Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
heel profilbild

heel

Kvinna ·

22 jul, 2014

Byte av implantat, 410 till 650(eller lite mer)

Bröstförstoring

Jag ska byta ut mina implantat och har i princip bestämt mig för att lägga in 650cc! :) Någon med erfarenhet? Har försökt söka på bilder här men kan inte se några här ännu pga min inaktivitet på så lång tid. Blir det stor skillnad? Jag vill ju att dom ska bli större, mer fylliga upptill och gärna sitta lite tätare än vad de gör idag. Skulle det då räcka med 650? Sen tänkte jag ju att Peter Cosmo ska få operera även denna gången, läst på flera ställen att han inte gärna sätter in för stora implantat.. Men är han verkligen omöjlig? 650 är ju inte superstort heller väl? ;) Vill verkligen ha större bröst, men inte två stora bollar. Var nöjd i början med min storlek, men nu när man vant sig vill man ju ha större. Storleksblind eller vågar man mer nu när man "känt på det" i 5år :)

33

Sortera efter

loonette

Kvinna ·

22 jul, 2014

Hakar på här, jag ska byta ut mina implantat i samband med att jag flyttar fram dem, har suttit och tittat på storlekstabeller och misstänker att även jag kommer att hamna någonstans runt 600cc hp. Jag tycker det låter fruktansvärt stort, men för några år sedan tyckte jag att 400 mp+ lät otroligt stort också och det är verkligen inte stort på mig på något sätt, har väldigt lite egen vävnad, breda axlar osv. Försöker att inte fastna vid någon siffra såhär innan konsultationen utan hoppas att kunna förklara vad jag vill ha och sedan låta kirurgen avgöra... men det är svårt! Jag är så otålig, och konsultationen är inte förrän om två månader!

Nyfiken att höra vad andra har för erfarenhet!

Gilla

Zinya

Kvinna ·

23 jul, 2014

Önskvärt tycker jag är att ingen kirurg opererar in för stora implantat på någon kvinna eftersom det ju innebär en hälsorisk för henne. 650 cc är allt annat än litet, men vi har alla olika fysiska förutsättningar för vad som är möjligt. Om jag vore du skulle jag fråga kirurgen vad han/hon anser är möjligt att göra för att få det resultat du önskar utan att det på något sätt innebär en hälsorisk, eller ökad risk för komplikationer.
Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

23 jul, 2014

Jag har bytt från 440HP till 590UHP. De blev ca 1 kupstorlek större men framförallt mer fyliiga upptill. Om det blir mer fylliga och närmre varandra beror på bla implantatens fasthet, bredden och hur kirurgen gör fickorna. Berätta om dina önskemål för din kirurg så gör han säkert sitt bästa för att du ska bli nöjd :)

Gilla

Beauty

Kvinna ·

23 jul, 2014

heel skrev:
Jag ska byta ut mina implantat och har i princip bestämt mig för att lägga in 650cc! :) Någon med erfarenhet? Har försökt söka på bilder här men kan inte se några här ännu pga min inaktivitet på så lång tid. Blir det stor skillnad? Jag vill ju att dom ska bli större, mer fylliga upptill och gärna sitta lite tätare än vad de gör idag. Skulle det då räcka med 650? Sen tänkte jag ju att Peter Cosmo ska få operera även denna gången, läst på flera ställen att han inte gärna sätter in för stora implantat.. Men är han verkligen omöjlig? 650 är ju inte superstort heller väl? ;) Vill verkligen ha större bröst, men inte två stora bollar. Var nöjd i början med min storlek, men nu när man vant sig vill man ju ha större. Storleksblind eller vågar man mer nu när man "känt på det" i 5år :)
Hej!! Ser att du har perthese idag är du nöjd med de implantat kommer du välja samma?? Håller dem formen bra? Ska oxå opereras utav Peter i höst!
Gilla

heel

Kvinna ·

23 jul, 2014

loonette, Jag har som du, lite vävnad själv och breda axlar. Därför ser inte 410 så värst stort ut på mig. Visst i dagsläget har jag ju iallafall ett par bröst än vad jag hade förut. Men nu vill jag ha mycket större :) Hoppas verkligen att Peter inte nekar mig över 650cc :/
Gilla

heel

Kvinna ·

23 jul, 2014

GoldenHeart, Ok får hoppas jag når fram med mina önskemål ordentligt :) ska samla på mig många bilder och lista ned vad jag vill ha så jag inte glömmer något :) Sist visste jag inte storlek utan jag visade bilder och förklarade. Då tyckte Peter 380 eller 410, men helst 380 sa han. Jag valde därför 380, men en vecka före op ändrade jag mig och tog 410 :) Får jag fråga varför du valde Mentor före Perthese andra gången?
Gilla

heel

Kvinna ·

23 jul, 2014

Beauty, Jag vet faktiskt inte ännu om jag kommer ha Perthese. Mina har hållt formen super ! Trivs bra med dom :) MEN, jag gjorde mammografi/ultraljud för två år sedan. Enligt dom är det silikon som "läkt ut", kroppen har då själv kapslat in dessa små läckage och bildat kulor som jag har känt i bröstet. Jag vet inte om dom har rätt eller om det bara var antaganden, de tog ju inte ut knölarna och gjorde analys på dem. Det va bara som dom sa till mig. Jag ska ta upp detta med Peter vid konsultationen. Känns konstigt att trögflytande silikon "läcker ut"? Har heller inte läst om någon annan som varit med om det..
Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

23 jul, 2014

heel skrev:
GoldenHeart, Ok får hoppas jag når fram med mina önskemål ordentligt :) ska samla på mig många bilder och lista ned vad jag vill ha så jag inte glömmer något :) Sist visste jag inte storlek utan jag visade bilder och förklarade. Då tyckte Peter 380 eller 410, men helst 380 sa han. Jag valde därför 380, men en vecka före op ändrade jag mig och tog 410 :) Får jag fråga varför du valde Mentor före Perthese andra gången?

Jag valde Mentor i första hand för att det var de implantat som hade bäst mått för mig, dvs liten bredd men mer put. Men även för att mina Perthese hade tappat formen lite upptill och jag saknade fylligheten upptill.

Gilla

heel

Kvinna ·

23 jul, 2014

Har börjat snegla lite på Mentor nu efter att ha läst mer positivt om dom än Perthese, kollar man på samma bredd som de jag har nu hamnar jag isf på samma implantat 590UHP som du då det även var det största i UHP kolumnen. har du bilder på dina jag kan få se tro?
Gilla

9April

Man ·

23 jul, 2014

Jag bytte fr 550 perthese hp till 650 mentor hp. Är mkt nöjd m mentor, mer fyllighet uppe. Gick upp en stl i bh. Bytte pga bred klyfta o tog då bredare implantat med samma put.
Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

23 jul, 2014

heel skrev:
Har börjat snegla lite på Mentor nu efter att ha läst mer positivt om dom än Perthese, kollar man på samma bredd som de jag har nu hamnar jag isf på samma implantat 590UHP som du då det även var det största i UHP kolumnen. har du bilder på dina jag kan få se tro?

Jag har bilder på min profil, men du måste bli silvermedlem för att kunna se dem.

Gilla

heel

Kvinna ·

23 jul, 2014

9april, Då "hann" du inte förlora formen på dina Perthese som en del nämner, är dina Mentor hårdare än dina gamla var? Eller är de lika mjuka? Hur stort är mellanrummet nu på dina bröst?
Gilla

heel

Kvinna ·

23 jul, 2014

GoldenHeart, Ok då går jag helt enkelt hålla ut tills jag är silvermedlem :)
Gilla

Beauty

Kvinna ·

23 jul, 2014

heel skrev:
Beauty, Jag vet faktiskt inte ännu om jag kommer ha Perthese. Mina har hållt formen super ! Trivs bra med dom :) MEN, jag gjorde mammografi/ultraljud för två år sedan. Enligt dom är det silikon som "läkt ut", kroppen har då själv kapslat in dessa små läckage och bildat kulor som jag har känt i bröstet. Jag vet inte om dom har rätt eller om det bara var antaganden, de tog ju inte ut knölarna och gjorde analys på dem. Det va bara som dom sa till mig. Jag ska ta upp detta med Peter vid konsultationen. Känns konstigt att trögflytande silikon "läcker ut"? Har heller inte läst om någon annan som varit med om det..
Återkom gärna vad han säger om de! Har heller aldrig hört talas om de. Jag är väljer mellan mentor och perthese ha hört många att perthese tappar volymen upptill och de vill jag absolut inte så jag velar vilket jag ska ta ska boka in en konsultation till hos Peter och höra mer om de... Skulle någon kunna hjälpa mig när de gäller bröstbredden min är 11.8cm vilket implantat storlek skulle passa den bredden bäst vart kan jag se info om de?! Har inte super påläst ;-)
Gilla

9April

Man ·

23 jul, 2014

heel skrev:
9april, Då "hann" du inte förlora formen på dina Perthese som en del nämner, är dina Mentor hårdare än dina gamla var? Eller är de lika mjuka? Hur stort är mellanrummet nu på dina bröst?
Mina blev också tomma upptill tyvärr. Mentor är lite fastare men framförallt mer fyllda. Mellanrummet blev mkt bättre efter korr men nu verkar fickorna ha töjt sig...
Gilla

heel

Kvinna ·

23 jul, 2014

Beeauty,, Jag har inte läst här på forumet på ett par år, 2009 hörde jag inget negativt om Perthese o mina bröst kanske har förlorat formen liite om man nu ska jämföra gamla bilder, jag är ändå nöjd med dem förutom storleken nu då ;) Har tänkt att de blivit mindre pga viktnedgång bara. Men nu har jag hängt på forumet dagligen o läst på mig. Mentor känns ändå mer rätt för mig denna gången! Ska se vad Peter säger :) Längtar dit! Jag gick in på Mentors hemsida och kollade alla mått i en tabell över alla implantat de har. Perthese finns också där. Lycka till! :)
Gilla

heel

Kvinna ·

23 jul, 2014

9April, Ok mer fyllda lät ju bra! Det jag är ute efter. Jaså har dom? Har du sovit utan stöd o så sista tiden? Eller vad kan det bero på? Du fick väl också ha tortyrbh 4v efter op va?
Gilla

9April

Man ·

24 jul, 2014

Vet ej vad det beror på. Sover alltid m stöd så det beror inte på det.
Gilla

heel

Kvinna ·

24 jul, 2014

9April, Ok, jag sover aldrig med stöd :/ har väldigt sällan bh eftersom det är så obekvämt.. Men man kanske ska tänka om där och ha mer stöd sen när man lägger in större! Vill ju inte att fickorna ska töja sig..
Gilla

9April

Man ·

24 jul, 2014

Precis! Tänk så:-)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem