Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
marlin profilbild

marlin

Kvinna ·

07 sep, 2015

Bukplastik 2015

Bukplastik

Jag tänkte att det kunde vara roligt med en tråd för oss som är planerade för bukplastik i år. Om tekniken är på min sida kan man kanske lägga in alla i trådstarten så det är lättare att se och följa varandra Jag tänkte att man kan skriva vilket datum, klinik och operatör man har. Och vilket ingrepp man gör. Själv är jag bokad 12/11 på Laser och Estetik hos Mattias Elmér. Jag ska göra full bukplastik med fettsugning, sy ihop magmuskler och får en ny navel. Fram tills op vilket är ca 10 veckor ska jag träna och äta enligt konstens all regler. Måste verkligen göra mitt bästa för att optimera resultatet!! Kram på er! ***uppdatering*** Här listar jag de av oss som är med i tråden och när man har en bukplastik gjord eller planerad. • Maria BJ 10 september Akademikliniken Malmö • Nöjd 24 september Laser & Estetik, Mattias Elmér • Alba 12 november Laser & Estetik, Mattias Elmér • Marlin 12 november Laser & Estetik, Mattias Elmér • Smultronglass oktober-november Landsting • Jullis februari 2016 Citadellkliniken, Tuve Svennisdott

218

Sortera efter

marlin

Kvinna ·

12 sep, 2015

Inatt hade jag första drömmen om op. Jag drömde om allt som hände fram till att man började själva ingreppet. Allt var så lugnt. Jag hade en otroligt bra känsla när jag låg på britsen och väntade på att bli sövd. En kombination av hängivenhet och trygghet och jag kände bara frid över att det var dags. Märkligt att drömma så detaljerat och länge om det men samtidigt lite skönt, som en slags mental förberedelse.
Gilla

Måndag

Kvinna ·

12 sep, 2015

Tack Smultronglass!

Lycka till med din op!

Gilla

marlin

Kvinna ·

14 sep, 2015

Jag ligger i hårdträning inför min bukplastik. Som hjälp har jag tre appar på min Iphone. Lifesum som jag kan logga vad jag äter så jag håller mig på rätt nivå. Den är bra som tankeställare om vad maten faktiskt innehåller! Runkeeper som loggar mina löprundor och jag kan se hur jag spungit, vilken fart osv. Och Nike Training Club. Grym app som ger ihopsatta träningspass med fokus på tex att bli slimmad, bli stark etc. Och du kan välja tex benövningar eller mage, eller hela kroppen. Och en del övningsr är väldigt Cardio-inriktade. Högt flås! Och man behöver inte vara på ett gym. Det räcker om du har ett par hantar! Så himla enkelt. Rösten som guidar är peppande och påminner om tex hållning eller vinklar. Guld värd att ladda ner. Jag tränar nu ca 5 pass i veckan. Blandar styrka med löpning och crosstrainer. Är extremt pepp på att göra skillnad på vikten för att faktiskt bli så finson möjligt efter op. Kan tillägga att jag ligger på 75 kg och vill ner till 70. Jag har vägt under 70 en gång som vuxen och 72 vägde jag när jag var som bäst tränad och sprang marathon och körde klassikern. Men det ska bli lite muskler med, så det synliga resultatet är i princip viktigare än vågen blod svett och tårar ska göra att jag lyckas Tränar ni andra??
Gilla

Måndag

Kvinna ·

14 sep, 2015

Tack Marlin!
Gilla

Maria BJ

Kvinna ·

18 sep, 2015

Hej, jag är ny här och har precis gjort en stor bukplastik, har skrivit operationsberättelse på min sida och har också bilder där - dock är jag väldigt svullen fortfarande (på efter-bilden).

Gilla

marlin

Kvinna ·

18 sep, 2015

Tack Maria BJ för din op-berättelse. Hur känner du dig nu? Är du svulle och öm? Hur rörlig är du? Ont?
Gilla

Längtansfull

Kvinna ·

19 sep, 2015

Hej! Min mage är nu 1 år! :-) den är heeelt platt, och bland det bästa jag gjort i hela mitt liv. Såå fantastisk känsla att kunna ha vilka kläder man vill utan att det väller/putar ut. Jag såg (som många andra) gravid ut, med delade magmuskler och mkt skinn. Det var riktigt jobbigt i några veckor efter operationen, men såå värt det! Lycka till alla Ni! ❤️
Gilla

Alba

Kvinna ·

19 sep, 2015

Här har ni en till som ska fixa degklumpen :) Jag har operation bokad 12 oktober på Proforma.
Gilla

marlin

Kvinna ·

19 sep, 2015

Underbart att ha den känslan du beskriver!! Längtsr tills man själv kan känna så!! Grattis på ettårsdagen i efterskott ;-) Sjukt snyggt resultat. Och brösten är superfina med!!
Gilla

marlin

Kvinna ·

19 sep, 2015

Alba skrev:
Här har ni en till som ska fixa degklumpen :) Jag har operation bokad 12 oktober på Proforma.
Vad spännande, du är exakt en månad före mig då :) Ser att du varit på Laser o Estetik med. Hur valde du klinik?? Jag valde Mattias Elmér på Laser & Estetik. Kändes superbra!!
Gilla

Alba

Kvinna ·

21 sep, 2015

Jag valde Said på Proforma för han kändes trygg och förstod mig. Plus att han har lite mer erfarenhet med bukplastik än Patrik på L&E. Båda kändes bra och jag kände mig bekväm med både Said och Patrik. Har inte hört mycket dåligt om nån av de. Det var ett svårt val och jag har sån beslutsångest men nu har jag gjort mitt val och kör på det. :) Lycka till med din operation, Mattias verkar duktig! Får jag fråga varför du valde just honom?
Gilla

marlin

Kvinna ·

21 sep, 2015

Ja, det är ju inte alltid så lätt att välja. Ingen har ju erfarenhet av samma ingrepp hos flera kirurger så allt är ju en individuell bedömning av sitt resultat. Och givetvis bemötande, trygghet etc. Jag valde dom för att det ligger bra till geografiskt. Och jag har sett bilder på 4 som gjort sin bukplastik där och alla var riktigt fina och snygg navel och nöjda med allt. Mattias visade bilder på konsultationen som också visade vad snyggt han jobbar och hag kände mig väldigt trygg med hans expertis och han bemöter mig på ett bra sätt. Jag kan maila och ställa frågor och jag har läst mycket gott om kliniken i sig med. Så den enda "nackdelen" är att det inte ingår fettsugning av flanker och rygg där som det då gör på Akademikliniken men istället kände jag mig väldigt säker på att det kommer bli bra genomfört och bästa tänkbara vård där.
Gilla

Alba

Kvinna ·

21 sep, 2015

Det är viktigt att känna sig bekväm med kirurgen och resten får helt enkelt tiden utvisa hehe Lycka till med din operation och hoppas allt blir som du tänkt dig :)
Gilla

marlin

Kvinna ·

23 sep, 2015

Nöjd, nu är det bara en dag kvar för dig!! Hur känns det??
Gilla

marlin

Kvinna ·

23 sep, 2015

Jag ser att du svarar tack. Men jag vet fortfarande iinte hur det känns för dig. Haha. Hoppas det går superbra imorn. Du får mer än gärna berätta så mycket du bara orkar! Antingen här eller i annat "forum". Men det är ju så kul att du gör exakt samma som jag gör om 7 veckor!!!
Gilla

marlin

Kvinna ·

23 sep, 2015

Förresten, om man skriver smileysar kan det nog bli knas tror jag!
Gilla

bigaboobs

Kvinna ·

23 sep, 2015

Jag ska med göra bukplastik i år. Längtar så men är såå sjukt nervös. Ja ska göra min på citadell. någon mer som ska göra där eller har gjort där.

Gilla

Maria BJ

Kvinna ·

23 sep, 2015

Konstigt nog saknar jag min mjuka mysmage nu. Alltså jag vet att den var skitful men den var så mysig att klämma på. Nu är min mage stenhård, svullen och huden så spänd och det känns som att det aldrig kommer att bli bättre... (14 dagar post op) Men det blir det väl.

Gilla

marlin

Kvinna ·

24 sep, 2015

Bigaboobs, här på forumet finns det många som varit hos Helena och jag har bara läst gott om henne! Det kommer säkertt gå kanonbra! Hsr du ett datum klart än?
Gilla

marlin

Kvinna ·

24 sep, 2015

Maria BJ, talar ju inte från egen erfarenhet, men 14 dagar är ju verkligen kort tid! Ge det mer tid. Om några månader efter op kommer det kännas annorlunda och mjukare. Och tills dess får du nog låta bli att granska kritiskt. Du kommer garanterat vara supernöjd till våren!! Har du fortsatt att fota? Hur rörlig är du nu?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem