Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Ärtan2020 profilbild

Ärtan2020

Kvinna ·

14 apr, 2020

Före efter med *bara* 255 cc

Bröstförstoring

Har märkt att vi som är ute efter lite mindre bröst här på forumet är lite underrepresenterade (kanske har fel) så lade ut en bild på vad mina 255 cc ser ut nu efter 15 dagar + dagen efter op. Kanske är det lite kul att se för er som operas snart hur enorm skillnad bara första veckorna gör när svullnaden lagt sig lite, hade jag vetat hade jag haft rejält mycket mindre storleksnoja haha.. Jag är dessutom inte superliten i kroppen så ville motbevisa de som tycker att "små" implantat bara passar "små" personer. :)

23

Sortera efter

EllieSwe

Kvinna ·

14 apr, 2020

Det ser väldigt fint och proportionerligt ut! Kul att se andra som också har "små" implantat.
Gilla

Issy

Kvinna ·

14 apr, 2020

Herrejösses vad fina! Tack för att du delar med dig av skillnaderna mellan veckorna ?
Gilla

eliwen

Kvinna ·

14 apr, 2020

Ser jättefint ut. Jag la in 245 och 265cc och de är fyra månader sedan. Tycker mina blev som jag ville, tom lite bättre. Vänta bara till dina mjuknat och fluffat till sig. Det kommer att bli jättefina.
Gilla

Ärtan2020

Kvinna ·

15 apr, 2020

Vad fina ni är, tack! @EllieSwe och @eliwen, tycker ni har fått himla fina resultat också!! Det uppskattas från min sida också att se era bilder också! Ser fram emot hur slutresultatet för oss alla blir :)
Gilla

Hannaan

Kvinna ·

19 jun, 2020

Ärtan2020, de är så fina! Vad hade du för bröstbredd? Och vad är bredden på implantatet? Hittar ingen matris på polytech...
Gilla

hejisj

Kvinna ·

19 jun, 2020

Sååå fina resultat ni har fått!! Är också en av de som har kört på mindre implantat - mentor 250cc!! Det är så kul att man vecka efter vecka kan se hur brösten mjuknar till sig och blir så där som man alltid velat ha dem :D
Gilla

Ärtan2020

Kvinna ·

20 jun, 2020

Hej! Tack vad snällt, jag har 11.5! Vet heller inget om de olika vidderna de erbjuder tyvärr :(
Gilla

Ärtan2020

Kvinna ·

20 jun, 2020

@hejisj håller med dig!! Så kul att det fortfarande mjuknar mer och mer, och att formen liksom bara blir bättre! :)
Gilla

Hannaan

Kvinna ·

20 jun, 2020

Ärtan2020 skrev:

Hej! Tack vad snällt, jag har 11.5! Vet heller inget om de olika vidderna de erbjuder tyvärr :(

Tusen tack för svar! Minns du hur många cm projektionen är? #nörd ;)
Gilla

Ärtan2020

Kvinna ·

22 jun, 2020

Det står RPL Mesmo sensitive, tror RPL är projektionen? Kanske står nummer på deras hemsida? :)
Gilla

yris

Kvinna ·

22 jun, 2020

Jag kan inte se bilder än, men jag är också inne på mindre implantat. Så kul att höra att du är nöjd och att läsa om lite olika personers erfarenheter beroende på olika "smak"
Gilla

Ärtan2020

Kvinna ·

24 jun, 2020

Ja, jag tror man blir helt blind för ”alla säger välj en storlek större osv” och det kanske är sant för många. Men jag är aktiv till vardags, älskar träning, och ville faktiskt inte göra operationen för att få stora bröst. Däremot älskar jag känslan av att fylla en C-D kupa, kunna ha åtsittande t-shirts och få form, samt förbättra (om jag får säga så) proportionerna på kroppen. Man vänjer sig snabbt vid storleken, men jag är fortfarande supernöjd att jag valde det Paolo rekommenderade trots att det är i mindre laget av vad tjejer vanligtsvis väljer :)
Gilla

Nice1234

Kvinna ·

25 jun, 2020

Skönt att höra att ni är nöjda! Ser fram emot att kunna se era bilder ? Lutar också mot 255cc, då en av de sakerna jag nojar för är att det ser allt för stort ut. Är dock ”rädd” att mindre implantat ger större avstånd mellan brösten, men min kirurg säger att det endast resulterar i mindre sideboob. Vad har ni? Är ni nöjda med avståndet?
Gilla

Hannaan

Kvinna ·

25 jun, 2020

Nice1234 skrev:

Skönt att höra att ni är nöjda! Ser fram emot att kunna se era bilder ? Lutar också mot 255cc, då en av de sakerna jag nojar för är att det ser allt för stort ut.

Är dock ”rädd” att mindre implantat ger större avstånd mellan brösten, men min kirurg säger att det endast resulterar i mindre sideboob. Vad har ni? Är ni nöjda med avståndet?

Fast det beror ju också helt och hållet på vad du har för bröstbredd. Du och jag har ju valt samma typ av inplantat. Ditt på 255 cc är 11 cm brett, nu vet inte jag din bröstbredd men min var på 13,8 så jag blev rekommenderad implantatet på 13 cm - som då är på 420 cc. Det låter ju asmkt, men så är jag också 20 cm längre än vad du är. Jag siktar också på en stor c, liten d. Så eg säger antal cc inte allt... Om det inte är så att du har 14 i bredd och tar ett implantat som är 11, då skulle det nog bli ett ordentligt mellanrum, men har svårt att se att din kirurg skulle rekommendera det :) En riktig djungel är det!
Gilla

Nice1234

Kvinna ·

26 jun, 2020

Tack för förklaringen! Låter vettigt :) Tror jag har 12cm i bröstbredd, så då verklig ju 255cc som en rimlig storlek om den är på 11cm. 295cc hade bredd på 11.5cm - så den skulle alltså innebära att brösten sitter närmare varandra? Håller med, verkligen en djungel det här!
Gilla

Hannaan

Kvinna ·

26 jun, 2020

Nice1234 skrev:

Tack för förklaringen! Låter vettigt :)
Tror jag har 12cm i bröstbredd, så då verklig ju 255cc som en rimlig storlek om den är på 11cm. 295cc hade bredd på 11.5cm - så den skulle alltså innebära att brösten sitter närmare varandra?

Håller med, verkligen en djungel det här!

Ja, precis. Då skulle de sitta tätare. Men man kan ju gå upp i projektion istället, då kan man ju gå upp i cc men på samma diameter. För oss som ska ha cpg anatomiska finns ju moderate, moderate plus och high. För mig så är ju moderate plus 13 cm 420 cc, och moderate 13 cm 355 cc. Bra att du tyckte att det lät vettigt, tyckte i efterhand att det lät drygt och det var verkligen inte meningen. Tack igen för bildtips i andra tråden, kollade danska aj, ser fint ut! :)
Gilla

Nice1234

Kvinna ·

27 jun, 2020

Inte alls drygt! Väldigt tacksam för all info :) Om man exempelvis går ner i projektion, säg från moderate plus till moderate, hamnar bröstvårtan längre ner? Är precis som du lite orolig att projektion blir för hög men samtidigt vill jag ju att bröstvårtan hamnar högre upp. Kul att den kom till hjälp! Tycker de flesta bilderna med resultat från mentors anatomiska ser toppen ut. Vet inte varför jag nojar :) hittar jag fler sajter så skickar jag i pm till dig!
Gilla

Hannaan

Kvinna ·

27 jun, 2020

Nice1234 skrev:

Inte alls drygt! Väldigt tacksam för all info :)
Om man exempelvis går ner i projektion, säg från moderate plus till moderate, hamnar bröstvårtan längre ner?

Är precis som du lite orolig att projektion blir för hög men samtidigt vill jag ju att bröstvårtan hamnar högre upp.

Kul att den kom till hjälp! Tycker de flesta bilderna med resultat från mentors anatomiska ser toppen ut. Vet inte varför jag nojar :) hittar jag fler sajter så skickar jag i pm till dig!

Precis det ska jag fråga min kirurg, om han har tankar kring symmetrin med m+-projektionen. Kan pm:a dig svaret jag får!
Gilla

Nice1234

Kvinna ·

27 jun, 2020

Det får du jättegärna göra, tusen tack! ?
Gilla

Nickole

Kvinna ·

28 jun, 2020

Nice1234 skrev:

Inte alls drygt! Väldigt tacksam för all info :)
Om man exempelvis går ner i projektion, säg från moderate plus till moderate, hamnar bröstvårtan längre ner?

Är precis som du lite orolig att projektion blir för hög men samtidigt vill jag ju att bröstvårtan hamnar högre upp.

Kul att den kom till hjälp! Tycker de flesta bilderna med resultat från mentors anatomiska ser toppen ut. Vet inte varför jag nojar :) hittar jag fler sajter så skickar jag i pm till dig!

Med anatomiska implantat så kan kirurgen lyfta bröstvårtorna mer uppåt. :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem