Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
nora83 profilbild

nora83

Kvinna ·

25 jun, 2013

Bukplastik i augusti 2013

Bukplastik
 Någon mer än jag som ska genomgå en cirkumferent bukplastik i augusti?
134

Sortera efter

Eliza

Kvinna ·

20 sep, 2013

Jag fick tömma efter 2 veckor, då var jag svullen under naveln och ner på venusberget. Det gick som skvalpvågor under hunden när jag tryckte på det. Sköterskan fick ut 1dl vätska, jag trodde det skulle komma ut en liter.
Gilla

EllenA

Kvinna ·

20 sep, 2013

Känner mig lite hängig men svårt att veta vad dom är biverkningar av piller(prov-slutat m morfinet för jag mår så illa av det)eller om det ngt annat eller om det bara är normalt. Ska ringa kliniken om jag känner att det blir sämre. Återbesök på tisdag annars. Men hur som, svårt att veta vad dom är normal svullnad tycker jag. Dränen togs innan jag lämna kliniken.
Gilla

Eliza

Kvinna ·

24 sep, 2013

Hej alla! Hur mår ni?
Gilla

Itawe

Kvinna ·

25 sep, 2013

Jag opades i måndags, så detta är min andra dag, jag tycker det går väldigt bra. Det är svårt att ta sig upp tycker jag sen fick jag med ett av dränage hem och det mår jag inte bra av, att bära med mig den fula blodiga påsen. Ska försöka att gå in och göra tvåan nu för första gången :-)
Gilla

miamosara

Kvinna ·

25 sep, 2013

Skönt att du också mår bra... hoppas toabesöket gick bra. Jag fick också med mig drän hem. Jag tycker det är bra för då kanske man slipper samla på sig lika mycket vätska och risken att behöva tömmas borde ju vara mindre. Hur länge ska du ha dränet?
Gilla

Eliza

Kvinna ·

25 sep, 2013

Jag hade bara drän under min vistelse på kliniken, så ca ett dygn. 2 veckor senare fick jag åka & tömma ur vätska så det är säkert bra att ha dränet längre så man slipper göra det i efterhand. Inne på vecka 5 efter OP nu och det blir bättre och bättre för varje dag. Kommit på hur kan själv kan anpassa min hemska gördel så jag inte för veck som trycker in i min mage (som är det enda som faktiskt gör ont nu). Klippt ut en kartongbit av en pizzakartong haha som jag lägger mellan linnet och gördeln - funkar klockrent! Nu kan jag ha på mig den hela dagen utan att ha ont! Dock är jag sned och svullen i övre högra delen av magen som jag snart hoppas försvinner, resten av magen är jättefin nu tycker jag.
Gilla

Junco

Kvinna ·

25 sep, 2013

Härligt att läsa att de går bra för alla augusti opererade och att ni endast haft mindre besvär! Det har gått sex veckor sedan min op och jag tack och lov fortsätter må bra, är så tacksam att jag inte har haft ett enda problem. Må gott allihopa!
Gilla

Junco

Kvinna ·

25 sep, 2013

Vad bra Itawe! önskar dig en bra återhämntning. Läst din blogg, mycket informativ och bra!
Itawe skrev:
Jag opades i måndags, så detta är min andra dag, jag tycker det går väldigt bra. Det är svårt att ta sig upp tycker jag sen fick jag med ett av dränage hem och det mår jag inte bra av, att bära med mig den fula blodiga påsen. Ska försöka att gå in och göra tvåan nu för första gången :-)
Gilla

nora83

Kvinna ·

26 sep, 2013

Hej, Viss svullnad förekommer. Igår fyllde min mage 4 veckor, det händer ff saker med den varje dag. Första 2 veckorna var jag rätt svullen, det samlade sig lite värska i magen som kroppen själv int ehunde ta hand om efter dränen drogs. Inga onormala komplikationer. Tyvärr är det allt för många som skiver om komplikationer på detta forum.Mång agånger är det bara en del av läkningsprocessen och den är väldigt individuell. Ring AK och prata med dem, de finns alltid till hands! Lycka till!
Gilla

Mollamaja

Kvinna ·

26 sep, 2013

Jag har tränat idag! 4 veckor efter OP. Kändes jätte bra. Gick först 5 min och sen joggade jag i 10 min. Kände inge speciellt i magen. Körde ben men med mycket lättare vikter än jag brukar ha. Ända gången jag kände av magen var vid benspark och då tog jag bort vikten helt. Magen svullnade inte heller. Känner mig lycklig!
Gilla

Eliza

Kvinna ·

26 sep, 2013

Mollamaja skrev:
Jag har tränat idag! 4 veckor efter OP. Kändes jätte bra. Gick först 5 min och sen joggade jag i 10 min. Kände inge speciellt i magen. Körde ben men med mycket lättare vikter än jag brukar ha. Ända gången jag kände av magen var vid benspark och då tog jag bort vikten helt. Magen svullnade inte heller. Känner mig lycklig!
Åh låter jelt underbart! Har inte vågat mig på mer än promenader än, har gått veckor sen OP men så gjorde jag ju både bröstförstoring, lyft och bukplastik samtidigt. Ska på kontroll imorgon och höra med sköterskan om jag också kan börja jogga lite lätt - längtar så efter att få börja träna igen!
Gilla

Eliza

Kvinna ·

26 sep, 2013

Eliza skrev:
Mollamaja skrev:
Åh låter jelt underbart! Har inte vågat mig på mer än promenader än, har gått veckor sen OP men så gjorde jag ju både bröstförstoring, lyft och bukplastik samtidigt. Ska på kontroll imorgon och höra med sköterskan om jag också kan börja jogga lite lätt - längtar så efter att få börja träna igen!
  5 veckor sen OP skulle det stå. Har svullen mage varje dag, värre ju längre dagen gått, endast "normal" mage på natten och morgonen innan jag går upp och så fort jag tar av gördeln svullnar övre delen upp 👎
Gilla

Itawe

Kvinna ·

26 sep, 2013

Har varit och tagit bort dränet nu och en sköterska har kollat ärret/såret, hon tyckte det såg bra ut, och herregud, gissa om jag ville börja gråta....nu tycker jag att gördeln sitter onödigt hårt, vet ni om det är dåligt?
Gilla

EllenA

Kvinna ·

26 sep, 2013

Wow Mollamaja! Låter helt underbart! Förstår att D u är lycklig
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem