Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
miamosara profilbild

miamosara

Kvinna ·

29 aug, 2013

Bukplastik i september 2013

Bukplastik
Är det bara jag som ska göra min bukplastik i september?
Jag ska 19/9 göra mamma makeover. Bröst (förstoring med eget fett) och Mage (stor bukplastik och fettsugning mage/midja) om allt går enligt plan, har min konsultation nu på lördag, ser fram emot det. 
205

Sortera efter

malye

Kvinna ·

19 okt, 2013

Glömde att säga att jag inte svullnat så mkt och det går bra stt äta med gördeln, lite jobbigare i början dock.
Gilla

española

Kvinna ·

19 okt, 2013

Hej!
Är du nöjd? Hur mådde du? Hur ser ärren ut? Jag ska göra precis samma sak på måndag den 21 oktober. Bara 2 dagar kvar... Jag väger 50 kg och är 150 lång. Jag ska göra stor bukplastik och bröstlyft hos Dr Hober.
Española

Gilla

malye

Kvinna ·

20 okt, 2013

Hej! Vad spännande!Jag är supernöjd! Gjorde dock bröstförstoring så bröstlyft kan jag inte säga något om. Ärren ser bra ut, naveln är jättefin! Brösten börjar hamna på plats. :-)
Gilla

malye

Kvinna ·

20 okt, 2013

Just det, mådde bra efter, op vid lunchtid och hem dagen efter kl 10 :-) Började jobba efter en vecka :-)
Gilla

miamosara

Kvinna ·

21 okt, 2013

Välkommen till gänget mayle... Never so scared: ang svullnaden...du är redan svullen av dina bilder att döma men förstår att det inte märks med tanke på utgångsläget. Jättestor skillnad redan :-) min svullnad är verkligen inte stor men den är där, det är dryga 4v sen min op. Det märks mest ovanför ärret på kvällarna+att jag är lite stelare då. Men det är absolut ingenting som trycker eller är jobbigt. Jag hade dubbla gördlar de två första veckorna och de satt hårt men jag vande mig..kliade ganska mycket sista dagarna bara. Hur mår alla nu? Hur går det med träning och svullnad? Är det någon som börjar få tillbaka känseln redan? Jag tänkte uppdatera med bilder igen till helgen, vill se era magar med :-)
Gilla

EllenA

Kvinna ·

21 okt, 2013

Snart 5v efter op och jag känner mig mycket bättre än bara för en vecka sedan....ff svullen runt ärren och på vänster sida ovanför, men tycker det går åt rätt håll iaf. LÄngtar nu att komma igång ordentligt med träning men det känns ännu en bra bit bort. Har fått ont i ryggen efter mina första tre veckor e op då jag mest låg i sängen/soffan och min kropp svarar verkligen inte bra på att vara stilla/ligga för mycket. Hur gör ni andra med ärret? Smörjer ni med någon kräm el så?
Gilla

malye

Kvinna ·

22 okt, 2013

Tack :-) Mår ok, ska ha gördeln i ngr veckor till på dagtid pga det lagades ärrbråck. Fortf svullen runt ärren och lite känsel har kommit tillbaka. Har ont i muskler fortfarande men kunde dammsuga igår, ^^. Fåt ni börja träna igen nu?
Gilla

miamosara

Kvinna ·

22 okt, 2013

Vad skönt att det går framåt Ellen. Jag smörjer inte mitt ärr. Tänkte kanske byta tapen idag om den ser ut att vilja lossna, har nu suttit i 10dagar..så jag är lite nyfiken hur ärret ser ut. Senast hade jag inte velat smörja då det inte var helt färdigt ännu. Naveln har läkt jättefint, där får jag byta tape oftare då den lossnar. Vad härligt att känseln börjar komma redan mayle...inte min. Jag tränar men väldigt lätt och lungt-blir inte svettig men lite anfådd. Vilar ganska mycket ännu . Kan tänka mig att du ska vara försiktigare på grund av bråcket. Bara sen igår känns det stor skillnad. Kan promenera ganska fort idag :-)
Gilla

Prego05

Kvinna ·

22 okt, 2013

Jag smöjer med vit vaselin. Köpt från apoteket. Jag byter tejp ca var 5-6 dag. Men har den ibland längre. Idag är det 3 veckor sen min bukpo och det känns bra. Är lite öm ännu ovanför naveln efter dom fettsög i det området. Jag tränar inte destomer, promenerar gör jag men längtar att få börja träna ordentligt igen. Vilar mycket gör jag med. 👍 . 
Gilla

EllenA

Kvinna ·

22 okt, 2013

Bytte min tejp själv igår (första gången, de andra gångerna har jag varit på kliniken och halvt legat ned så inte sett nått) och blev glatt överraskad då ärret såg jättefint ut! Tyckte det var smalare än väntat och ja, vet inte vad jag hade förväntat mig men...känner mig jättelycklig iaf! Har lagt upp nya bilder om någon vill kika! Jag kan ff inte fatta att jag ser ut såhär nu! Visst, många magar här på POF ser helt otroligt fantastiska ut e op och min är inte riktigt i den klassen men om man haft min krockkudde till mage innan så är detta resultat helt magiskt!
Gilla

Anonym användare

22 okt, 2013

Vilket fin mage du har fått Ellen A! Jag ska opereras på måndag och hoppas ju på ett resultat liknande ditt, men jag har mycket bristningar och mer "degmage" än vad din var, så resultatet blir ju därefter.
Förstår att du är lycklig.
Gilla

EllenA

Kvinna ·

22 okt, 2013

Åh tack så mycket ybs!!! Ja, jag är verkligen jättemallig över att jag vågade göra operationen och nu superlycklig över hur resultatet verkar bli - kan knappt tänka hur det ska bli om några månader till. KÄnns så fantastiskt! :D

Ska hålla tummarna för dig på måndag! Det kommer säkert att bli toppen! Stor kram
Gilla

Prego05

Kvinna ·

22 okt, 2013

Prego05 skrev:
Jag smöjer med vit vaselin. Köpt från apoteket. Jag byter tejp ca var 5-6 dag. Men har den ibland längre. Idag är det 3 veckor sen min bukpo och det känns bra. Är lite öm ännu ovanför naveln efter dom fettsög i det området. Jag tränar inte destomer, promenerar gör jag men längtar att få börja träna ordentligt igen. Vilar mycket gör jag med. 👍 . 
Idag är det 4 veckor sen min op inte 3 :-)
Gilla

malye

Kvinna ·

22 okt, 2013

jättesnyggt EllenA!
Gilla

Itawe

Kvinna ·

27 okt, 2013

Oj va fint EllenA, jag har ff en del problem med 2-3 mm av ärret, det vill inte riktigt läka :-(, men det ärr är jättefint❤din navel var också fin, jag har kvar min sårskorpa där, är det konstigt kanske?
Gilla

aco

Kvinna ·

29 okt, 2013

nu finns det en bild på min mage efter opn, dålig kvallite dock.

någon som haft irritationer av tejpen. har fått lite torr/rosa/röd hud ibland av tejpen. syns på bilden. ananrs är mitt ärr väldigt fint läkt, tycker jag själv iaf :)

Gilla

miamosara

Kvinna ·

29 okt, 2013

Ja ACO jag blir lite irriterad men byter jag väldigt sällan(när det börjar lossna max 1gg/vecka) så klarar det sig ganska bra. Om du blir rödare än så där eller får sår och/eller blåsor ska du vila huden från tapen ett tag tills huden ser normal ut igen.. kanäven hjälpa att lufta en stund när du byter även om det inte blir värre. Din mage ser jättefin ut.
Gilla

miamosara

Kvinna ·

29 okt, 2013

Brutal skillnad ACO.... du ser inte ut att vara så svullen heller. Är naveln fin?
Gilla

EllenA

Kvinna ·

29 okt, 2013

Aco - Fantastiskt resultat!
Gilla

EllenA

Kvinna ·

30 okt, 2013

Sex veckor sedan op. Varit på weekendresa i helgen så förstående hel del promenerande så lite mer svullen nu. Har senaste dagarna haft rätt ont en bit vanför navel, där magmusklerna är sydda. Är nojig att nåt stygn gått upp eller så. Ngn som hört, läst något om hur det isåfall skulle kännas/se ut? Jag lyfter ju och bökar en del då jag har små barn, mer än vad jag förmodligen borde....svårt att vila med en spattig 1åring hemma som klättrar på allt.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem