Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
J_92 profilbild

J_92

Kvinna ·

13 jan, 2016

För stort med 375 cc?

Bröstförstoring

Hej, jag har bara för några dagar sen varit på en konsultation på Proforma Clinic i Stockholm. Jag är lite fundersam på storleken som vi där kom fram till att jag skulle satsa på. Jag är strax över 170 cm lång och har idag en A till liten B-kupa och 375 cc High Profile var det vi kom fram till.

Är det någon som har haft liknade storlek från början och lagt in 375 cc, hur stor kupa slutade det på? Jag är lite nervös att det kanske blir för stort.

Tack på förhand!

31

Sortera efter

Anonym användare

13 jan, 2016

Du måste ju skriva vad du väger också för att kunna hitta nån att jämföra med. Storleken kommer se helt olika ut på nån som är 170 50 kg mot 170 70 kg så det är inte jämförbart att bara ange längd och storlek innan op

Gilla

Sussiew

Kvinna ·

13 jan, 2016

Hej! Jag är 1.70 lång och väger ca 65 kg hade 80B innan och la i 375g ca 400cc och har nu mellan 80D-80E :) lycka till!
Gilla

J_92

Kvinna ·

13 jan, 2016

Oj, trodde vikten syntes på min sida eller vad man ska säga. Är ny här så har inte aå bra koll, jag väger ungefär 50kg.
Gilla

J_92

Kvinna ·

13 jan, 2016

Sussiew: Tack för ditt svar. Det är verkligen svårt att få en bild av hur stort det kommer att bli, men jag tyckte det såg bra ut i spegeln när jag gjorde konsultationen i alla fall. Det är väl kanske det som räknas :)
Gilla

sara93

Kvinna ·

13 jan, 2016

Det beror ju helt på hur du vill ha dom :) är 2 dm kortare än dig o väger lika mkt men jag vill minst ha 400cc
Gilla

J_92

Kvinna ·

13 jan, 2016

sara93: Tack för att du delade med dig, det känns jättenyttigt och höra hur andra tänker :)
Gilla

madeleinep

Kvinna ·

13 jan, 2016

Vad är du ute efter för resultat? Vill du ha det så naturligt som möjligt? Är du ute efter fejk-looken? Jag är 155 cm och väger cirka 48-49 kilo och har 400 cc i dagsläget. Jag tycker de är försmå för jag vill ha fejk-looken. Men min spontana tanke är att 375 kommer bli rätt så naturligt.
Gilla

luxianna

Kvinna ·

13 jan, 2016

Hej!

Svårt att beskriva varför jag tycker så, men tror 375 skulle bli ganska lagom!

När jag skulle opereras valde jag mellan 310 och 360, 360 hade absolut inte varit "för stort" på mig utan hade fortfarande sett naturligt ut. Den lilla skillnaden mellan 360 och 375 finns liksom inte, så tror inte du behöver oroa dig!

Tänk på att det är lätt när man vaknar upp efter operationen och den korta tiden efter att man upplever att brösten är väldigt stora, kanske för att man är van vid att inte ha några bröst precis, men det lägger sig efter någon vecka, så vänta med paniken :)

Gilla

J_92

Kvinna ·

13 jan, 2016

madeleinep: När jag provade olika implantat på konsultationen så kändes det ganska stort med 375 cc och jag tyckte det såg bra ut. Jag vill inte att det ska se för stort ut men man vill ju inte ångra sig sen och känna att det knappt är någon skillnad. Fast det känns som att det kommer bli ganska stor skillnad eftersom jag har A/Liten B-kupa i dagsläget :)
Gilla

J_92

Kvinna ·

13 jan, 2016

luxianna: Hej, ja det kanske är ganska lagom, jag tror att det kommer se stort ut men ändå inte för stort. Jag vill ju känna att det ändå har blivit ganska stor skillnad, men det är nog ingen risk att jag inte känner att det är. Speciellt när mina bröst inte är så stora från början :) Tack för att du svarade! :)
Gilla

Boobielicious

Kvinna ·

14 jan, 2016

​Jag har ungefär samma mått och vikt som du ser det ut som (verkligen inte många som har liknande mått :) ) Jag valde till slut 350cc bakom med HP. Under allra första konsultationen på AK så sa han högst 310cc till mig och tyckte redan då att det lät mycket. Andra konsultationen sa de 280-310cc. Men sista kirurgen sa att 350-400cc lätt hade passat och jag blev mer van vid den idéen och är glad att jag valde att gå upp så pass mycket för det börjar mer och mer smälta in med kroppen och bli en mer naturlig look. Man får lite mer kurvor :)

Jag hade dock redan en del egen vävnad så jag har nog fått ännu större total storlek än 350, men tycker ändå att det är en bra storlek. 375 passar dig nog bra skulle jag säga! :) Man vill ju ändå att det ska vara värt en op liksom.

Gilla

Boobisar2016

Kvinna ·

14 jan, 2016

Jag la igår i 375cc och tycker att det blev alldeles perfekt. Är 170cm och väger 52kg. Jag har fått bröst! :D
Gilla

J_92

Kvinna ·

14 jan, 2016

Boobilicious: Tack för att du delade med dig. Det är verkligen en djungel det där med storlekar, ju mer jag söker runt desto snurrigare blir det. Ja men precis, det är ju en stor grej att genomgå och man vill ju känna att det är värt det ändå :)
Gilla

J_92

Kvinna ·

14 jan, 2016

Boobisar2016: Åh, grattis, kul att höra! Nu känns det absolut bättre med val av storlek. Jag har valt exakt samma som du :) Vad hade du för förutsättningar? Jag har tydligen väldigt lite egen vävnad och därför kommer jag få bröstvecket lite längre ner. Jag har försökt hitta folk som har fått ungefär samma bedömning men det är lite knepigt. Jag är så nyfiken på hur det har gått för de som ser ungefär likadana ut som mig själv :)
Gilla

Orhe

Kvinna ·

14 jan, 2016

Jag har också lagt in 375 cc. Hade 75B innan, hade helt fel storlek. Nu har jag slutat på 65G. Har lagt upp någon bild, dock är dem flesta från när de var bara någon vecka gamla. :)
Gilla

J_92

Kvinna ·

14 jan, 2016

Orhe: Snyggt! Känns det bra? Jag kan tyvärr inte se bilder, tror att det är för att jag precis blev medlem. Hur har det gått för dig efter din operation? Jag har börjat noja lite gällande DB, men det verkar vara svårt att hitta info om vilka som ligger i riskzonen för det. Jag har tydligen ganska lite egen vävnad och planerar att lägga bakom muskeln och jag kommer även få brösstvecket lite längre ner, men jag har då läst att det kan öka risken för DB. Hur såg det ut för dig?

Tack för att du svarade :)

Gilla

tokstolle

Kvinna ·

14 jan, 2016

Jag hade en a/liten b och la in 350cc, var det största Patrik vågade första operationen. 152cm och vägde 45 vid op, väger 55 nu.
Gilla

tokstolle

Kvinna ·

14 jan, 2016

Orhe skrev:
Jag har också lagt in 375 cc. Hade 75B innan, hade helt fel storlek. Nu har jag slutat på 65G. Har lagt upp någon bild, dock är dem flesta från när de var bara någon vecka gamla. :)
Dina bröst ser ju hur stora som helst ut på profil bilden! Mina ser inte ut sådär i bh och har bara 25ml mindre än dig. Önskade mina såg ut som dina, skitsnygg!
Gilla

Orhe

Kvinna ·

14 jan, 2016

Åh justdet, synd, du får kolla sen när du blivit silver! :) Allt har gått jättebra för mig. Hade väldigt lite smärta förhållandevis & det läkte snabbt & bra. Jag hade väldigt lite vävnad innan op & la bakom muskeln. Mitt bröstveck har hamnat säkert 3 cm längre ner iallafall och jag har ingen som helst tendens till DB. Har man lite vävnad innan tror jag risken är liten. :)
Gilla

J_92

Kvinna ·

14 jan, 2016

tokstolle: Tack för ditt svar. Ser toppen ut på profilbilden. Gick allt bra för dig när du opererades, återhämtade du dig bra? :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem