Lycka till dig med. Önskar oss allt gott idag och att smärtan inte tar över allt för mycket efteråt. Hur känns det för dig nu? Är du redo, nervös, ivrig?
Gilla
Solen83 profilbild

Solen83

Kvinna ·

05 okt, 2021

An1. skrev:

Solen83 skrev:

Godmorgon!
Ja men va kul att du hittade hit? Lycka till dig med. Önskar oss allt gott idag och att smärtan inte tar över allt för mycket efteråt. Hur känns det för dig nu? Är du redo, nervös, ivrig?

Jag känner mig redo. Bara väntar på att det ska bli dags att åka in. Inte speciellt nervös, tror mig sambo är mer nervös än mig ?
Gilla
An1. profilbild

An1.

Kvinna ·

05 okt, 2021

Solen83 skrev:

An1. skrev:

Solen83 skrev:

Godmorgon!
Ja men va kul att du hittade hit? Lycka till dig med. Önskar oss allt gott idag och att smärtan inte tar över allt för mycket efteråt. Hur känns det för dig nu? Är du redo, nervös, ivrig?

Jag känner mig redo. Bara väntar på att det ska bli dags att åka in. Inte speciellt nervös, tror mig sambo är mer nervös än mig ?

Vad bra att du inte är nervös, jag försöker koppla av. Jag kan tänka mig ?? Min familj är också nervösa? Men vilken sorts implantat och storlek har du valt?
Gilla
Solen83 profilbild

Solen83

Kvinna ·

05 okt, 2021

An1. skrev:

Solen83 skrev:

Godmorgon!

Hur gick det för dig med medicinerna? Hade du fått recept på dom?
Gilla
Majken11 profilbild

Majken11

Kvinna ·

05 okt, 2021

Hej, följer med även jag i denna tråd:) Jag ska opereras på torsdag? Nervös för komplikationer men försöker tänka positivt! Lycka till idag ni som ska opereras idag☺️?
Gilla
Solen83 profilbild

Solen83

Kvinna ·

05 okt, 2021

An1. skrev:

Solen83 skrev:

An1. skrev:

Solen83 skrev:

Godmorgon!

Vad bra att du inte är nervös, jag försöker koppla av. Jag kan tänka mig ?? Min familj är också nervösa? Men vilken sorts implantat och storlek har du valt?

Jag har valt motiva round full 425cc kommer även göra ett litet lyft. Yngsta dottern (10år) var väldigt känslig i morse, hon är orolig för mig. Hon tycker inte om när jag ska opereras.
Gilla
Solen83 profilbild

Solen83

Kvinna ·

05 okt, 2021

Majken11 skrev:

Hej, följer med även jag i denna tråd:)
Jag ska opereras på torsdag?
Nervös för komplikationer men försöker tänka positivt! Lycka till idag ni som ska opereras idag☺️?

Tack ? lycka till själv på torsdag det kommer gå superbra ??
Gilla
MCoon profilbild

MCoon

Kvinna ·

05 okt, 2021

Jag ska operera mig den 3:e november men jag tänker hänga med denna tråd. Blir nervös när jag tänker på det. Är fortfarande osäker på storlek. Vill inte ha för litet men inte ha en fejklook. Jag pendlar mellan Mentor 400cc och 450cc.
Gilla
Majken11 profilbild

Majken11

Kvinna ·

05 okt, 2021

Hej, har ni fått antibiotika/ penicillin utskrivet vid operation? Såg nu att jag bara fått 3 olika värktabletter?trodde man alltid fick det i förebyggande syfte?
Gilla
Solen83 profilbild

Solen83

Kvinna ·

05 okt, 2021

Vaken och mår hur bra som helst. Ett tryck över bröstet men annars känns det inte så mycket. Jag är redan så lycklig över mina nya bröst ?
Gilla
Pojkmamman profilbild

Pojkmamman

Kvinna ·

05 okt, 2021

Solen83 skrev:

Vaken och mår hur bra som helst. Ett tryck över bröstet men annars känns det inte så mycket. Jag är redan så lycklig över mina nya bröst ?

Spännande att följa din resa, jag ska träffa Mattias om ca en månad. Han verkar grym. Och vi verkar ha samma utgångsläge med urammade bröst som behöver uppgraderas :)
Gilla
Majken11 profilbild

Majken11

Kvinna ·

05 okt, 2021

Solen81; grattis! Ska bli roligt att följa dina dagar nu?
Gilla
An1. profilbild

An1.

Kvinna ·

05 okt, 2021

Solen83 skrev:

Jag mår också förvånansvärd bra efter operationen, känner smärta och ett tryck i bröstet men har ändå kunnat röra på mig försiktig. Jag gick till 2 olika apotek efter operationen för att få exakt det jag fick utskrivet. Jag är också väldigt glad över valet av klinik och storleken av implantat. Sjuksköterskorna var jätte gulliga och tog hand om mig ordentligt. Hoppas att vi mår lika bra imorgon som vi gör nu. Jag åt middag nyss och tog alla tabletter kl 20. Är trött så kommer nog sov bra inatt??
Gilla
An1. profilbild

An1.

Kvinna ·

05 okt, 2021

Majken11 skrev:

Hej, följer med även jag i denna tråd:)
Jag ska opereras på torsdag?
Nervös för komplikationer men försöker tänka positivt! Lycka till idag ni som ska opereras idag☺️?

Tack så mycket! Som tur är har det gått bra för mig. Jag trodde att jag skulle vara halvdöd typ? Men jag tror att smärtlindringen har gjort sitt jobb. Jag förstår nervositet men försök att tänka positivt, allt kommer gå bra. Slappna av och ät näringsrik mat så att din kropp är redo. Jag hade inte känt mig så orolig eller nervös förrän jag satt och väntade på kirurgen ? För jag försökte att inte tänka på att de skulle ”skära upp mig”.
Gilla
Hejtjejen profilbild

Hejtjejen

Kvinna ·

05 okt, 2021

Majken11 skrev:

Hej, har ni fått antibiotika/ penicillin utskrivet vid operation? Såg nu att jag bara fått 3 olika värktabletter?trodde man alltid fick det i förebyggande syfte?

Jag fick inte antibiotika. Kom på det dagen efter, att jag trodde att alla fick det efter en bröstop. Men tydligen inte ?‍♀️
Gilla
An1. profilbild

An1.

Kvinna ·

05 okt, 2021

MCoon skrev:

Jag ska operera mig den 3:e november men jag tänker hänga med denna tråd. Blir nervös när jag tänker på det. Är fortfarande osäker på storlek. Vill inte ha för litet men inte ha en fejklook. Jag pendlar mellan Mentor 400cc och 450cc.

Ja men va kul att du hittade hit! De säger ju att 10% av storleken försvinner när man gör under bröstmuskeln. Har du lite eller mycket egen vävnad? För jag såg att du är 180cm, så jag tror att 450cc inte alls kommer att se oproportionerligt eller fake. För du är inte så liten av dig. Men kolla på bildgalleriet och sök efter 170-180cm så kommer du att se hur olika storlekar av implantat ser ut hos kvinnor med liknande mått och förutsättningar. Jag är 167 och väger runt 61. Att se bilder från tjeje som hade typ samma utgångspunkt som mig hjälpte mig att välja implantat. Jag skrev också till de och frågade vad de kände. Du har gått om tid. Kanske du borde gå till en till konsultation och prova båda implantatet igen. Samt ta bild så att du kan kolla på de hemma i lugn och ro.
Gilla
An1. profilbild

An1.

Kvinna ·

05 okt, 2021

Majken11 skrev:

Jag har fått värktabletter och antibiotika för att förebygga en infektion. Men det kanske är olika regler från klinik till klinik. Maila eller ring de och fråga varför du inte fick. Att få svar på din fråga kan minska din oro. Men håll koll på din temperatur, hudfärg i kroppen och ansiktet. Vid minsta lilla förändring kontakta din klinik. Vart opererades du?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem