nora83
Kvinna ·
25 jun, 2013
Bukplastik i augusti 2013
Bukplastik Någon mer än jag som ska genomgå en cirkumferent bukplastik i augusti?
Sortera efter
Itawe
Kvinna ·
01 sep, 2013
Eliza, kul att du vill in och titta, har du någon blogg?
Gilla
Eliza
Kvinna ·
01 sep, 2013
Hej! Nej jag har ingen blogg men det ska bli intressant att följa din :-)
Gilla
Itawe
Kvinna ·
01 sep, 2013
Eliza, ja, jag kommer hård-dokumentera operationen, jag ska opa mig 23/9 kl 09:00 och jag längtar så efter att få genomföra denna livslånga (nästa) längtan
Gilla
Mollamaja
Kvinna ·
03 sep, 2013
Halloj tjejer! Hur mår ni?! Jag ska på återbesök på fredag! Ska bli spännande. Tänkte lite på hur olika restriktioner olika kliniker har. Jag får inte duscha först efter återbesöket på fredag. Bra sugen på att duscha! Man känner sig inte så fräsch efter en dusch med tvättlappar :-/ Sen läser man att vissa ska duscha varje dag?! Snacka om olika...
Gilla
Eliza
Kvinna ·
03 sep, 2013
Hej! Ja det är olika rekommendationer för det mesta verkar det som. Men man får väl lyssna på sin kirurg. Jag duschar varje dag och har gjort det sen dag 3 (skulle inte duscha dagen efter OP). Mår bra rent fysiskt men sömnbristen är tuff, dock sov jag något bättre inatt. Läker som jag ska iallafall (var på 2 veckors kontroll igår) :-)
Gilla
Junco
Kvinna ·
03 sep, 2013
Hej! Jag fick duscha från dag 3. Idag är det tre veckors sedan operationen och jag började jobba igår. Allt läker fint tack och lov och jag mår bara bra. Går 2-3 km dagligen.
Gilla
Mollamaja
Kvinna ·
03 sep, 2013
Ni får njuta av era duschar så fortsätter jag med mina tvättlappar! ;-) Jag går oxå dagliga promenader. Gick runt kvarteret i början men idag gick jag nog 2 km. Skönt att allt läker bra tjejer!
Gilla
russinsara
Kvinna ·
04 sep, 2013
Hej
Tvättar mig också med tvättlappar ;) Allt har ju gått bra förutom igår. Jag tyckte jag kände mig pigg och har inte haft så ont. Kunnat sträcka på mig mer och mer men står inte helt upprätt ännu. I alla fall dagen efter promenaden låg jag på soffan och läste, kan nu ligga lite på sidan. Men så skulle jag säga hej då till min yngste som skulle till dagis, sätter mig upp och oj, vätska och lite blod har läckt....... Lite kaos, det har varit lite svullet från och till och nu hade det tydligen dränerat sig själv...... Nice, eller nä just det NOT!
Så ny tejp, på med gördeln extra hårt och liggande läge igen.......
Idag ska jag på två veckorskontrollen, får väl se vad de säger. Det har inte läckt nåt mer och svullnaden är ju borta men läbbigt var det!!!
S
Gilla
Eliza
Kvinna ·
04 sep, 2013
russinsara skrev:
Hej Tvättar mig också med tvättlappar ;) Allt har ju gått bra förutom igår. Jag tyckte jag kände mig pigg och har inte haft så ont. Kunnat sträcka på mig mer och mer men står inte helt upprätt ännu. I alla fall dagen efter promenaden låg jag på soffan och läste, kan nu ligga lite på sidan. Men så skulle jag säga hej då till min yngste som skulle till dagis, sätter mig upp och oj, vätska och lite blod har läckt....... Lite kaos, det har varit lite svullet från och till och nu hade det tydligen dränerat sig själv...... Nice, eller nä just det NOT! Så ny tejp, på med gördeln extra hårt och liggande läge igen....... Idag ska jag på två veckorskontrollen, får väl se vad de säger. Det har inte läckt nåt mer och svullnaden är ju borta men läbbigt var det!!! SOj, förstår det måste varit läskigt men bra att det inte läcker mer nu, lycka till på 2 veckors kontrollen :)
Gilla
Mollamaja
Kvinna ·
04 sep, 2013
Oj! Lite läskigt! Hoppas det går bra på kollen!
Gilla
MomOfTwo
Kvinna ·
06 sep, 2013
Hej! Kanske lite sent men jag gjorde en stor bukplastik, uppsträckning av magmuskler & sedan syddes de ihop & fettsugning 26/8.
Är sjukskriven 6 veckor.
Gilla
Annabeta
Kvinna ·
06 sep, 2013
Precis så känner jag med. Såg mig i profil på semestern och trots att jag är 45 såg jag gravid ut :-( Inte kul när ma nhar supersmala ben . En potatis på tandpetare. Är rädd för operation dock occh funderar massor. Har varit på AK för konsultation. Hur har de gått för dig?
A
Gilla
russinsara
Kvinna ·
11 sep, 2013
Kontrollen gick bra, hon hade fått tömma vätskan själv om det inte hade tömts som det gjorde så det var ju bra =) Nu är jag tillbaka på jobbet och det går ganska bra. Känne rmig lite uppsvullen idag men tror det beror på att jag tagit på mig en annan gördel som itne sitter riktigt lika hårt (tvättar den riktiga) så nu ska jag snart hem och sno på mig både de gamla och ta det lite lugnt.
Är skönt att komma igång med jobbet och vaknar varje morgon med ett litet leende på läpparna, när ärr och svullnaden gått ner kommer detta bli så attans bra.....=)
Hur mår ni andra?
S
Gilla
Eliza
Kvinna ·
11 sep, 2013
Vad skönt att kontrollen gick bra! Jag började jobba igår. Var så trött igår (står upp och jobbat vid datorn nu pga gördeln gör det olidligt att sitta skönt). Gick och la mig i vilorummet och sov lite, skönt. Idag har det känts lite bättre (sov bättre inatt). Köpte ny bh efter jobbet som är jätteskön :-)
Gilla
nora83
Kvinna ·
16 sep, 2013
Hallå! På onsdag har det gått 3 v sen min cirkumferenta bukplastik. Mår SÅ bra! Inte haft ont en enda dag, allt har gått så bra. Självklart lite svullen, men vad fort man ser resultat och bätte kommer det att bli! Är så lycklig. Är väldigt nöjd över mitt val av Klinik och doktor dessutom. Kan inte anant än rekomendera AK och Mats, så fantastiska! Ser fram mot att shoppa en ny garderob lite senare i år :)
Gilla
Eliza
Kvinna ·
16 sep, 2013
nora83: Vad härligt att höra! Beach 2014 here we come!
Gilla
EllenA
Kvinna ·
16 sep, 2013
nora83 skrev:
Hallå! På onsdag har det gått 3 v sen min cirkumferenta bukplastik. Mår SÅ bra! Inte haft ont en enda dag, allt har gått så bra. Självklart lite svullen, men vad fort man ser resultat och bätte kommer det att bli! Är så lycklig. Är väldigt nöjd över mitt val av Klinik och doktor dessutom. Kan inte anant än rekomendera AK och Mats, så fantastiska! Ser fram mot att shoppa en ny garderob lite senare i år :)
Gilla
EllenA
Kvinna ·
20 sep, 2013
Hej, nu på dag 4 då känner jag mig sämre och har svullnat upp. Hur mycket ska man räkna med är normalt?
Gilla
Mollamaja
Kvinna ·
20 sep, 2013
Hur känner du dig sämre?! Feber? Ring och hör med din klinik. Kan tyvärr inte ge dig några tips om svullnaden för jag har knappt svullnat något. Har du dränen kvar?
Gilla
Mollamaja
Kvinna ·
20 sep, 2013
Vet ju att vissa svullnar rätt mycket och ibland måste man tömma. Till mig sa dom att det inte skulle "klunka" i magen.. Svårt att förklara. Hoppas du fattar något av mitt svammel ;-)
Gilla