marlin
Kvinna ·
07 sep, 2015
Bukplastik 2015
BukplastikJag tänkte att det kunde vara roligt med en tråd för oss som är planerade för bukplastik i år. Om tekniken är på min sida kan man kanske lägga in alla i trådstarten så det är lättare att se och följa varandra Jag tänkte att man kan skriva vilket datum, klinik och operatör man har. Och vilket ingrepp man gör. Själv är jag bokad 12/11 på Laser och Estetik hos Mattias Elmér. Jag ska göra full bukplastik med fettsugning, sy ihop magmuskler och får en ny navel. Fram tills op vilket är ca 10 veckor ska jag träna och äta enligt konstens all regler. Måste verkligen göra mitt bästa för att optimera resultatet!! Kram på er! ***uppdatering*** Här listar jag de av oss som är med i tråden och när man har en bukplastik gjord eller planerad. • Maria BJ 10 september Akademikliniken Malmö • Nöjd 24 september Laser & Estetik, Mattias Elmér • Alba 12 november Laser & Estetik, Mattias Elmér • Marlin 12 november Laser & Estetik, Mattias Elmér • Smultronglass oktober-november Landsting • Jullis februari 2016 Citadellkliniken, Tuve Svennisdott
Sortera efter
malinsofie
Kvinna ·
26 nov, 2015
Nilla
Kvinna ·
27 nov, 2015
Hur mår alla ni som opererat er? Var det som ni tänkt eller på nåt annat sätt? Jag menar smärtan och hur begränsad man är... Jag är beredd på några jävliga veckor men oroar mig mest för att få igång magen. Tanken på att vara förstoppad med alltihopa ihopsytt....minns hur det var efter förra graviditeten. Men det kanske är annorlunda? Då har ju tarmarna varit ihoptrycka länge, nu är det egentligt tvärtom. De har väldigt mycket plats att bre ut sig på...för oss med delade magmuskler i alla fall!
Jag är i alla fall nyfiken och samlar tips ang saker att äta/dricka för att undvika förstoppning. Hjälp!
det som får din mage att bli hård efter operation är flera saker
- medecinerna som håller dig sövd och dina muskler avslappnade gör även att tarmarnas arbete upphör och allt står still den tiden operationen varar. Ju längre tiden är desto större påverkan på tarmarna.
- Smärtstillande efter operationen speciellt morfin minskar tarmrörelser vilket lätt leder till förstoppning.
- Du rör dig mindre
- du äter kanske annorlunda jämfört med före operation
https://plastikoperationsforum.se/plastikoperationer-plastikkirurgi-forum/ovrigt/plastikkirurgi-allmant/forstoppning-hard-i-magen-kan
Här är en link till något jag skrivit om hur man lätt kan hindra risken att bli förstoppad vid operation.
Lycka till
marlin
Kvinna ·
27 nov, 2015
Smultronglass
Kvinna ·
28 nov, 2015
malinsofie
Kvinna ·
29 nov, 2015
Tack Marlin, Nilla och Smultronglass!! Känns bra att veta att man har er att fråga när man undrar nåt!
Jag förstår att det är väldigt individuellt hur man mår efteråt och hur man läker, men det känns bra att höra era berättelser. Har ännu inte läst om nån som ångrar sin operation så det känns ju bra!
Kram!
Heffaklumpen1983
Kvinna ·
02 dec, 2015
marlin
Kvinna ·
03 dec, 2015
Smultronglass
Kvinna ·
03 dec, 2015
Anonym användare
04 dec, 2015
Hej!!
Är nu inne dag 2 efter op, brännder och svider nått fruktansvärt i ärren idag när jag reser mig eller ändrar possition... Antarar att detta är fult normalt. Nån annan som också upplever detta??
marlin
Kvinna ·
04 dec, 2015
Anonym användare
04 dec, 2015
Rulla i och ur gör jag! Men det är då den värsta smärtan kommer. Ligger jag bara still har jag knappt ingen smärta utan bara när jag ändrar possition!!
Smultronglass
Kvinna ·
04 dec, 2015
marlin
Kvinna ·
05 dec, 2015
Heffaklumpen1983
Kvinna ·
05 dec, 2015
Hej
Ursäkta att det atr sådan tid att svara. Håller på att förbereda allt inför jul så att jag kan ta det lugnt efter Torsdag.
Jo jag har förstått att det varierar väldigt vad gäller dränaget.. hoppas jag har tur och slipper hålla på att tömma mm..
Kan inte fatta att det är på Torsdag!! Helt galet!! Gått så fort! Det är jätteintressant att läsaom hur ni mår nu efter, det är väl mer det jag är nervös över. Är väldigt atktiv och har svårt att vara mycket stilla. Har två barn som är väldigt aktiva. En av dem fyller år den 21 December men då har du ju gått ett tag så det är nog inga problem :D:D..
Så typiskt att jag inte är uppe i nivån så jjag kan se bilder!! Ska lägga upp bilder på mig! Från att jag startade till nu!!
Kram på er!!
marlin
Kvinna ·
05 dec, 2015
Heffaklumpen1983
Kvinna ·
05 dec, 2015
malinsofie
Kvinna ·
06 dec, 2015
marlin
Kvinna ·
07 dec, 2015
Smultronglass, fick du en helt ny navel? De drog ner den gamla och skar bort? Oh...det isar i hela kroppen när jag skriver det..!
Skönt att du är på benen, och med en ny fin mage!