Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Ärtan2020 profilbild

Ärtan2020

Kvinna ·

14 apr, 2020

Före efter med *bara* 255 cc

Bröstförstoring

Har märkt att vi som är ute efter lite mindre bröst här på forumet är lite underrepresenterade (kanske har fel) så lade ut en bild på vad mina 255 cc ser ut nu efter 15 dagar + dagen efter op. Kanske är det lite kul att se för er som operas snart hur enorm skillnad bara första veckorna gör när svullnaden lagt sig lite, hade jag vetat hade jag haft rejält mycket mindre storleksnoja haha.. Jag är dessutom inte superliten i kroppen så ville motbevisa de som tycker att "små" implantat bara passar "små" personer. :)

23

Sortera efter

Ärtan2020

Kvinna ·

28 jun, 2020

Absolut, små implantat ger ju oftare större mellanrum. Men det beror ju också på genetik och så, mina bröst var rätt långt ifrån varann från början, så jag har egentligen bara fått mer volym i samma bröst. :) om jag fått drömma hade jag kanske velat ha en fantastisk klyfta utan bh haha, men min kirurg sade att det var att gå emot min anatomi och hade kunnat leda till massa komplikationer, eller obehag. Vilket jag helt ärligt hellre är utan. Kanske en bortförklaring men jag orkade inte käfta emot och litar på honom :).
Gilla

Nice1234

Kvinna ·

28 jun, 2020

Nickole skrev:

Nice1234 skrev:

Inte alls drygt! Väldigt tacksam för all info :)
Om man exempelvis går ner i projektion, säg från moderate plus till moderate, hamnar bröstvårtan längre ner?

Är precis som du lite orolig att projektion blir för hög men samtidigt vill jag ju att bröstvårtan hamnar högre upp.

Kul att den kom till hjälp! Tycker de flesta bilderna med resultat från mentors anatomiska ser toppen ut. Vet inte varför jag nojar :) hittar jag fler sajter så skickar jag i pm till dig!

Med anatomiska implantat så kan kirurgen lyfta bröstvårtorna mer uppåt. :)

Ja precis:) men undrar om ju mer projektion=högre bröstvårteplacering eller om det finns liksom en magisk gräns för projektion och optimal bröstvårteplacering. Har FÖR mig att på min konsultation att om jag tar det större implantatet med 2mm mer projektion att bröstvårtan hamnar 2mm längre ner. Så tänker att det måste finnas någon magisk gräns? ?
Gilla

Hannaan

Kvinna ·

28 jun, 2020

Ärtan2020 skrev:

Absolut, små implantat ger ju oftare större mellanrum. Men det beror ju också på genetik och så, mina bröst var rätt långt ifrån varann från början, så jag har egentligen bara fått mer volym i samma bröst. :) om jag fått drömma hade jag kanske velat ha en fantastisk klyfta utan bh haha, men min kirurg sade att det var att gå emot min anatomi och hade kunnat leda till massa komplikationer, eller obehag. Vilket jag helt ärligt hellre är utan. Kanske en bortförklaring men jag orkade inte käfta emot och litar på honom :).

Men du har ju absolut inget stort eller konstigt mellanrum mellan dina bröst, ärtan! De är perfekta! Men dina är ju normalt stora till din bröstbredd, tror mer att om man har typ 13 och tar ett implantat som är 10 som det blir ett märkligt mellanrum... På samma sätt som om man tar ett som är flera cm bredare (fast det kanske är vanligt, har dålig koll, kanske om man söker ordentlig klyfta som du säger).
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem