Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Catalina profilbild

Catalina

Kvinna ·

24 jan, 2016

Bröstop Citadellkliniken 2016

Bröstförstoring

Hallå! Någon som ska göra bröst op på citadellkliniken i vår? Dela resa och erfarenheter?

40

Sortera efter

Catalina

Kvinna ·

29 jan, 2016

gamerdream skrev:

Catalina skrev:
gamerdream skrev:

Konsultation 2 imorgon hos P.Cosmo. Vi ska snacka ihop oss så jag vet vad som kommer ske och vad jag har att förvänta mig. Plus att jag vill berätta om min kirurgtejps överkänslighet.... Blir så in-i-helvetes-röd av det och det KLIAR. Och lite snack med inplantaten och så vidare.

har bokat op 14e Mars... IIIH! :D

Vad spännande! Vad ska du lägga i?

planen är att lyfta och då tar han bort 50 och 100 cc för att jämna ut min asymetri.

sen stoppar han in 510 cc så totalt blir de 400+510cc = 910cc bakom muskeln så de lär ligga runt 800 när allt är klart. SÅ SPÄNNANDE!!! :D

jag är ute efter volymen inte så mycket storleksökning :) men shit de kommer bli så bra! :D
Nice! Vad har du valt för implantat?
Gilla

Catalina

Kvinna ·

29 jan, 2016

gamerdream skrev:

shhamoone skrev:
gamerdream skrev:

Konsultation 2 imorgon hos P.Cosmo. Vi ska snacka ihop oss så jag vet vad som kommer ske och vad jag har att förvänta mig. Plus att jag vill berätta om min kirurgtejps överkänslighet.... Blir så in-i-helvetes-röd av det och det KLIAR. Och lite snack med inplantaten och så vidare.

Åh så spännande!! Jag var på min första konsultation igår. Mycket som sas och olika implantat som provades så jag känner mig ganska snurrig i huvudet idag, haha! Har svårt att välja storlek, har också en assymetri på brösten på cirka 50-60 cc. Lutar åt 375 eller 400 cc motiva ergonomix.. Ska boka en tid och prova implantat igen.. Hur bestämmer man sig??? :D

jag förklarade för Peter vad jag ville ha. visade bilder och visat på mig själv. så mätte han mig och sa som det var, lyft och inlägg.

jag litar helt på honom. Det kommer kanske bli stort. men ska jag fan gööra detta så göra jag det fullt ut. lägga de pengarna på rätt sak.

[/ Sådär känner jag oxå. Att lägger man dessa pengar ska d verkligen vara:) hur kändes Motiva? Är verkligen intresserad av att känna på dom.
Gilla

gamerdream

Kvinna ·

29 jan, 2016

Catalina skrev:
gamerdream skrev:

shhamoone skrev:
gamerdream skrev:

Åh så spännande!! Jag var på min första konsultation igår. Mycket som sas och olika implantat som provades så jag känner mig ganska snurrig i huvudet idag, haha! Har svårt att välja storlek, har också en assymetri på brösten på cirka 50-60 cc. Lutar åt 375 eller 400 cc motiva ergonomix.. Ska boka en tid och prova implantat igen.. Hur bestämmer man sig??? :D

jag förklarade för Peter vad jag ville ha. visade bilder och visat på mig själv. så mätte han mig och sa som det var, lyft och inlägg.

jag litar helt på honom. Det kommer kanske bli stort. men ska jag fan gööra detta så göra jag det fullt ut. lägga de pengarna på rätt sak.

[/ Sådär känner jag oxå. Att lägger man dessa pengar ska d verkligen vara:) hur kändes Motiva? Är verkligen intresserad av att känna på dom.

mjuka och fasta samtidigt. kommer bli asbra :D

Gilla

Possess

Kvinna ·

29 jan, 2016

Jag ska opereras av Peter på Citadellkliniken nu 11/2! Bukplastik + bröstförstoring och lyft! :) Har valt Motiva Ergonomix 450 ml :)

Gilla

Catalina

Kvinna ·

29 jan, 2016

Possess skrev:

Jag ska opereras av Peter på Citadellkliniken nu 11/2! Bukplastik + bröstförstoring och lyft! :) Har valt Motiva Ergonomix 450 ml :)

Intressant! Hur tyckte du Motiva kändes???
Gilla

Possess

Kvinna ·

29 jan, 2016

Tyckte dom kändes goa och fylliga, hehe. De är ju helfyllda så de är inte så "sladdriga" som andra kan va, och detta ska tydligen minska risken för t.ex rippling. Ytan på implantatet ska även minska risken för kapselbildning och att det inte ska växa fast i muskeln (om jag fattat det rätt).

Gilla

gamerdream

Kvinna ·

29 jan, 2016

Possess skrev:

Tyckte dom kändes goa och fylliga, hehe. De är ju helfyllda så de är inte så "sladdriga" som andra kan va, och detta ska tydligen minska risken för t.ex rippling. Ytan på implantatet ska även minska risken för kapselbildning och att det inte ska växa fast i muskeln (om jag fattat det rätt).

precis så jag oxo kände!! :D Motiva Ergonomix <3

Gilla

olivia81

Kvinna ·

30 jan, 2016

Jag va på konsultation nu i tisdags hos Jörg och har bokat op 16/3. Det lutar åt att lägga in 340 alternativt 275, funderar fortfarande på storleken då jag inte vill se för stor ut. Är ganska kort 157. Men visst birde man kunna lita på vad kirurgen föreslår? Hur har ni funderat?
Gilla

Catalina

Kvinna ·

30 jan, 2016

Vet ni förresten hur mkt bröst bredden påvärkar val av implantat?
Gilla

Lilla80

Kvinna ·

01 feb, 2016

Op 15 Feb för min del!! Så spännade... Jag har dock fortsatt beslustångest över storlek!! 

Gilla

Asirnas

Kvinna ·

01 feb, 2016

Catalina skrev:

Om man väljer smalare implantat än ens egna bröstbredd kan det ge en konstig onaturlig form (inte på något vackert sätt).

Däremor kan man välja implantat som är lika brett eller bredare. Men om man vill ha naturligt ska man inte välja för brett heller, men också med bredare implantat kan man får mer klyfta, men det beror också något på hur ens bröstvårtor sitter och hur brett isär ens naturliga förutsättningar är.

Gilla

Saram88

Kvinna ·

01 feb, 2016

Opereras den 1/3 på citadell, bröstlyft, nya implantat och Bukplastik! Stor operation så har nästan glömt bort brösten ;) blir 450cc hög profil.
Gilla

Asirnas

Kvinna ·

02 feb, 2016

Ärligt talat känns det här helt sjukt. Min öfrsta operation var det 11 Mars och jag har nu en tredje korr den 30/3.

Rätt less på alla nya medlemmar som kommer och går hela tiden.

Dessutom finns det ingen här i samma sits..

Gilla

Catalina

Kvinna ·

02 feb, 2016

Asirnas skrev:

Catalina skrev:

Om man väljer smalare implantat än ens egna bröstbredd kan det ge en konstig onaturlig form (inte på något vackert sätt).

Däremor kan man välja implantat som är lika brett eller bredare. Men om man vill ha naturligt ska man inte välja för brett heller, men också med bredare implantat kan man får mer klyfta, men det beror också något på hur ens bröstvårtor sitter och hur brett isär ens naturliga förutsättningar är.

Tack, för svar. Då ska jag fundera vidare va det kan bli, vet du förresten om man kan hitta alla motivsfär storlekar nånstans på nätet?
Gilla

MissMc

Kvinna ·

02 feb, 2016

Catalina skrev:
Asirnas skrev:

Catalina skrev:

Tack, för svar. Då ska jag fundera vidare va det kan bli, vet du förresten om man kan hitta alla motivsfär storlekar nånstans på nätet?
Googla Motiva implantat så kommer det upp både deras svenska och engelska sida. Där får du upp både listan på Ergonomix och round.
Gilla

MissMc

Kvinna ·

02 feb, 2016

Ska in på min 2a korr, framflytt 10/3. Längtar tokigt mycket! :)
Gilla

Catalina

Kvinna ·

02 feb, 2016

MissMc skrev:
Catalina skrev:
Asirnas skrev:

Catalina skrev:

Googla Motiva implantat så kommer det upp både deras svenska och engelska sida. Där får du upp både listan på Ergonomix och round.[/ Du låter så kunnig, vad är skillnaden på ergonomix och round?
Gilla

Anca88

Kvinna ·

03 mar, 2016

Har helt missat detta! Jag la i 725 i mina egna 400 plus ett lyft.. är fortfarande galet svullen men har aldrig haft så fina bröst ☺
Gilla

MissMc

Kvinna ·

03 mar, 2016

Catalina skrev:
MissMc skrev:
Catalina skrev:
Asirnas skrev:

Catalina skrev:

Googla Motiva implantat så kommer det upp både deras svenska och engelska sida. Där får du upp både listan på Ergonomix och round.[/ Du låter så kunnig, vad är skillnaden på ergonomix och round?
Oj! Hade missat detta, förlåt. Nja, men har läst en hel del inför mitt byte, vart i kontakt med återförsäljaren och fått låna hem implantaten :) Ergonomixen är mjukare och är tillverkad att följa bröstens egna röreöser. Det vill säga att det hänger till sig och blir droppformade när du står upp, men blir runt igen när du ligger ner. Round är fastare men ändå inte hårda enligt mig. Jag tyckte att även round blev lite droppformade, åtminstone i modellen full (hp) medan corsé (uhp) förblev något rundare. Du kan se lite bilder på implantaten på min sida :) Jag har valt round då Ergonomixen är för lik mina nuvarande implantat Perthese och jag vill se om det blir bättre med ett fastare inlägg.
Gilla

Catalina

Kvinna ·

03 mar, 2016

Anca88 skrev:
Har helt missat detta! Jag la i 725 i mina egna 400 plus ett lyft.. är fortfarande galet svullen men har aldrig haft så fina bröst ☺
Vad har du för bröst bredd?? För står lite och tvekar mellan 650 eller 725:)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem