Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
An1. profilbild

An1.

Kvinna ·

04 okt, 2021

Bröstförstoring Oktober 2021

Bröstförstoring

Hej! Jag ska opereras imorgon 5/10-2021. På Nordiska Kliniken av Patrik Höijer. Jag hoppas att flera hittar hit, så att vi kan dela oss av varandras erfarenheter. Jag gick på min andra konsultation 25/9, där jag provade implantatet en sista gång. Jag är nu säker på att jag vill ha 570cc. Mentor Siltex Hp Xtra. Jag ska förbereda det sista ikväll inför morgondagen.

131

Sortera efter

zijn

Kvinna ·

17 nov, 2021

Jag tog ingen extra försäkring i slutändan men det är ju aldrig fel med sånt!
Gilla

Clarcool

Kvinna ·

17 nov, 2021

zijn skrev:

Jag tog ingen extra försäkring i slutändan men det är ju aldrig fel med sånt!

Neeej.. så himla otur om jag skulle snåla nu. Så kommer de komplikation 2 år efter.. ?? känns värt då att lägga de där tusenlapparna då.. Men känns så hemskt nu bara eftersom man redan lagt en rejäl slant.. dumsnål :-(
Gilla

zijn

Kvinna ·

01 dec, 2021

Hur går det för er alla? Läker allt som det ska, har det kommit förändringar, har det blivit som ni trodde?
Gilla

Serena2017

Kvinna ·

01 dec, 2021

Det känns som mina läker bra! Jag har inte ont alls längre, jag har börjat träna ordentligt med benpass och kondition (trappa och cykel), och mage. De är mycket mjukare nu också. Dock är fortfarande höger bröst någon cm längre upp än vänstra. Kan se det på mina ärr då mitt högra ärr är precis nedanför bröstvecket medans det vänstra är på bröstet lite ovanför vecket. Hoppas verkligen att det högra sjunker till samma nivå, men samtidigt är man ju inte helt symmetrisk i kroppen och det kan ju bli en liten skillnad på dom såklart. Imorgon har det gått 8 veckor sedan operation så antar att fram till v.12 kan det fortfarande hända en del!
Gilla

Clarcool

Kvinna ·

03 dec, 2021

För mig är det 6 veckor sen ca idag! och dom är sååå snygga! lite problem med ena bröstvårtan bara, men annars ser dom helt identiska ut. Mina ärr i armhålan är nästan helt borta också, syns knappt, är så imponerad. Men längtar så himla mycket till att ta på mig en normal BH, känns fortfarande overkligt att man gjort en OP eftersom att man inte än kan ha på sig normala bhs, osv.. tycker jag. Men det kommer väl med tiden.. hihi!
Gilla

Lirimyto

Kvinna ·

04 dec, 2021

Jag är snart på vecka 7 och ännu ser allt jätte fint ut? ärren läker fint och brösten är mjukare och spänner inte längre vilket är skönt, höger bröst har hittat form och plats lite snabbare än vänster bröst som varit lite platt och hårt i klyftan och en riktigt jobbig "knöl" nu innan/när implantatet sjunker det tog mycketl ängre tid och gjorde ont länge. Men framsteg ser man tycker jag, men jag har inte varit så orolig över det då det högra gick igenom precis samma sak men mycket snabbare och med mindre smärta vet inte varför men dem kan ju bete sig lite olika märker jag. Och det bästa är att jag kan sova på sidan någorlunda bra nu vilket är så skönt.
Gilla

e.thelin

Kvinna ·

15 dec, 2021

Hittade hit nu, opererades 6 oktober. Gjorde implantatbyte och lyft. Nu undrar jag om någon mer känner av värk i ena bröstet som kommer iChat som i intervaller? Svårt o beskriva men det har suttit i tre dagar i rad nu till o från. Börjar bli orolig att något är fel. Bröstet ser bra ut inget hårt eller varm o rött eller så utan det är bara den där smärtan som finns
Gilla

Jenny8203

Kvinna ·

16 dec, 2021

Hej. Jag hade op 28/10 med korrigering och byte. Kan känna ibland när jag ligger på sidan att det kan känna sökte i bröstet men annars inget. Däremot har jag fått en massa typ ”finnar” som inte vill ge sig….
Gilla

Clarcool

Kvinna ·

21 apr, 2022

Vet inte om någon finns kvar i denna tråd men är nyfiken hur alla har gjort nu efter OP när det gått nästan ett halvår. För mig är det 6 månader sedan idag, och enligt Nordiska Kliniken är det "ok" att inte från och med idag inte böra sport-bh 24/7. Dock är jag rädd för att göra fel? ska jag nu helt plötsligt ha en vanlig bh (detta känns konstigt)? Hur har ni andra gjort? :-)
Gilla

Jenny8203

Kvinna ·

25 apr, 2022

Jag bytte när jag fick ok från kirurgen. Denna sista op va bara ett byte i samband med korrigering. Men gjorde samma vid första op 2020. När det va ok från kirurgen så bytte jag till vanlig bh. Dock med bygel som hon rekommenderade. Sedan har jag sovit med en tunnare sport-bh då det känns bekvämare när man vant brösten vid stöd 24/7?
Gilla

zijn

Kvinna ·

21 okt, 2022

Hej hopp allihopa! Finns säkert inga kvar såhär ett år efter men tänkte att jag uppdaterar iaf! Allt har egentligen gått bra med läkning osv efter operationen men jag misstänker att implantatet på vänster sida faktiskt inte ligger där det ska utan har halkat ner. Jag har varit på återbesök i maj där Dr. Halle fick gå igenom det hela. Han verkar inte helt säker heller men tror inte att det ligger fel men att jag fick återkomma till hösten om jag fortfarande upplever att jag vill få det åtgärdat. Det ser ju lite ut som en doublebubble men min bröstvävnad är ganska lös efter min tidigare bröstförminskning så det är inte världens lättaste bedömning.. DOCK så verkar Art Clinic INTE ha någon trygghetsgaranti så för den enkla sakens skulle så rekommenderar jag inte att man opererar sig där. I alla andra anseenden är jag supernöjd med att jag ändå valde just dem för all kontakt med dem har varit jättebra och Martin Halle är en duktig operatör. Jag tror inte att det besväret jag har ligger på kirurgens hanterande utan på mina fysiska förutsättningar (slapp vävnad), men det hade ändå varit trevligt om åtgärden hade ingått i en försäkring.. Nu får jag betala för det, vilket känns surt.. Nåväl, önskar allt gott till er andra!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem